Olin ostamassa muutamaa erilaista riippulukkoa, peräkärriin omatekemään aisalukon runkoon ja työkalulaatoihin, vaatimuksena 6-8mm paksuinen sanka karkaistu.
Kävin muutamassa isossa kaupassa jossa seinällä oli varmaa 20-25 "erilaista" lukkoa joissa suurin ero oli sankan pituus ja lukon ulkonäkö ja erilaisilla paketeilla. Huvittavaa oli että kaikissa oli samanlainen ohut sanka. 3-4mm halkaisija.
Kaikki lukot oli tehty kiinassa, seassa Abyss "saksalaisen" lukkoja ja muita laatumerkkejä jotka oli teetetty kiinassa.
Ilmeisesti kiinassa yksi valmistaja tekee samanlaista sankaa jotka sitten laitetaan kaikkiin lukkoihin eikä suomessa osata ottaa myyntiin erilaisia. Tuollainen ohut sanka menee pienillä pihdeillä poikki sekä helppo vääntää rikki.
Riippulukot, kiinalaiset samanlaisia
4
310
Vastaukset
- juhygt4re
Ei sillä sangan paksuudella ole mitään merkitystä, nykyään varkailla on akkurälläkät.
- hupauntamo
normi riippulukko, ei abloy, auki tiirikoimalla max 2min, abloy 5min.. sä ja sun sankas
- juhygt4re
Niinpä tiirikka, leikkurit, rälläkkä ...-lukot on vain rehelisiä ja vakuutusyhtiöitä varten.
Ja sekin kannattaa yleisesti ottaen muistaa että monesti varkaat tekevät vaan sitä pahemmat vahingot mitä paremmin on yritetty lukita, toinen asia on myös se että monesti lukko voi olla tukeva mutta se heikoin kohta kokonaisuudesta on jotain muuta ja hetkessä rikottu. - Osa-aikaeläkeläinen
Eräs poliisi sanoi että perämoottorivarkaat sahaavat veneen perästä palan pois, jos moottori on liian hyvin lukittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717