Jotain herkkuja tulee varmaan ostettua, ja telkkarista pitää katsoa paraatia
Itsenäisyyspäivä
72
1212
Vastaukset
Paraati ehdottomasti sekä se ainoa oikea tuntematon.
Olisikohan se menetetyn alueen nimen mukainen paisti sopivaa evästä sille päivää?
Voishan tuon pressan vastaanotonkin katsoa.Karjalanpaisti sopii aina kun on vähemmän ihanaa säätä ja joutaa olla hellapoliisina.
Tuntemattoman voisi pitkästä aikaa katsoa, muttei ehkä ihan alusta. Lempihahmoni Rokka ja Honkajoki kun tulevat mukaan vasta myöhemmin.
- Pillujen--asiantuntija
Ytmit juhlii linnassa ja sen jälkeen panevat naisiaan. Se on ytmien juhla
- Vähävarainen
Todella arvostan menneiden polvien, Sotaveteriaariemme työtä, uhrauksia. Me kunnioitetaan Heitä ja Juhlapäivää muusilla, lihapullilla ja lasilla piimää. E i ole varaa, ei tarvetta retostella. Kaikille hyvää Juhlapäivää.
Mulle ei ehtinyt tulla yhtään lällyä
Ei täällä saa lähetellä naisille lällyjä. Ätmimodelta lähtee paikat hampaista kun sitä kiristelee niin kovasti. Laita Dissikselle lälly, ja se voi sit laittaa sulle... Ne varmasti säilyy palstalla maailman tappiin :)
Pöh, eihän pujottelija voi ilman lällyä jäädä.
https://youtu.be/l7czLhG72mk
Hyvää Itsenäisyyspäivää :)elisakettu kirjoitti:
Pöh, eihän pujottelija voi ilman lällyä jäädä.
https://youtu.be/l7czLhG72mk
Hyvää Itsenäisyyspäivää :)Oi oi oi, miellyttävä yllätys
LinerT.2 kirjoitti:
Ei täällä saa lähetellä naisille lällyjä. Ätmimodelta lähtee paikat hampaista kun sitä kiristelee niin kovasti. Laita Dissikselle lälly, ja se voi sit laittaa sulle... Ne varmasti säilyy palstalla maailman tappiin :)
No ahistuu ne kuule sellaisestakin...
Mutta laitellaan tänne väliin varovasti pikkulälly, jos se kestäs... Ja vielä hirmuisesti jonninjoutavaa tekstiä väliin ja päälle. https://youtu.be/FHG2oizTlpY Näin tänne väliin piiloon ja kaikenlaista sanaa sanan perään suojaamaan sitä, niin se ei näy sieltä ja ala ahistamaan modea...Ovelaa....
Hyvää itsepäisyyspäivää vänkäri!LinerT.2 kirjoitti:
Mutta naiset saa lähetellä miehille, niinpä odottelenkin vielä Tina Petterssonin vanno mulle lällyä
Wwuwuw kirjoitti:
Lällyjen lälly vällyjen väliin lääh.
https://youtu.be/heWPueT9JQQS- marketista sai ilmaisen suomisata-kauraleivän. Stadilaista safkaa, siinä lukee. Syödään sitten sitä, kun ei mitään varsinaista suomineid...suomikurpan ruokaa ole olemassa..
Wwuwuw kirjoitti:
Lällyjen lälly vällyjen väliin lääh.
https://youtu.be/heWPueT9JQQSinähän alat oppia
Dissident kirjoitti:
No ahistuu ne kuule sellaisestakin...
Mutta laitellaan tänne väliin varovasti pikkulälly, jos se kestäs... Ja vielä hirmuisesti jonninjoutavaa tekstiä väliin ja päälle. https://youtu.be/FHG2oizTlpY Näin tänne väliin piiloon ja kaikenlaista sanaa sanan perään suojaamaan sitä, niin se ei näy sieltä ja ala ahistamaan modea...Ovelaa....
Hyvää itsepäisyyspäivää vänkäri!Hyvää itsenäisyyspäivää vaan sullekin!
Mua ei yhtään lällytä, mut toi oli kyllä hyvä kappale. Tuossa poistetussa lällyketjussa jo kehuin käyneeni ennen kuutta kävelylenkillä. Ei ketään missään, lumesta valkoinen maa, musta taivas, ja liput liehuivat suorana tuulessa talojen pihoilla valaistuina. Upeeta. Tuli oikein juhlallinen tunnelma.
Hautausmaalla pitää tietty käydä vielä tänään. Tuosta kaikesta tuli vahvasti tämä mieleen, aika ja hetki:
https://www.youtube.com/watch?v=oTclcHGwy8ULinerT.2 kirjoitti:
Hyvää itsenäisyyspäivää vaan sullekin!
Mua ei yhtään lällytä, mut toi oli kyllä hyvä kappale. Tuossa poistetussa lällyketjussa jo kehuin käyneeni ennen kuutta kävelylenkillä. Ei ketään missään, lumesta valkoinen maa, musta taivas, ja liput liehuivat suorana tuulessa talojen pihoilla valaistuina. Upeeta. Tuli oikein juhlallinen tunnelma.
Hautausmaalla pitää tietty käydä vielä tänään. Tuosta kaikesta tuli vahvasti tämä mieleen, aika ja hetki:
https://www.youtube.com/watch?v=oTclcHGwy8UKiitos.
No joko on elämä tasaantunut, vai vieläkö mylläät muutoksissa? Ja kiva, että sä nautitkin, etkä aina vaan rääkkää itseäsi.
Niin, voisi useammin muistaa, että kerran täällä ollaan...pujotteIija kirjoitti:
Sinähän alat oppia
Juuh, aloin kuuntelemaan enemmänkin Beatlesien biisejä, ja tästä tuli vähän surullinen fiilis
https://youtu.be/h0gpPs4flw8pujotteIija kirjoitti:
Mutta naiset saa lähetellä miehille, niinpä odottelenkin vielä Tina Petterssonin vanno mulle lällyä
No eipä sitä taida tulla, niinpä lähdenkin vittuuntuneena kauppaan, heh
pujotteIija kirjoitti:
Mutku ei yhtään lällytä >:-(
Itsenäisyyspäivä on paljon tunnelmallisempi ja juhlallisempi kuin kaupallinen joulu. Tää on vanha, mutta mun mielestäni paremmin onnistunut kuin muutama uudempi veto, komeeta.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=jaKko3VGAnYDissident kirjoitti:
Kiitos.
No joko on elämä tasaantunut, vai vieläkö mylläät muutoksissa? Ja kiva, että sä nautitkin, etkä aina vaan rääkkää itseäsi.
Niin, voisi useammin muistaa, että kerran täällä ollaan...Möh, emmää itteeni rääkkää. Teen vaan sen, mikä tuntuu hyvältä, ainaskin jälkikäteen.. ;) Voisko sellainen edes tuntua hyvältä, jos ei koskaan hakis rajojaan, menis aina vaan köpöttävällä pullamössösektorilla? Ihan varmasti olis kohta kaikki elintasosairaudet ja kansallistaudit.
LinerT.2 kirjoitti:
Möh, emmää itteeni rääkkää. Teen vaan sen, mikä tuntuu hyvältä, ainaskin jälkikäteen.. ;) Voisko sellainen edes tuntua hyvältä, jos ei koskaan hakis rajojaan, menis aina vaan köpöttävällä pullamössösektorilla? Ihan varmasti olis kohta kaikki elintasosairaudet ja kansallistaudit.
Heh.. Yhtä varmasti kuin aurinko nousee, Liner jaksaa touhuta. Jotain pysyvyyttä katoavaisessa maailmassa...
Dissident kirjoitti:
Kiitos.
Niin, voisi useammin muistaa, että kerran täällä ollaan...Niin muutoksista, joo, jatkuu. Jotain valmista, vielä paljon tekemättäkin. Asioilla on taipumus järjestyä, aina ne on johonkin asettuneet. Jos ei muuten, niin hautautuneet uusien muutosten ja murheiden alle :)
LinerT.2 kirjoitti:
Hyvää itsenäisyyspäivää vaan sullekin!
https://www.youtube.com/watch?v=oTclcHGwy8UEput, tää tykkää..viisaita sanoja siinä perätysten.
Eilen olin yhdessä juhlapönötyksessä, jossa piti olla niin ja näin ja kuunnella pianon pimputusta. Ei yhtään mun juttua tuommonen.. mutta sen verran iltasella ehdin telkkaria katsoa, että joku täti ehdotti, että miksei itsenäisyyspäivän aatto voisi olla sellainen iloisempi ja riehakkaampi juhla, kuin yleensäkin aatot ovat. Minusta siinä oli ideaa. Monessa maassa juhlitaan itsenäisyyttä aika eri tavoin kuin meillä..meille se vähän kuin sodanmuistojuhla, vaikka emmehän me itsenäisyyttä sodan kautta saaneet. Suomineito emansipoitui ihan ilman väkivaltaa..😊- rääkkijä
LinerT.2 kirjoitti:
Möh, emmää itteeni rääkkää. Teen vaan sen, mikä tuntuu hyvältä, ainaskin jälkikäteen.. ;) Voisko sellainen edes tuntua hyvältä, jos ei koskaan hakis rajojaan, menis aina vaan köpöttävällä pullamössösektorilla? Ihan varmasti olis kohta kaikki elintasosairaudet ja kansallistaudit.
Kohtuullinen liikunta on parempi terveydelle kuin rääkki.
LinerT.2 kirjoitti:
Niin muutoksista, joo, jatkuu. Jotain valmista, vielä paljon tekemättäkin. Asioilla on taipumus järjestyä, aina ne on johonkin asettuneet. Jos ei muuten, niin hautautuneet uusien muutosten ja murheiden alle :)
No mutta hyvin menee?
Siis aina uudet kuviot muokkaantuu elämään ajallaan...Dissident kirjoitti:
Heh.. Yhtä varmasti kuin aurinko nousee, Liner jaksaa touhuta. Jotain pysyvyyttä katoavaisessa maailmassa...
Täällä mikään aurinko nouse... aina pimeetä. Paitsi tänään, välillä, toi ilma on aivan mahtava. Kaikki värit korostuu, kun aurinko pilkahtaa. Taivas on violetti, punainen, sininen, oranssi, vahvasti, koska maa on niin valkoinen.
Enkä mä aina touhua, todellakaan. Voin tuijotella seiniä selälläni maaten tunti tolkulla, jos siltä tuntuu :)Wwuwuw kirjoitti:
Eput, tää tykkää..viisaita sanoja siinä perätysten.
Eilen olin yhdessä juhlapönötyksessä, jossa piti olla niin ja näin ja kuunnella pianon pimputusta. Ei yhtään mun juttua tuommonen.. mutta sen verran iltasella ehdin telkkaria katsoa, että joku täti ehdotti, että miksei itsenäisyyspäivän aatto voisi olla sellainen iloisempi ja riehakkaampi juhla, kuin yleensäkin aatot ovat. Minusta siinä oli ideaa. Monessa maassa juhlitaan itsenäisyyttä aika eri tavoin kuin meillä..meille se vähän kuin sodanmuistojuhla, vaikka emmehän me itsenäisyyttä sodan kautta saaneet. Suomineito emansipoitui ihan ilman väkivaltaa..😊No jos Wuppiksen päästäs seremoniamestariks itsenäisyyspäivän juhliin, niin taatusti saatais Suomi maailmankartalle... Eka vuosi olisi varmaan Zipilä teema... heh
LinerT.2 kirjoitti:
Täällä mikään aurinko nouse... aina pimeetä. Paitsi tänään, välillä, toi ilma on aivan mahtava. Kaikki värit korostuu, kun aurinko pilkahtaa. Taivas on violetti, punainen, sininen, oranssi, vahvasti, koska maa on niin valkoinen.
Enkä mä aina touhua, todellakaan. Voin tuijotella seiniä selälläni maaten tunti tolkulla, jos siltä tuntuu :)No jos jotain ensivuodelta toivon, niin se olisi noin puolet vähemmän vettä taivaalta, kuin tänä vuonna... Ja pakkohan sen arskankin on joskus näyttäydyttävä.
Mulle tää vuosi ainakin on ollut elämäni paskin ja samalla sellainen, mikä on muuttanut minua eniten. Otapa sit selvää, että onko se ollut sitten edes paska, vaikka kelien puoleen sitä ehdottomasti on ollut.
No sit sun päässä tapahtuu touhutusta... Eli et sä pysähdy koskaan, vaikka huomaan, että muutosia olet hakenut jo jonkin aikaa...En siis tiedä tarkkaan mitä, mutta se on susta huokunut. Ei huonoa...rääkkijä kirjoitti:
Kohtuullinen liikunta on parempi terveydelle kuin rääkki.
P*skat. Sunkin "kohtuullinen" on taastusti autolle kävely ja 2x viikkoon rappujen nousu kävellen hissin sijaan, ja pari hilavitkustusjumppaa kuntosalilla. Ja aktiivisuusranneke kertoo mikä riittää... :D
Tietty pitää alottaa liikkuminen järjellä. Ja jatkaa järjellä. Jos ei osaa eikä kroppa vielä kestä, ei pidä vetää liian kovaa. Urheilu on älylaji siltä kannalta. En tunne yhtään oikeasti kovaa urheilevaa joka olisi sairas. Sen sijaan silloin tällöin reikäpäiset wannabe-repijät ja noi rappukävelijät on järjestäin jostain sairaita. Jokainen itselleen sopivalla tavalla. Kaikkien kroppa ja pää ei toimi yhteen niin, että vois treenata todella kovaa.
Olen muuten välillä yllättynyt kovasti, mitä ihmiset kuvittelee riitäväksi liikunnaksi. Joku voi oikeasti pitää riittävänä rappujen kävelyä muutaman kerran päivässä. Tai sen että työ on fyysisesti raskasta. Toi on se porukka joka jää sairauseläkkeelle, kun paikat ei kestä.LinerT.2 kirjoitti:
Mutku ei yhtään lällytä >:-(
Itsenäisyyspäivä on paljon tunnelmallisempi ja juhlallisempi kuin kaupallinen joulu. Tää on vanha, mutta mun mielestäni paremmin onnistunut kuin muutama uudempi veto, komeeta.. :)
https://www.youtube.com/watch?v=jaKko3VGAnYPussaus kohtaus oli aika söpö. Väljää oli kaupassa
- tietoasulle
LinerT.2 kirjoitti:
P*skat. Sunkin "kohtuullinen" on taastusti autolle kävely ja 2x viikkoon rappujen nousu kävellen hissin sijaan, ja pari hilavitkustusjumppaa kuntosalilla. Ja aktiivisuusranneke kertoo mikä riittää... :D
Tietty pitää alottaa liikkuminen järjellä. Ja jatkaa järjellä. Jos ei osaa eikä kroppa vielä kestä, ei pidä vetää liian kovaa. Urheilu on älylaji siltä kannalta. En tunne yhtään oikeasti kovaa urheilevaa joka olisi sairas. Sen sijaan silloin tällöin reikäpäiset wannabe-repijät ja noi rappukävelijät on järjestäin jostain sairaita. Jokainen itselleen sopivalla tavalla. Kaikkien kroppa ja pää ei toimi yhteen niin, että vois treenata todella kovaa.
Olen muuten välillä yllättynyt kovasti, mitä ihmiset kuvittelee riitäväksi liikunnaksi. Joku voi oikeasti pitää riittävänä rappujen kävelyä muutaman kerran päivässä. Tai sen että työ on fyysisesti raskasta. Toi on se porukka joka jää sairauseläkkeelle, kun paikat ei kestä."Hiljattain löydettiin todisteita siitä, kuinka säännöllinen liikunta ja vahva immuniteetti ovat yhteydessä toisiinsa. Nyt tämän lisäksi huomattu, että liika raskas urheilu saattaa huonontaa immuniteettia ja jopa sairastuttaa ihmisen.
Keskiverto aikuinen kärsii flunssasta kaksi-kolme kertaa vuodessa. Ihminen altistuu viruksille päivittäin, mutta joidenkin immuniteetti on parempi ja taistelee tehokkaammin viruksia vastaan. Immuniteettia laskevat mm. stressi, huono ruokavalio, univaje, tupakointi, ikä ja ylikunto.
Tutkimus kertoo, että yli 90 minuutin urheilusuoritus altistaa urheilija sairauksille jopa 72 tunniksi. Tämä tieto vaikuttaa varsinkin urheilijoihin, jotka harrastavat kestävyysurheilua kuten triathlonia tai maratonia. Tutkimukset ovat osoittaneet, että rankan urheilusuorituksen aikana vapautuu kortisolia ja adrenaliinia, joita pidetään ns. stressihormoneina. Nämä hormonit nostavat verenpainetta ja kolesterolia, ja alentavat vastustuskykyä. Tämän vaikutus on yhdistetty kestävyysurheilijoiden sairauksille altistumiseen. "'
Lisäksi rankkaa liikuntaa harrasteneille kehittyy myöhemmällä iällä todennkäöisemmin eteisävärinä.
"Liikunta on kiistatta hyväksi terveydelle, mutta intensiivinen ja vuosia jatkuva treenaaminen voi myös aiheuttaa sydänoireita ja niistä johtuvia kuolemia. Nuorena paljon urheilevat ovat lisäksi alttiita eteisvärinä-rytmihäiriöille, kaksi Heart-tiedelehdessä julkaistua tutkimusta osoittaa" Dissident kirjoitti:
No jos Wuppiksen päästäs seremoniamestariks itsenäisyyspäivän juhliin, niin taatusti saatais Suomi maailmankartalle... Eka vuosi olisi varmaan Zipilä teema... heh
Siitä nyt tiedä, mutta voishan sitä ehkä Pikkasen enemmän riemuita ja iloita. Pressakin vois hoitaa koko kättelyn moikkaamalla kaikille partsilta.. niin ja miehille pukukielto.. ihan mitä muuta vain kuin niitä toistensa kopioita, olkoon sitten vaikka salihousuja ja vyölaukkuja ja tietysti vitunnahkaviittoja... en muuten ole ikinä katsonut kuin vilaukselta linnan juhlia. Kerran toissä kysyin jonkun palaverin alussa, että lähtisivätkö linnan juhliin jos kutsu tulisi, juu että kaikki lähtis. Mä en. (Palaveri, kamala sana).
Nyt me mennään kävelylle rannalle, kun vielä ei ole aurinko tippunut ja ehkä pistän pari papaattimattoa paukkumaan...tai jotain.Wwuwuw kirjoitti:
Siitä nyt tiedä, mutta voishan sitä ehkä Pikkasen enemmän riemuita ja iloita. Pressakin vois hoitaa koko kättelyn moikkaamalla kaikille partsilta.. niin ja miehille pukukielto.. ihan mitä muuta vain kuin niitä toistensa kopioita, olkoon sitten vaikka salihousuja ja vyölaukkuja ja tietysti vitunnahkaviittoja... en muuten ole ikinä katsonut kuin vilaukselta linnan juhlia. Kerran toissä kysyin jonkun palaverin alussa, että lähtisivätkö linnan juhliin jos kutsu tulisi, juu että kaikki lähtis. Mä en. (Palaveri, kamala sana).
Nyt me mennään kävelylle rannalle, kun vielä ei ole aurinko tippunut ja ehkä pistän pari papaattimattoa paukkumaan...tai jotain.No palstan oma pikku myy... Totta puhelet...
Menehän vipottelemaan ja katsohan nyt, ettet kenenkään mummon jalkoihin niitä papattimattoja visko sentään...tietoasulle kirjoitti:
"Hiljattain löydettiin todisteita siitä, kuinka säännöllinen liikunta ja vahva immuniteetti ovat yhteydessä toisiinsa. Nyt tämän lisäksi huomattu, että liika raskas urheilu saattaa huonontaa immuniteettia ja jopa sairastuttaa ihmisen.
Keskiverto aikuinen kärsii flunssasta kaksi-kolme kertaa vuodessa. Ihminen altistuu viruksille päivittäin, mutta joidenkin immuniteetti on parempi ja taistelee tehokkaammin viruksia vastaan. Immuniteettia laskevat mm. stressi, huono ruokavalio, univaje, tupakointi, ikä ja ylikunto.
Tutkimus kertoo, että yli 90 minuutin urheilusuoritus altistaa urheilija sairauksille jopa 72 tunniksi. Tämä tieto vaikuttaa varsinkin urheilijoihin, jotka harrastavat kestävyysurheilua kuten triathlonia tai maratonia. Tutkimukset ovat osoittaneet, että rankan urheilusuorituksen aikana vapautuu kortisolia ja adrenaliinia, joita pidetään ns. stressihormoneina. Nämä hormonit nostavat verenpainetta ja kolesterolia, ja alentavat vastustuskykyä. Tämän vaikutus on yhdistetty kestävyysurheilijoiden sairauksille altistumiseen. "'
Lisäksi rankkaa liikuntaa harrasteneille kehittyy myöhemmällä iällä todennkäöisemmin eteisävärinä.
"Liikunta on kiistatta hyväksi terveydelle, mutta intensiivinen ja vuosia jatkuva treenaaminen voi myös aiheuttaa sydänoireita ja niistä johtuvia kuolemia. Nuorena paljon urheilevat ovat lisäksi alttiita eteisvärinä-rytmihäiriöille, kaksi Heart-tiedelehdessä julkaistua tutkimusta osoittaa"Edelleenkin, jos on tyhmä niin huonosti käy. Eihän tuo muuta kuin vahvistanut mun kirjoitukseni.
Wwuwuw kirjoitti:
Nyt me mennään kävelylle rannalle, kun vielä ei ole aurinko tippunut ja ehkä pistän pari papaattimattoa paukkumaan...tai jotain.Muistan kun kakruna papatteja voi ostaa muovikaupasta
Dissident kirjoitti:
No jos jotain ensivuodelta toivon, niin se olisi noin puolet vähemmän vettä taivaalta, kuin tänä vuonna... Ja pakkohan sen arskankin on joskus näyttäydyttävä.
Mulle tää vuosi ainakin on ollut elämäni paskin ja samalla sellainen, mikä on muuttanut minua eniten. Otapa sit selvää, että onko se ollut sitten edes paska, vaikka kelien puoleen sitä ehdottomasti on ollut.
No sit sun päässä tapahtuu touhutusta... Eli et sä pysähdy koskaan, vaikka huomaan, että muutosia olet hakenut jo jonkin aikaa...En siis tiedä tarkkaan mitä, mutta se on susta huokunut. Ei huonoa...Mulla on ollut ihan mielenkiintoinen vuosi - hyvää ja pahaa sopivassa suhteessa. Sillä tavalla, että olen osannut arvostaa hyviä hetkiä ja asioita. Mut mä nään huonoissakin jutuissa aina jotain itävää hyvää, mikään juttu ei ole niin huono ettei siitä jotain hyvääkin seuraisi. Muutoksissa on aina mahdollisuus...
Ai sulla on ollut paskin vuosi koskaan, oho. Et sä kovin negatiiviselta ole täällä vaikuttanut. Etkä ainakaan ole jämähtänyt ajatuksiisi vaan mennyt eteenpäin. Täällä on sellaisiakin joiden ulinat on ihan samoja kuin pari-kolme vuotta sitten kun aloin täällä käymään.
Mulle kelpaa vesikin taivaalta, nyt tosin toivoisin sen olevan lunta.- jepjepsunlogiikka
LinerT.2 kirjoitti:
Edelleenkin, jos on tyhmä niin huonosti käy. Eihän tuo muuta kuin vahvistanut mun kirjoitukseni.
Okei eli ammattiurheilijat ja muut tavoitteellisesti treenaavat on useimmiten tyhmiä. Koska ovat usein flunssassa ja heillä esiintyy eteisävärinää myöhemmällä iällä.
LinerT.2 kirjoitti:
Olen muuten välillä yllättynyt kovasti, mitä ihmiset kuvittelee riitäväksi liikunnaksi. Joku voi oikeasti pitää riittävänä rappujen kävelyä muutaman kerran päivässä. Tai sen että työ on fyysisesti raskasta. Toi on se porukka joka jää sairauseläkkeelle, kun paikat ei kestä.Metsurintyö on ainakin riittävän raskasta
- onnellinen.sohvaperuna
LinerT.2 kirjoitti:
Olen muuten välillä yllättynyt kovasti, mitä ihmiset kuvittelee riitäväksi liikunnaksi. Joku voi oikeasti pitää riittävänä rappujen kävelyä muutaman kerran päivässä. Tai sen että työ on fyysisesti raskasta. Toi on se porukka joka jää sairauseläkkeelle, kun paikat ei kestä.Kovasti treenaamaan tottuneilla voi mennä sekaisin se mikä on kohtuullista. Vähättelevät muiden liikuntaa ja puhuvat juurikin "pullamössösektorista".
LinerT.2 kirjoitti:
Mulla on ollut ihan mielenkiintoinen vuosi - hyvää ja pahaa sopivassa suhteessa. Sillä tavalla, että olen osannut arvostaa hyviä hetkiä ja asioita. Mut mä nään huonoissakin jutuissa aina jotain itävää hyvää, mikään juttu ei ole niin huono ettei siitä jotain hyvääkin seuraisi. Muutoksissa on aina mahdollisuus...
Ai sulla on ollut paskin vuosi koskaan, oho. Et sä kovin negatiiviselta ole täällä vaikuttanut. Etkä ainakaan ole jämähtänyt ajatuksiisi vaan mennyt eteenpäin. Täällä on sellaisiakin joiden ulinat on ihan samoja kuin pari-kolme vuotta sitten kun aloin täällä käymään.
Mulle kelpaa vesikin taivaalta, nyt tosin toivoisin sen olevan lunta.No siis, kyllä mulle on tapahtunut tänä vuonna karsein ero ikinä, että menetin elämäni rakkauden, että sinäällään paska vuosi, mutta siis toisaalta olen aina vaan enemmän hyväksynyt sen ja oivaltanut, että on mahdollisuus vielä uuteen rakkauteen ja ennenkaikkea, että tiedän mitä haluan ja miten sen ottaa vastaan ja vaalia... Että sanotaan nyt, että vois sitten olla merkityksellisen merkillinen vuosi...
No et säkään ihan suostu niinkuin jämähtämään samaan.... Vissiin kai koit jotenkin sellaista ja aloit kaivata muutosta??
No vois pitää pakkasta ensin joku 10 astetta vaikka viikon kaks...sit 10-15 cm lunta ja sit kerran viikkoon 2 cm, että pysyy hanget valkoisina. Kiitos.
Liikaa ei lunta, niin pääsen metsään...Wwuwuw kirjoitti:
Eput, tää tykkää..viisaita sanoja siinä perätysten.
Eilen olin yhdessä juhlapönötyksessä, jossa piti olla niin ja näin ja kuunnella pianon pimputusta. Ei yhtään mun juttua tuommonen.. mutta sen verran iltasella ehdin telkkaria katsoa, että joku täti ehdotti, että miksei itsenäisyyspäivän aatto voisi olla sellainen iloisempi ja riehakkaampi juhla, kuin yleensäkin aatot ovat. Minusta siinä oli ideaa. Monessa maassa juhlitaan itsenäisyyttä aika eri tavoin kuin meillä..meille se vähän kuin sodanmuistojuhla, vaikka emmehän me itsenäisyyttä sodan kautta saaneet. Suomineito emansipoitui ihan ilman väkivaltaa..😊Juhlapönötys.. ;D Joo ei ole munkaan juttuni toi pönöttäminen :)
Me ei sodittu itsenäisyyttä itsellemme, mutta sodimme pitääksemme sen, ja sen sodan voitimme. Oltiikohan ainoa etulinjan maa, joka onnistui säilyttämään itsenäisyytensä. Ei huono ollenkaan, vaikka sota muuten hävittiinkin. Ja ollaankohan vieläkin ainoa maa, joka on maksanut kaikki sotakorvauksensa.
Kansalaissota on vieläkin arka paikka. Munkin suvussani on synkkää historiaa siltä ajanjaksolta. Ehkä tässä kunnoitetaan samalla molempien osapuolten tappoita, siksi ei kauheita remujuhlia ole ollut tapana pitää.
https://www.youtube.com/watch?v=4BXSkigN45w
Suomalaiset ryyppää hissukseen kotonaan.. :)Dissident kirjoitti:
No siis, kyllä mulle on tapahtunut tänä vuonna karsein ero ikinä, että menetin elämäni rakkauden, että sinäällään paska vuosi, mutta siis toisaalta olen aina vaan enemmän hyväksynyt sen ja oivaltanut, että on mahdollisuus vielä uuteen rakkauteen ja ennenkaikkea, että tiedän mitä haluan ja miten sen ottaa vastaan ja vaalia... Että sanotaan nyt, että vois sitten olla merkityksellisen merkillinen vuosi...
No et säkään ihan suostu niinkuin jämähtämään samaan.... Vissiin kai koit jotenkin sellaista ja aloit kaivata muutosta??
No vois pitää pakkasta ensin joku 10 astetta vaikka viikon kaks...sit 10-15 cm lunta ja sit kerran viikkoon 2 cm, että pysyy hanget valkoisina. Kiitos.
Liikaa ei lunta, niin pääsen metsään...Tietyssä "samassa" ei ole mulle ongelmaa, jos se toimii. Mut jos joku juttu ei toimi ja se alkaa aiheuttaa ongelmia, se pitää muuttaa.
Et varmasti kaikkea täällä elämästäsi selittele. Kirjoituksistasi on tullut sellainen vaikutelma, että olet aika ehdoton siitä millaiset raamit sun suhteella pitää olla. Se sun elämäsi rakkauskin, pistit sen pihalle jonkun ihan typerän syyn vuoksi, entisen elämän, etkä antanut ajalle mahdollisuutta. Joka jutussa on aina ne hetket, kun ruusunpunaiset lasit valahtaa ja toinen näyttäytyy oma itsenään, ilman sun itsesi kehittelemää mielikuvaa siitä ihmisestä. Mitä ne viat sitten on ihmisessä, mitä voi sietää. Kun itsekin on epätäydellinen kakkapää :)LinerT.2 kirjoitti:
Tietyssä "samassa" ei ole mulle ongelmaa, jos se toimii. Mut jos joku juttu ei toimi ja se alkaa aiheuttaa ongelmia, se pitää muuttaa.
Et varmasti kaikkea täällä elämästäsi selittele. Kirjoituksistasi on tullut sellainen vaikutelma, että olet aika ehdoton siitä millaiset raamit sun suhteella pitää olla. Se sun elämäsi rakkauskin, pistit sen pihalle jonkun ihan typerän syyn vuoksi, entisen elämän, etkä antanut ajalle mahdollisuutta. Joka jutussa on aina ne hetket, kun ruusunpunaiset lasit valahtaa ja toinen näyttäytyy oma itsenään, ilman sun itsesi kehittelemää mielikuvaa siitä ihmisestä. Mitä ne viat sitten on ihmisessä, mitä voi sietää. Kun itsekin on epätäydellinen kakkapää :)En tarkoittanut haukkua sua kakkapääksi :). Itseäni ajattelin, ja kumppania - kaikista se löytyy.
- komppaan
onnellinen.sohvaperuna kirjoitti:
Kovasti treenaamaan tottuneilla voi mennä sekaisin se mikä on kohtuullista. Vähättelevät muiden liikuntaa ja puhuvat juurikin "pullamössösektorista".
Ääni tälle.
pujotteIija kirjoitti:
Metsurintyö on ainakin riittävän raskasta
Riittävän raskasta mihin? Juurikin tuollaiset hommat vaatii kehonhuoltoa ja tasapainottavaa liikuntaa jotta kroppa kestää. Yksipuoliset raskaat liikkeet paskoo kropan huolella, jos ei ymmärrä pitää koko kroppaa kunnossa.
Jokaisen ihan ikioma asia, miten itsestään pitää huolta. Suurin osa yli nelikymppisistä on jo mennyttä kalua.onnellinen.sohvaperuna kirjoitti:
Kovasti treenaamaan tottuneilla voi mennä sekaisin se mikä on kohtuullista. Vähättelevät muiden liikuntaa ja puhuvat juurikin "pullamössösektorista".
Miksi se sua haittaa, mitä urheilijat voi olla sairaista sohvaperunoista mieltä? Jos olet onnellinen noin, niin silloinhan sulla ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kaikilla saa olla mielipiteensä.
- onnellinen.sohvaperuna
LinerT.2 kirjoitti:
Miksi se sua haittaa, mitä urheilijat voi olla sairaista sohvaperunoista mieltä? Jos olet onnellinen noin, niin silloinhan sulla ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Kaikilla saa olla mielipiteensä.
Eihän se mua haittaa. Miksi haittaisi? Sanoin vain oman mielipiteeni, kaikilla saa olla mielipiteensä. Mutta tuossa nyt joku osoitti ihan faktaakin siitä, ettei rankka liikunta ole välttämättä niin hyväksi. Eli sä et ole aina oikeassa, vaikka haluaisitkin olla.
LinerT.2 kirjoitti:
Riittävän raskasta mihin? Juurikin tuollaiset hommat vaatii kehonhuoltoa ja tasapainottavaa liikuntaa jotta kroppa kestää. Yksipuoliset raskaat liikkeet paskoo kropan huolella, jos ei ymmärrä pitää koko kroppaa kunnossa.
Jokaisen ihan ikioma asia, miten itsestään pitää huolta. Suurin osa yli nelikymppisistä on jo mennyttä kalua.No siis pitämään kropan suht hyvässä kunnossa, et varmaan ole nähnyt läskiä metsuria.
LinerT.2 kirjoitti:
Tietyssä "samassa" ei ole mulle ongelmaa, jos se toimii. Mut jos joku juttu ei toimi ja se alkaa aiheuttaa ongelmia, se pitää muuttaa.
Et varmasti kaikkea täällä elämästäsi selittele. Kirjoituksistasi on tullut sellainen vaikutelma, että olet aika ehdoton siitä millaiset raamit sun suhteella pitää olla. Se sun elämäsi rakkauskin, pistit sen pihalle jonkun ihan typerän syyn vuoksi, entisen elämän, etkä antanut ajalle mahdollisuutta. Joka jutussa on aina ne hetket, kun ruusunpunaiset lasit valahtaa ja toinen näyttäytyy oma itsenään, ilman sun itsesi kehittelemää mielikuvaa siitä ihmisestä. Mitä ne viat sitten on ihmisessä, mitä voi sietää. Kun itsekin on epätäydellinen kakkapää :)Joo, en mäkään toimivia juttuja muuta. Enemmän mullakin on ajatustasolla ollut nää onelmat.
No en kaikkea sano kirjaimellisesti ja tässä on koko tarina siitä kevättalvesta tänne tultu idealla: "Mitä sylki suhun tuo". Mietin paljon asioita ns. puhumalla niistä. Se elämän rakkaus oli minusta keskeneräisten ihmisten haavetta, josta tuli hetkeksi totta... Mutta sellainen oikea rakkaus tarvitsee kaksi ihmistä, jotka hyväksyvät itsensä ja osaavat siten kulkea siinä pyyteettömässä rakkaudessa keskenään.
Että aika laveat haaveet mulla suhteen suhteen...hah..hassusti sanottu. Mutta siis se itsensä hyväksyminen on se juttu... Sitä ei meillä siinä edellisessä ollut kummallakaan. Noh...ei ainakaan mulla, mikä mä olen kenenkään puolesta mitään sanomaan...
Ehkä se kakkapäisyys on itsessä ensisijaisesti hyväksyttävä? Tai sekin....
Ja en mä nyt noin vähästä möksähdä...onnellinen.sohvaperuna kirjoitti:
Eihän se mua haittaa. Miksi haittaisi? Sanoin vain oman mielipiteeni, kaikilla saa olla mielipiteensä. Mutta tuossa nyt joku osoitti ihan faktaakin siitä, ettei rankka liikunta ole välttämättä niin hyväksi. Eli sä et ole aina oikeassa, vaikka haluaisitkin olla.
Ja mähän olen aina oikeassa, tiedäkin sä se! Lällällällää! :)
- lankeemuksenedellä
LinerT.2 kirjoitti:
Ei kannata ylpistellä siinä, joku päivä käykin niin ettet voi enää urheilla ja muutut samanlaiseksi sairaaksi sohvaperunaksi kuin moni muu. ;)
Dissident kirjoitti:
Joo, en mäkään toimivia juttuja muuta. Enemmän mullakin on ajatustasolla ollut nää onelmat.
No en kaikkea sano kirjaimellisesti ja tässä on koko tarina siitä kevättalvesta tänne tultu idealla: "Mitä sylki suhun tuo". Mietin paljon asioita ns. puhumalla niistä. Se elämän rakkaus oli minusta keskeneräisten ihmisten haavetta, josta tuli hetkeksi totta... Mutta sellainen oikea rakkaus tarvitsee kaksi ihmistä, jotka hyväksyvät itsensä ja osaavat siten kulkea siinä pyyteettömässä rakkaudessa keskenään.
Että aika laveat haaveet mulla suhteen suhteen...hah..hassusti sanottu. Mutta siis se itsensä hyväksyminen on se juttu... Sitä ei meillä siinä edellisessä ollut kummallakaan. Noh...ei ainakaan mulla, mikä mä olen kenenkään puolesta mitään sanomaan...
Ehkä se kakkapäisyys on itsessä ensisijaisesti hyväksyttävä? Tai sekin....
Ja en mä nyt noin vähästä möksähdä..."Mutta sellainen oikea rakkaus tarvitsee kaksi ihmistä, jotka hyväksyvät itsensä ja osaavat siten kulkea siinä pyyteettömässä rakkaudessa keskenään. "
Mun mielestäni terveitsetuntoinen ei vaadi keneltäkään jatkuvaa itsensä hyväksyntää, ei itseltään eikä muilta. Mun mielestäni itsensä kyseenalaistaminen on juurikin tervettä. En haluaisi vetää noin tiukkaa linjaa rakkauteen, toi on ennemminkin ehdollista rakastamista. Musta sitä ei edes pidä miettiä liikaa, koska aina löytää jonkun johon voi omassa epävarmuudessaan (<huom. toi >:-)) vedota, ettei suhde vedä.lankeemuksenedellä kirjoitti:
Ei kannata ylpistellä siinä, joku päivä käykin niin ettet voi enää urheilla ja muutut samanlaiseksi sairaaksi sohvaperunaksi kuin moni muu. ;)
Asennejuttu. https://www.youtube.com/watch?v=ceCVF-qR2h8
LinerT.2 kirjoitti:
"Mutta sellainen oikea rakkaus tarvitsee kaksi ihmistä, jotka hyväksyvät itsensä ja osaavat siten kulkea siinä pyyteettömässä rakkaudessa keskenään. "
Mun mielestäni terveitsetuntoinen ei vaadi keneltäkään jatkuvaa itsensä hyväksyntää, ei itseltään eikä muilta. Mun mielestäni itsensä kyseenalaistaminen on juurikin tervettä. En haluaisi vetää noin tiukkaa linjaa rakkauteen, toi on ennemminkin ehdollista rakastamista. Musta sitä ei edes pidä miettiä liikaa, koska aina löytää jonkun johon voi omassa epävarmuudessaan (<huom. toi >:-)) vedota, ettei suhde vedä.Tiukka linja? No ehkä se tiukkuus sitten koskee minua itseäni, mutta minusta ei kovinkaan tiukkaa ole hyväksyä itseään sellaisena kuin on.
Ja ainakin se, että sen oivaltaa, antaa myös ymmärrystä sen toisen heikoille hetkille.
En mä ainakaan enää pelkää, että ajautuisin johonkin sellaiseen, missä olisi lohdutonta olla.
Enää en ainakaan keksi miten tuota vois enää yksinkertaistaa? Ja toisaalta miten paljon se antaa mahdollisuuksia...
Mut näin mä nykyään mietin...tietoasulle kirjoitti:
"Hiljattain löydettiin todisteita siitä, kuinka säännöllinen liikunta ja vahva immuniteetti ovat yhteydessä toisiinsa. Nyt tämän lisäksi huomattu, että liika raskas urheilu saattaa huonontaa immuniteettia ja jopa sairastuttaa ihmisen.
"Liikunta on kiistatta hyväksi terveydelle, mutta intensiivinen ja vuosia jatkuva treenaaminen voi myös aiheuttaa sydänoireita ja niistä johtuvia kuolemia. Nuorena paljon urheilevat ovat lisäksi alttiita eteisvärinä-rytmihäiriöille, kaksi Heart-tiedelehdessä julkaistua tutkimusta osoittaa"Lasketaanko liikunnaksi jos siirtää silmiä kirjaa lukiessa vasemmalta oikealle? Ei tartte enää edes vaivautua kädellä paperisivua vaihtamaan (jossa voi olla pikku hyönteisten lisäksi kaikenmaailman korvavaikkua, napanöyhtää ja nenänamia väliin liiskattuna, ainakin kirjston kirjoissa,), vaan ihan noin sormella töppäsee näitä e-kirjoja ja sivu vaihtuu ja töppäsee sormella pari kertaa uudelleen, niin kirjakin vaihtuu.
Mitä te hullut rehkitte?Dissident kirjoitti:
No palstan oma pikku myy... Totta puhelet...
Menehän vipottelemaan ja katsohan nyt, ettet kenenkään mummon jalkoihin niitä papattimattoja visko sentään...Sitten pistäisin koko eduskunnan porukan tanssimaan rivitanssia..
https://youtu.be/mOYZaiDZ7BMWwuwuw kirjoitti:
Sitten pistäisin koko eduskunnan porukan tanssimaan rivitanssia..
https://youtu.be/mOYZaiDZ7BMNo tekisivät kerrankin jotain.
Dissident kirjoitti:
No tekisivät kerrankin jotain.
Hei, kyllä ne on palkkansa ansainneet, koska...
https://youtu.be/1-YiaQZz1zYWwuwuw kirjoitti:
Hei, kyllä ne on palkkansa ansainneet, koska...
https://youtu.be/1-YiaQZz1zYMä mietin muuten, että entäs jos noissa syömisissä linnanjuhlissa ois joku ärhäkkä bakteeri. Saattas olla että ei linnassa riittäs vessat halukkaille... ookko miettinyt tällästä?
Kerrankin ois muutakin jännää kun seurata onko jollain tennissukat tai mitkä aaltopahvista tehty laskosmekko.Dissident kirjoitti:
Mä mietin muuten, että entäs jos noissa syömisissä linnanjuhlissa ois joku ärhäkkä bakteeri. Saattas olla että ei linnassa riittäs vessat halukkaille... ookko miettinyt tällästä?
Kerrankin ois muutakin jännää kun seurata onko jollain tennissukat tai mitkä aaltopahvista tehty laskosmekko.Täytyy myöntää, että eipä ole tullut mieleen, mutta jos olisin siellä kokkina, jos edes kokki olisin, niin voisin sujauttaa sapuskoihin vähän laksatiivia..tai jos vaikka tarjoilijaks pääsis...
Katoin noin viisi sekuntia niitä bailuja ja siinä ne huoju kuin sillit purkissa jonkun valssin tahtiin..joku nainen oli päättänyt liimata naamalleen kestohymyn...Väkisin kivaa. Kuvaisivat mielummin niitä aamyön jatkoja.Wwuwuw kirjoitti:
Täytyy myöntää, että eipä ole tullut mieleen, mutta jos olisin siellä kokkina, jos edes kokki olisin, niin voisin sujauttaa sapuskoihin vähän laksatiivia..tai jos vaikka tarjoilijaks pääsis...
Katoin noin viisi sekuntia niitä bailuja ja siinä ne huoju kuin sillit purkissa jonkun valssin tahtiin..joku nainen oli päättänyt liimata naamalleen kestohymyn...Väkisin kivaa. Kuvaisivat mielummin niitä aamyön jatkoja.Monellakohan on kravatti hikinauhana ja vätävät karaokee jossain Käpylässä? Naisilla mekko nurinpäin ja löytävät itsensä jostain Tattarisuon opikelijakäpsätä ittensä?
Aattele...niin. Laittais oikeeta Absinttia booliin!
https://youtu.be/etj6fPjmuaYDissident kirjoitti:
Monellakohan on kravatti hikinauhana ja vätävät karaokee jossain Käpylässä? Naisilla mekko nurinpäin ja löytävät itsensä jostain Tattarisuon opikelijakäpsätä ittensä?
Aattele...niin. Laittais oikeeta Absinttia booliin!
https://youtu.be/etj6fPjmuaYTai jotain psykedeeliä..
https://youtu.be/XrruBxFMq2o
Kohta varmaan supon miehet jo kolkuttelee ovella rikoksen suunnittelusta...juuh.Wwuwuw kirjoitti:
Tai jotain psykedeeliä..
https://youtu.be/XrruBxFMq2o
Kohta varmaan supon miehet jo kolkuttelee ovella rikoksen suunnittelusta...juuh.Ens vuonna kokeillaan. Hoida sä meidät ineen kun asut lähempänä...
Dissident kirjoitti:
Ens vuonna kokeillaan. Hoida sä meidät ineen kun asut lähempänä...
Asia on pihvi.
Tuli mieleen se leffa..Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa..
https://youtu.be/uOmtVFQ3WF8Wwuwuw kirjoitti:
Asia on pihvi.
Tuli mieleen se leffa..Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa..
https://youtu.be/uOmtVFQ3WF8Normihommaa.... hsshjuvbnmlccjj bnjkvcgh ngjkn kllfynbhilzh....vai mitä? Kukkuu!
Wwuwuw kirjoitti:
Lasketaanko liikunnaksi jos siirtää silmiä kirjaa lukiessa vasemmalta oikealle? Ei tartte enää edes vaivautua kädellä paperisivua vaihtamaan (jossa voi olla pikku hyönteisten lisäksi kaikenmaailman korvavaikkua, napanöyhtää ja nenänamia väliin liiskattuna, ainakin kirjston kirjoissa,), vaan ihan noin sormella töppäsee näitä e-kirjoja ja sivu vaihtuu ja töppäsee sormella pari kertaa uudelleen, niin kirjakin vaihtuu.
Mitä te hullut rehkitte?Urheilusta / liikunnasta saa sitä samaa kuin lukemisestakin. Mielihyvää. Sama kaava toimii myös käsillä tekemiseen, vaikkapa taulun maalaamiseen tai vaatteen valmistamiseen. Oikeastaan kuvataiteissa ja rankassa liikunnassa on eniten samaa. Molemmissa pääsee flow-tilaan, tavallaan transsiin, jollekin toiselle ulottuvuudelle. Kun siitä lopulta irtautuu, olo on eufoorinen. Kirja imaisee myös mukanaan, samoin käsityöt, mutta pienemmällä päihtymyksellä :D
Taiteet ja urheilu on omalla tavallaan huumetta. ;)LinerT.2 kirjoitti:
Urheilusta / liikunnasta saa sitä samaa kuin lukemisestakin. Mielihyvää. Sama kaava toimii myös käsillä tekemiseen, vaikkapa taulun maalaamiseen tai vaatteen valmistamiseen. Oikeastaan kuvataiteissa ja rankassa liikunnassa on eniten samaa. Molemmissa pääsee flow-tilaan, tavallaan transsiin, jollekin toiselle ulottuvuudelle. Kun siitä lopulta irtautuu, olo on eufoorinen. Kirja imaisee myös mukanaan, samoin käsityöt, mutta pienemmällä päihtymyksellä :D
Taiteet ja urheilu on omalla tavallaan huumetta. ;)Juu, kyllä mä tuon oikeesti ymmärrän. Tästä onkin aikaa kun viimeksi mitään olen maalaillut..Kävin kaapelitehtaalla joskus vuosia sitten jossain taidenäyttelyssä ja sain siitä inspiksen ja sen seurauksena tuli pari taulua kyhättyä, jotka jopa kehystin ja lykkäsin seinälle. Nuorempana tuli enemmän piirreltyä, tai eihän tässä kauan ole aikaa kun piirustelin itsestäni ja ukostani muotokuvat, ihan vaan ruutupaperille tosin. Sehän voi olla joskus vähän maanistakin puuhaa, kuten myös käsitöiden teko ja niiden suunnittelu.
Hiihtäessä pääsee kivoihin fiiliksiin, harmi vain, että ei viime vuodet ole sään puolesta olleet sille otollisia.
Mulla on yks kaveri, jonka mä jopa kerran ajattelin, että se voisit olla sä, mikä olis kyllä ihan hillitöntä.. No, mutta se ihan kävelymatkatkin ottaa aina kuntoilun kannalta, että pinkoa pitää, kyllä mä vauhdissa pysyn, mutta kun olen tottunut koirien kanssa kuljeksimaan , niin siinähän sitä aina pysähdellään, nuuhkitaan koirapostit ja jätetään omat ilmoitukset. (tarkoitan koiria!!). Samalla saa itsekin ihmetellä maisemia ja kuulostella lintujen ääniä ja puitten huminaa, antaa sielun vähän huoahtaa...
- Suomi-runkkari
Käteen tulee varmaan vedettyä Suomen lippu toisessa kädessä ja maammelaulua hoilaten, ääni kohoaa falsettiin sillä hetkellä kun ruikahtaa. Sata vuotta itsenäistä käteenvetoa! Tänne eivät vieraat vallat tule muniamme kiskomaan, itse vedämme itsenäisesti omin käsin, sillä olemmehan suomalaisia.
Katselen mielenosoituksia netistä ja arvon viitsisikö lähteä paikan päälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803