Muutamia vuosia sitten kevättalvella ollessani hiihtovaelluksella Lemmenjoen kansallispuistossa kapusin Morgam Viibukselle. Tunturin laelta erottui kauas valkoinen rakennelma. Vierelle päästyä sen tunnisti kolmiomittaustorniksi,joka oli paketoitunut suorastaan jään sisään. Jos olisi pitänyt mennä ylös, olisi tarvinnut jääkiipeilijän varustuksen, suksisauvan piikki upposi vaivoin muutaman sentin siihen TYKKYYN, niinkuin muuan poromies minua myöhemmin valisti ja lisäsi, että lantalaiset sanovat ilmiötä virheellisesti tykkylumeksi. Viime päivinä olen ulkoiluttanut ihan riittävästi lumikolaa ja varsinkin Yle toimittajien mukaan olen kolannut kuutioittain tykkylunta. Nimittäin heidän mielestään kaikki lumi joka tarttuu puun oksaan, on TYKKYLUNTA; kyllä se on ihan tavallista lunta, jolla on moninaisia olomuotoja. Nyt on ollut liian lauhaa, että Kolille edes olisi syntynyt TYKKYÄ.
Tyky,tyky, tykky(lunta)
Borgepeäskä
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219