Sotkamossa hölmö kuski aiheutti kuolemaa

JÄRKIKULTA

Kaksi kuollut kolarissa Sotkamossa – auto liukui kylki edellä päin toisen auton keulaa
Julkaistu: 12.11. 17:52
Sotkamossa kaksi ihmistä on kuollut kahden henkilöauton kolarissa.
Turma tapahtui puoli neljän tietämissä Paakinvaarassa Kontiomäentiellä. Tie on edelleen poikki, ja poliisi ohjaa liikennettä.

kOMMENTTI: Eikö sitä sitten millään voi oppia käsittämään ja käyttämään sitä järkikultaansa, ettei liukkaalla kelillä voi eikä pidäkkään ajaa niinkuin kesäkelin kuivalla asfaltilla. Minä itse olen ajanut vaikka minkälaisissa keleissä ja aina olen pysynyt tiellä sen takia, kun olen käsittänyt jo aikapäiviä sitten, että ajonopeus pitää sovittaa kelin mukaiseksi. Se on kummaakin kummempi juttu, ettei monellakaan se äly pelaa liikenteessä itsesuojelu vaistosta puhumattakaan. Tuosta jutusta nyt kyllä tajuaa heti, ettei kuskilla ole ollut hitustakaan järkeä päässä. Mitenkähän saataisiin taottua tätä järkeä näille pölvästi kuskeille ja minkälaisella välineellä, kun kirveskin tuntuu olevan kovin tehoton taonta väline järjen valon saamiseksi kuskien sahajauho päihin.

2

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyjytj

Tai sitten karu totuus oli että kuljettaja ei ehtinyt tehdä mitää kun auto lähti luisuun ja kaikki oli sekunnissa ohi. Joku kokenut hyvä rallikuski olisi varmaan ehtinyt korjata luisun vaistomaisella liikkeellä mutta eivät jokkisluokassa ajavat peräkylän amistöhöt. Auto voi lähteä sivuluisuun loivassa mutkassa jäisellä tiellä jo 30 nopeudessakin. Vielä kun on jäisiämöykkyhä tie täynnä ja syvät urat tiessä. Sitä en tiedä kuinka kovaa tuo kolari auton kuski ajoi mutta on turha uskotella itselleen että oikeasti jäisellä tiellä edes merkittävä nopeuden pudottaminen poistaa sivuluisun vaaran.

• jänkhämuna

Voi voi oliko lipsua kellii, poron paskoo levittää tielle tumpeloille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe