Ensiksi (ei ole tärkeysjärjestys) nimiasiasta:
Miksi Leo on usein valittu paavin nimeksi, sekä myös ortodoksijohtajien nimeksi? Leijonaahan se tarkoittaa.
Toisekseen pyhäinpäivästä. Onko se katolilaisessa maailmassa iloinen juhla jolloin sopii vaikka avata kuoharipullo, vai kuuluuko päivää juhlia matalalla profiililla?
Kaksi kysymystä
1
101
Vastaukset
- Osso.di.Buco
Hmm. En osaa sano, miksi Leo, mutta kai Pius tms on katolisissa piireissa suosituin. Kokeile googlata internetista. Mielenkintoinen fakta on, etta on vain yksi paavi, jonka nimi on Linus..
Jos minusta tulisi paavi, joka on kylla melko mahdotonta, olisin Johannes tai taman loydon jalkeen Linus II.
Kaikki pyhat ovat riittava syy avata kuohuviinipullo. Vaikka olen asunut 10 vuotta umpikatolisissa maissa ei minulle ole jaanyt mitaan erikoista muistikuvaa pyhainpaivasta. Se on vain juhla, joka menee siina missa muutkin juhlat. Oikeastaan vain paasiainen, joulu ja ferragosto tms. ovat juhlia, jotka ovat jotenkin jaaneet mieleen. Paitsi jos Ferrari voittaa.
Jkaiselle pyhalle loytyy omat fanittajansa samoin kuin Neitsyt Marian ilmestyksille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682550
- 592492
- 681732
- 211512
- 201450
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91400- 151312
- 381183
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81127- 251056