Viimasuoja?

Talvi.tulossa

Mistä saiai tehtyä viimasuojan kotikonstein? Aaltopahvi ei tahdo koko talvea kestää muovitettunakaan ja peltisepän työkaluja ei ole. Joten hyviä vinkkejä, kiitos!

6

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kfkfkfnfkfk

Itse tein kumimatosta leikkaamalla ja kiinnitin nippusiteillä. Hyvin pysyi ja kuntonsa puolesta kestäisi vaikka seuraavat kymmenen vuotta.

Oma asiansa sitten, että onko koko viimasuojasta hyötyä ja mihin laitettuna on? Itse laitoin jäähdyttimen eteen, mutta eihän jäähdyttimessä vesi kierrä ennen kuin koneessa on ylilämpöä. Pitäisikö täksi talveksi laittaa jäähdyttimen alapuolella olevan aukon eteen?

Ei tuo kumimatto tietenkään tiiviisti kaikkea viimaa estänyt, mutta ei kai välttämättä ole hyväksikään?

• ajoviimaa_vastaan

Ajoviima jäähdyttää suoraan moottoria ja imupuolen ilmaputkistoa. Turbokoneissa ajoviima viilentää myös välijäähdyttimen kautta kulkevan ilman niin kylmäksi, että kone voi hyytyä. Viimasuojan tarkoitus on estää juuri tätä jäähdytysvesikierron ulkopuolista viilennystä.

• Fgjvdsdjhvc
        ajoviimaa_vastaan kirjoitti:

Ajoviima jäähdyttää suoraan moottoria ja imupuolen ilmaputkistoa. Turbokoneissa ajoviima viilentää myös välijäähdyttimen kautta kulkevan ilman niin kylmäksi, että kone voi hyytyä. Viimasuojan tarkoitus on estää juuri tätä jäähdytysvesikierron ulkopuolista viilennystä.

Eli ilmeisesti nimenomaan sinne alas suojat, jäähdyttimen eteen melko turhaa.

• Hyvä_kapine
        Fgjvdsdjhvc kirjoitti:

Eli ilmeisesti nimenomaan sinne alas suojat, jäähdyttimen eteen melko turhaa.

Pitäähän se suoja lauhduttimen ja jäähdyttimen kennot puhtaampana, kun suolasohjo ei tuki niitä hiekallaan.

• Talvi.tulossa

Kumimatto lienee liian lepsua, pitäisi olla jäykempää. Lattiapäällysteenä käytetty muovimatto? Onko liian ohutta ja lepsua ja mistä saa paloja?
        Pitää peittää kaikki keulassa olevat ilma-aukot. Ei kuitenkaan jäähdytintä, joka saa tarvittaessa ilman sähkötuulettimen avulla muualta, siis jäähdyttimen ja maskinsuojan välistä. Se suora viima pitää vain estää.
        On moottorille ihan eri asia, tuleeko jäähdyttimeltä tuleva vesi sinne esimerkiksi -20 asteisena vai vaikkapa 60 asteisena. Kuluminen ym ovat aivan eri luokkaa!

• Muuta_hyötyä_on

Nykyiset alumiiniset ilmastoinnin lauhduttimen, öljynjäähdyttimen ja jäähdyttimen kennot syöpyvät herkästi ja suola pahentaa syöpymistä. Erityisesti kennojen lamellit katoavat kuin tuhka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe