Kokemuksia keskeyttämisestä sairauden takia?

terranullius

Mulla on vaihteleva mielialahäiriö ja nyt taas masennus ja ahdistus pahentuneet. Olen puoli vuotta opiskellut lähihoitajalinjalla (yo-linja, lukio tuli läpi rämmittyä vähäisin voimin). Nyt on vaan voimat menneet ja olen saikulla. Tuntuu, etten heittelevän mielenterveyteni takia sovellu alalle ja varmaan haen seuraavassa yhteishaussa johonkin alalle, joka ei vaadi henkisesti niin paljon, tietotekniikka kiinnostaisi...

Jos sairasloma pitkittyy niin varmaan tulee vastaan koulun keskeyttäminen, ihan vaan senkin takia että opintotuet katkeaa jos suoritusputki katkeaa ja saikulla on mahdollisuus sitten siirtyä sairaspäivärahalle. Yo-linja on todella tiivis ja todella vaikea olisi esimerkiksi kevennettyä HOPSia saada...

Olen ihan ulalla koko homman kanssa. Siksi kysyisin kokemuksia:

Onko ketään keskeyttänyt amista (sairauden takia)? Muitakin keskeyttämiskokemuksia saa kertoa?

Saikulle, töihin vai mitä?
Palasitko missään kohtaa takaisin tai onko suunnitelmissa palata?
Haitko muualle?
Sotkeutuiko sossu/etsivä nuorisotyö asiaan?

1

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rvahento

Moi!
      Ite keskeytin amiksen kahden opiskeluvuoden jälkeen, tosin en sairauden vuoksi, vaan koska pidin itseäni soveltumattomana alalle.

Menin töihin ja aikuislukioon ja sitten yliopistoon. Valmistuin maisteriksi.

Mutta sairaushan ei anna vaihtoehtoja. Et voi valita saikun ja työn välillä. Kovin sairaana ei jaksa myöskään opiskella. Sorry vaan, mutta nykyään kaikkea haluttomuutta pidetään usein masennuksena. Mieliala vaihtelee jokaisella.
      Siis jos olet oikeasti sairas, vaihtoehtoja ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1537
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1410
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      85
      1344
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1230
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      1001
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      941
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      930
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      885
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      34
      856
    Aihe