Minulla on koneessa kaksi muistitikkua, joille systeemi oli antanut osoitteet E: ja F:.
Kun parin viikon päästä yritin käyttää konetta, ihmettelin kun tiedostoja ei löydy.
Osoittautui, että tikkujen osoitteet olivat vaihtuneet, E:stä tullut F ja toisinpäin.
Luulin sitten, että osoite riippuu sisäänmenoliittimestä, mutta ei.
Mistä vaihtuminen mahtaa johtua ja miten saan tilanteen ennalleen?
Miten muistilaitteiden osoitteet allokoidaan?
6
197
Vastaukset
- noin_luultavasti
Luultavasti niin, että sammutat koneen, otat molemmat tikut irti, käynnistät koneen, ja sitten kun kone on kunnolla käynnistynyt, laitat koneeseen sen tikun jonka haluat olevan asema E:, odotat että se ilmestyy koneen resurssienhallintaan, ja sitten laitat koneeseen toisen tikun, jonka pitäisi ilmestyä nyt asemana F:.
- klmnopq
Asematunnuksia ja nimiä voi antaa myös itse, olen huomannut että tuolloin ne myös pysyy.
Kannattaa valita yksilöllisiä nimiä ja asematunnukset ei aivan alkupäästä- ei-aina-kinni
Muistaako Windows ne myös muistitikuille jotka ei aina ole koneessa kiinni?
- HeikkiKla
Miten nimen voi pakottaa? Jos systeemi on antanut esim. nimen Kingston (E:), niin nimenmuutosvalikko (hiiren oikea näppäin) antaa kyllä muuttaa sen Kingstonin, mutta (E:) pysyy?!
- ohjaus
Levynhallinnassa.
Löytyy ohjauspaneelista, tai kirjoita run-kenttään diskmgmt.msc - HeikkiKla
Kiitokset neuvoista!
Näin sitä vanhakin viisastuu ja saa hommat toimimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197