Nyt jätkät kysymys teille...

slgjrpiwhlhalh

Täällä on usein valiteltu nyky-yhteiskunnan ja nykymaailman mutkallisuutta verrattuna vanhan ajan maaseutukulttuuri -aikakauteen (johon tunnelmaan voi päästä vaikkapa katsomalla vanhoja suomalaisia elokuvia esim.)

Valittelette, että netti deittailu on vaikeaa, ja naiset tulleet tavoittamattomiksi, SO-ME ja tinderit alistavat kaikki.

Toisin oli ennen, kun pariutuminen oli mutkatonta ja kaikki kävi niin helposti.

SITTEN SE KYSYMYS:

Olisitteko todella valmiita palaamaan 1960-70 luvulle, jos vaihtoehdot ovat, että saatte naisen, ja perheen naisenne kanssa?
Tämän hinta olisi siis paluu tuon aikakauden tekniikkaan ja oloihin kaikilla tasoilla. Autoissa, puhelimissa, ine. Internettiä ei ole keksitty, matkapuhelimia ei ole, jne.

Omalta puoleltani valitsen tekniikan, ja olen vaikka ilman naista, mutta en haluaisi takaisin edes 1980 luvullekaan, vaikka silloin menikin todella lujaa, ilman kännyköitäkin.

Jos ei naista siis voi saada nykymaailmassa verrattuna entisiin aikoihin, en itse valitsisi naista kun vastakkain olisi paluu vanhoihin aikoihin ja nainen, tai eläminen nykyajassa mutta ilman naista.

35

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EdesUnissa

Nyky-yhteiskunnan monimutkaisuus on tosiasia, ja se voisi ollakin syy paluuseen. Sen sijaan 2000-luvulla olen valinnut sekä tekniikan että naisen, koska ne eivät sulje pois toisiaan. Monimutkaisuuden poissulkeminen ja tekniikan pitäminen voisi olla vaikeaa, koska yhteiskunta on muuttunut tekniikan mahdollistamien asioiden myötä.

En oikein usko että vuosikymmenet ovat oleellisesti muuttaneet juuri naisia. Tosin en pysty sanomaan naisista mitään 60 ja 70 luvulla, ja en oikein usko että aloittajallakaan olisi kokemuksia noilta vuosikymmeniltä.

• Aloittajatässä

Ei olekaan kokemuksia noilta ajoilta. Kyse oli tuon ajan maailmassa elämisestä ja elämisen "helppoudesta" jota jotkut ovat ihailleet, vastakohtana nykyinen naiseton tekniikan aikakausi, jossa nyt elämme.

• EdesUnissa
        Aloittajatässä kirjoitti:

Ei olekaan kokemuksia noilta ajoilta. Kyse oli tuon ajan maailmassa elämisestä ja elämisen "helppoudesta" jota jotkut ovat ihailleet, vastakohtana nykyinen naiseton tekniikan aikakausi, jossa nyt elämme.

Niin, se vastakkainasettelu oli se oleellisempi, eli emme oikeastaan elä naisetonta aikakautta. 90-luvulta alkaen aina tuossa on joku nainen pyörinyt ympärillä.
        Yksilöllisyys on tänä päivänä korostetumpaa kuin aiemmin, ja siksi tänä päivänä 50% naisista on lapsettomia vielä 30-vuotiaina. Tekninen monimutkainen maailma vaatii naisia kouluttautumaan kauemmin ja kenties se oman elämän rakentaminen aloitetaan siksi myöhemmin.
        Elämisen helppous aiemmin saattoi olla tunne siitä että maailma ei muuttunut niin nopeatempoisesti kuin nykyisin. On stressaavaa olla koko ajan ajantasalla jos asiat muuttuvat neljännes vuosittain. Absoluuttisesti katsoen asiat eivät kuitenkaan olleet sen paremmin.

• .. Kohti DystoPiaa.. Ja Vieläkin Syvemmälle.. ;D

• Buhahaha

Ei 1960-70 luvut mitään dystopiaa olleet. Silloin hyvinvointisuomikin rakennettiin. Nyt ollaan taas nykymenolla menossa kohti dystopiaa, kahtiajakoa melkein kaikessa.

• Buhahaha kirjoitti:

Ei 1960-70 luvut mitään dystopiaa olleet. Silloin hyvinvointisuomikin rakennettiin. Nyt ollaan taas nykymenolla menossa kohti dystopiaa, kahtiajakoa melkein kaikessa.

.. Noh.. Sitähän Mä Just Tarkoitin.. Että, jos/kun Meno ei muutu ja IhmisKunta Viisastu.. Niin OiVoi.. ;D

• wink.wink

Dystopia alkoi kun joidenkin vanhemmat alkoivat lisääntymään.

• wink.wink kirjoitti:

Dystopia alkoi kun joidenkin vanhemmat alkoivat lisääntymään.

.. ;D.. Vihjaaks Sää, et olis parempi, kun Mä en olis Syntynytkään?.. ;(

.. Mistä Sä nyt noin olet MielesiPahoittanut ja mitä pahaa Mä Sulle olen Tehnyt?.. ;D

Kyllä Sä olet nyt erehtynyt Henkilöstä.. Mut laita Mun piikkiin.. Ei ole multa Pois.. ;D

• Sinkkumies42

Puhelimet, tekniikka teki deittailusta ja naisista pinnallisia koska deittailu siirtynyt nettiin pääasiassa. Ennen vanhaan miehen luonne kiinnosti enemmän ja suhteita solmittiin baareissa käymällä, siellä pääsi heti kontaktiin naisten kanssa kun nyt nykyään ei enää pääse. Nainen näkee miehen kuva netissä ja tinderissä ja se on sitten siinä vaikka mitä romanttista kirjottaisi naiselle. Pitäisi olla julkkis ja todella hvyännäköinen että kelpaa naisille.
      Nykyään ulkonäkö on naisille tärkeintä miehissä. Ruma , lyhyt alle 170 cm mies ei treffeille pääse enää. kun 15- 20 vuotta sitten vielä pääsi. Suomessa on miljoona sinkkua eikä kohtaamisia tule.

• nääonnähty

No vaikea sitä on muutakaan ku kuvaa arvostella, ku valtaosan miesten profiilissa on vain kuva tai parhaimmillaan esittelyssä lukee lisänä "en nyt oikeen osaa ittestä kertoo". Kyllä luonne edelleen kiinnostaa enempi mut kuten tälläki palstalla on nähty, miesten mielestä luonteen paljastaminen eli deittisivulla keskustelu on ajanhaaskausta, jonka vois käyttää jo seuraaville naisille massapostaamiseen.

• Nainen39vee

Milloin "ennen vanhaan" suhteet alkoivat baarissa? Nykyisenlainen baarikulttuuri on kuule aika tuore ilmiö. Luuletko, että joskus 50-luvun maaseudulla oli yökerhoja? Jossain tanssilavalla saatettiin käydä, mutta omat paineensa sielläkin oli myös miehille. Eiköhän sielläkin olleet tanssitaidottomat tuppisuut huonommassa asemassa. Ja kun entisaikaan miehet joutuivat menemään äijäporukalla jonnekin metsätöihin, niin ei ollut edes mahdollista tavata naisia. Kiittäkää vaan kuule nykyaikaa siitä, että pariutuminen on helpottunut aika paljon!

Tai no, myönnetään että sota-aika ja sen jälkeinen aika saattoi helpottaa miesten pariutumistilannetta - niin, siis niiden miesten, jotka sattuivat jäämään henkiin sodassa. Kun muita kuoli ympäriltä pois, niin tavallaanhan se toki karsi "kilpailijoita". Mutta jos todella huono tuuri kävi, sattui itse olemaan juuri se, joka kuoli parikymppisenä rintamalla (ja ehkä jopa kitui kuoliaaksi), eikä ollut vielä koskaan ehtinyt edes seksiin asti.

Ja onko muuten nimenomaan baarissa tutustuminen jotenkin olennaisesti nettideittailua syvällisempi tapa?

• Nainen39vee

Mitä tämä jatkuva valitus on siitä, että vain hyvännäköiset julkkikset kelpaavat naisille? Kuinka moni nainen seurustelee hyvännäköisen julkkiksen kanssa? Suurin osa pariskunnistahan on ihan tavallisia.

• 12121212121212
        Nainen39vee kirjoitti:

Milloin "ennen vanhaan" suhteet alkoivat baarissa? Nykyisenlainen baarikulttuuri on kuule aika tuore ilmiö. Luuletko, että joskus 50-luvun maaseudulla oli yökerhoja? Jossain tanssilavalla saatettiin käydä, mutta omat paineensa sielläkin oli myös miehille. Eiköhän sielläkin olleet tanssitaidottomat tuppisuut huonommassa asemassa. Ja kun entisaikaan miehet joutuivat menemään äijäporukalla jonnekin metsätöihin, niin ei ollut edes mahdollista tavata naisia. Kiittäkää vaan kuule nykyaikaa siitä, että pariutuminen on helpottunut aika paljon!

Tai no, myönnetään että sota-aika ja sen jälkeinen aika saattoi helpottaa miesten pariutumistilannetta - niin, siis niiden miesten, jotka sattuivat jäämään henkiin sodassa. Kun muita kuoli ympäriltä pois, niin tavallaanhan se toki karsi "kilpailijoita". Mutta jos todella huono tuuri kävi, sattui itse olemaan juuri se, joka kuoli parikymppisenä rintamalla (ja ehkä jopa kitui kuoliaaksi), eikä ollut vielä koskaan ehtinyt edes seksiin asti.

Ja onko muuten nimenomaan baarissa tutustuminen jotenkin olennaisesti nettideittailua syvällisempi tapa?

Pariutuminen ei ole helpottunut.

Mitä suurempi pooli on josta pareja valitaan (seurausta yhteisöjen koon kasvusta, viestinnän helpottumisesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta), sitä _vaikeampaa_ pariutuminen on.

On myös niin että mitä vapaampi seksuaalinen moraali, sitä _vaikeampaa_ seksin saaminen on tavismiehelle, koska pariutumisen sijaan aletaankin suosia panojärjestelyitä jotka kasaantuvat muutamille eliittimiehille.

Hassusti siis ne asiat jotka näennäisesti helpottavat pariutumista, todellisuudessa vaikeuttavatkin sitä.

• Sinkkumies42
        nääonnähty kirjoitti:

No vaikea sitä on muutakaan ku kuvaa arvostella, ku valtaosan miesten profiilissa on vain kuva tai parhaimmillaan esittelyssä lukee lisänä "en nyt oikeen osaa ittestä kertoo". Kyllä luonne edelleen kiinnostaa enempi mut kuten tälläki palstalla on nähty, miesten mielestä luonteen paljastaminen eli deittisivulla keskustelu on ajanhaaskausta, jonka vois käyttää jo seuraaville naisille massapostaamiseen.

Kyllä minulla on ihan tarpeeksi tekstiä siinä esittelyssä. Ei varmaan ole siitä kiinni.

• Sinkkumies42
        Nainen39vee kirjoitti:

Nykyään pitää vastailla 500 naiselle että pääsee treffeille. Pitää olla kirjailija että osaa muotoilla sen vastauksen kiinnostavaksi. Eikä läheskään kaikki naiset ole kirjailijoita ettei ne sen paremmin niitä tekstejä kirjoita.

• Ikuinen-sinkku

Aika monella naisella ei ole lainkaan esittelytekstiä mitä äkkiseltään katsoin sataa profiilia. Riippuu paikkakunnasta mutta 30 000 asukkaan paikkakunalla vaihtoehdot on aika vähäiset kun naisista ei saa mitään selvää kun ei siellä lue mitään. Siellä voi olla 5-10 vaihtoehtoa kelle vastailla.

• Ikuinen-sinkku
        Ikuinen-sinkku kirjoitti:

Aika monella naisella ei ole lainkaan esittelytekstiä mitä äkkiseltään katsoin sataa profiilia. Riippuu paikkakunnasta mutta 30 000 asukkaan paikkakunalla vaihtoehdot on aika vähäiset kun naisista ei saa mitään selvää kun ei siellä lue mitään. Siellä voi olla 5-10 vaihtoehtoa kelle vastailla.

Ja 80 % naisista on kuvattomia.

• nääonnähty
        Ikuinen-sinkku kirjoitti:

No, kiinnostaako näissä naisissa kuva sitten riittävästi? Vai toivoisitko jonkinmoista kirjallistakin esittäytymistä?

• Nainen39vee kirjoitti:

Mitä noita isän juttuja on kuunnellut niin kyllähän ne lavatanssit olivat se kohtaamispaikka sekä baari. Piilopullosta välillä vähän rohkaisua ja taas mentiin. Lavojakin oli miltei joka niemessä ja saarelmassa.

Etikettikin taisi olla aika selvä. Jos haettiin niin sitten piti hakuun suostua jos ei hakija nyt ihan ympäripäissään ollut. Jos oli hiljainen kaveri niin sitten pari tahtia mentiin mykkinä, kiitettiin tanssista ja siitä eteenpäin. Tanssin alkeet ehkä piti osata mutta tanssimalla kuulemma oppii paremmaksi. Siitä kuulemma helppoa että ei ole sellaista porukassa hyppimistä vaan siinä on mies ja nainen; ja mies vie.

Jos joku ehti viedä ajatellun partnerin ensin niin toisin kuin Tinderissä se ei ollut lopullinen tuomio vaan piti seuraavalla kerralla olla nopeampi. Lavatanssit olivat siinä mielessä jo silloin tasa-arvoinen että oli myös naisten haku. Jos sama mies ja nainen hakivat toisiaan paljon ristiin niin kyllähän se oli jo jonkunlainen merkki molemminpuolisesta kiinnostuksesta.

• ankea_tulevaisuus

Hetken kun hihhuloit natoon liittymisen kanssa, niin ei tarvitse enää kännykkää käyttää eikä yksityisen tarvitse ilman lupaa autolla ajella. Ruuan saat kaivaa nenästäsi, koska sinulla ei ole maata jossa ruokaa kasvattaa, etkä edes osaisi kasvimaata hoitaa.

Toisin sanoen. Sinä Jani-Petteri et ole selviytyjä tyyppiä. Kuolisit perse pystyssä,, hame vyötäisilläsi, mutta huulipunat moitteettomasti huulilla. Silmämeikki olisi hieman rähjääntynyt kun itkisit perseraiskauksen kestäessä ja kestäessä.

• kjgdfgjbvfthjbvc

Hyvin kuvailit NATOn ja hallinnon ulkoistamisen Amerikkalais pankkiireille.

• Olen ystäväni Darvinin kanssa niin evoluutioteoria kannalla, että en näkisi senkään vuoksi järkeä paluuseen entiseen aikaan. "Aika kultaa muistot". Niin tekee...ennen oli helpompaa....ei. ei ollut vaan vaihtoehtoja niin. Ja kokoajan niitä tulee lisää joka osa-alueella.
      Naisten omien valintojen laajentuminen minun, miehen kannalta vaan hyödyttää minua. Lyhykäisyydessään nykyään minulle mahdollisesti siunaantuva nainen on saanut valita minut rauhassa ja omasta vapaasta halusta. Se on nykyajassa saakelin hienoa.

Itse olen huomannut, että ne pärjää, jotka parhaiten omaksuvat uutta ja oppivat historian mokauksista.

Maailma laukkaa eteenpäin. Kuka haluaa pysyä kyydissä? Minä nostan ainakin käteni. Ei mun silti tarvia unohtaa vanhoja hyviä asioita.

• jos.kysyä.saa

Miksi ihmeessä kaikessa teknologiassa pitäisi mennä taaksepäin?

• Buhahaha

Teknologia, yhteiskunta ja asenteet kulkevat käsi kädessä, koska ne muokkaavat toinen toisiaan. Taaksepäin ei voi matkustaa, mutta jos 70-luvulle menisi nykyisen teknologian kanssa, veisi mukanaan väistämättä myös tämän päivän asenteet.

• Nelikymppinenmies

Synnyin vasta 1975 joten en tiedä 1970 luvusta mutta 1990-2005 luvulla naiset oli helppoja. Baareissa käytiin joka viikonloppu ja opiskelija kuviot oli missä tapasi naisia. Naista pyydettiin baarissa tanssimaan ja se oli kiinnostuksen merkki. Nuorena sitä tietenkin halusi kokemuksia naisista mahdollisimman paljon. Nykyään kun naista pyytää tanssimaan niin saa aika tylyä palautetta joten deittailukulttuuri on muuttunut pahempaan suuntaan. Naiset ei ole avoimia ja miehellä pitää olla merkittäviä resursseja että naisen saa kiinnostumaan.

• EdesUnissa

Samalla tavalla kuin me olemme jo menettäneet suurimman uutuuden mielenkiinnon naisia kohtaan, niin hekin ovat jo miehiä nähneet. Siksi jokainen hidalgo ei kenties kiinnosta.
        Tuon tanssimisasian olen huomannut itsekin. Olisikohan niin että naisten tanssitaito on kadonnut. Minulle tämä vain parantaa tilannetta, sillä en oikein ikinä halunnutkaan tutustua naisiin tanssilattialla, vaan mieluummin istun ja keskityn kuuntelemaan.
        Tanssimisen hyvä puoli oli se että siinä sai fyysisen kosketuksen naisiin, joten hiukan sai selville kuinka se fyysinen kemia toimii. Lisäksi etuna oli se että naiset tekivät aloitteen useasti tanssiin, joten sait hiukan ennakkohyväksyntä tietoa.

Naista avoimempaa olentoa ei ole olemassakaan. Jotkut kertovat elämäntarinansa, itkevät, nauravat ja suutelevat sinua kahden tunnin ajanjaksolla. Miehenä minulla on vaikeuksia pysyä tässä rytmissä, kun kiihdytetään nollasta sataan tunteiden radalla.
        (Tässä vaiheessa alan pikkuhiljaa taputella naisen taskuja jotta löytyykö sieltä jostain pilleripurkki psyykelääkkeitä... ... Nainen huomaa sen ja kiihdyttää entisestään)

• IhanaVanhuus

Kuule, sä oot vaan tullut vanhaksi. Luuletko, että sitä pildeä irtoaa keski-iässä samalla tavalla kuin nuorena? Ja että keski-ikäisiä naisia kiinnostaa random-miesten huomio tippaakaan? EdesUnissa kirjoitti tuossa hyvin, että miehet on jo niin nähty ja monet naiset huomaavat, ettei miesten mielenkiinto ole mitenkään välttämätöntä ja usein jo vähän ärsyttävää. En tiedä omasta tuttavapiiristäni yhtäkään naista, joka lähtisi baarista miehen mukaan ja muutenkin kynnys tutustua miehiin on noussut valtavasti. Ei vaan kiinnosta, kun suurella todennäköisyydellä tyyppi on taas joku ilmaishoroa ja kassien tyhjennysreikää hakeva juntti. Miksi vaivautua? Sinäkään tuskin olet mitään vakavampaa hakemassa, vaan haluaisit vain jatkaa sitä nuoruuden ympäriinsä paneskelua mahdollisimman monen naisen kanssa. Tiedoksi, että monet tavalliset, itseään arvostava naiset haistavat tuollaisten tyyppien motiivin kilometrin päähän ja kiertävät kaukaa. Horot on tietysti asia erikseen, mutta sua tuskin haittaa jyystää naista, jolla on uusi mies joka viikonloppu?

• Pillujen--asiantuntija

Nykyään ei naisia kiinnosta muu kuin miehen ulkonäkö. Pakit tulee heti jollei mies ole 180 cm komea pukumies. Rumat naiset haluaa sen saman miehen kun missitkin. Siksi suomessa on kymmeniä tuhansia rumia miehiä kokemattomina. Sama se miten hyvin käyttäydyt kun se renttu jännämies vie sun naises vaikka potkii mummoja kadulla.

• Nainen39vee

Hmm, eli ensin sanot, että pukumiehet saa naisia, mutta sitten oletkin sitä mieltä, että rentut vie kaikki naiset. Koita nyt päättää, kuka ne naiset vie - vai onko pointtina nyt vaan se, että kaikki muut paitsi sinä itse?

• Pillujen--asiantuntija

Pukumiehet on myös renttuja, jännämiehiä, narsisteja. Vaatteista ei voi päätellä mikä mies on.

• Viinamies-

Viinalla niitä naisia sai 70 luvullakin. Ei miehet selvinpäin naisia koskaan lähesty mutta kun ottaa rohkaisu ryyppyä ja alkaa lähestyy naisia niin naiset on heti yhtä hymyä.

• joselikkäeiniinsittenkin

Ensimmäinen ja tärkein askelhan tässä on se, että viinaa on juotu tarpeeksi. Toiseksi tärkein asia on vahvat meikit. Näillä välineillä on päästy sille tasolle, että naiset näyttävät humalaisten miesten mielestä niin hyviltä, että lähestymisyrityksiin ryhdytään.

• fgreyigfaivi

Varmaan jokainen, joka sanoo olevansa "ÄTÄMI", on jo valinnut tekniikan naisen edelle. (Pelaavat vain pelejä kaiket päivät, lähtemättä "ulos")
      Lähtemällä ulos (ravintoloihin ja yökerhoihin) voi tavata naisia vaikka kuinka paljon.
      Itsellä ollut tosin fifty fifty kuinka saa kontakteja (=seksiäkin) naisten kanssa sekä ravintoloista (=pubeista, yökerhoista) että sopimalla tapaamisia netin kautta.
      Eniten sain tapaamisia netin kautta silloin, kun itse olin yksinelävä "sinkku". Aikakausi oli siinä 2000 luvun alkupuolella. Siitä asti olen ollut suhteessa, ja nyt en ole netissä ollut onnea kokeilemassa 17-18 vuoteen.
      Suhteessakin ollessa olen "varattuna" tapaillut naisia ravintolamaailmassa, ja päätynyt miltei aina jonkun naisen luokse "jatkoille", jos vain ravintolamaailmaan eksyn.
      Nyt on hallussa tilanne siten, että tekniikka on vahvasti mukana elämässä sen lisäksi, että nainenkin on tuossa pyörinyt.

• 345y343tr24f2ff3

Paras, ehkä, olisi kuin ysärin alussa jolloin oli "nykypäivän" tekniikkaa olemassa muttei elämää pilaavassa mittakaavassa niinkuin nykyään.

• Ihan ei löydy tuota 60-lukua verkkokalvolta joten pitää vähän tuleutua edellisen sukupolven muisteloihin jotka varmasti ovat matkalla hieman värittyneet.

Jos nyt ajattelee rahaa ja materiaa niin silloin raha haettiin pankista eikä seinästä ja kohta ei edes sieltä. Silloin se raha ja sen arvo oli konkretiaa. Jos sulla oli se 500 markkaa kukkarossa niin sillä sitten piti pärjätä. Rahaa kulutettiin jos sitä oli kulutettavaksi. Kodinkoneet maksoivat paljon enemmän mutta ne myös kestivät kauemmin. Samoin ne oli myös tehty sellaisiksi että ne voidaan huoltaa ja korjata. Tämä koski myös autoja.

Autoista kyllä on sanottava että vaikka ne olivat helpommin korjattavissa ne myös kuluttivat enemmän eikä turvallisuus ollut tämän päivän tasoa. Turvallisuusajattelu yleensäkin on parantunut niin arjessa kuin työelämässä. Työelämä tuntui muutenkin olevan selkeämpää. Jos firma teki tappiota ja konkurssin niin porukka lähti kortistoon ja se oli ihan ymmärrettävää. Nykyään jos vuoden tavoite on voittoa miljoona ja jäädään 800t:n euroon niin sekin luetaan tappioksi ja porukkaa sopeutetaan.

Suurin muutos on varmaan tapahtunut lääketieteessä. Ennen sydän ja verisuonitaudit tappoivat varsinkin miehet jos ei syöpä ehtinyt ensin. Nykyään eliniän ennuste on noussut, mutta onko se sitten mitään ihmiseloa kun makaa vaipoissa sängyllä letkujen ja mittareiden seiteissä.

Asenneilmasto on muuttunut yhteisöllisyydestä yksilöllisyyden ajatteluun joka on vähentänyt esim. talkoiden määrää. Silloin talkoiltiin titteleistä välittämättä jotta esim nuorilla olisi mahdollisuus harrastaa perhetaustasta riippumatta. Nyt se vastaava panos annetaan suoraan rahana ja jos sulla ei ole rahaa niin lapsesi ei pelaa.

Nyt on vaikea vastata kysymykseen koska olen jo parisuhteissin tutustunut ja perhekin tehtynä. Elämä näinkin on ihan ok. Jos olisin 20-v sinkku ja vaihtoehdot entisajan nainen ja perhe tai kehittyvä tekniikka niin valinta olisi perhe. Kyllä minulle se rakkaiden ihmisten läheisyys sentään voittaa tekniikan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1095
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      823
    Aihe