Ennakon ottaminen

Eräkeijo

Monilla on erilaiset rituaalit ennakon ottamiseen. Toiset eivät ota juuri ollenkaa ja taas toiset sanovat ottavansa paljon ennakkoa. Paljon sinä olet tottunut ottamaan esimerkiksi 50 metrin kävelyyn, hölkkään ja laukkaan?

8

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VarmojaKaatoja

Ei tuohon ole oikein yksiselitteistä vastausta. Hirvet tulee luonnossa ihan erivauhtia kuin 75 metrin juoksuradalla. Ennakoista vouhkaaminen menny välillä niinkin taiteiluks että moni ottaa jo seisovaankin hirveen partaennakon. Olisi vaan parempi että maltettais ampua seisovaan elukkaan eikä niin että taiteillaan juoksevien kanssa niin että toisilta on sitten leuka poikki ja toiset takakinkuille ammuttuja.

• Eräkeijo

Samaa mieltä. Miten itse otat ennakon eri tilanteissa, jos otat?

• VarmojaKaatoja
        Eräkeijo kirjoitti:

Samaa mieltä. Miten itse otat ennakon eri tilanteissa, jos otat?

No onhan se partaennakko jääny takaraivoon mut maastossa huono arvioida etäisyyksiä ja hirven nopeutta muutoinkaan. Kummemmin häpeilemättä olen vetäny liian pienellä ennakolla liian kauas ja ampunu takakinkuille. Edestä vetäny useamminkin ohi kun etäisyys ollu oletettua lyhyempi. Vaikka kaatoja onkin elämän aikana kertyny niin mielellään en enää juoksuun ammu. Menkööt läpi sitten. Kaatoja mukavampi hakea kuin jäljittää loppupäivä haavakkoa. Ampumaton laukaus on aina parempi kun sinnepäin ammuttu. Moittikoot jos läpi laskee passista mutta suurin paha se on eläimen haavoittaminen ja sille tuskan tuottaminen joten ammun joko kävelyyn tasaristikolla tai seisovaan.

• sopiva_ennakko

Mieluimmin edestä ohi kuin suolille paukuttelu.

• järkipäässä

Voihan sitä täyteen lentoon pamauttaa jos on aikaa paikata. Tienylijuoksuun on hölmöä ampua.

• ennakko

Meillä on vouti kieltänyt tuon ennakkoon ottamisen. Ennen tuota kieltoa moni otti jo puolikkaan kossua ennen kaatoa ja loput vasta kaadon jälkeen. Nyt kun on kielto, on koko kossupullo juotava vasta kaadon jälkeen. Itse kyllä otan ennakkoa pari kolme tölkillistä olutta niin sitä ei jahtivouti huomaa.

• vörskotti

Aseenomistajat ja metsästäjät ovat lainkuuliaisin ja nuhteettomin kansanosa, kyseessä oleva kansanosa ei ota kottia yleensäkään, eikä varsinkaan ryyppäämiseen.

• Alitajunta

Eipä sitä ampumatilanteessa osaa miettiä paljonko ennakkoa otan, se tulee selkäytimestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe