Aliexpress.comin rahojen palautus

rahatviety

Minulla on Aliexpressiltä saamatta kahdesta tuotteesta rahojen palautus. Ensimmäistä tuotetta ei koskaan tullut minulle ja toisen tuotteen kanssa meni niin, että ostin ja maksoin sen, mutta muutaman minuutin kuluttua peruutin tilaukseni koska en halunnutkaan kyseistä tuotetta. Rahat kuitenkin menivät eivätkä ole tulleet takaisin.

Mitä tällaisessa tilanteessa tulee tehdä? Mistä/miten löydän apua ja mihin paikkaan olen yhteydessä?

Jos sinulla on vastaavaan liittyviä kokemuksia muista verkkokaupoista, olisin kiitollinen jos voisit kertoa niistäkin.

4

4067

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäiseksi kirjoitetaan viesti lähettäjälle kysyen ohjeita ja jos asia ei selviä, avataan virallinen Dispute.

Disputen avaamista ennen ja ilman kontaktin ottoa myyjään pidetään rujona käytöksenä.

Ulkomailla ei suomalainen suoramyyntilaki ole voimassa, joten kauppoja ei peruta eikä tavaroita palautella mielin määrin ilman syytä ilmaiseksi. Ali Expressin toiminta muutoin on reilua.

• Anonyymi

Älkää tilatko kyseisestä puljusta mitään! Tuotteet eivät tule perille eikä rahoja takaisin saa useista anomuksista huolimatta!

• Anonyymi

Aliexpress on iso huijarifirma.

Tilasin RC-auton pojalle. Lupasivat 60 päivässä toimituksen. Kun reklamoin 60 pv kuluttua, muttivat yksiluolisesti toimitusajan ajan 90 päivään. Kun 90 pv oli kulunut eikä paketti ollut saapnunut avasin reklamaation/disputen. Seurantakoodi näytti, ettei paketti ole saapunut koskaan Suomeen, mutta AliExpressin vastaus oli, että hae postista. Sinne meni 90 euroa, enkä saanut tuotetta, kun AliExpress ei korvannut mitään. Tähän ei ole mitään keinoa valittaa.

• Anonyymi

Minulle joskus palautettu rahat PayPal-tilille. Älkää suostuko vaan pitäkää kiinni Alipayn kautta maksusta, tällöin myyjät 'joutuvat tarkkailuun'. Aliexpressin myyjät ovat käsittääkseni tavallisia vähittäismyyjiä jotka myyvät tuotteitaan Ali:n kautta, vähän kuin eBay:ssäkin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2845
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1610
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1422
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1253
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe