Onko niin että Jumalan lapseksi itsensä tituleeraava on niinkuin taivaan porteilla ovimies joka mielellään käy juopon heittämässä baarista katuojaan Jumalan sallimien erityisvapauksin koska luulee olevansa Jumalan asialla?
Kun on kovasti rakastunut seurakuntaansa,sitähän mielellään lähteekin puolustamaan ja kaikkein parhaitenhan se onnistuu kun pitää seurakuntaansa kuulumattomia uhkana, vihollisinaan.
Ja kun on täten sisäistänyt olevansa "etuoikeutettu" Jumalan Sanalle ja uskoo siitä ymmärtävänsä seurakunnassaan enemmän ja paremmin "totuutta" niin onhan siitä aina seurauksena oma kunnia ja ylpeys joista omahyväisyys ja ylimielisyys kanssaihmisiä,erityisesti ulkopuolella olevia kohtaan syntyy.
Kivesi nakkaaminen,pidättäydytkö?
Jumalan lapset
13
285
Vastaukset
- PalaaIsänkotiin
Olet käsittänyt aivan väärin Tervettuloa takaisin isän kotiin Aina on tuhlaajapojilla ja tyttärillä paikkan sydämmestämme
- suutaan_pieksevät
Jumalan lapsi tarkoittaa Jumalan siemenestä syntynyttä. Erilaiset porukat puhuvat mitä puhuvat, suunsa märkyydeksi, niista puheista ei kenekään pidä ottaa mitään vastaan.
suutaan_pieksevät 30.10.2017 23:51
Mariahejho täällä.
"Erilaiset porukat..."
tarkoitatko erilaiset lestaadiolaisporukat?
jos niin, sitten puhut omastakin porukasta näillä mielipiteellä.
On vanhinten, saarnaajien indoktrinoimiseen laajuus joka päättää tämänkaltaisia lausuntoja.
Saarnaajat rakentavat elitistisen ja eksklusiivisen kuvan omasta ryhmästään,
kaikkineen haaroineen.
Keskustelujen kautta on tullut esiin, että tämä kohta on se joka laittaa sukset täysin ristiin lestaadiolais lapsille ja nuorisolle.
- EsimerkkiKirkko
Ikävä todeta kirkon edustajien toimivan juuri noin. Muualla Ehtoollisella käyvät pitää saada eroamaan kirkosta ja muualla ( oikein )kastettujen kirkkoon liittäminen pitää estää.
- näin--on
Jumalan lapset eivät ole tuomareita, mutta Jumalan sana tuomitsee synnitekijät. Karsintakirvestäkään ei ole annettu kenellekkään ihmiselle, se on ainoastaan Jumalalla:
Paavalin Epistola Roomalaisille 8
1. Niin ei ole nyt yhtään kadotusta niissä, jotka Jesuksessa Kristuksessa ovat, ja ei vaella lihan, vaan hengen jälkeen.
2. Sillä hengen laki, joka eläväksi tekee Kristuksessa Jesuksessa, on minun synnin ja kuoleman laista vapahtanut.
3. Sillä se, mikä laille oli mahdotoin, että hän lihan kautta oli heikoksi tullut, sen Jumala teki, ja lähetti Poikansa syntisen lihan hahmossa ja tuomitsi synnin lihassa, synnin kautta:
4. Että lain vanhurskaus täytetyksi tulis meissä, jotka emme lihan jälkeen vaella, vaan hengen jälkeen.
5. Sillä ne, jotka lihan jälkeen ovat, ajattelevat niitä, mitkä lihan ovat; mutta ne, jotka hengen jälkeen ovat, ajattelevat hengellisiä.
6. Sillä lihan halu on kuolema, ja hengen halu on elämä ja rauha.
7. Että lihan halu on viha Jumalaa vastaan, ettei se ole Jumalan laille kuuliainen, sillä ei se voikaan.
8. Mutta jotka lihassa ovat, ei ne taida olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta ette ole lihassa, vaan hengessä, jos muutoin Jumalan Henki asuu teissä; mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei se ole hänen omansa.
10. Jos siis Kristus teissä on, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11. Jos nyt sen Henki, joka Jesuksen kuolleista herätti, asuu teissä, niin myös se, joka Kristuksen kuolleista herätti, on teidän kuolevaiset ruumiinne eläväksi tekevä, sen teissä asuvaisen hengen kautta.
12. Niin emme nyt ole, rakkaat veljet, velkapäät lihalle, lihan jälkeen elämään.
13. Sillä jos te lihan jälkeen elätte, niin teidän pitää kuoleman; mutta jos te lihan työt hengen kautta kuoletatte, niin te saatte elää.
14. Sillä kaikki, jotka Jumalan Hengeltä vaikutetaan, ne ovat Jumalan lapset.
15. Sillä ette ole saaneet orjuuden henkeä, että teidän vielä pitäis pelkäämän, mutta te olette saaneet valittuin lasten hengen, jossa me huudamme: Abba, rakas Isä.
16. Se Henki todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapset.
17. Jos me olemme lapset, niin me olemme myös perilliset, nimittäin Jumalan perilliset ja Kristuksen kanssaperilliset: jos me muutoin ynnä kärsimme, että me ynnä hänen kanssansa kunniaan tulisimme.
Johanneksen Evankeliumi 15
1. Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on peltomies:
2. Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois, ja jokaisen, joka hedelmän kantaa, hän puhdistaa, että se kantais runsaamman hedelmän.
3. Te olette nyt puhtaat, sen sanan tähden, jonka minä teille puhuin.
4. Pysykäät te minussa, ja minä teissä. Niinkuin ei oksa taida itsestänsä hedelmää kantaa, ellei hän viinapuussa kiinni ole, niin ette tekään, jollette minussa pysy.
5. Minä olen viinapuu, te olette oksat: joka minussa pysyy ja minä hänessä, hän kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua ette voi mitään tehdä.
6. Jos ei joku minussa pysy, se heitetään ulos niinkuin oksa, ja kuivettuu, ja ne sidotaan kokoon, ja heitetään tuleen, ja palavat.
7. Jos te minussa pysytte ja minun sanani pysyvät teissä, mitkä ikänä te tahdotte, niin anokaat, ja te saatte.
8. Siinä minun Isäni kunnioitetaan, että te paljon hedelmää kantaisitte, ja tulette minun opetuslapsikseni.
9. Niinkuin Isä rakasti minua, niin minä myös rakastin teitä: kysykäät minun rakkaudessani.
10. Jos te minun käskyni pidätte, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä pidän Isäni käskyn ja pysyn hänen rakkaudessansa. - kalle334
"Provokaattorix: Kun on kovasti rakastunut seurakuntaansa,sitähän mielellään lähteekin puolustamaan ja kaikkein parhaitenhan se onnistuu kun pitää seurakuntaansa kuulumattomia uhkana, vihollisinaan.Ja kun on täten sisäistänyt olevansa "etuoikeutettu" Jumalan Sanalle ja uskoo siitä ymmärtävänsä seurakunnassaan enemmän ja paremmin "totuutta" niin onhan siitä aina seurauksena oma kunnia ja ylpeys joista omahyväisyys ja ylimielisyys kanssaihmisiä,erityisesti ulkopuolella olevia kohtaan syntyy"
Tässä on selkeä kuvaus Damaskon tien tapahtumia. Näyttää, että esikoislestadiolaisuudessa on harhauduttu samaan, kuin Saulus aikanaan.
Ja sehän johtaa juuri edelläkuvattuun toimintaan nykyaikanakin. Kun esikoislestadiolaisuuteen on kasvanut suuri joukko "parhaani yritin"-kristityitä muutamien saarnaajien opetuksen mukaisesti, on tulokset näkyvillä "vain me"-opissa ja kattilan kannen päällä seisomisessa.
Jumala varjelkoon meitä tuosta "parhaani yritin"-kristillisyydestä, se on Kristuksen sovitustyön mitä suurinta halveksintaa.- EsimerkkiEerikki
₩Kun on kovasti rakastunut seurakuntaansa,sitähän mielellään lähteekin puolustamaan ja kaikkein parhaitenhan se onnistuu kun pitää seurakuntaansa kuulumattomia uhkana, vihollisinaan.Ja kun on täten sisäistänyt olevansa "etuoikeutettu" Jumalan Sanalle ja uskoo siitä ymmärtävänsä seurakunnassaan enemmän ja paremmin "totuutta" niin onhan siitä aina seurauksena oma kunnia ja ylpeys joista omahyväisyys ja ylimielisyys kanssaihmisiä,erityisesti ulkopuolella olevia kohtaan
syntyy"₩
Kirkko on tässä varottavana esimerkkinä .
Esikoiset taas syntyivät tuosta
₩kun on täten sisäistänyt olevansa "etuoikeutettu" Jumalan Sanalle ja uskoo siitä ymmärtävänsä seurakunnassaan enemmän ja paremmin "totuutta" ₩ - Provokaattorix
EsimerkkiEerikki kirjoitti:
₩Kun on kovasti rakastunut seurakuntaansa,sitähän mielellään lähteekin puolustamaan ja kaikkein parhaitenhan se onnistuu kun pitää seurakuntaansa kuulumattomia uhkana, vihollisinaan.Ja kun on täten sisäistänyt olevansa "etuoikeutettu" Jumalan Sanalle ja uskoo siitä ymmärtävänsä seurakunnassaan enemmän ja paremmin "totuutta" niin onhan siitä aina seurauksena oma kunnia ja ylpeys joista omahyväisyys ja ylimielisyys kanssaihmisiä,erityisesti ulkopuolella olevia kohtaan
syntyy"₩
Kirkko on tässä varottavana esimerkkinä .
Esikoiset taas syntyivät tuosta
₩kun on täten sisäistänyt olevansa "etuoikeutettu" Jumalan Sanalle ja uskoo siitä ymmärtävänsä seurakunnassaan enemmän ja paremmin "totuutta" ₩Aaateles ny jos Lapin vanhimmat olisivat neljän miljoonan suomalaisen hengellinen johto,onnistuisivatko pitämään porukan yhdessä samassa veneessä?
Neljän miljoonan jäsenen kirkossa tietenkin tapahtuu yhtä sun toista.
Ja te sitten käytätte näitä yksittäisiä esimerkkejä keppihevosinanne eristääksenne itsenne omaan hegemoniaanne.Väitätte kuinka puhtaita ja vanhurskaita olette ja kuinka täydellistä raamatullista oppia tarjoilette.
Joku jopa täällä esittäytyy eläväksi kristityksi ja samaan hengenvetoon on riistämässä muiden uskon kuin omiensa kaltaisen,kivittämässä armottomasti hengen ylemmyydessään ja kunniassaan muita kristityitä seurakunnastaan käsin,jopa senkin tolvanan pitäisi tajuta että on seurakunnalleen pahennukseksi eikä parannukseksi.
Jumalaa kun ei voi omia vaikka kuinka mieli tekeekin.
- kalle334
piti olla ennen Damaskon tien tapahtumia
Olen huomannut, että osa ihmisistä puolustaa henkeen ja vereen asti juuri sitä herätysliikettä johon he ovat sattuneet syntymään. Usein he pitävät sitä virheettömänä ja ainoana oikeana ”siunattuna kristillisyytenä” tämän maan päällä.
Perusteet ovat usein esimerkiksi isäinsääntöjen tai vanhojen saarnaajien puheiden varassa. Puheissa siteerataan Lutheria valikoiden ja harhaanjohtavasti, jolloin puheesta saa sen käsityksen kuin oltaisiin Lutherin kanssa vankasti samoilla linjoilla.
Olen vakuuttunut siitä, että esimerkiksi johonkin lestadiolaisuuden haaraan syntynyt tietyn luonteenlaadun omaava ihminen pitäisi yhtä järkkymättömästi ainoana oikeana paikkana jotakin muuta lestadiolaisuuden haaraa jos olisi sattunut syntymään sen yhteyteen.
Näissä asioissa on jotakin samaa kuin kiihkonationalismissa, aivopesulla saadaan ihmeitä aikaan.
Sana ja sakramentit eivät kaikille riitä:
”Vain meillä saarnataan elävää Jumalan sanaa, kyllä muuallakin voidaan saarnata Raamatun mukaan, mutta siellä puhe on tyhjää, koska siitä puuttuu henki.”- onnex_ei_sentään
Nooh ... ei enään niin kovin usein. MOni meistä on hengellisen kasvun myötä tullut kriittiseksi kaikkia ihmiskäskyjä ja järjestyksiä vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108