Mitä sanoo kirkko ja Suomen laki?
Voiko kummi olla seksisuhteessa kummilapseensa?
220
4863
Vastaukset
Eikös se ole vähän sama kuin sukurutsa😳❓
torre12 kirjoitti:
Olet todellinen ääliö. Ei kummi välttämättä ole sukulainen.
Hyväksyt siis kummin ja kummilapsen välisen seksisuhteen 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Hyväksyt siis kummin ja kummilapsen välisen seksisuhteen 😳❓
Puhuin siitä, että et tiedä mikä on sukurutsa. Et tiedä mistään mitään.
torre12 kirjoitti:
Puhuin siitä, että et tiedä mikä on sukurutsa. Et tiedä mistään mitään.
Minä kysyn sinulta, että hyväksytkö sinä kummin ja kummilapsen välisen seksisuhteen 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Minä kysyn sinulta, että hyväksytkö sinä kummin ja kummilapsen välisen seksisuhteen 😳❓
Kysymysautomaatti. Minä en hyväksy mitään aikuisen ja lapsen seksisuhdetta. Ei sitä, että käyttää asemaansa hyväkseen. Kahden aikuisen välillä olkoon mitä on, kunhan ei sukurutsaa. Kaksi sukulaismiestä ei tee sukurutsaa.
usko.vainen kirjoitti:
Et ymmärrä "torren" viittaavaan siihen mitä laki sanoo asiasta? Lain mukaanhan se on sallittua niissä puitteissa kuin seksisuhde muutoinkin.
Lue ensin avauksien kysymykset jotta kykenet edes joten kuten käsittämään vastaukset, jookos?
Eli avauksen jälkimmäiseen kysymykseen on nyt vastattu, ensimmäinen kysymys on avoin. Helppoa tämä keskustelu, eikös?torre12 kirjoitti:
Kysymysautomaatti. Minä en hyväksy mitään aikuisen ja lapsen seksisuhdetta. Ei sitä, että käyttää asemaansa hyväkseen. Kahden aikuisen välillä olkoon mitä on, kunhan ei sukurutsaa. Kaksi sukulaismiestä ei tee sukurutsaa.
Mutta hyväksytkö kummin ja kummilapsen selsisuhteen sen jölkeen kun kummilapsi on täysi-ikäinen😳❓
a-teisti kirjoitti:
Et ymmärrä "torren" viittaavaan siihen mitä laki sanoo asiasta? Lain mukaanhan se on sallittua niissä puitteissa kuin seksisuhde muutoinkin.
Lue ensin avauksien kysymykset jotta kykenet edes joten kuten käsittämään vastaukset, jookos?
Eli avauksen jälkimmäiseen kysymykseen on nyt vastattu, ensimmäinen kysymys on avoin. Helppoa tämä keskustelu, eikös?Mutta hyväksytkö kummin ja kummilapsen seksisuhteen sen jälkeen kun kummilapsi on täysi-ikäinen😳❓
torre12 kirjoitti:
Oli tai ei mutta seksi suhteessa ei voi olla ,kummi lapseen,se on selvä asia.
tammi23 kirjoitti:
Oli tai ei mutta seksi suhteessa ei voi olla ,kummi lapseen,se on selvä asia.
Heh. Lain mukaan ei ole kuitenkaan estettä siinä vaiheessa kun kummilapsi on jo aikuinen.
- Öslswll
torre12 kirjoitti:
Heh. Lain mukaan ei ole kuitenkaan estettä siinä vaiheessa kun kummilapsi on jo aikuinen.
Eli sinuata on ihan ok, että kummisetä nussii aikuista kummilastaan?
usko.vainen kirjoitti:
Mutta hyväksytkö kummin ja kummilapsen selsisuhteen sen jölkeen kun kummilapsi on täysi-ikäinen😳❓
Kummin hommat taisi loppua konfirmaatioon ja suhde kummiin semmoinen että ei pitäisi olla lähisukulainen ja molempien aikuisia. 16v ei saisi olla.
M-Kar kirjoitti:
Kummin hommat taisi loppua konfirmaatioon ja suhde kummiin semmoinen että ei pitäisi olla lähisukulainen ja molempien aikuisia. 16v ei saisi olla.
Sinusta siis seksisuhde kummilapsen kanssa on hyväksyttävä konfiramaation jälkeen 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Sinusta siis seksisuhde kummilapsen kanssa on hyväksyttävä konfiramaation jälkeen 😳❓
Ei tietenkään. Täysi-ikäisyyden jälkeen vasta ja täysi-ikäinen ei ole lapsi.
Öslswll kirjoitti:
Eli sinuata on ihan ok, että kummisetä nussii aikuista kummilastaan?
Minulle on aivan sama kyllä mitä vaikka sinä teet. Ei kuulu minulle.
Seksissä suojaikäraja on Suomessa 16, vaikka monessa maassa jo 12- vuotiaat pannaan naimisiin. Sitä paheksun.M-Kar kirjoitti:
Ei tietenkään. Täysi-ikäisyyden jälkeen vasta ja täysi-ikäinen ei ole lapsi.
Minusta se on sairasta jos kummisetä nai kummilastaan 😝
usko.vainen kirjoitti:
Minusta se on sairasta jos kummisetä nai kummilastaan 😝
Vain sinä olet puhunut lapsiin sekaantumisesta.
M-Kar kirjoitti:
Vain sinä olet puhunut lapsiin sekaantumisesta.
Kummilapsi on kummille kummilapsi vaikka kuusikymppisenä 🤗
torre12 kirjoitti:
Jokaisella henkilöllä kait on omankehon määrämis oikeus suomessa.
- Mdmdldl
tammi23 kirjoitti:
Jokaisella henkilöllä kait on omankehon määrämis oikeus suomessa.
Kyllä.
- eetu26
M-Kar kirjoitti:
''16v ei saisi olla.''
Nimenomaan: 16v saisi olla! Alaikäraja lain mukaan seksisuhteeseen! Lukekaa lakia! eetu26 kirjoitti:
''16v ei saisi olla.''
Nimenomaan: 16v saisi olla! Alaikäraja lain mukaan seksisuhteeseen! Lukekaa lakia!Öö... ei. 16-18v välinen aika on semmoista että siinä huomioidaan henkilöiden välinen asema. Esimerkiksi vanhempi opettaja ei voi hässiä 16v ikäisen opiskelijan kanssa, tai muuta vastaavaa.
Kummin asema voidaan rinnastaa samoin että ei, pitäisi olla 18v vähintään.- herääjo
torre12 kirjoitti:
Väitätkö tosiaan etteikö kummilla voisi olla sukulaisia, oletko jostain impivaarastavai oletko lesta körttiläinen
- tyhmyys-huipussaan
usko.vainen kirjoitti:
Jättäkää jo joutava vatvominen- Asia ei ole teille kuuluva millään tavoin. kaksi aikuista omista asioista päättävää ihmistä saa tehdä juuri niinkuin katsovat parhaaksi.
Melko inhoittavaa tuo keskustelun sävy ja koettaa aiheuttaa harmia ihmisille. Häpeäisitte.
Raamattu kieltää myös homo- ja lesbosuhteet. Vatvokaa nyt niitäkin hieman, jotta asiat tulevat täällä tarkoin käsiteltyä. tyhmyys-huipussaan kirjoitti:
Jättäkää jo joutava vatvominen- Asia ei ole teille kuuluva millään tavoin. kaksi aikuista omista asioista päättävää ihmistä saa tehdä juuri niinkuin katsovat parhaaksi.
Melko inhoittavaa tuo keskustelun sävy ja koettaa aiheuttaa harmia ihmisille. Häpeäisitte.
Raamattu kieltää myös homo- ja lesbosuhteet. Vatvokaa nyt niitäkin hieman, jotta asiat tulevat täällä tarkoin käsiteltyä.Miksi yrität estää asiasta keskustelun 😳❓
Jos he eivät ole lähisukulaisia niin et lainlaatijalla taida olla siihen mitään sanomista. Jos siis molemmat ovat täysi-ikäisiä.
- EtköTunneSanaa
Vaikka ei lainlaatijalla ole mitään vastaan, niin Jumalan ilmoituksen mukaan se on huorintekemistä.
EtköTunneSanaa kirjoitti:
Vaikka ei lainlaatijalla ole mitään vastaan, niin Jumalan ilmoituksen mukaan se on huorintekemistä.
Mihin Raamatun kohtaan perustata sen? En äkkiä muista sellaista kohtaa, jossa olisi mainittu kummin ja kummilapsen suhteesta. Vaikka paljonhan Raamatussa on asioita, joita en ulkomuistista muista.
- MaranAta888
Eerikatässämoi kirjoitti:
Mihin Raamatun kohtaan perustata sen? En äkkiä muista sellaista kohtaa, jossa olisi mainittu kummin ja kummilapsen suhteesta. Vaikka paljonhan Raamatussa on asioita, joita en ulkomuistista muista.
jos valalla tahi lupauksella, Jumalan edessä ja ihmisten edessä, ottaa kummi-isän velvollisuudet, on se sitä että ottaa lapsen, omakseen.
joten valan tahi lupauksen antaja, kummi, sitten on Jumalan edessä lapsen vanhempi eli isä!
Joten omaa lapseen vaikka se ei ole biologinen ei saa sekaantua.
se on saastaisuus ja kauhistus Jumalan edessä
eli suuri synti.
1 Moso 15:
1 Näiden tapausten jälkeen tuli Abramille näyssä tämä Herran sana: "Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."
2 Mutta Abram sanoi: "Oi Herra, Herra, mitä sinä minulle annat? Minä lähden täältä lapsetonna, ja omaisuuteni haltijaksi tulee damaskolainen mies, Elieser."
3 Ja Abram sanoi vielä: "Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä; katso, talossani syntynyt palvelija on minut perivä".
jos et tästä saa selvää, niin voin antaa lisää.
Mooses oli ottolapsi, kummiäidiksi tuli faaraon tytär, nyt egyptin laki oli että vain suvun oma lapsi, voi olla faaroa.
eli Mooses oli sitten laillinen uusi faaroa ellei olisi mennyt omien tykö.
samaa voi lukea Joosefista.
samaa voi lukea monesta paikasta jos tahtoo lyötää totuuden.
nyt jos sitten on kummi ja kummilapsen kanssa sukupuoli yhteydessä on se kauhistus. MaranAta888 kirjoitti:
jos valalla tahi lupauksella, Jumalan edessä ja ihmisten edessä, ottaa kummi-isän velvollisuudet, on se sitä että ottaa lapsen, omakseen.
joten valan tahi lupauksen antaja, kummi, sitten on Jumalan edessä lapsen vanhempi eli isä!
Joten omaa lapseen vaikka se ei ole biologinen ei saa sekaantua.
se on saastaisuus ja kauhistus Jumalan edessä
eli suuri synti.
1 Moso 15:
1 Näiden tapausten jälkeen tuli Abramille näyssä tämä Herran sana: "Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."
2 Mutta Abram sanoi: "Oi Herra, Herra, mitä sinä minulle annat? Minä lähden täältä lapsetonna, ja omaisuuteni haltijaksi tulee damaskolainen mies, Elieser."
3 Ja Abram sanoi vielä: "Sinä et ole antanut minulle jälkeläistä; katso, talossani syntynyt palvelija on minut perivä".
jos et tästä saa selvää, niin voin antaa lisää.
Mooses oli ottolapsi, kummiäidiksi tuli faaraon tytär, nyt egyptin laki oli että vain suvun oma lapsi, voi olla faaroa.
eli Mooses oli sitten laillinen uusi faaroa ellei olisi mennyt omien tykö.
samaa voi lukea Joosefista.
samaa voi lukea monesta paikasta jos tahtoo lyötää totuuden.
nyt jos sitten on kummi ja kummilapsen kanssa sukupuoli yhteydessä on se kauhistus.Raamattu mainitsee myös vannomisesta.
Itse kyllä ajattelen niin, että kummi ei ole kuitenkaan vanhempi siten kuin biologinen vanhempi on ja käsittääkseni kummius velvoittaisi siihen hengelliseen kasvatukseen. En näe kummi- kummilapsisuhdetta ongelmana tai kauhistuksena, jos molemmat ovat täysi-ikäisiä ihmisiä.- kui2
Ei ole tullut harmaaseen mieleenikään ajatella edes tuommosta asiaa, niin paljon ei seksi pyöri päässäni. Sen tiedän että kummius ei pääty, vaan kun on kerran kummi on sitä aina. Joku on sitäkin kysellyt että päättykö se lapsen tullessa 18 v, ei pääty.
- Googleta
Sauli Niinistön vaijetut salaisuudet - Suomimedia.
Onko tämä aloitus taas laitalahkolaisperseilijöiden yritys kampittaa Jumalan Suomelle valitsemaa presidenttiä Sauli Niinistöä?????
usko.vainen kirjoitti:
Miten niin😳❓❓❓
Mistä noin pättelet❓Koska teijän lössin koko energia on valjastettu Suomen ja sen kaikkien Jumalan valitsemien johtajien tuhoamiseen!
- STK--
Onko Salella suhde kummitätiinsä vai kummisetäänsä, vai mitä tarkoitat?
KTS kirjoitti:
Koska teijän lössin koko energia on valjastettu Suomen ja sen kaikkien Jumalan valitsemien johtajien tuhoamiseen!
Mitä telemistä Salella on aloituksen kanssa 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Mitä telemistä Salella on aloituksen kanssa 😳❓
Eikös Jenni ole Salen kummityttö? Siihen KTS taitaa viitata...
George_L kirjoitti:
Eikös Jenni ole Salen kummityttö? Siihen KTS taitaa viitata...
Niin kuulemma kirkonkirjat kertovat......😳
Tämä paskasaitti on koko laitalahkolaisperseilijäiden surkea yritys kaataa Sauli Niinistö, profetian voimalla Jumalan Suomelle valitsema presidentti:
https://suomimedia.wordpress.com/2016/10/22/sauli-niiniston-vaiettu-salaisuus/
Tässä Jumalan mielipidettä!
https://www.youtube.com/watch?v=VZsztI0q6ZU
HYVÄ!- JumalaTuom-Homostelun
Miksi käytät taas kahta eri nikkiä?
onko sinulla kaksi läpäriä ja sitten kahdella koneella olet täällä ja unhotat kummalla nikillä olet missäkin?
Onko siis totta että olet homo, kuten google antaa ymmärtää ja olet sitten toisella nikillä ilmoittanut?
Etkö tiedä että Jumalan Sana ankarasti tuomitsee homostelijat?
enkö toisessa ketjussa jo tehnyt kysymykseeni selvän vastauksen että, kun kysyit, "voidaanko" (ME) sitten koko päivän homostella.
joten lue sieltä se vastaus tahi gooleta ja saat sitten sen selville :) JumalaTuom-Homostelun kirjoitti:
Miksi käytät taas kahta eri nikkiä?
onko sinulla kaksi läpäriä ja sitten kahdella koneella olet täällä ja unhotat kummalla nikillä olet missäkin?
Onko siis totta että olet homo, kuten google antaa ymmärtää ja olet sitten toisella nikillä ilmoittanut?
Etkö tiedä että Jumalan Sana ankarasti tuomitsee homostelijat?
enkö toisessa ketjussa jo tehnyt kysymykseeni selvän vastauksen että, kun kysyit, "voidaanko" (ME) sitten koko päivän homostella.
joten lue sieltä se vastaus tahi gooleta ja saat sitten sen selville :)Enkö toisessa ketjussa jo tehnyt selväksi, ettei tuo "KTS-"- ole minä vaan joku valehteleva koiranoksennus, laitalahkolaisperseilijä, joka petoksella väärentää nikkejä hämmentääkseen keskusteluja. Hän on roikkunut täällä jo vuosia ja jos OIKEASTI uskoisi Jumalaan ja viimeiseen tuomioon, ei moista saastaista syntiä tekisi!
- MaranAta888
KTS kirjoitti:
Enkö toisessa ketjussa jo tehnyt selväksi, ettei tuo "KTS-"- ole minä vaan joku valehteleva koiranoksennus, laitalahkolaisperseilijä, joka petoksella väärentää nikkejä hämmentääkseen keskusteluja. Hän on roikkunut täällä jo vuosia ja jos OIKEASTI uskoisi Jumalaan ja viimeiseen tuomioon, ei moista saastaista syntiä tekisi!
Hyvä.
itse oletinkin ettei se joka sanoo että on uskova ja uskoo Jumalaa voi sitten, käyttää samalla toista nikkiä jossa puhuu toista mitä toisella nikillä.
Nyt, omien kirjoituksesi perusteella sitten tiedän, että olet uskova ja tahdot seurata Jeesusta.
Voitko poistaa pienen epäilyksen sielustani ja siunata Jumalan antamalla tavalla, Jumalan Kansaa ja jyrkästi tuomita epäjumalan palvelijat sekä heidän, epäjumalan palvelijoiden profeetat kuten Jumala omiltaa odottaa?
joten siunaa Israelia ja
tuomitse eli osoita olevasi, samaa mieltä mitä Jumala on epäjumalan palvelijoista.
kun nämä kaksi, Jumalan mielenmukaista todistusta annat, niin sitten on täytetty, Jeesuksen vaatimus uskovan puolesta:
Matt 10
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
1. Tim. 6:13
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
Jotes, hyvä tunnustus Jumalan ja ihmisten edessä, se on uskovan ensimmäinen merkki.
Joten ilolla odotan miten sanasi asetat ja tunnustat Isän Jumalan Kaikkivaltiaan edessä, Jeesuksen Pojan ja Jumalan Palvelijoiden esimerkin mukaan että.
Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin, olevan Siunattu ja Jumalan valittu kansa.
sekä jyrkästi tuomalla esiin että epäjumalan palveleminen, sekä epäjumalan profeetat ovat perkeleestä ja jokainen joka niitä seuraa ja opettaa one itse perkele ja saatana.
Kiitos.
aina tätä vippaslössiä saa olla vahtimassa ja toivon että nyt sitten tunnustat Jumalan mielen mukaisen tunnustuksen joka on sitova, sekä Jumalan edessä että ihmisten :) MaranAta888 kirjoitti:
Hyvä.
itse oletinkin ettei se joka sanoo että on uskova ja uskoo Jumalaa voi sitten, käyttää samalla toista nikkiä jossa puhuu toista mitä toisella nikillä.
Nyt, omien kirjoituksesi perusteella sitten tiedän, että olet uskova ja tahdot seurata Jeesusta.
Voitko poistaa pienen epäilyksen sielustani ja siunata Jumalan antamalla tavalla, Jumalan Kansaa ja jyrkästi tuomita epäjumalan palvelijat sekä heidän, epäjumalan palvelijoiden profeetat kuten Jumala omiltaa odottaa?
joten siunaa Israelia ja
tuomitse eli osoita olevasi, samaa mieltä mitä Jumala on epäjumalan palvelijoista.
kun nämä kaksi, Jumalan mielenmukaista todistusta annat, niin sitten on täytetty, Jeesuksen vaatimus uskovan puolesta:
Matt 10
32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Jumalan edessä, joka kaikki eläväksi tekee, ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka Pontius Pilatuksen edessä todisti, tunnustaen hyvän tunnustuksen, minä kehoitan sinua,
Jotes, hyvä tunnustus Jumalan ja ihmisten edessä, se on uskovan ensimmäinen merkki.
Joten ilolla odotan miten sanasi asetat ja tunnustat Isän Jumalan Kaikkivaltiaan edessä, Jeesuksen Pojan ja Jumalan Palvelijoiden esimerkin mukaan että.
sekä jyrkästi tuomalla esiin että epäjumalan palveleminen, sekä epäjumalan profeetat ovat perkeleestä ja jokainen joka niitä seuraa ja opettaa one itse perkele ja saatana.
Kiitos.
aina tätä vippaslössiä saa olla vahtimassa ja toivon että nyt sitten tunnustat Jumalan mielen mukaisen tunnustuksen joka on sitova, sekä Jumalan edessä että ihmisten :)Eikö Raamattu sano myös, älkää tuomitko?
- MaranAta888
Eikö Raamattu sano myös, älkää tuomitko?
Eikö Raamattu sano että tuomio ON JO annettu.
nyt jos sitten sanoo sen mitä JO ON, onko se tuomiota?
esim:
Jessikka Aro
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jessikka_Aro
ja se mitä yle eikä hesati sano:
https://mvlehti.net/2016/02/22/yle-toimittaja-jessikka-aro-on-tuomittu-huumerikollinen/
Nyt, on luettavissa OIKEUDEN pöytäkirjat, missä ON TUOMITTU.
jos nyt tuon tämän esille, olenko minä hät tuominnut?
"YLE-toimittaja Jessikka Henni Maria Aro, syntynyt vuonna 1980, on kovien erittäin vaarallisten huumeiden päivittäiskäytöstä ja levittämisestä oikeudessa tuomittu huumerikollinen."
Jessikka Aron rangaistusta määrättäessä oikeus ei kuitenkaan vaikuttanut kovin vakuuttuneelta siitä, että hän olisi päässyt huumeista kokonaan eroon.
Joten tuomitsenko minä nyt hänet vai ainostaa kerron sen mitä ON JO tuomittu?
YLE-toimittaja Jessikka Aro on tuomittu huumerikollinen
http://www.fincrime.net/kotimaa/yle-toimittaja-jessikka-aro-on-tuomittu-huumerikollinen/
Tässä on esillä tuomarien pyötäkirjoja, ne voit myös itse tilata jostain, en tiedä mistä.
julkista tietoa.
Nyt tämä TUOMITTU rikollinen on suomen viha ja totuus puheen TUOMARI! - MaranAta888
Eikö Raamattu sano myös, älkää tuomitko?
Nyt jokainen ihminen on jo tuomittu.
ja se on lainvoimainen mutta sitä JO saatua tuomiota ei ole laitettu voimaan eli ei vielä tarvitse mennä "vankilaan"
ja nyt kun ei vielä ole vankilassa, on mahdollisuus päästä jo tuomiossa JULISTETUSTA rangaistuksesta vapaaksi!
eli tämä on Raamatun YDIN:
Jumala vapauttaa meidät jotka olemme JO tuomittu, rangaistuksesta JOS tahdomme eli uskomme.
mutta jos emme tahdo, me kärsimme tuomion eli rangaituksen- MaranAta888 kirjoitti:
Nyt jokainen ihminen on jo tuomittu.
ja se on lainvoimainen mutta sitä JO saatua tuomiota ei ole laitettu voimaan eli ei vielä tarvitse mennä "vankilaan"
ja nyt kun ei vielä ole vankilassa, on mahdollisuus päästä jo tuomiossa JULISTETUSTA rangaistuksesta vapaaksi!
eli tämä on Raamatun YDIN:
Jumala vapauttaa meidät jotka olemme JO tuomittu, rangaistuksesta JOS tahdomme eli uskomme.
mutta jos emme tahdo, me kärsimme tuomion eli rangaituksen-Ok.... :)
- MaranAta888
Ok.... :)
Siis olet sitä mieltä että minä tahi muut jotka tuovat esille sen että Jumala tuomitsee, ei sitten ole tuomari vaan, pitää esillä sitä jo annettua tuomiota ja ja mahdollista rangaistusta jos se on mainittu?
ja lisää kahvia MaranAta888 kirjoitti:
Hyvä.
joten siunaa Israelia ja
Matt 10
Kiitos.
aina tätä vippaslössiä saa olla vahtimassa ja toivon että nyt sitten tunnustat Jumalan mielen mukaisen tunnustuksen joka on sitova, sekä Jumalan edessä että ihmisten :)Minä siunaan tahtosi mukaan ensinnäksin palestiinalaisia, jotka Jumala erityisesti on pannut sydämelleni uskoon tulopäivänäni. Siunaan myös edistyksellistä ja rauhatahtoista Israelia, kuten Shalom nyt -rauhanliikettä,. Tzelem ihmisoikeusliikettä, Rabbien rauhanliikettä ja Upseerien Jo Riittää Miehitys -liikettä, jotka ansiokkaasti puolustavat palestiinalaisten oikeuksia siirtokuntalaisjengien mielivaltaa vastaan aina kun poliisi ja armeija katselevat sopivasti muualle.
HYVÄ!MaranAta888 kirjoitti:
Siis olet sitä mieltä että minä tahi muut jotka tuovat esille sen että Jumala tuomitsee, ei sitten ole tuomari vaan, pitää esillä sitä jo annettua tuomiota ja ja mahdollista rangaistusta jos se on mainittu?
ja lisää kahviaTaidan myös hakea kahvia, en oikein saanut kiinni ajatuksestasi.
- MaranAta888
KTS kirjoitti:
Minä siunaan tahtosi mukaan ensinnäksin palestiinalaisia, jotka Jumala erityisesti on pannut sydämelleni uskoon tulopäivänäni. Siunaan myös edistyksellistä ja rauhatahtoista Israelia, kuten Shalom nyt -rauhanliikettä,. Tzelem ihmisoikeusliikettä, Rabbien rauhanliikettä ja Upseerien Jo Riittää Miehitys -liikettä, jotka ansiokkaasti puolustavat palestiinalaisten oikeuksia siirtokuntalaisjengien mielivaltaa vastaan aina kun poliisi ja armeija katselevat sopivasti muualle.
HYVÄ!hyvä että siunaat tahtoni mukaan sillä minun tahtoni on tässä asiassa yhtä kuin Pyhän Kansan tahto.
Nyt en sa selvää joten:
tuomitseko, eli olet sitä mieltä mitä Jumala: että
kaikki epäjumalat, sekä kaikki epäjumalan profeetat ovat perkeleestä, ja itse saatanasta?
Sinä joka sitten olet uskova :)
niin olet sitä mieltä että he kaikki ovat, epäjumalan ja epäjumalan profeettoja jotka eivät usko, Isään ja Poikaan, ja tunnusta että ainoa tie pelastukseen on Jeesus, Jumalan Poika.
ja että kaikki jotka eivät tunnusta, Poikaa ovat perkeleen lapsia ja sitten epäjumalien palvelijoita ja epäjumalan profeettoja.
siis tästä olet samaa mieltä?
joten, hyvänä uskovana sitten omalla suullasi sen tunnustat ihmisten ja Jumalan edessä? - MaranAta888
Taidan myös hakea kahvia, en oikein saanut kiinni ajatuksestasi.
hhmm
tästä ketjusta on ilmiannettu, eli joku on raivoissaan ja kauhuissaan totuudesta, ja sitten omat ja muiden viestit ovat, sekavia, sillä niistä poistetuista viesteistä ei voi lukea mitä ja miksi.
joten en tiedä, nyt mihin viittaat.
no sama se.
Jumalan Totuus ei ikinä häviä ja sen perusteella sitten on annettu tuomio ja se tulee joskus sitten kärsittäväksi, ellei anna sitä osaa Jeesukselle.
eli ota pelastusta vastaan mitä Jumala tarjoaa Pojassaan, ristin kautta sovinto veren vaikutuksesta.
asma se. - nytpaljastui
KTS kirjoitti:
Minä siunaan tahtosi mukaan ensinnäksin palestiinalaisia, jotka Jumala erityisesti on pannut sydämelleni uskoon tulopäivänäni. Siunaan myös edistyksellistä ja rauhatahtoista Israelia, kuten Shalom nyt -rauhanliikettä,. Tzelem ihmisoikeusliikettä, Rabbien rauhanliikettä ja Upseerien Jo Riittää Miehitys -liikettä, jotka ansiokkaasti puolustavat palestiinalaisten oikeuksia siirtokuntalaisjengien mielivaltaa vastaan aina kun poliisi ja armeija katselevat sopivasti muualle.
HYVÄ!Tuo KTS on piilomuslimi, joka yrittää provosoida täällä kristittyjen palstalla.
Israel on hänelle kirosana ja palestiinalaiset ovat Jumalan omaisuuskansa. MaranAta888 kirjoitti:
Eikö Raamattu sano että tuomio ON JO annettu.
nyt jos sitten sanoo sen mitä JO ON, onko se tuomiota?
esim:
Jessikka Aro
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jessikka_Aro
ja se mitä yle eikä hesati sano:
https://mvlehti.net/2016/02/22/yle-toimittaja-jessikka-aro-on-tuomittu-huumerikollinen/
Nyt, on luettavissa OIKEUDEN pöytäkirjat, missä ON TUOMITTU.
jos nyt tuon tämän esille, olenko minä hät tuominnut?
"YLE-toimittaja Jessikka Henni Maria Aro, syntynyt vuonna 1980, on kovien erittäin vaarallisten huumeiden päivittäiskäytöstä ja levittämisestä oikeudessa tuomittu huumerikollinen."
Jessikka Aron rangaistusta määrättäessä oikeus ei kuitenkaan vaikuttanut kovin vakuuttuneelta siitä, että hän olisi päässyt huumeista kokonaan eroon.
Joten tuomitsenko minä nyt hänet vai ainostaa kerron sen mitä ON JO tuomittu?
YLE-toimittaja Jessikka Aro on tuomittu huumerikollinen
http://www.fincrime.net/kotimaa/yle-toimittaja-jessikka-aro-on-tuomittu-huumerikollinen/
Tässä on esillä tuomarien pyötäkirjoja, ne voit myös itse tilata jostain, en tiedä mistä.
julkista tietoa.
Nyt tämä TUOMITTU rikollinen on suomen viha ja totuus puheen TUOMARI!Siis onko Aro yhä huumeitten käyttäjä, vai mistä tämä yhden ihmisen törkeä mollaus?
Eikö kristityn jos kenen pitäisi ymmärtää ja hyväksyä, että nuorena sekoillut ihminen voi parantaa tapansa ja usein parantaakin? Ja että hänestä voi kovien kokemusten kautta tulla järkevämpikin kuin niistä, joilla on tarve tuomita hänen yli vuosikymmenen takaisia ja lain edessä sovitettuja tekojaan yhä uudelleen?
- JumalanLakiOnSelvä
"Mitä sanoo kirkko ja Suomen laki?"
Aloittaja tahtoo tietää mitä Kirkko sanoo ja mitä maallinen Suomen laki sanoo.
voi olla ettei Suomen laki sano sitä synniksi ja ja teoksi mitä Jumala kauhistuu ja on saastaisuutta ja iljettävää menoa.
Nyt kuintenkin, näin muistelen, joskus olen lukenut Suomen Laki kirjaa ja sieltä eri-alueita, joten niin sanotussa, valtaasemassa oleva, kuten joku poliitikko, opettaja tahi ohjaaja, jne jne, niin tällä henkilöllä on asemaan perustuva valta sitten esim oppilaaseen, puoleen nuoriin uusiin jäseniin, urheilu seuran harrastajaa ja jne jne.
joten vaikka laki ei sitä suoraan kiellä niin tässä on tietty valta asema kuten armeijassa ja koulussa, eli valtassa oleva ei saa sekaantua ikäänkuin valta.aseman turvin "pienempää" joka sitten on alistetussa asemassa.
joten tämä on selvästi, moraalin ja jopa lain puolesta kauhistuttava teko.
Joten se on mahdollisesti, jossain laissa joka käsittelee esim jos isä käyttää asemaansa omaan lapseen ja sitten makaa hänet. olkoon poika tahi tyttö sitten se alistettu.
saattaa olla että tästä löytyy lehtien palstoista tapauksia mutta en nyt muista.
joten sellainen henkilö, jos näin on tehnyt, on varmasti, Jumalan vihan ja tuomion alainen!
se mitä kirkko sitten sanoo on taas sama mitä on tahi tulisi olla Jumalan Sana!
Joten Jumalan sana jo kieltää liian läheisen kanssa käymisen, ja jos oikein muistan, kummi on ensisijaisesti, sukulainen tahi hyvin läheinen suvun ystävä.
se mitä mahdollinen kirkko eli Jumalan Sana sitten sanoo kummilapsesta ja kummista on sitten se että tulee ottaa täysi vastuu kummilapsesta jos omat vanhemmat eivät jostain syystä sitä voi tehdä.
esim, jos vanhemmat vaikka ovat kuolleet, niin kummin velvollisuus, se että se on tehty Jumalan kasvojen edessä, lupaus olla kummi lapselle, joko suvun tahi ystävän, niin sitten on luettava kuten olisi itse lapsen vanhempi.
eli se on suoraan rinnastettava, siihen "valaan" eli lupaukseen että on sitten tarpeen vaatiessa lapsen isä tahi vanhempi.
Joten ei tästä nyt enempää, tuskin kukaan täydessä järjessä oleva mies kummi sitten tyttölapseen sekaannu tahi nais kummi, sitten omaan "otto" poikaan sekaannu, niin että menee naimisiin oman "lapsen" kanssa"
ei, edes pahimmat pakanat, kuten Paavali sanoo tee moista pahutta!
no tämä saattaa olla teoreettinen kysymys, mutta aina on hyvä tutkia asian ydin :)
joten kummius, on se että Jumalan Pyhien Kasvojen edessä lupaa ellei sitten valankautta, ottaa lapsi tarvittaessa omaksi.
Joten kyseessä on ikäänkuin adotio :)- TotuusSattuuQC
Laki tai kirkko ei sano mitään kahden aikuisen ihmisen suhteesta vaikka toinen olisikin toisen kummivanhempi. On eri asia jos kummilapsi on alaikäinen.
Moraaliset närkästykset ovat sitten eri asia mutta virallisesti mitään estettä ei ole jos molemmat siis ovat täysi-ikäisiä. - tässä.faktaa
Huomattu on. :=(
- muistat.taas.väärin
Jennin ja Salen suhde alkoi sen linkin mukaan 1994 ja Jenni oli silloin 17v ja Saulin vaimo vielä elossa.
muistat.taas.väärin kirjoitti:
Jennin ja Salen suhde alkoi sen linkin mukaan 1994 ja Jenni oli silloin 17v ja Saulin vaimo vielä elossa.
Muistin tietysti taas oikein. Poistetussa ketjussa oli linkki sivuun, jossa väitettiin siten kuin yllä sanoin. Se lienee mulla toisen läppärini selaimen historiassa, jos kovasti kiinnostaa eikä googlella millään löydy.
On muuten huomionarvoista, että ylläpito on käynyt poistelemassa viestejä tästä ketjusta oikein käsipelillä. Olemme siis erityisessä tarkkailussa ja "eräs kirjoittaja" näköjään vielä erityisemmässä. Täysin aiheesta tietysti.RepeRuutikallo kirjoitti:
Muistin tietysti taas oikein. Poistetussa ketjussa oli linkki sivuun, jossa väitettiin siten kuin yllä sanoin. Se lienee mulla toisen läppärini selaimen historiassa, jos kovasti kiinnostaa eikä googlella millään löydy.
On muuten huomionarvoista, että ylläpito on käynyt poistelemassa viestejä tästä ketjusta oikein käsipelillä. Olemme siis erityisessä tarkkailussa ja "eräs kirjoittaja" näköjään vielä erityisemmässä. Täysin aiheesta tietysti.Yritätkö taas Repeliini pelotella 😂😂😂😂 ❓❓❓
RepeRuutikallo kirjoitti:
On muuten huomionarvoista, että ylläpito on käynyt poistelemassa viestejä tästä ketjusta oikein käsipelillä. Olemme siis erityisessä tarkkailussa ja "eräs kirjoittaja" näköjään vielä erityisemmässä. Täysin aiheesta tietysti."Ei erityisen hauska tavata, mutta kaipa sinunkin kusipään on annettava elää"
Onko tuo asiallista tekstiä, Repeliini 😳❓Juuri tuo linkki oli poistetussa ketjussa. Jos joku todella saa luettua sitä oksentamatta, kannattaa järkyttävän kieliasun ohella kiinnittää huomiota siihen, että tarinoille ei edes yritetä kehittää minkäänlaista näyttöä. Ilmeisesti kohderyhmänä ovat idiootit ja vain he.
Juuri tuo linkki oli poistetussa ketjussa. Jos joku todella saa luettua sitä oksentamatta, kannattaa järkyttävän kieliasun ohella kiinnittää huomiota siihen, että tarinoille ei edes yritetä kehittää minkäänlaista näyttöä. Ilmeisesti kohderyhmänä ovat idiootit ja vain he.
Mitäpä jos nyt yäunohdat sen kieliasun ja kommentoit itse asiaa, Repeliini 🤗❓
- kerro.heti
usko.vainen kirjoitti:
Mitäpä jos nyt yäunohdat sen kieliasun ja kommentoit itse asiaa, Repeliini 🤗❓
Miten tyhjiä heittoja voi kommentoida. Tai kannattaa kommentoida.
Sinäkös sen poistetun ketjun aloititkin ??? kerro.heti kirjoitti:
Miten tyhjiä heittoja voi kommentoida. Tai kannattaa kommentoida.
Sinäkös sen poistetun ketjun aloititkin ???Ihan selkeä kysymys minusta aloituksessa on 😳‼️
- kerro.heti
usko.vainen kirjoitti:
Ihan selkeä kysymys minusta aloituksessa on 😳‼️
Ja siihen on vastattu monta kertaa, etkö ole huomannut ???
kerro.heti kirjoitti:
Ja siihen on vastattu monta kertaa, etkö ole huomannut ???
Eivät ollenkaan kaikki kirjoittajat 🤗 Mikä sinun vastauksesi olikaan❓
- uutiset.alkaa
usko.vainen kirjoitti:
Eivät ollenkaan kaikki kirjoittajat 🤗 Mikä sinun vastauksesi olikaan❓
Olet saanut oikean vastauksen monesti, mutta haluat silti lisää lisää lisää vastauksia..... ei mene jakeluun. Paitsi siinä tapauksessa jos sinulla ei ole muuta tekemistä kuin tämä palsta.
uutiset.alkaa kirjoitti:
Olet saanut oikean vastauksen monesti, mutta haluat silti lisää lisää lisää vastauksia..... ei mene jakeluun. Paitsi siinä tapauksessa jos sinulla ei ole muuta tekemistä kuin tämä palsta.
Jaa, mikäs se oikea vastaus sinulta on😳❓
- En_suosittele
Siinä menee lusikka uuteen jakoon.
Aloittaja olisi voinut sanoa puhuuko hän aikuisista ihmisistä vai aikuisesta ja alaikäisestä.
Mitenköhän se muuten on, olen muistavinani, että kummi voi olla kuka tahansa konfirmoitu kirkon jäsen, siis jo 16 -vuotias?Kerro toki mielipiteesi molemmissa tilanteissa ja myös siitä kun kummi ja kummilapsi ovat samaa sukupulolta :O!
- älä.unta.nää
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki mielipiteesi molemmissa tilanteissa ja myös siitä kun kummi ja kummilapsi ovat samaa sukupulolta :O!
Ei se osaa kuin kysellä.
>Mitenköhän se muuten on, olen muistavinani, että kummi voi olla kuka tahansa konfirmoitu kirkon jäsen, siis jo 16-vuotias?
Muistanet oikein. Koska kummiudella ei ole mitään laillisia ulottuvuuksia vaan vain uskonnollinen (eli lapsen kristillinen kasvatus), kirkko voi määrätä sen ehdot tasan kuinka tykkää.RepeRuutikallo kirjoitti:
>Mitenköhän se muuten on, olen muistavinani, että kummi voi olla kuka tahansa konfirmoitu kirkon jäsen, siis jo 16-vuotias?
Muistanet oikein. Koska kummiudella ei ole mitään laillisia ulottuvuuksia vaan vain uskonnollinen (eli lapsen kristillinen kasvatus), kirkko voi määrätä sen ehdot tasan kuinka tykkää.Näin se taitaa olla.
- AadolfGotler
Pappi kysyy kastejuhlissa : Aijotko sinä Sauli Väinämö köyräistä tätä kummityttöäsi heti kun hänellä karva puhkeaa? Sauli Väinämö vastaa totisena: se on vakaa aikomukseni!
- EnOleYllättynyt
Olet siis pedofiili, RÄYHlS😕😕😕😕 En ole yllättynyt tästä tiedosta.
- äimän_käkenä
EnOleYllättynyt kirjoitti:
Olet siis pedofiili, RÄYHlS😕😕😕😕 En ole yllättynyt tästä tiedosta.
Mistä tällainen johtopäätös? :O
äimän_käkenä kirjoitti:
Mistä tällainen johtopäätös? :O
Ystävän neuvo: älä odota edes etäisesti tolkullista vastausta.
Sinulta niitä ei kannatakaan odottaa, Repeliini 😂‼️
- EnOleYllättynyt
Eihän sinulla ole ystäviä, RÄYHlS🤗
- NekalanBaari
"Aijotko"
Miksi et usko.vainen kirjoittanut tätä rekatulla nikilläsi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14851582/paluu-raamatun-arvoihin#comment-89905979 NekalanBaari kirjoitti:
"Aijotko"
Miksi et usko.vainen kirjoittanut tätä rekatulla nikilläsi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14851582/paluu-raamatun-arvoihin#comment-89905979Tuohan on Mikon aloitus 😳‼️
- äimän_käkenä
EnOleYllättynyt kirjoitti:
Eihän sinulla ole ystäviä, RÄYHlS🤗
Joko kerkiäisit vastata kysymykseeni?
- NekalanBaari
usko.vainen kirjoitti:
Tuohan on Mikon aloitus 😳‼️
Mutta linkki sinun kommenttiisi siinä ketjussa.
NekalanBaari kirjoitti:
Mutta linkki sinun kommenttiisi siinä ketjussa.
Niin, mitä siitä 😳❓❓❓
- aijottelijalle
usko.vainen kirjoitti:
Niin, mitä siitä 😳❓❓❓
Aijottele mitä aijottelet.
aijottelijalle kirjoitti:
Aijottele mitä aijottelet.
Saat sinäkin aijotella, se on ihan yleinen sana 🤗
https://vastaukset.fi/q/Aijon vai aion- aijottelijalle
usko.vainen kirjoitti:
Saat sinäkin aijotella, se on ihan yleinen sana 🤗
https://vastaukset.fi/q/Aijon vai aionEhkä kaltaisillesi oikeinkirjoituksen kanssa kamppaileville se on yleinen sana.
Ehkä kaltaisillesi oikeinkirjoituksen kanssa kamppaileville se on yleinen sana.
Ei minula mitään kamppailua ole 🤗Aina olen tullut ymmärretyski.
- aijottelijalle
usko.vainen kirjoitti:
Ei minula mitään kamppailua ole 🤗Aina olen tullut ymmärretyski.
"Ei minula mitään kamppailua ole"
"minula"
😂
"Aina olen tullut ymmärretyski."
"ymmärretyski"
😂😂 aijottelijalle kirjoitti:
"Ei minula mitään kamppailua ole"
"minula"
😂
"Aina olen tullut ymmärretyski."
"ymmärretyski"
😂😂Niin, kuten nytkin ymmärsit oikein hyvin :D
- aijottelijalle
usko.vainen kirjoitti:
Niin, kuten nytkin ymmärsit oikein hyvin :D
Ymmärsin varsin hyvin, että sinulle oikeinkirjoitus on päivittäistä kamppailua.
Ymmärsin varsin hyvin, että sinulle oikeinkirjoitus on päivittäistä kamppailua.
Ei minulle huoleton kirjoittaminen ole yhtään kamppailua, ihan iisi juttu :D
- MaranAta888
Kummi ja kummin tehtävät.
Oletan että kaikki ovat samaa mieltä että Kirkko edustaa ja on ikäänkuin Jumalan Totuus :)
Kummius on kirkon ja vanhempien antama luottamustehtävä.
https://evl.fi/perhejuhlat/ristiaiset/kummien-valinta-ja-tehtavat
Kummi (kreik. ανάδοχος, νουνός, νουνά, ven. кум, кума, lat. sponsor) on kristillisessä perinteessä kasteessa kirkkoon liitettävän hengellinen ohjaaja, hengellinen vanhempi, jonka tulee pääsääntöisesti kuulua samaan kirkkokuntaan kastettavan kanssa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kummi
Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa kummin tehtävä on olla vanhempien apuna lapsen kristillisessä kasvatuksessa.
Joten tämä on LUPAUS tahi VALA, Jumalan ja ihmisten edessä ja usein tämä vala annettaan Jumalan Huonessa eli Kirkossa.
Suomen lain kannalta on sama tilanne kuin
opettaja - oppilas
seuran ohjaaja - harrastaja
poliitikko - uusi jäsen.
eli valta-asema, eli auktoriteetti aseman väärin käyttö
Tästä, vallan väärin käytöstä on esim, Daavid / batseba tapaus.
valtaa tahi valta-asemaa ei saa käyttää väärin.
Jumalan edessä annettu vala on vielä enemmän.- ja.vastausta
- vapaaehtoisuudenpohjalta
ja.vastausta kirjoitti:
Sitten kun lapsi on täysi-ikäinen niin kyllä. Samoin edellytyksin kuin aikuiset muutenkin voivat naiskennella.
- mustalaps
Ei tietenkään. Laki kieltää lapsiin sekaantumisen.
Tosin en tiedä onko se laki kumottu näin monikulttuuri aikana.- lsjhbvgoi
Mutta jos kummilapsi on jo täyttänyt 18v?
lsjhbvgoi kirjoitti:
Mutta jos kummilapsi on jo täyttänyt 18v?
Eikös sitä täyspäiset ja täysikäiset saa harrastaa vapaaehtoispohjalta seksiä keskenään ilman minkään maallisen lain rajoituksia?
- sitähän.kysyttiin
sage8 kirjoitti:
Eikös sitä täyspäiset ja täysikäiset saa harrastaa vapaaehtoispohjalta seksiä keskenään ilman minkään maallisen lain rajoituksia?
Niin, onko kummin ja kummilapsen seksisuhde sinusta on vai ei ole?
sitähän.kysyttiin kirjoitti:
Niin, onko kummin ja kummilapsen seksisuhde sinusta on vai ei ole?
Ei se täysikäisillä Suomen lain vastainen ole minun tietojeni mukaan. Kirkon kannasta en tiedä.
- Kfjfjfhf
sage8 kirjoitti:
Ei se täysikäisillä Suomen lain vastainen ole minun tietojeni mukaan. Kirkon kannasta en tiedä.
Entä sinun moraalisi mukaan?
Kfjfjfhf kirjoitti:
Entä sinun moraalisi mukaan?
Jos olisit rekisteröidyllä nikillä tuota kysynyt niin olisin saattanut vastatakin mutta nyt en vastaa.
Suomen laki ei tunne kummeja. Kummiudella ei ole mitään juridista merkitystä.
- kerro.heti
usko.vainen kirjoitti:
Mutta vastaa kuitenkin aloituksen kysymykseen, Repeliini 🤗
Kysymys
'Mitä sanoo ... Suomen laki?'
Vastaus
'Kummiudella ei ole mitään juridista merkitystä.'
Miten tämä pitäisi ilmaista niin että ymmärtäisit ??? kerro.heti kirjoitti:
Kysymys
'Mitä sanoo ... Suomen laki?'
Vastaus
'Kummiudella ei ole mitään juridista merkitystä.'
Miten tämä pitäisi ilmaista niin että ymmärtäisit ???Mitä sanoo kirkko ja Suomen laki?
- älä.kerro.enää
usko.vainen kirjoitti:
Mitä sanoo kirkko ja Suomen laki?
Sanovat että tämä taisi olla tässä.........
älä.kerro.enää kirjoitti:
Sanovat että tämä taisi olla tässä.........
Jos et muuhun pysty niin sinun osaltasi on sitten 😳
- tietoa.sinusta
usko.vainen kirjoitti:
Jos et muuhun pysty niin sinun osaltasi on sitten 😳
Taas se nähtiin. Sinulle on toivotonta selittää tai vastata mitään, kun juuri ne instrumentit puuttuu jotka tarvitaan asian ymmärtämiseen. :(
tietoa.sinusta kirjoitti:
Taas se nähtiin. Sinulle on toivotonta selittää tai vastata mitään, kun juuri ne instrumentit puuttuu jotka tarvitaan asian ymmärtämiseen. :(
Mktäs sinä olet minulle yrittänyt selittää 😳❓❓
- Laki.Late
Jos kummilapsi ei ole sukulainen, ja on aikuinen, niin ei siinnä lain mukaan ole yhtään mitään.
- Lflfmddm
Entä sinun oman moraalisi mukaan?
- en.gummifarbror
Lflfmddm kirjoitti:
Entä sinun oman moraalisi mukaan?
Jokainen ihminen voi soveltaa moraaliaan vain omiin asioihinsa, muttei toisten. Tätä et taida oikein ymmärtää. Äärettömän harva joutuu miettimään, duunaisiko seksiä halukkaan aikuisen kummilapsensa tai oman kumminsa kanssa. Jos joutuu, niin se on hänen yksityinen asiansa eikä kuulu muille millään lailla.
- Lfldldl
en.gummifarbror kirjoitti:
Jokainen ihminen voi soveltaa moraaliaan vain omiin asioihinsa, muttei toisten. Tätä et taida oikein ymmärtää. Äärettömän harva joutuu miettimään, duunaisiko seksiä halukkaan aikuisen kummilapsensa tai oman kumminsa kanssa. Jos joutuu, niin se on hänen yksityinen asiansa eikä kuulu muille millään lailla.
Tottakai se kuuluu.
- laitapa.kertoen
Lfldldl kirjoitti:
Tottakai se kuuluu.
Miten kahden aikuisen ihmisen, jotka eivät ole sukua keskenään, kenellekään kuuluu?
laitapa.kertoen kirjoitti:
Miten kahden aikuisen ihmisen, jotka eivät ole sukua keskenään, kenellekään kuuluu?
Miksi sukulaisten sitten kuuluu 😳❓
- laitapa.kertoen
usko.vainen kirjoitti:
Miksi sukulaisten sitten kuuluu 😳❓
Mietipä sitä.
- laitapa.kertoen
usko.vainen kirjoitti:
Kerro sinä kun niin sanoit ‼️
Kysyin kysymyksen tolta Lfldldl:tä. Odotan vastausta siltä.
Kysyin kysymyksen tolta Lfldldl:tä. Odotan vastausta siltä.
Jaa, minustakin on mielenkiintoista, että kunnoioitat sentään sukulaisuuttaa näissä asioissa🤗‼️
- laitapa.kertoen
usko.vainen kirjoitti:
Jaa, minustakin on mielenkiintoista, että kunnoioitat sentään sukulaisuuttaa näissä asioissa🤗‼️
En mä mitään sellaista ole sanonut. Älä laita sanoja suuhuni, sukurutsailija pervo!
En mä mitään sellaista ole sanonut. Älä laita sanoja suuhuni, sukurutsailija pervo!
Siis allekirjoituksesi on "sukurutsaolija pervo " 😳
- laitapa.kertoen
usko.vainen kirjoitti:
Siis allekirjoituksesi on "sukurutsaolija pervo " 😳
Onko sulla luetun ymmärtämisen kanssa ongelmia? Oikeinkirjoituksen kanssa näyttää olevan vai mitä tarkoittaa sukurutsaolija?
Mitä mahtaa Raamattu sanoa asiasta? En ainakaan löytänyt kummiudesta mitään mainintaa.
usko.vainen kirjoitti:
Onko joku väittänyt, että Raamatussa puhuttaisiin kummeista :O?
Kyllähän tuolla parissa kommentissa vähän viitataan siihen, että Raamattu ottaisi asiaan kantaa, joskin minua ne perustelut eivät vakuuttaneet. Siksi kysyin, että puhutaanko Raamatussa kummiudesta. Oliko tuo sinun tapasi kertoa, että ei ole?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kyllähän tuolla parissa kommentissa vähän viitataan siihen, että Raamattu ottaisi asiaan kantaa, joskin minua ne perustelut eivät vakuuttaneet. Siksi kysyin, että puhutaanko Raamatussa kummiudesta. Oliko tuo sinun tapasi kertoa, että ei ole?
Ota kantaa vain aloituksen jos kantaa otat. Jos et osaa laittaa googleen "kummi Raamattu" niin en voi enempää auttaa.
usko.vainen kirjoitti:
Ota kantaa vain aloituksen jos kantaa otat. Jos et osaa laittaa googleen "kummi Raamattu" niin en voi enempää auttaa.
Niinkö sinä aina teet? Otat kantaa vain aloitukseen? Oliko alkuperäinen kysymyksesi kannanotto aloitukseen? 😀
Ehkäpä joku muu voi minua auttaa kysymyksessäni, mutta kiitos vinkistä.- setänasse
usko.vainen kirjoitti:
Tuskin kirkkokaan paheksuu sitä, että kummisetä alkaa hoonaamaan aikuiseksi varttunutta kummipoikaansa. Tietysti pienellä varauksella, jos tämä kummipoika sattuisi olemaan kummisedän äidin poika.
- milloinpelastutjankutuks
usko.vainen kirjoitti:
tajuatko sinä mukauskovainen millainen jankuttaja oikeiasti olet!
olet palstan vastenmielisin räksyttäjä, joka asiassa on ..onko joku, oletko sinä mitä sinä missä sinä kuka niin ja sitä rataa tuhannen kertaa yök!! milloinpelastutjankutuks kirjoitti:
tajuatko sinä mukauskovainen millainen jankuttaja oikeiasti olet!
olet palstan vastenmielisin räksyttäjä, joka asiassa on ..onko joku, oletko sinä mitä sinä missä sinä kuka niin ja sitä rataa tuhannen kertaa yök!!Tulepps nyt ihan alkuun omalla nikilläsi esille, äläkä räyskytä sieltä puskasta :D
Kuusenjuuret kirjoitti:
Niinkö sinä aina teet? Otat kantaa vain aloitukseen? Oliko alkuperäinen kysymyksesi kannanotto aloitukseen? 😀
Ehkäpä joku muu voi minua auttaa kysymyksessäni, mutta kiitos vinkistä.Niin, jos et osaa käyttää googlea kannataa mennä ATK-peruskurssille :D
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ehkäpä joku muu voi minua auttaa kysymyksessäni, mutta kiitos vinkistä.Raamatussa kummeista ei puhuta, mutta kummiuden käsite tunnetaan jo alku- ja varhaiskirkon ajoilta. Tuolloin kaste oli useimmiten aikuiskaste ja kummiksi valittiin yksi ainoa henkilö, jonka tehtävä oli tukea vasta kastettua kristillisessä elämässä ja perehdyttää häntä uskon oppeihin. Suomeen kummikäytäntö vakiintui sitä mukaa, kun kristinusko juurtui maahamme valtauskonnoksi eli 1200-luvulta lähtien.
- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
Miksi komentelet miten aloitukseen pitää ottaa kantaa, vaikka aloitus ei ole sinun tekemäsi vai onko?
miksi.komentelet kirjoitti:
Miksi komentelet miten aloitukseen pitää ottaa kantaa, vaikka aloitus ei ole sinun tekemäsi vai onko?
Eikös ensin olisi ihan normalia ottaa kantaa aloituksenn ennen kuin alkaa muita omia asioitaan kyselemään :O?
- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
Eikös ensin olisi ihan normalia ottaa kantaa aloituksenn ennen kuin alkaa muita omia asioitaan kyselemään :O?
Aloituksesi kysymyksiin on jo kommentoitu ihan tarpeeksi. Varmaan tarvitse niihin tuhat vastausta, ennen kuin sinulla menee jakeluun mitä on vastattu. Minä en aio kommentoida aloituksen kysymyksiisi, varsinkaan kun sinussa ei ollut tarpeeksi miestä kysyä ne rekatulla nikilläsi.
p.s minulla ei ole rekattua nikkiä, joten älä ala nikkilänkyttämään takaisin. miksi.komentelet kirjoitti:
Aloituksesi kysymyksiin on jo kommentoitu ihan tarpeeksi. Varmaan tarvitse niihin tuhat vastausta, ennen kuin sinulla menee jakeluun mitä on vastattu. Minä en aio kommentoida aloituksen kysymyksiisi, varsinkaan kun sinussa ei ollut tarpeeksi miestä kysyä ne rekatulla nikilläsi.
p.s minulla ei ole rekattua nikkiä, joten älä ala nikkilänkyttämään takaisin.Sinäkö määrittelet mikä on riittävä määrä kommentteja :D?
Käytä edes samaa nikiäsi aina kun minulle räyskytät niin vaikuttaisit jotenkin ryhdikkäämmältä, eiks niin:D?- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
Sinäkö määrittelet mikä on riittävä määrä kommentteja :D?
Käytä edes samaa nikiäsi aina kun minulle räyskytät niin vaikuttaisit jotenkin ryhdikkäämmältä, eiks niin:D?Missä minä olen määritellyt mikä on riittävä määrä kommentteja? Kommentoin, että omasta mielestäni olet saanut tarpeeksi kommentteja.
Turhaan nikkilänkytät, koska käytän random-nikkejä, kuitenkin niin, että yhdessä ketjunosassa käytän samaa, niin kuin nyt. miksi.komentelet kirjoitti:
Missä minä olen määritellyt mikä on riittävä määrä kommentteja? Kommentoin, että omasta mielestäni olet saanut tarpeeksi kommentteja.
Turhaan nikkilänkytät, koska käytän random-nikkejä, kuitenkin niin, että yhdessä ketjunosassa käytän samaa, niin kuin nyt."Aloituksesi kysymyksiin on jo kommentoitu ihan tarpeeksi."Eikös tuo ole selvä määritys?
Yritä nyt olla ryhdikkäämpi länkyttäjä :_D- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
"Aloituksesi kysymyksiin on jo kommentoitu ihan tarpeeksi."Eikös tuo ole selvä määritys?
Yritä nyt olla ryhdikkäämpi länkyttäjä :_DEi ollut määräys, vaan oma mielipiteeni. Luetun ymmärtämisessäsi on taas puutteita.
Ei ollut määräys, vaan oma mielipiteeni. Luetun ymmärtämisessäsi on taas puutteita.
En ole väittänytkään määräykseksi :D Huolellisuutta ja ryhdikkyyttä sinulle!
"Sinäkö määrittelet mikä on riittävä määrä kommentteja :D?"- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
En ole väittänytkään määräykseksi :D Huolellisuutta ja ryhdikkyyttä sinulle!
"Sinäkö määrittelet mikä on riittävä määrä kommentteja :D?"Ja kysymykseesi vastasin "Missä minä olen määritellyt mikä on riittävä määrä kommentteja? "
Ja kysymykseesi vastasin "Missä minä olen määritellyt mikä on riittävä määrä kommentteja? "
"Aloituksesi kysymyksiin on jo kommentoitu ihan tarpeeksi."
Eikös tuo ole selvä määritys riittävästä määrästä kommenteja ?
Tarkkuuttaa ja ryhdikkyyttä sinulle :D- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
"Aloituksesi kysymyksiin on jo kommentoitu ihan tarpeeksi."
Eikös tuo ole selvä määritys riittävästä määrästä kommenteja ?
Tarkkuuttaa ja ryhdikkyyttä sinulle :DEi ole, vaan oma mielipiteeni asiasta. Siinä ei mitään määritystä riittävästä määrästä.
Ei ole, vaan oma mielipiteeni asiasta. Siinä ei mitään määritystä riittävästä määrästä.
Niin, kyllä sinä määrittelit mikä sinun mielestäsi on tarkeeksi :D
Tarkkuutta ja ryhdikkyyttä sinulle !- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
Niin, kyllä sinä määrittelit mikä sinun mielestäsi on tarkeeksi :D
Tarkkuutta ja ryhdikkyyttä sinulle !Niin, mikä minun mielestäni on tarpeeksi, mutta en määritellyt määrää.
Niin, mikä minun mielestäni on tarpeeksi, mutta en määritellyt määrää.
Etkös sinä sen itse määritellyt tämän ketjun vastausten määrästä :D ?
- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
Etkös sinä sen itse määritellyt tämän ketjun vastausten määrästä :D ?
En. Totesin, että olet saanut tarpeeksi kommentteja. En ole määritellyt määriä.
En. Totesin, että olet saanut tarpeeksi kommentteja. En ole määritellyt määriä.
Et määritellyt numerista määrää mutta määrittelit sen, että niitä on riittävästi.
Tarkkuutta ja ryhtiä nyt hieman sinulle, ettet ala jankuttaa taas :D- miksi.komentelet
usko.vainen kirjoitti:
Et määritellyt numerista määrää mutta määrittelit sen, että niitä on riittävästi.
Tarkkuutta ja ryhtiä nyt hieman sinulle, ettet ala jankuttaa taas :DEli en ole määritellyt mitään määriä, vaan vain todennut, mielestäni on kommentoitu riittävästi.
Sinä olet perännyt määritellystä määrästä kuten kysymyksestäsi "Sinäkö määrittelet mikä on riittävä määrä kommentteja :D?" voi todeta, en minä.
Pitää nyt poistua muihin puuhiin. Tämä oli hauska keskusteluepisodi ja meni juuri niin kuin ounastatelin itsesi peukutteluineen päivineen. Pärjäile! miksi.komentelet kirjoitti:
Eli en ole määritellyt mitään määriä, vaan vain todennut, mielestäni on kommentoitu riittävästi.
Sinä olet perännyt määritellystä määrästä kuten kysymyksestäsi "Sinäkö määrittelet mikä on riittävä määrä kommentteja :D?" voi todeta, en minä.
Pitää nyt poistua muihin puuhiin. Tämä oli hauska keskusteluepisodi ja meni juuri niin kuin ounastatelin itsesi peukutteluineen päivineen. Pärjäile!Et olekaan määritellyt määriä - niinhän juuri sanoin :D
Tarkkuutta ja ryhtiä nyt hieman sinulle, ettet ala jankuttaa taas :Dusko.vainen kirjoitti:
Niin, jos et osaa käyttää googlea kannataa mennä ATK-peruskurssille :D
Ajattelin, että tällä keskustelupalstalla voisi keskustella asiasta. Osaan kyllä googlata siinä kuin kuka muu tahansa. Ja huomasitko, sain asiallisen ja fiksun vastauksenkin tuolla ylempänä? Hienoa, eikö vain?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ajattelin, että tällä keskustelupalstalla voisi keskustella asiasta. Osaan kyllä googlata siinä kuin kuka muu tahansa. Ja huomasitko, sain asiallisen ja fiksun vastauksenkin tuolla ylempänä? Hienoa, eikö vain?
Keskustele sitten äläkä kysele.
aaltovaasi kirjoitti:
Raamatussa kummeista ei puhuta, mutta kummiuden käsite tunnetaan jo alku- ja varhaiskirkon ajoilta. Tuolloin kaste oli useimmiten aikuiskaste ja kummiksi valittiin yksi ainoa henkilö, jonka tehtävä oli tukea vasta kastettua kristillisessä elämässä ja perehdyttää häntä uskon oppeihin. Suomeen kummikäytäntö vakiintui sitä mukaa, kun kristinusko juurtui maahamme valtauskonnoksi eli 1200-luvulta lähtien.
Kiitos vastauksestasi.
Erkkitässämoi kirjoitti:
Keskustele sitten äläkä kysele.
Kysymyksetkin kuuluvat keskusteluun.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kysymyksetkin kuuluvat keskusteluun.
Löysitkö kummin Raamatusta jos et mistä sitten haluat keskustella?
Erkkitässämoi kirjoitti:
Löysitkö kummin Raamatusta jos et mistä sitten haluat keskustella?
Et tainnut lukea tuota ensimmäistä kommenttiani. Keskusteluun kuuluu myös se, että luetaan/kuunnellaan mitä toinen on kommentoinut ennen kuin vastataan.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Et tainnut lukea tuota ensimmäistä kommenttiani. Keskusteluun kuuluu myös se, että luetaan/kuunnellaan mitä toinen on kommentoinut ennen kuin vastataan.
Sano jos sinulla on lisättävää siihen mitä olet jo sanonut.
Erkkitässämoi kirjoitti:
Sano jos sinulla on lisättävää siihen mitä olet jo sanonut.
Kiitos neuvostasi, mutta enköhän minä keskustele täällä ihan oman haluni mukaan jatkossakin. Miksi muuten olit kopioinut Eerikan profiilikuvan omaksesi?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos neuvostasi, mutta enköhän minä keskustele täällä ihan oman haluni mukaan jatkossakin. Miksi muuten olit kopioinut Eerikan profiilikuvan omaksesi?
Mitä se sinulle kuuluu?
- tietotekniikan.perusteet
usko.vainen kirjoitti:
Niin, jos et osaa käyttää googlea kannataa mennä ATK-peruskurssille :D
'ATK-peruskursseja' järjestettiin viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa, elikkäs ei kannata.
tietotekniikan.perusteet kirjoitti:
'ATK-peruskursseja' järjestettiin viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa, elikkäs ei kannata.
Aha, no voitko neuvoa Kuusenjuurille jonkun muun kurssin 😳❓
Kyllä se on juuri hänen tekemänsä.
Erkkitässämoi kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu?
Eihän se varsinaisesti kuulukkaan, ajattelin vaan kysyä kun asia kiinnostaa.
usko.vainen kirjoitti:
Aha, no voitko neuvoa Kuusenjuurille jonkun muun kurssin 😳❓
Kuusenjuuret taitaa olla ihan aikuinen ihminen ja löytänee itseään kiinnostavat kurssit ihan itse. Sinulle voisin suositella jotakin vuorovaikutustaitokurssia.
Kirkon oppi perustuu Raamattuun, joten jos kysymys on : miten kirkko suhtautuu.... on luonnollista kysyä, mitä Raamattu sanoo kummiudesta.
Kuusenjuuret taitaa olla ihan aikuinen ihminen ja löytänee itseään kiinnostavat kurssit ihan itse. Sinulle voisin suositella jotakin vuorovaikutustaitokurssia.
Minä en edellenkään tarviste sinun suosituksiasi yhtään mihinkään 😂😂😂‼️
usko.vainen kirjoitti:
Minä en edellenkään tarviste sinun suosituksiasi yhtään mihinkään 😂😂😂‼️
Mutta ajattelet, että muut tarvitsevat sinun suosituksiasi johonkin??
Mutta ajattelet, että muut tarvitsevat sinun suosituksiasi johonkin??
Missä niin olen sanonut 😳❓
Sanoinko, että olet sanonut??
"Mutta ajattelet, että muut tarvitsevat sinun suosituksiasi johonkin??"
- LueUudestaan
usko.vainen kirjoitti:
Ei sanonut vaan kysyi.
usko.vainen kirjoitti:
Muistan kyllä mitä kirjoitin.
- hjkhps
Ei sille ole laillista estettä. Ei taida laissa olla kummiudella kummoistakaan arvoa ja merkitystä.
Evl. kirkolle kelpaa sekin että aviomies on vaimonsa kummi. Rakel ja Nikke Lignell tästä todisteena. Rakel ei ollut lapsena kastettu koska hänen vanhempansa sen sortin kristittyjä lahkolaisia, jotka eivät vauvakastetta tunnusta.
Niinpä kun R ja N olivat menossa naimisiin, niin Rakel oli ensin kastettava. Pappi sanoi, että tarvitaan kummi, ja kun ei ollut muita katsottuna, niin pappi keksi, että Nikkehän voi olla tulevan vaimonsa kummi.
Kun kaste kummeineen oli hoidettu, niin avioliittoon vihkiminen voitiin suorittaa. Rakel meni siis naimisiin kumminsa kanssa - eikä tässä siis evl. papin mielestä ollut mitään ongelmaa. Itsehän tätä järjestelyä ehdottikin.- apenbo
Onko linkkiä tuohon?
- EiKaikkiRakenna
"Rakel meni siis naimisiin kumminsa kanssa - eikä tässä siis evl. papin mielestä ollut mitään ongelmaa"
No sekin on nähty, että evl-papille ei ole ongelmaa vihkiä kahta urostakaan keskenään. Ja kun aikaa menee, niin osaavat muljauttaa asiat sille kantille, että osaavat vihkiä innokkaan luonnossa liikkujan vaikka lahokoivun kanssa. Kyllä evl-talossa osataan lähes kaikki mitä on maan ja taivaan välillä. - TotuusSattuuQC
EiKaikkiRakenna kirjoitti:
"Rakel meni siis naimisiin kumminsa kanssa - eikä tässä siis evl. papin mielestä ollut mitään ongelmaa"
No sekin on nähty, että evl-papille ei ole ongelmaa vihkiä kahta urostakaan keskenään. Ja kun aikaa menee, niin osaavat muljauttaa asiat sille kantille, että osaavat vihkiä innokkaan luonnossa liikkujan vaikka lahokoivun kanssa. Kyllä evl-talossa osataan lähes kaikki mitä on maan ja taivaan välillä."Ja kun aikaa menee, niin osaavat muljauttaa asiat sille kantille, että osaavat vihkiä innokkaan luonnossa liikkujan vaikka lahokoivun kanssa. "
Eihän kirkko saa vihkiä mitään maallisen lain yli. Eli nuo jutut lahokoivuista ja muista voi kyllä unohtaa. TotuusSattuuQC kirjoitti:
"Ja kun aikaa menee, niin osaavat muljauttaa asiat sille kantille, että osaavat vihkiä innokkaan luonnossa liikkujan vaikka lahokoivun kanssa. "
Eihän kirkko saa vihkiä mitään maallisen lain yli. Eli nuo jutut lahokoivuista ja muista voi kyllä unohtaa.>Eihän kirkko saa vihkiä mitään maallisen lain yli. Eli nuo jutut lahokoivuista ja muista voi kyllä unohtaa.
Jeesuksenmorsiamella oli siinä taas toinen jalka tukevasti Marsissa.
Mukavaa tuossa on se, että ihan itse dissaavat itsensä heti kun pääsevät laukomaan useamman lauseen peräkkäin. Muiden ei tarvitse kuin katsoa päältä, kun idiotian silmukka sujahtaa "uskovan" kaulaan kenenkään auttamatta.
Katolisen kirkon aikaan etenkin ylhäisten keskuudessa kummien runsas määrä aiheutti ongelmia avioliittomarkkinoilla. Kummin ja lapsen sekä heidän perheidensä välillä kun vallitsi hengellinen sukulaisuussuhde, joten avioliitto ei ollut mahdollinen.
Uskonpuhdistuksen myötä hengellinen sukulaisuus muuttui hengelliseksi suhteeksi.- TotuusSattuuQC
aaltovaasi kirjoitti:
Eli tuo ajatus sukurutsasta kuuluu katoliseen aikaan.
Kyllä. Katolisessa maailmassa vallitsi myös aikoinaan paljon laajempi käsitys lähisuvusta jonka kesken ei sopinut naimakauppoja solmia. Esim. serkut ja taisivatpa olla pikkuserkutkin aikoinaan poissa laskuista. Ongelmia tuli sitten kun kuninkaalliset ja aatelisto alkoi olla keskiajan lopulla niin sisäsiittoinen että lähes jokainen potentiaalinen puolisokandidaatti oli vähintään jonkin sortin serkku. Tämän takia sitten vähitellen sääntöjä löyhennettiin kun sopivilla suhteilla näistäkin asioista sai joku poikkeuksen mutta joku muu sitten ei.
TotuusSattuuQC kirjoitti:
Kyllä. Katolisessa maailmassa vallitsi myös aikoinaan paljon laajempi käsitys lähisuvusta jonka kesken ei sopinut naimakauppoja solmia. Esim. serkut ja taisivatpa olla pikkuserkutkin aikoinaan poissa laskuista. Ongelmia tuli sitten kun kuninkaalliset ja aatelisto alkoi olla keskiajan lopulla niin sisäsiittoinen että lähes jokainen potentiaalinen puolisokandidaatti oli vähintään jonkin sortin serkku. Tämän takia sitten vähitellen sääntöjä löyhennettiin kun sopivilla suhteilla näistäkin asioista sai joku poikkeuksen mutta joku muu sitten ei.
Taisi olla niin, että keskiajalla kirkko kielsi "sukurutsauksen", eli oman sukulaisen kanssa avioitumisen seitsemänteen polveen saakka!
- arvotkakossa
Sauli on kumiton kummisetä
Kakon hierarkiassa se on vain sulka hattuun. - Jeesus_Pottonen
Rikoslaki ei tunne kummiuden käsitettä, joten sillä, onko henkilö jonkun kummi, ei ole juridista merkitystä. Kummi ja kummilapsi voivat olla seksisuhteessa, jos lapsi on täyttänyt 16, ja kummi ei ole laissa määritelty lähisukulainen.
Kirkon mielipiteestä en tiedä, eikä kiinnostakaan. - siveyslaki
En olisi kaivanut sinua lain tulkitsija lainkaan tällä palstalla.
Sauli on sakkolihan sankari ollut,
Tämän jälkeen oma muija teki omat päätelmänsä. - loppu-hyvin
Mikä oma muija? Saulin vaimo kuoli traagisessa onnettomuudessa ja kauan Sauli Niinistö oli yksin. Onneksi hän löysi Jennistä oivan, ihanan parin. Siihen ei pitäisi olla kenelläkään nokan koputtamista. Kirkko on heidät vihkinyt avioon, eivät he elä susiparina. Turhaa jankutusta ja panettelua täällä. Kateusko pistää kirjoittamaan typeryyksiä.
- LinkitLukenut
Sauli ja Jenni olivat päätyneet samaan hyttiin kokoomuksen risteilyllä 1994 ja Salen vaimo eli vielä silloin. Näin kummisuhdetta on vahvistettu siitä lähtien.
Näin kertovat linkit jotka koko ajan poistetaan. - haittamaahan_muuttaja
LinkitLukenut kirjoitti:
Sauli ja Jenni olivat päätyneet samaan hyttiin kokoomuksen risteilyllä 1994 ja Salen vaimo eli vielä silloin. Näin kummisuhdetta on vahvistettu siitä lähtien.
Näin kertovat linkit jotka koko ajan poistetaan.Kertovat varmaan mutta mitkä ovat TODISTEET? Ei mitkään, on vain pahantahtoista länkytystä!
- Googlaa-
haittamaahan_muuttaja kirjoitti:
Kertovat varmaan mutta mitkä ovat TODISTEET? Ei mitkään, on vain pahantahtoista länkytystä!
Siinä linkissä ne on. Googlaa!
- TotuusSattuuQC
Googlaa- kirjoitti:
Siinä linkissä ne on. Googlaa!
Jaa, ihan oli varmaan pitäviä todisteita? Valokuvat rakastelemassa hytissä vai mitä mahtoi olla? Ettei vain olut jälleen jokun serkun kaiman työpaikalla kuulemasta juorusta jonka joku kummallisesti muisti nyt juuri ennen presidentinvaaleja?
- ghilgj
Raakel Lignell: "Aviomieheni Nicke on myös kummisetäni"
Löytyy googlaamalla, jos kiinnostaa. IS:ssa, jossa myös nähtävillä Radio Suomipopin haastattelu, jossa Raakel kertoo tarinan omin sanoin. Suoraan "hevosen suusta" kuultuna.
Juttu n. 3 vuoden takaa. - Kannatan-Saulia
Nämä kirjoittelut ovat niin ylen halpamaisia, että todella alkaa yököttää. Tuollaiset ihmiset, jotka ei pysty puhumaan muuta kuin todellista soopaa, pitäisi sulkea pois näiltä palstoilta. Asiasta voi kerran mainita, jos on pakko, mutta jauhaa ketjukaupalla vain siksi, että saisi Saulin ja Jennin yhteielon näyttämään jotenkin likaiselta, on niin pöyristyttävää ja vain sen tähden, että saisi Väyrysen tai Huhtasaaren kannatusta nousemaan.
Mielestäni tämä soopa nostaa vain Saulin kannatusta ja se on ihan oikein.- gerhsethsetj
ei muuten ole soopaa. On täysin luonnollista että sinua yököttää. Niiin minuakin jos on totta että kummisetä alkaa seksisuhteen kummilapsensa kanssa. HYI! Se pitäisi olla estetty kirkkolaissa, mutta kai ilmeisesti näin ei ole. laitonta se ei ole, mutta ei ole moni muukaan kuvottava asia.
Olen tämän asian kuullut muuallakin, tosin jossain sanottiin että Sauli oli Jennin vanhempien perhetuttu tms.
Iskikö Jennin saulin kun tämän vaimo vielä eli? se on väärin jos on totta.
- Ota.nyt.iisisti
Mikä tässä asiassa niin kamalasti sinua hiertää?
Jos ihmiset eivät ole läheisiä sukulaisia keskenään, niin avioliitolle ei ole esteitä. Jopa serkukset saavat avioitua keskenään.
Kummi ei ole suinkaan sukulainen, eikä sellaiseksi muutu kummiuden myötä.
Kummius on muodollinen traditio, johon ei näinä päivinä liity muuta kuin kummilusikka, jos sitäkään.
Monethan eivät edes tiedä, ketkä hänen kumminsa ovat, jos perheiden tiet eroavat ja tuttavuus laimenee. Monet kummit eivät ole missään tekemisissä kummilapsiensa kanssa. - kummelilapsi
Eivät kaikki pidä yhteyttä kummilapseensa. Jos ei olla missään tekemisissä ja tutustutaan vasta aikuisena, on se vähän eri tilanne kuin jos olisi oltu kummilapsen koko elämän ajan tiiviisti yhteydessä.
Ei monille tule ensimmäisenä mieleen aloittaa suhdetta hyvin eri-ikäisen ihmisen kanssa, joka on tuttu jo pitkän ajan takaa. Kuka nyt muutenkaan rakastuisi vanhaan tuttavaan.
Nykyinen laki ei tätä kiellä, mutta katolisena aikana varmaan oli kiellettyä panna kummilasta. - Kummittelukopervoa
Voi kai, mutta kyllä kertoo kummin moraalikäsityksistä jotain outoa.
- mitäeroa
Käsitys "kummi" tuli käyttöön samalla kuin lapsikaste. Koska lapsi ei itse voinut tehdä valintaa uskoa, se korvattiin valitsemalla henkilöitä jotka huolehtisivat kristillisestä kasvatuksesta. Nykyään kummi on vain muodollisuus.
Jos ikäero ei häiritse voi kummi tietenkin ruveta seurustelemaan aikuisen kummilapsensa kanssa jos ei ole lähiomainen. Ei se ole sen kummempaa kuin jos jotkut muut seurustelevat huolimatta suuresta ikäerosta.
Eri asia on käyttää lasta hyväkseen ennen aikuistumista. No siis kummeushan ei ole automaattisesti sukulaissuhde,eli ei välttämättä ole sukurutsaa.
Kirkolla tuskin on asiaan mitään sanottavaa tai siis ei sillä ole mitään väliä , koska jos ei selkeästi maallista lakia rikota, niin ei "kirkkokaan" mitään asiaan sano.
Onhan tuo tietenkin hieman henkilökohtaisen moraalin kannalta ehkä arveluttavaa, tosin enpä ole ajatellut aikaisemmin asiaa, jotenkin ei ole kulkenut läheltä vissiin . Tuosta syystä täytyykin ihan kysyä, että mistä ihme "kamalin skenaario- tehtaalta" te näitä esimerkkejä vedätte tai oikeastaan, oon huolissani mitä te noin ylipäätänsä ajattelette jos kaikkea tuollaista päässä pyörii.- Sukulaisuus.ratkaisee
Kirkkolaki. Avioliiton esteellisyys. Lue sieltä.
Jos ollaan samaa sukujuurta, isovanhemmat-vanhemmat-lapset-lapsenlapset, tai sisaruksia, ei aviolittoon vihitä.
Kummi voi olla vaikka naapuri tai koulutoveri.
Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa652339En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321734- 101574
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741555Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly151518Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681377- 1061131
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91074- 20999