Mulla on ollut vajaa 0,5v ikäiset marsuveljekset noin 4kk ajan ja ongelmana on niiden arkuus. Ne uskaltavat tulla syömään kädestä ja nuuhkivat sormia reippaasti. Toinen antaa nostaa fleecen kanssa, kun houkuttelen ruualla, mutta toinen ei anna silloin edes hipaista. Juttelen niille rauhallisesti ja silittelen kevyesti niiden ollessa sylissä ja samalla annan aina salaattia tai kurkkua. Heti ruuan loputtua ne alkavat panikoimaan, näykkimään ja pyrkivät piiloon ja jopa hyppäämään pois. Vaihtoehtoisesti olen mennyt istumaan niiden ulkoaitaukseen salaattien kanssa, jolloin ne oikein juoksevat syliin ja pomppivat onnesta.
En ymmärrä mitä teen väärin, kun ne inhoavat sylissä oloa noin paljon vaikka muuten ovat nätisti... Voiko olla niin ettei niistä ikinä tule sylimarsuja? Turhauttava tilanne :(
Arka marsu
Ihmetystä
1
75
Vastaukset
- Zedä
Sylissä oleminen ei ole marsuille kovin luontaista, koska ne eivät ole kiipeileviä eläimiä. Voisitko nostamisen sijaan houkutella niitä itse tulemaan syliin tai viereesi vapaaehtoisesti, tai silitellä niitä kun ne ovat maassa vieressäsi? Toki välillä on pakko nostaa tarkastusta tai hoitotoimenpiteitä varten, mutta vahvimman suhteen saat niihin kun pääosin annat niiden olla kanssasi niiden omilla ehdoilla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076