Hyvän parisuhteen kaipuu

Jope686

Olen etsinyt netistä, ravintoloista ja työpaikalta ihmistä, jonka kanssa voisi jakaa normaalin arjen ja juhlan, mutta kaikki tuntuu niin vaikealta nykyään. Naiset ovat joko varattuja tai tunnevammaisia, jotka eivät tosissaan halua vierelleen miestä, vaan haluavat elää sinkkuina ja eivätkä ole kiinnostuneita tutustumaan ainakaan minunlaiseen mieheen. Olen OK -näköinen ja luonteinen mukava, tunteellinen mies. En haluaisi vielä viiskymppisenä luovuttaa haaveesta löytää hyvä parisuhde ja rakkaus. Tuntuu kuitenkin surulliselta tämä nykypäivän naisten asenne ja käytös miesten suhteen.

24

1144

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niist

No jos naiset on joko varattuna tai tunnevammaisia, niin eihän se sitten voi onnistua.

• Nelikymppinenmies

Suomessa on ainakin miljoona sinkkua. Naiset ei halua normaalia miestä vaikka itse ovat normaalin näköisiä. Suomalaiset naiset vihaa miehiä.

• pappojenrealiteetti

Ei varmaan löydy jos havittelet vaan niitä vähintään 10 vuotta ittees nuorempia, kuten useimmat 40 "ikä on vain numeroita" miehet.

• tarkastaja5

Luulen, että kirjoittajan ongelma on päinvastainen, kun vain tuijottaa niihin varattuihin tai tunnevammaisiin vanhoihin piikoihin. Hänelle ja etsinnälle tekisi hyvää keskittyä vielä paljon nuorempiin vapaisiin naisiin. Nuorempien deittisivullakin, jos nainen ilmoittaa ikähaarukkansa 10 vuotta ylöspäin, niin hän katselee 25 vuotta vanhempia miehiä.
        Lisäksi vanhemmat saattavat olla kovin passiivisia.

• Bnki

Ei nuoret naiset ota enää vanhaa fossiilia 50v. ,kun nuorenpia ja viriilimpiä miehiä tarjolla ja kyllä nuori mies aina kiinnostaa enemmän. Monilla ikääntyvillä miehillä liian korkeat odotukset/vaatimukset tuntuu,että todellisuudentaju jo hämärtynyt,eikö samanikäinenkin olisi hyvä vaihtoehto? Elämäntilanteet samankaltaiset ym. Ihan naurettavaa,että 50v papsu etsii 25v seuraa..ei varmaan löydy..koska nuoria ja komeita miehiä pilvin pimein..Kyllä lähellä omasta ikäluokasta hyviäkin naisia löytyy,mutta on se aika paljon tuuristakin kiinni.

• tarkastaja5
        Bnki kirjoitti:

Ei nuoret naiset ota enää vanhaa fossiilia 50v. ,kun nuorenpia ja viriilimpiä miehiä tarjolla ja kyllä nuori mies aina kiinnostaa enemmän. Monilla ikääntyvillä miehillä liian korkeat odotukset/vaatimukset tuntuu,että todellisuudentaju jo hämärtynyt,eikö samanikäinenkin olisi hyvä vaihtoehto? Elämäntilanteet samankaltaiset ym. Ihan naurettavaa,että 50v papsu etsii 25v seuraa..ei varmaan löydy..koska nuoria ja komeita miehiä pilvin pimein..Kyllä lähellä omasta ikäluokasta hyviäkin naisia löytyy,mutta on se aika paljon tuuristakin kiinni.

Höpöhöpö papsumuori, tavallisia 6-12 vuotta nuorempia löytyy huonosti netin avoimilta markkinoilta ja ovat elähtäneitä tai perheellisiäkin jo kerran elämässään, niin että ajatuksetkin ovat alkaneet jo jumittaa kuin entisen bingohallin asiakkaalla. Kaikista vähiten kaipaa samaa elämäntilannetta, kun eihän nyt itseään olla etsimässä. Komeita osataan ja kannattaa kavahtaa jo nuorenakin, kun parisuhdeaines on jotain muutakin. Tuo saa kuulostamaan asian äitini sukupolvelta.
        Nuoremman nuori äitikin osaa pyytää pitämään hyvää huolta tyttärestään, joka ei vähääkään mene yhteen tuon ajattelumaailmasi kanssa.

• Älynvalo

Vastenmieliseltä hyypiöltä kuulostat edelleen...

• dyykkarit
        Älynvalo kirjoitti:

Vastenmieliseltä hyypiöltä kuulostat edelleen...

Miten nyt kenenkään omalla olemisella on asian kanssa mitään tekemistä oli sitten mies tai nainen. Tuo papsumuorin asenne vain on roskakorikamaa.

• Nki1
        tarkastaja5 kirjoitti:

Höpöhöpö papsumuori, tavallisia 6-12 vuotta nuorempia löytyy huonosti netin avoimilta markkinoilta ja ovat elähtäneitä tai perheellisiäkin jo kerran elämässään, niin että ajatuksetkin ovat alkaneet jo jumittaa kuin entisen bingohallin asiakkaalla. Kaikista vähiten kaipaa samaa elämäntilannetta, kun eihän nyt itseään olla etsimässä. Komeita osataan ja kannattaa kavahtaa jo nuorenakin, kun parisuhdeaines on jotain muutakin. Tuo saa kuulostamaan asian äitini sukupolvelta.
        Nuoremman nuori äitikin osaa pyytää pitämään hyvää huolta tyttärestään, joka ei vähääkään mene yhteen tuon ajattelumaailmasi kanssa.

Tais mennä papsulla tunteisiin ja totuus satuttaa...

• crux

Tuttavapiirini ei ole kovin iso mutta jotain se silti kertoo että en ole kuullut kenenkään pariutuvan enää viime vuosina. Yhteiskuntamme on nyt tältä osin rikki. Naiset ovat menettäneet jostain syystä aidon kiinnostuksen vertaisiaan miehiä kohtaan. Osa naisista toki yrittää silti löytää seuraa mutta kun tahtotila on heikko niin tulokset ovat yhtä heikkoja.

• Tunnevajaa

Jospa naiset on joutuneet jo pettymään niin monta kertaa että on jo vaikeaa luottaa kehenkään.
      Aluksi tutustumisen jälkeen on niin ihanaa ennen kuin totuus alkaa paljastua pikku hiljaa. Toista et opi hetkessä tuntemaan ja kun aikaa kuluu voi tulla jättiyllätyksiä. Viimeisin täällä tapaamani oli leskimies ja minä retkahdin häneen tosissani. Oli ihanaa kun hänellä kolme lähes aikuista lasta niin luulin saavani perheen. No lapset tietysti vihasivat minua, äitinsä paikan viejänä. Ja sittemmin vanhin tytär onkin ryhtynyt isänsä aveciksi kaikkeen. Juhliin , sukukokouksiin ja matkoille. Tänäkin syksynä matkoja 3 ulkomaille rantalomille useamman viikon kerrallaan. Ja isän tyttöystävä kotona lähes aina yksin. Niin seurustele siinä sitten vaikka olet jo eläkkeellä ja aikaa olisi. Onko tavallista että leskeksi jääneille miehille vanhin tytär rupeaa äidin tuuraajaksi lähes kaikessa ? Myöhemmällä iällä kapuloita rattaisiin ovat laittamassa niin sukulaiset ja aikuiset lapset joten moni jättää uudet yritykset sikseen. Enemmän stressiä kuin iloa.

• rosamundaliisa

Kuulehan Jope tai kuka nyt oletkin. Ihmiset ovat erilaisia, eivät kaikki naiset ole tuollaisia. Toivon, että uskot edelleen löytäväsi sen jonkun rinnallesi. Itsekin olen 50 ylittänyt, mutta haluan uskoa, että jossakin vielä on mies, kenen kanssa tekisimme arjesta ja pikkuhetkistä vieläkin ihanampia kaksin koettuina. Surussa ja murheessa olisi se joku, ketä halata ja saisi voimia. Mutta toivon, että hän olisi samassa elämän tilanteessa, lapset jo lentäneet omilleen ja työvuosia vielä edessä. Mutta toisaalta sehän ei ole tärkeintä, vaan kiinnostus toisesta, hänen ajatuksistaan ja näkökulmistaan ja siitä ihanasta tunteesta, että ihan mahtavaa vaan olla yhdessä.

Mutta olen täysin samaa mieltä, että maailma on mennyt kummalliseksi. Ja tosiaan netissä ainakin miehet etsivät sellaista 35 tai jotain naista, eivät oman ikäistä viisikymppistä. Ihan kuin saisivat sillä itsensä nuoremmiksi, ehkä niin käykin? Niin tärkeää olisi osata ja haluta ratkaista sitten yhdessä myös niitä haasteita ja syventää yhdessä eloa ja toisen tuntemista sitä kautta.

Aina on toivoa. Kirjotuksesikin antoi uskoa, että sinunlaisia miehiä on olemassa. Älä luovuta, tai luovuta ja sitten iloisesti yllätyt joku päivä, kun se sattuu kohdalle.

• Tahvo53

No varmaan omanikäistä kannattaa etsiä jos parisuhteeseen meinaa joutua. Toisaalta, kannattaa myös miettiä haluaako oikeasti vielä parisuhteeseen 50 ikäisenä. Itselle on pesiytynyt "outoja" tapoja, periaatteita ja vaatimuksia joista on jo vaikea tinkiä. Parisuhteessahan tingitään periaatteessa kaikesta eikä siinä ole mitään ongelmaa jos molemmat osapuolet pystyvät tähän. Jos ei tähän pysty niin menee kyllä aika lailla mahdottomaksi.
      Itse edustan 50 ikäryhmää ja välillä käynyt tätä keskustelua itseni kanssa, edut, haitat jne jne. Olen päätynyt lopputulokseen että ei enään, omaan jo omia tapoja, rutiineja, käytöstä jne jne joista en ole valmis luopumaan tai tinkimään. Ihan ok työ ja tulot, hyvät ystävät, mahtavat lapset & lastenlapset ja en koe tarvitsevani parisuhdetta enään. Ja ei, en ole tunnekylmä, k....pää, idiootti tai muuten kykenemätön kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ei vaan jaksa kiinnostaa enkä osaa sitä paremmin perustella.

• hikinauhat

Nettideittailusta tässä puhutaan ja omaa parisuhdettasi olet ilmiselvästi käynyt puiden.
        Ei parisuhteessa tarvitse mistään tinkiä kuten tuosta iästäkään. Riskeeraaja voi ottaa vain 1-4 vuotta nuoremman kumppanin, joka ei ole toiminut avioerosukupolvella. Riskeeraaja voi valita vaikkapa eronneen. Riskeeraaja voi toki olla pahin parisuhteessa, mutta niinkin voi tehdä.

• Mitä tuossa olen tuttavapiiriä seurannut niin eronneet on löytäneet melko nopeasti uuden kumppanin tai sitten ovat edelleen yksin. Välillä käynyt jo mielessä että onko ollut jo valmiiksi katseltuna kun kuukausi tai pari erosta niin jo on uusi kainalossa.

Itse kyllä kuulun tuohon "ikä on vain numero"-mieskategoriaan. Itse kun olen hakenut kumppania ikähaarukalla -5 vuotta omasta iästä niin kyllä silloin se eletty tai nykyinen elämäntapa näkyy ihmisessä paljon selkeämmin kuin se ajokortissa paistatteleva syntymävuosi.

Itse en vielä ole pistänyt naisia tunnevammaisuuden piikkiin jos eivät minuun halua tutustua tai yleensäkään parisuhdetta. Ympäristö nyt vain taitaa korostaa tuota yksilöllisyyttä ja sitä ettet tarvitse välttämättä sitä toista rinnalle. Tämä johtaa siihen että kumpanin vaatimukset nousevat tasolla jossa "OK -näköinen ja luonteinen mukava, tunteellinen mies" ei riitä. Toki naisetkin saavat omat vaatimustaso-ongelmansa.

Vaikea tietysti antaa suoraan neuvoja mutta itse olen kokenut ihan hyväksi luovuttaa naisten etsimisen suhteen. Keskittyy liikuntaan, työhön, kouluttauttuu ja mutta ennenkaikkea pitää muita ihmissuhteita yllä ja nauttii niistä. Jos taas joskus tulee olo että jaksaa ottaa pettymyksiä vastaan siinä toivossa että oikean löytää niin sitten taas liikkeelle.

• KurttuKerttu

Vaatimustaso-ongelma on jo pahaa tunnevammaisuutta. Vaatimuksia harrastavat perfektionistit ja narsistit, joka on kerrottu täälläkin useammasti. Ne aiheuttavat ahdistusta, masennusta ja syyllistämistä. Muille vaatimusten asettattaminen on jo ongelmallisempaa. Syyllistetään ihminen suten, ettei ole esimerkiksi rakkauden kohteeksi tai suhteeseen sopiva. Täällä keskustelupalstallakin voi lukea moista. Esimerkiksi joku on väärän ikäinen jossei väärän värinen.
        https://mielenihmeet.fi/nyt-saavat-vaatimukset-riittaa/

• KurttuKerttu kirjoitti:

Vaatimustaso-ongelma on jo pahaa tunnevammaisuutta. Vaatimuksia harrastavat perfektionistit ja narsistit, joka on kerrottu täälläkin useammasti. Ne aiheuttavat ahdistusta, masennusta ja syyllistämistä. Muille vaatimusten asettattaminen on jo ongelmallisempaa. Syyllistetään ihminen suten, ettei ole esimerkiksi rakkauden kohteeksi tai suhteeseen sopiva. Täällä keskustelupalstallakin voi lukea moista. Esimerkiksi joku on väärän ikäinen jossei väärän värinen.
        https://mielenihmeet.fi/nyt-saavat-vaatimukset-riittaa/

Hyvä linkki; kiitos siitä. Itse olen joskus kärsinyt ajoittain matalan turhautumisen sietokyvystä. Varsinkin some oli joskus hyvä lietsomaan sitä. Kärjistäen kun joulukuusen kuvia tuli kasakaupalla eetteriin niin pakko oli mennä katsomaan omaa kuusta todetakseen että ainoastaan se on sitten vino. Muilla se on laitettu vatupassilla paikoilleen.

Onneksi sen kyllä havaitsee helposti ja hoito-ohjekin on helppo. Juon itseni kanssa kahvit ja käyn asian läpi enemmän järki kuin tunnepohjaisesti.

• ÖKlein

Parisuhde, tuo suhteiden runsaudenvuo. Parikin suhdetta, ei silti parisuhteen voittanutta. Aah, on niin ihanaa tää...

• fitysomething

Olen kokemuksesta kanssasi samaa mieltä. Viiskymppisillä naisilla on monilla luurankoja kaapissa, vaikka eivät sitä itse huomaa. Luurangot nimenomaan ovat käytöstapoja ja varaumia joita heillä on. Jotenkin en jaksa kiinnostua sellaista naisista itsekkään. Minusta naisessa pitää löytä vielä virtaa ja kykyä irroitteluun ja elämästä nauttimiseen.
      Netissä haetaan suurta rakkautta, mutta moni edes vastaa deittiviesteihin. Siksi olenkin jättänyt nettideittailun ja tapaan mieluummin ihmisiä kasvotusten.

• Tietoaon

Rupee eksoottiseksi mamuksi, niin johan rupee oleen sutinaa. Toinen vaihtoehto on olla pitkä ja raamikas, muodikaspartainen alfauros, jolla on matala ääni ja paksu lompakko, korkea sosiaalinen asema, harrastuksena golfaaminen Dubaissa ja vapaaehtoistyö kehitysapujärjestössä, purjeveneily, moottoripyöräily ja lentokapteeniuskin auttaa sekä hyvin varusteltu jalkoväli. Naiset kiinnostuvat vain sellaisista miehistä, jotka herättävät kateutta kanssasisarissa.

• 18kk

Ei se vain tee yhteydenottajasta sitäkään vähää tervejärkistä. Monilla noilla voit löytää myös ongelmallisimmat yksilöt, jos nyt oma statuskaan olisi aivan ok. Vrt. yllä.

• vitsitvähissä

Ihan saman voisi moni nainen kirjoittaa ! Itsekin etsin parisuhdetta tositarkoituksella mutta mietin pitääkö jäädäkin sinkuksi koska miehet jotka ottavat yhteyttä ovat yleensä noin 10 vuotta vanhempia eivätkä ole enää kovin viriilejä. Olen ikäistäni paremmassa kunnossa. Ja kauniskin. Ja erittäin kiltti, jopa liiaksi. Mutta kun moni mies aloittaa keskustelut siitä mitä työtä teen, paljon tienaan ja onko asuntoni oma, niin tuntuu että nainen halutaan vain jakamaan arjen kulut ! Eräs mies sanoi suoraan, että talossa on niin paljon kuluja ja kysyi tulojani ensimmäisessä puhelinkeskustelussamme. Tuo saa kiinnostuksen lopahtamaan välittömästi. Minä en myöskään pidä ylitunteellisesta miehestä joka heti vuodattaa kaikki tunteena minua kohtaan, koska en usko, että muutaman treffin jälkeen voi olla niin rakastunut. Ja se mikä on ok näkö yhdelle voi olla komea tai ruma toiselle. Eli vaikka Tom Cruise on monen naisen mielestä komea niin juuri minusta hän on ruma. Ja millainen mies on mukava tai kiltti ? Olen törmännyt miehiin jotka ihan oikeasti kai uskovat olevansa kilttejä mutta ovatkin kylmiä ja tunteettomia, pitävät autostaakin parempaa huolta kuin naisestaan. Mukava on mielestäni tunneälykäs, huomaavainen (kaikkia ihmisiä kohtaan) ja keskustelutaitoinen.

• rtyuk

Noilla tavoilla keskeltä juuri jopa noinkin suorasukaisesti huijarit aloittavat naruttamista. Talo voi vaikka olla mielikuvituksessa palasina ja parempi kun huomaat heti kylmäksi ja tunteettomaksi sekä hyvin maksavaa vuokralaista kaipaavaksi.
        Tuolla viereisessä aiheessa osattiin kertoa, että ex-puolisokin osataan heti ottaa maksumieheksi. Eikä näissä huijareissa ole mitään eroa, että onko nainen vai mies.

• viriili18

Kysytkö heti ensimmäiseksi oletko viriili? Vai testaatko heti? :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1095
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      823
    Aihe