kierrätetäänpä kaupunginyhtiön kautta palkkatuella työllistettyjä töihin lieksalaisiin yrityksiin. Taitaa olla ns. kilpailuneutraliteetti ajatus nyt hukassa? Tämän siitä saa kun kaupunki oman elinkeinoyhtiön pyöräytti. Luulisi että maakunnan yrittäjät älähtävät. Mitä sanoo ely ja TE-toimisto, jää nähtäväksi. Jos menee läpi tämä vedätys niin ihme on. Yritys hyvä 10,, mutta jos kaupungit ryhtyvät omien yhtiöiden kautta välittämään ns. ilmaistyövoimaa yrityksille niin erikoiseksi tilanne menee. Syö leivän todelliselta työllistämiseltä. Kysymys on suoranaisesta yritysten piilotuesta tai pikemminkin avoimesta tukipolitiikasta. Tämä tekohengitys ei kyllä pitkässä juoksussakaan pelasta ns. kivijalkayrityksiä. Odotan mielenkiinnolla miten TE-toimistot tämmöiseen tukee suhtautuvat.
Lieksassa keksittiin, että
5
95
Vastaukset
- heikkikelp
Naapurikunnan yrittäjänä ihmettelen tätä linjausta. Ajattelin kysäistä TE-toimistosta, josko tämäkin kunta kokeilisi vastaavaa mallia. Epäilen ettei te toimiston herroille käy.
Heille joita otin aikoinaan työvoimatoimiston kautta maksoin normipalkan.
- Tonnikeiju2
Älkää olko katkeria siitä, jos yrittäjä saa vapaapäivän viikossa puolen vuoden ajan. Saavathan maatalousyrittäjätkin vapaata lomitusmuotoisesti, ettekä ole katkeria siitä. Emme me rikastu emmekä köyhdy, jos meilläkin on joskus vapaapäivä, niin kuin muillakin ihmisillä. Tällä tavoin myös työllistyy yksi ihminen puoleksi vuodeksi. Kokeilun jälkeen on mahdollista työllistää henkilö , puotiska, jonka kuluihin yrittäjät osallistuvat. VAI ETTEKÖ SALLI MEIDÄN TYÖLLISTÄVÄN KETÄÄN. Kateus kun tahtoo viedä kalatkin vedestä. Tämä ihan näin selkokielellä ilman kapuloita rattaisiin.
Onkohan tuo nyt mikään Lieksalainen uusi keksintö?
Täysin puhdas tueton ja tuettu yrittäminen työllistämispolitiikan kera eivät ole mielestäni koskaan sopusoinnussa.
Onhan se hyvä, että jotain yritetään tehdä työttömyyden ja yhteiskunnan rakennetyöttömyyden hyväksi, mutta valitettavan usein siinä kärsii rajakannattavuuden tueton saman alan yrittäjä. Se on koettu ja nähty. Minulle on turha satuja kertoa.
Itse aikoinaan maksoin muutaman prosentin parempaa palkkaa työntekijöilleni, mitä TES olisi edellyttänyt. Se ei kaduta. Se kaduttaa, että en ollut tarpeeksi taitava ”pelimies” ! Ilmeisesti liian rehellinen?- surumhoi
Kepulikonstilta tuo kaupungin toiminta vaikuttaa. Tottahan on niin, että reilulla omalla rahalla yrittävät kärsivät ja kilpailu vääristyy. Maatalousyrittäjyyttä säädellään muuten ihan omilla normeilla., joten se ei ole vertailukelpoista. Jos näin kuten Lieksa tekee tehtäisiin suuremmassa mitassa niin eikös yhteiskunnan tuki yrittäjille olisi vallan mittavaa. en ole kateellinen vaan lakia noudattava kansalainen ja ent. yrittäjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266