vaihteet ei mene päälle

opel

2D corsa 1,7D. mikä vika kun välillä vaihteet ei mene päälle vaikka keppi tuntuu laittavan vaihteen päälle. Ja taas välillä toimii moitteettomasti. onkohan kyseessä kytkin/painelaakeri remppa?

7

5803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö

Mulla oli vähän samanlaisia ongelmia ja huollossa vaihdettiin yksi sokkatappi. Tapin hinta noin 2 euroa ja työt päälle ja sen jälkeen vaihteet toimii normalisti. Mulla ongelma oli lähinnä ykkönen, joka ei mennyt päälle.

• Jussi

Todennäköisin syy on tuo sokkatappi kylmyys. Astroissa ja Vectroissa samaa vikaa. Laatikonpuoleisessa nivelessä on sokkatappi, joka on todennäköisesti kulunut. Itse ostin tänään vastaavan tapin Astraan Opel liikkeestä ja hinta oli 2,82€. Itsellä meni vaihtaessa 3 minuuttia. Tapin kuluneisuus aiheuttaa klappia niveleen ja vaihteet ei mene päälle tai menevät huonosti päälle (yleensä kakkonen ja ykkönen). Itsellä kakkonen ei meinannut mennä millään päälle ja ykkönen takkusi. Nyt toimii kuin uusi.

• Jussi
        Jussi kirjoitti:

Todennäköisin syy on tuo sokkatappi kylmyys. Astroissa ja Vectroissa samaa vikaa. Laatikonpuoleisessa nivelessä on sokkatappi, joka on todennäköisesti kulunut. Itse ostin tänään vastaavan tapin Astraan Opel liikkeestä ja hinta oli 2,82€. Itsellä meni vaihtaessa 3 minuuttia. Tapin kuluneisuus aiheuttaa klappia niveleen ja vaihteet ei mene päälle tai menevät huonosti päälle (yleensä kakkonen ja ykkönen). Itsellä kakkonen ei meinannut mennä millään päälle ja ykkönen takkusi. Nyt toimii kuin uusi.

Mulla ei kyllä keppikään pistänyt vaihteita päälle eli pykälä ei mennyt silmään ollenkaan. Jos paineasetelma menee, niin kyllä se yleensä pitää mekkalaa kytkintä painettaessa. Oireina on jos paineasetelma menee: kytkimen luistaminen, täristys liikkeellelähdössä tai voimakas ääni poljinta painettaessa.

• johanjo

ongelma mullakin. Lisäksi auto pyrkii lähtemään liikkeelle vapaavaihteella. Outoa?

• johanjo

Taas kyselin liian vaikeita..kertokaapa joku jotain..

• touho

kytkinkäpälän päässä olevassa vaijerin kierteessä oleva puolipallon muotoinen kierteellinen säätöruuvi (muovia tms) ei pidä.. kytkimen säätö löystyy/ ei pysy kohdallaan.. aiheuttaa irroitusongelman.(M8 tuplamutterit taakse,niin pysyy säädöissä.

• Korsan laatikko

Lykkää minkä tykkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe