Mikä oli mielestäsi suurin, mielenkiintoisin tai merkittävin tähtitieteen alueen tapahtuma vuoden 2017 aikana?
Mikä oli suurin pettymys koskien odotuksiasi vuodelle 2017?
Mikä asia voisi mielestäsi nousta tulevan vuoden 2018 isoksi tapahtumaksi?
Vuoden 2017 tähtitieteen alueen tapahtumat?
3
112
Vastaukset
Jos mä itse avaan omalla taas tuttuun tapaan.
Suurin, mielenkiintoisin tai merkittävin juttu mielestäni oli painovoima- aallot.
Pettymyksien puolelle menee ehkä edelleen epätarkat välineet: se, että eksoplaneettoja ei vieläkään saada tutkittua juurikaan tarkemmin, kuin se minkä kokoisia ne suurinpiirtein ovat ja millä tahdilla kiertävät tähtensä ympäri. Odotin tähän isoa parannusta.
Ensivuoden odotukset: 1) mikrosatelliitit ja 2) jos tuo tämän vuoden pettymys vaihtuisi riemuksi ensi vuonna. Eli parempia leluja planeettatutkijoiden käyttöön.- Ressu1
Mielenkiintoisin on ouamuamua
En oikein ossaa pettyä mihinkään ehkä noi sen saatio hakuiset tiedotteet nasan tiedostustilaisuuksis. Vaikka raportoivat melko merkittäviä juttuja niin odottaa jotain isompaa
Ehkä joku kuuohjelman avaus tms voisi olla kiva ensi vuonna- hkjhkhkkjhjk
Gravitaatioaallot tai pareminkin vahvistus samanaikaisilla optisilla havainnoilla.
Trappist-1 tähden ympäriltä löydetty seitsemän planeetan planeettakunta, joista kolme elämän vyöhykkeellä.
Mikrosatelliitit laskisin nurkkakuntalaisesti ajattelevana myös mukaan Suomen ensimmäisen satelliitin takia.
Aurinkokuntamme ulkopuolelta tullut kappale " ouamuamua".
Cassini luotaimen erittäin menestyksekkään tutkimustoiminnan päätös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262203
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161514- 1241427
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883