Hei! Täälä 13-vuotias poika. Käyn tällä hetkellä 7-luokkaa. Olen miettynyt pitkään aikaan lihasten kasvattamista, minulla on vähän ulkonäköpaineita tämä todellakaan olisi siihen ainoa syy.
Mitä mieltä olette kannattaako tämän ikäisenä? Olen kuullut, että raskaiden painojen nostelu saattaa hidastaa pituuskasvua.
Tässä listaan omaatietoani lihasmassan harjoittelun positiivitisista ja negatiivisista puolista
Positiiviset:
Enemmän voimaa
Markkina-arvo todennäköisesti nuosee
Terveempi ja energisempi
Huomattavasti korkeampi itsetunto
Tämä voisi olla hyödyllistä tulevassa ammatissani
Kroppa muuttuu joko hieman tai paljon kovalla työllä
Lihakset tuhoavat läskiä
Hyödyttää salibandy harrastustani
Masennuslääke
Kehonhallinta paranee
Sairausten riski vähenee
Luonne kasvaa valtavasti
Negatiiviset vaikutukset :
-Pituuskasvu voi hidastua
-Lihaskivut voivat olla kovat
-Väärillä liikeillä voi olla ikävät vaikutukset
No kertokaa kannataako aloittaa painojen nostelu vai kannataako tehdä vielä kehonpaino liikkeitä?
13-vuotias lihasten kasvatus?
Kannataako
1
224
Vastaukset
- Kannataako
Lisään vielä, että tämä tulee olemaan aktiivista treenaamista 1-3 kertaa vko. Ei ole sellaista yleistä, että treenataan yksi kuukausi ja sitten lopetataan, koska "väsytään" minulla lyötyy tähän erittäin paljon motivaatiota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043364
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201913- 691896
- 381847
- 211731
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337