Mitä mun gerbiilit syö.?

gerbiilitytöt

Mä annan ite niille sellasta JR Farmin hedelmä nappuloita ja herkku renkaita sekä kuivattua leipää. Tuoreruuassa annan salaatia kurkkua joskus vähän omenaa. Gerbut tykkää ihan sikana tietenkin heinästä ja kun nappuloissa ei ole auringonkukan siemeniä niin kaadan nappuloiden sekaan, siitähän ne tykkää. Olen myös laittanut terraarioon pari oksaa mutta ei ole vielä napostellut sitä ollenkaan:) Mutta niistä huolimatta on on pari kysymystä: Saako gerbiileille antaa pihlajan marjoja?? Kuinka paljon gerbiileille saa antaa ruohoa? Onko joku tietty määrä? Mitä muuta te suosittelisitteantaa gerbiileille ruuaksi?

3

824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbiili_tyttö

Pihlajan marjoja? en ole varma mutta en kyllä omille gerbiileilleni antaisi. Anna mieluummin Kurkkua porkkanaa omenaa ja niin edelleen. Gerbiileille voi antaa silloin tällöin ruohoa kunhan on puhdasta. Heinää (kuivaa) itse annan jyrsittäväksi ja pesäntekoon ja vessapaperia muutaman palan :-) perus ruokana meidän gerbiilit syö altonoromin rotta/hiiripellettiä ja siemen sekoitusta ja tuoreita joka/joka toinenpäivä :) jos kiinnostaa niin gerbiileille on tosi kiva askarrella esim herkkupalloja siltoja mökkejä ja kaikkea! Täs olis yks vinnki eli herkkupallo (tosi helppo tehdä)

tarviit vessapaperirullan, vettä ja talous tai wc paperia ja sakset. herkut :)

ensimmäisenä leikkaa "renkaita" rullasta ja muodosta niistä pallo niin että laitat rullat päällekkäin!
      sitten laita herkut sisään ja sulje pallo parhaan mukaan! viimeinen vaihe ota talous/wc paperia ja kastele se varovasti vedessä. sitten kierrä paperi pahvin ympärille tee tätä n. 2 - 4 kertaa
      anna kuivua ja anna gerbuille :3

• Bunnyonhyvää

Suosittelisin vaihtamaan ruoka (mm. faunattaresta saatavaan) Bunny merkkiseen siemensekoitukseen. Eli siis Bunny gerbil dream, HUOM! ei Bunnyn gerbil expert:tiä, se on tarkoitettu kantaville tai imettäville gerbiilileille.

• meidän gerbiilit syö jotain siemensekoitusta
      ja välillä basillikaa, omenaa, kurkkua ja porkkanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe