Alkaneelle vuodelle?
Mikä on sloganisi
105
715
Vastaukset
- Teknodonna
Mjaa-a
Siis slogan?
Minulle tuli heti mieleen Brooke Logan (ex Forrester). Tytöt ovat aina halunneet poikia pulloon, mutta minäpä olen aina halunnut Brooken ulos pullosta.
(Hihitystä)- Teknodonna
Voisin olla nuo kädet kasvoilla.
Ihanaa.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTvYprCgaEp5syWDlucoUD1LX66BINcmcIeHcC1SvCuHmgH3pTm
- Jerrymaan
Harder, stronger, better. Lisäksi meditaatio ja rakastavat ajatukset kaikkia olentoja kohtaan. Yritän lisäksi tehdä jotain RBF-ongelmalleni. Mjaa? Onko se edes ongelma, on kokonaan toinen kysymys.
(Sisäistä hymyä) - Kurppa27
Mottoni on: mekko korviin ja ropsi pyllyyn.
- täydellinennainen
Tavoitteena täydellisyys.
- SulleKyllä
parempi pimppi pivossa,kuin kymmenen kanaa oksalla
Wwuwuw kirjoitti:
Parempi muna korissa kuin kymmenen kanaa karkuteillä.
Parempi tuo sinun sanomasi kuin aieman versio. Oliko se alkuperäinen "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla". Siinä pivo tarkoittaa kourassa. Yhdistäen Teidät: parempi muna pivossa kuin kymmenen kukkoa karkuteillä? Se oli naisversio?
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Parempi tuo sinun sanomasi kuin aieman versio. Oliko se alkuperäinen "parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla". Siinä pivo tarkoittaa kourassa. Yhdistäen Teidät: parempi muna pivossa kuin kymmenen kukkoa karkuteillä? Se oli naisversio?
Vaihdan "pivon" pesään.
Parempi muna pesässä, kuin kymmenen kukkoa karkuteillä.
Hyvähän se on olla pesämunaa..:DWwuwuw kirjoitti:
Vaihdan "pivon" pesään.
Parempi muna pesässä, kuin kymmenen kukkoa karkuteillä.
Hyvähän se on olla pesämunaa..:DMinulla oli opiskelijasolunaapurina sellainen, jolla oli sloganina "ei muuta kuin melaa mekkoon". Sillä hän tarkoitti ei muuta kuin toimintaa tai jotain sellaista. Tyttöystävän ei tainut tarvinnut valittaa toiminnan puutetta?
Jos meinaa lanka loppua - kudo nopeammin.
:DMun slogan hävinnyt sillä aikaa kun kävin syömässä
Pujottelijalle slogan:
Kaikki minkä päälle voi ripotella sokeria, voi myös syödä.pujotteIija kirjoitti:
Esim tomaatin tai pannukakun. Täytyy keksiä uusi slogan
Jos laittaa tomaatin päälle sokeria, niin se ei ole kaukana ketsupista. Sähän voisit syödä vaikka sen sun sohvas.. voitelet sen nutellalla ja ripottelet sokeria päälle ja ehkä pari kirsikkaa koristeeksi.. NAM..
Wwuwuw kirjoitti:
Jos laittaa tomaatin päälle sokeria, niin se ei ole kaukana ketsupista. Sähän voisit syödä vaikka sen sun sohvas.. voitelet sen nutellalla ja ripottelet sokeria päälle ja ehkä pari kirsikkaa koristeeksi.. NAM..
Mulla oli yks kaveri, joka laittoi ketsuppia näkkileivän päälle. No, makunsa kullakin sano... sittisontiainen.
Wwuwuw kirjoitti:
Sohva on niin tärkeä ettei sitä voi syödä. Siihen voi kätevästi siirtyä lepäilemään tästä tietokoneelta, naisen kanssa siinä voi sekstailla, ja roskat voi heittää sen taakse
pujotteIija kirjoitti:
Sohva on niin tärkeä ettei sitä voi syödä. Siihen voi kätevästi siirtyä lepäilemään tästä tietokoneelta, naisen kanssa siinä voi sekstailla, ja roskat voi heittää sen taakse
Aha, no muista tossa oikea järjestys..
Mitä sä niillä palstanaisten pöksyillä muuten aattelit tehdä? Käyttää niitä, vai syödä nekin? Voin mä sulle yhet lähettää..Wwuwuw kirjoitti:
Aha, no muista tossa oikea järjestys..
Mitä sä niillä palstanaisten pöksyillä muuten aattelit tehdä? Käyttää niitä, vai syödä nekin? Voin mä sulle yhet lähettää..Sulla meni nyt kyllä puurot ja vellit sekaisin
pujotteIija kirjoitti:
Sulla meni nyt kyllä puurot ja vellit sekaisin
Kumma sanonta, kun velli on vain vesitettyä puuroa, joten hyvinhän ne voi sekoittaa..
Jos nyt oikeasti funtsin juuri tälle vuodelle sopivaa slogania, niin olkoon se:
Pientä korjausliikettä ja vähän suunnan suunnansääntöä.Wwuwuw kirjoitti:
Kumma sanonta, kun velli on vain vesitettyä puuroa, joten hyvinhän ne voi sekoittaa..
Jos nyt oikeasti funtsin juuri tälle vuodelle sopivaa slogania, niin olkoon se:
Pientä korjausliikettä ja vähän suunnan suunnansääntöä.Omat kirjoitukset vaatisi myös pieniä korjauksia.
Wwuwuw kirjoitti:
Omat kirjoitukset vaatisi myös pieniä korjauksia.
Käytätkö yksisormijärjestelmää?
pujotteIija kirjoitti:
Käytätkö yksisormijärjestelmää?
Kuin?
No käytän, paitsi kun olen pöytäkoneella, mutta sillä en tänne kirjoittele. Tää on tabletti.
Palstanaisen pöksyihin
- atm--
Semmoinen että töihin en mene jollen saa pillua,
"Säästä 11 ja tuhlaa sitten yksi kuukausi." Säästetään joulukuulle asti. Sitten saa tuhlailla vihdoin. Saa ostaa joululahjoja, viedä joku kiva ihminen syömään hienoon ravintolaan ja ottaa Elisa Viihdeessä näkyviin kanavia, joita ei ole voinut katsoa sitten tammikuun koko vuonna 2018.
"Säästä 11 kuukautta ja tuhlaa hivenen yhden verran". Siinä tälle vuodelle slogani??- misspönttöuuni
Neiti hyvä, liian monimutkainen slougani.
misspönttöuuni kirjoitti:
Neiti hyvä, liian monimutkainen slougani.
En minä ole tarkoittanut sitä koko maailmalle vaan vain henkilökohtaisesti itselleni. Meinaan säästää yksitoista kuukautta ja sitten voin yhden eleillä vähän tuhlailevasti. Tarkoitus kerätä yhden vuoden aikana varapääoma, jos joku laite pettää. Jos hajoaa joku televisio tai pesukone niin vaivattomasti pystyy ostamaan uuden nopeasti tilalle. Kapitalismi antaa jonkinlaisen perusturvallisuuden? "Säästä 11, tuhlaa sitten yksi!" :)
- misspönttöuuni
En minä ole tarkoittanut sitä koko maailmalle vaan vain henkilökohtaisesti itselleni. Meinaan säästää yksitoista kuukautta ja sitten voin yhden eleillä vähän tuhlailevasti. Tarkoitus kerätä yhden vuoden aikana varapääoma, jos joku laite pettää. Jos hajoaa joku televisio tai pesukone niin vaivattomasti pystyy ostamaan uuden nopeasti tilalle. Kapitalismi antaa jonkinlaisen perusturvallisuuden? "Säästä 11, tuhlaa sitten yksi!" :)
Aha. Siis tuon vale "misspönttöuunin" kommentti ei ollut oikealta misspönttöuunilta. Jopa on joku leikkisällä tuulella ennen Loppiaista. Hö.
Sori, siis mie en ole kyseessä.
terkuin Pönttö, oikea tapaus :) misspönttöuuni kirjoitti:
Aha. Siis tuon vale "misspönttöuunin" kommentti ei ollut oikealta misspönttöuunilta. Jopa on joku leikkisällä tuulella ennen Loppiaista. Hö.
Sori, siis mie en ole kyseessä.
terkuin Pönttö, oikea tapaus :)Kiitos tiedosta, mutta jo tuo aloitus "neiti" kertoi kirjoituksen tulleen tietyltä henkilöltä Turusta, joten en luullut häntä Sinuksi.
Ehkä olisi parempi ottaa sininen rekattu nimimerkki, jotta kukaan ei pääsi esiintymään Sinuna? Tämä Turun henkilö ei saa sinistä nimimerkkiä, miksi hän kirjoittelee vähän minä mieleen juolahtaa. Sisältö vain monesti paljastaa sen, että taas kirjoitellaan Turusta. Sinisellä nimimerkillä välttyisit viesteiltä, että en se ollut minä, joka tuon viestin kirjoitti?- misspönttöuuni
Kiitos tiedosta, mutta jo tuo aloitus "neiti" kertoi kirjoituksen tulleen tietyltä henkilöltä Turusta, joten en luullut häntä Sinuksi.
Ehkä olisi parempi ottaa sininen rekattu nimimerkki, jotta kukaan ei pääsi esiintymään Sinuna? Tämä Turun henkilö ei saa sinistä nimimerkkiä, miksi hän kirjoittelee vähän minä mieleen juolahtaa. Sisältö vain monesti paljastaa sen, että taas kirjoitellaan Turusta. Sinisellä nimimerkillä välttyisit viesteiltä, että en se ollut minä, joka tuon viestin kirjoitti?Juu, mie tässä tänään tätä menoa vähän seurailin...useammassa ketjussa. Oon tainnu jossain tökätä vähän arkaan kohtaan, niin minua pitää sitten vähän kopistella näköjään, Turusta tai tiedä sitten mistä...
No onneks ihmisillä on vielä tuota sisälukutaitoa. Eiku etteenpäin.
-minä alkuperäisessä muodossa misspönttöuuni kirjoitti:
Juu, mie tässä tänään tätä menoa vähän seurailin...useammassa ketjussa. Oon tainnu jossain tökätä vähän arkaan kohtaan, niin minua pitää sitten vähän kopistella näköjään, Turusta tai tiedä sitten mistä...
No onneks ihmisillä on vielä tuota sisälukutaitoa. Eiku etteenpäin.
-minä alkuperäisessä muodossa"Oon tainnu jossain tökätä vähän arkaan kohtaan, niin minua pitää sitten vähän kopistella näköjään, "
Tämä turkulainen halusi minut Facebook-kaverikseen, kun aikaisemmin toisella nimimerkilläni luuli minua nuoreksi naiseksi. Sitten paljastui, että olen mies - sen takia se on kuittaillut minulle monta kertaa neitiksi tai tytöksi. Asia ei siis liity mitenkään Sinuun.
Hyvää illan jatkoa nimimerkillesi!- Hlhoj
"Oon tainnu jossain tökätä vähän arkaan kohtaan, niin minua pitää sitten vähän kopistella näköjään, "
Tämä turkulainen halusi minut Facebook-kaverikseen, kun aikaisemmin toisella nimimerkilläni luuli minua nuoreksi naiseksi. Sitten paljastui, että olen mies - sen takia se on kuittaillut minulle monta kertaa neitiksi tai tytöksi. Asia ei siis liity mitenkään Sinuun.
Hyvää illan jatkoa nimimerkillesi!Kylpyamme seilori a.ve.
Hlhoj kirjoitti:
Kylpyamme seilori a.ve.
En tiedä voiko häntä viimeaikaisesta syyttää, mutta hän on tässä muutaman kerran ihan varmasti kirjoitellut.
- SulleKyllä
"Yrittänyttä ei panna"...vai miten se ny oli?
- Yrittänyttä.ei.laiteta
"Pimputtashan ne pienetkin pojat, vaan eivät jaksa kaataa. ( Kiteenlahti
)"
http://www.cs.tut.fi/~sheikki/texts/ajatukset.txt
Ehkä haet tuota suomalaista vanhaa sanontaa?
Ehkä se sanonta on"yrittänyttä ei laiteta...?"
.. Niin on niin paljon.. Eri juttuihin on monesti omansa.. Ainakin joihinkin.. ;P
.. Mut mennään nyt vaiks tällä jossain asioissa.. Tulee, jos on Tullakseen.. Menee, jos on Mennäkseen.. ;D"Kaikki naiset". Livauttelen keskusteluiden lomaan "kaikki naiset...." sloganeja aina tilanteen mukaan loppuosaa muunnellen.
- Kovapanomies
Entistä kovemmin, mutta lujempaa.
Elä ja anna toisten elää.
Toimii..Tuosta tulee mieleen - anna kaikkien kukkien kukkia! Eli tarkoittaako molemmat anna jokaiselle paikkansa, sopu sijaa antaa?
Tuosta tulee mieleen - anna kaikkien kukkien kukkia! Eli tarkoittaako molemmat anna jokaiselle paikkansa, sopu sijaa antaa?
No elä tarkoittaa sitä, että keskittyy elämään itse elämäänsä. Tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä. Saada tuntemaan se koko elämä tuntumaan mielekkäälle.
Sitten antaa toisten elää omaa elämäänsä. Ei puuttua toisten elämiseen.
Ja tämä motto kuullostaa helpolta, mutta ei sitä ole...Dissident kirjoitti:
No elä tarkoittaa sitä, että keskittyy elämään itse elämäänsä. Tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä. Saada tuntemaan se koko elämä tuntumaan mielekkäälle.
Sitten antaa toisten elää omaa elämäänsä. Ei puuttua toisten elämiseen.
Ja tämä motto kuullostaa helpolta, mutta ei sitä ole..."Ja tämä motto kuullostaa helpolta, mutta ei sitä ole... "
Elä ja anna toisten elää. Sitä se ei ole todellakaan. Itselleni tuli runsas vuosi sitten se vastaan, kun muutama mies lähetti minulle virtuaalisuudelmia täällä, kun luulivat naiseksi. Niiltä ajoilta vielä yksi kuittailee sitä, että kutsuu täällä ajoittain minua "neidiksi/tytöksi". Hänelle oli pettymys, että ei saanut nuorta naista facebookkaverikseen vaan hänen keskustelukumppaninsa paljastui mieheksi.
Ihan mitenkä tahansa ei kannata elää sekä kannattaa tosissaan ottaa siinä elämisessä toiset huomioon. Itse runsas vuosi sitten päätin tunnustautua mieheksi, jotta ei lisää tule väärinymmärryksiä.
Mitenkä vuosi on lähtenyt liikkeelle? Nyt rojuja on järjestetty?Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Ja tämä motto kuullostaa helpolta, mutta ei sitä ole... "
Elä ja anna toisten elää. Sitä se ei ole todellakaan. Itselleni tuli runsas vuosi sitten se vastaan, kun muutama mies lähetti minulle virtuaalisuudelmia täällä, kun luulivat naiseksi. Niiltä ajoilta vielä yksi kuittailee sitä, että kutsuu täällä ajoittain minua "neidiksi/tytöksi". Hänelle oli pettymys, että ei saanut nuorta naista facebookkaverikseen vaan hänen keskustelukumppaninsa paljastui mieheksi.
Ihan mitenkä tahansa ei kannata elää sekä kannattaa tosissaan ottaa siinä elämisessä toiset huomioon. Itse runsas vuosi sitten päätin tunnustautua mieheksi, jotta ei lisää tule väärinymmärryksiä.
Mitenkä vuosi on lähtenyt liikkeelle? Nyt rojuja on järjestetty?No päivittäistouhuja. Ruuanlaittoa, sen syömistä, kahvia ja järjestelyjä.
Dissident kirjoitti:
No päivittäistouhuja. Ruuanlaittoa, sen syömistä, kahvia ja järjestelyjä.
Itsellä on ollut sellaista pientä puuha kuin jouluvalojen poisottamista ja kaupassakäymistä. Pari kertaa on tullut käytyä kahvilla. Eilen oli melkoinen elämys, kun luin Tähtien Sodasta Hesarista kahvilassa. Ennen joulua tuli käveltyä 10 minuutin jälkeen Tähtien Sota -leffasta, sillä tuntui siltä, että käsikirjoittaja aliarvioivat minua. Uusi Tähtien Sota ei kelpaa, vaikka Disney ensimmäinen Tähtien Sota oli ihan mukiin menevä. Oletko sinä näynyt Tähtien Sota -leffoja vuosien varrella? Mitä pidit niistä, entä uusimmasta?
Käykö sloganiksi "Force with you"?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Itsellä on ollut sellaista pientä puuha kuin jouluvalojen poisottamista ja kaupassakäymistä. Pari kertaa on tullut käytyä kahvilla. Eilen oli melkoinen elämys, kun luin Tähtien Sodasta Hesarista kahvilassa. Ennen joulua tuli käveltyä 10 minuutin jälkeen Tähtien Sota -leffasta, sillä tuntui siltä, että käsikirjoittaja aliarvioivat minua. Uusi Tähtien Sota ei kelpaa, vaikka Disney ensimmäinen Tähtien Sota oli ihan mukiin menevä. Oletko sinä näynyt Tähtien Sota -leffoja vuosien varrella? Mitä pidit niistä, entä uusimmasta?
Käykö sloganiksi "Force with you"?No jotain Yodamaista viisautta haluaisin kämppään. Tänään jouduin monen kapineen kohdalla miettimään muistoja. Aion säilyttää muksujen tekemiä taideteoksia, isäinpäiväkortit yms. Joulukortit vuosilta ei sätkäytä pätkääkään. Ne lähtee.
Veikkaan, että tähtien sodasta on imuutettu jo kaikki. Nyt loppu on myymistä. Oli nerokasta tässä aikoinaan mennä vanhojen elokuvien historiaan, mutta epäilen, että siinä onnistutaan täysin.
Minusta pirates of caribian elokuvat on nerokkaita. Ja historia aspektia ei ole edes käytetty... toivottavasti Depp pysyy kaidalla tiellä ja käsikirjoittajat saa visioita.Dissident kirjoitti:
No jotain Yodamaista viisautta haluaisin kämppään. Tänään jouduin monen kapineen kohdalla miettimään muistoja. Aion säilyttää muksujen tekemiä taideteoksia, isäinpäiväkortit yms. Joulukortit vuosilta ei sätkäytä pätkääkään. Ne lähtee.
Veikkaan, että tähtien sodasta on imuutettu jo kaikki. Nyt loppu on myymistä. Oli nerokasta tässä aikoinaan mennä vanhojen elokuvien historiaan, mutta epäilen, että siinä onnistutaan täysin.
Minusta pirates of caribian elokuvat on nerokkaita. Ja historia aspektia ei ole edes käytetty... toivottavasti Depp pysyy kaidalla tiellä ja käsikirjoittajat saa visioita.Sanotaan, että ensimmäinen Pirates of Caribean oli loistava. Toinen oli mukiinmenevä ja kolmas todella huono. Neljäs oli jotain uutta ja hyvää. Ja sen jälkeeen ei kiinnosta ollenkaan. Samoin en meinaa katsoa enää Tähtien sodan uusinta tai sitä seuraavaa. Ei ole minun elokuviani ja käsikirjoittajat poikkeavat liiaksi aikaisemmasta linjasta ja fantasiasta.
Yödamaista viisautta olisi se, että ei anna "pimeiden" muistojen ja voiman pimeän puolen houkutellla? Pitää luopua vanhasta ja rakentaa osittain uusilla tavaroilla uusi tulevaisuus. Jotakin on ehkä hyvä muistaa. Jotkut hetket vanhasta ovat muistamisen arvoisia? Raamatun mukaan uusi viini kuuluu uuteen leilin eli vanhan leii halkeaa, jos siihen uutta viiniä kaataa. Elämälle on rakenettava uusi pohja. Kaikkea ei voi muististaan valita. Mutta uuden huomiseen helpottaa astumisessa uusi positiivinen rakenne. Itsekin naivisti uskon Jumalan olemassaoloon ja siksi ehkä hölmösti rukoilen häntä sinun kohdallasi - löytäisit onnen ja rakkauden itseesi.
Minusta Disney on ehkä tärvellyt Tähtien Sodan ja hienon tarinan lopun? Ihminenkin voi epäonnistua jossain, mutta positiivisin mielin voi rakentaa uutta huomista sekä iloita esimerkkiksi siitä, että sai nukkua edellisenä päivänä, ei ole nälkä vaan maha on täynnä, on jokseenkin terve ja huomenna ei kumminkaan ole vastassa ulosottomies sekä taloudellinen perikato!
- KulkuriMatkaa
Mennään, mut en tiedä mihin mutta mä meen?
- msispönttöuuni
"Jokainen on oman onnensa kengitysseppä"
Niih. Niin se vaan on :)
(ja minä -tällä kertaa, ei mikään huuhaamisspönttöuuni)Mitäh? Joko on pönttiksestäkin halpoja kopioita?
Kannattaa mennä patentti ja rekisteröintihallintoon ja rekata hyvä nikki ja äkkiä... heh.Dissident kirjoitti:
Mitäh? Joko on pönttiksestäkin halpoja kopioita?
Kannattaa mennä patentti ja rekisteröintihallintoon ja rekata hyvä nikki ja äkkiä... heh.On tehty oikein kiinakopio meikäläisestä, joku yritti kalifiksi kalifin paikalle :D Näyttääkö tämä nyt yhtään erilaiselta?
Tai sitten ei...mistä minä nyt tiedän? Kävin säätöhanikoita kääntelemässä konehuoneen puolella. Tiedä vaikka millä nimellä sattuu tulemaan...jos siinä nyt lukee joku "justiina pirttihirmu" (naurua)
No katotaan...hmmm....odottaa jännittyneenä ku Joulupukkia..misspönttöuuni kirjoitti:
On tehty oikein kiinakopio meikäläisestä, joku yritti kalifiksi kalifin paikalle :D Näyttääkö tämä nyt yhtään erilaiselta?
Tai sitten ei...mistä minä nyt tiedän? Kävin säätöhanikoita kääntelemässä konehuoneen puolella. Tiedä vaikka millä nimellä sattuu tulemaan...jos siinä nyt lukee joku "justiina pirttihirmu" (naurua)
No katotaan...hmmm....odottaa jännittyneenä ku Joulupukkia..Aaltoja! (naurua) Se oon mä! Whihiiii.
misspönttöuuni kirjoitti:
Aaltoja! (naurua) Se oon mä! Whihiiii.
No niin. Siitä se alkaa. Nyt päsähtää inboksiin kertaheitolla vastauksia, kun johonkin kommentoit ja muut keksii vastata.
Ja ei muuten kukkaan höpöttele sun nimimerkilläs mittään mitäsattuu...
Wuppisvuun ja sut oon ainakin saanut nyt yhytettyä rekatuiks höpöttäjiks.
Aller vois perhana maksaa rojaltteja tästä ansioituneisuudesta. Heh...satasen per keissi...Dissident kirjoitti:
No niin. Siitä se alkaa. Nyt päsähtää inboksiin kertaheitolla vastauksia, kun johonkin kommentoit ja muut keksii vastata.
Ja ei muuten kukkaan höpöttele sun nimimerkilläs mittään mitäsattuu...
Wuppisvuun ja sut oon ainakin saanut nyt yhytettyä rekatuiks höpöttäjiks.
Aller vois perhana maksaa rojaltteja tästä ansioituneisuudesta. Heh...satasen per keissi...En mä nyt tiedä, mikä alkaa, mut ainakin loppuu, se mun "pureminen"...
Mä kun olen vähän sellanen nonchalantti...muuten. Varmaan boksit paukkuu yli kun en viitsi sellasia katella.
Mut itsemääräämisoikeus sentään nyt pysyy :)misspönttöuuni kirjoitti:
En mä nyt tiedä, mikä alkaa, mut ainakin loppuu, se mun "pureminen"...
Mä kun olen vähän sellanen nonchalantti...muuten. Varmaan boksit paukkuu yli kun en viitsi sellasia katella.
Mut itsemääräämisoikeus sentään nyt pysyy :)Joo. Siis ei tämä velvoita.
Kyllä täällä jokainen voi katsella ja vastata mihin tykkää. Ei tarvitse olla kellekkään mieliksi. Ja aina voi häippästä.
Siinähän tämän palstailun suola onkin. Ja "hahmosta" voi rakennella mieleisen. Se tosin muuttuu ajansaatossa...kuten jokainen muutenkin.
Tervetuloa rinkiin oikeesti.misspönttöuuni kirjoitti:
On tehty oikein kiinakopio meikäläisestä, joku yritti kalifiksi kalifin paikalle :D Näyttääkö tämä nyt yhtään erilaiselta?
No katotaan...hmmm....odottaa jännittyneenä ku Joulupukkia..Ihanaa Sinustakin tuli sininen. Tuosta voi luota ilmeisen sinisen rinnakkaismallin, joka näyttää melkkein samalta "mIsspönttöuuni" tai "misspönttöuunI". Noissa kahdessa vain i-kirjain on luotu l-kirjaimella. Voit itse luoda nuo kaksi rinnakkaismallia - niin sinua ei enää päästä kiusaamaan.
Dissident kirjoitti:
Joo. Siis ei tämä velvoita.
Kyllä täällä jokainen voi katsella ja vastata mihin tykkää. Ei tarvitse olla kellekkään mieliksi. Ja aina voi häippästä.
Siinähän tämän palstailun suola onkin. Ja "hahmosta" voi rakennella mieleisen. Se tosin muuttuu ajansaatossa...kuten jokainen muutenkin.
Tervetuloa rinkiin oikeesti.Pieni Pönttö ottaa vastaan onnitteluja, ai jai (paistattelee valoissa ja asettuu ovelle kättelemään juhlamekossa) :)
Mäkin halusin olla pieni sininen olio. (naurua)
No joo vaikka ois hetkellistä hupia, niin joku roti ;)
Kun en oo tottunu mielistelemään. Pikemminkin kieriskelemään -ku kissa, siis kissa ei kukissa :D Iltarunoa pukkaa...hih.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Ihanaa Sinustakin tuli sininen. Tuosta voi luota ilmeisen sinisen rinnakkaismallin, joka näyttää melkkein samalta "mIsspönttöuuni" tai "misspönttöuunI". Noissa kahdessa vain i-kirjain on luotu l-kirjaimella. Voit itse luoda nuo kaksi rinnakkaismallia - niin sinua ei enää päästä kiusaamaan.
Tuli, sinäkin patistit minnuu tännään...Syötäskö pöntön synttärikakkua? (naurua) Kauhiat synnytystuskat, mikäs se synttäripäiväksi tulikaan, hm, 5.1. ;)
Niin hevosen kanssa kuin elämässä, ohjat pitää olla omissa käsissä :)
Noo, noilla i-kirjaimilla on oma tarkoituksensa ja merkityksensä. Jos siellä jatkossa keskellä joku tuollainen pitkä I-tappi töröttää, niin kyllä halpakopsun siitä hujoppi I:stä tunnistaa. Pikku "iit" on sulosempia ;)misspönttöuuni kirjoitti:
Pieni Pönttö ottaa vastaan onnitteluja, ai jai (paistattelee valoissa ja asettuu ovelle kättelemään juhlamekossa) :)
Mäkin halusin olla pieni sininen olio. (naurua)
No joo vaikka ois hetkellistä hupia, niin joku roti ;)
Kun en oo tottunu mielistelemään. Pikemminkin kieriskelemään -ku kissa, siis kissa ei kukissa :D Iltarunoa pukkaa...hih.No onhan se kohokohtia kun voi paistatella päivän...tai illankin tähtenä.
Raapustahan päivämäärä ovenkarmiin. Merkkihetki...misspönttöuuni kirjoitti:
Tuli, sinäkin patistit minnuu tännään...Syötäskö pöntön synttärikakkua? (naurua) Kauhiat synnytystuskat, mikäs se synttäripäiväksi tulikaan, hm, 5.1. ;)
Niin hevosen kanssa kuin elämässä, ohjat pitää olla omissa käsissä :)
Noo, noilla i-kirjaimilla on oma tarkoituksensa ja merkityksensä. Jos siellä jatkossa keskellä joku tuollainen pitkä I-tappi töröttää, niin kyllä halpakopsun siitä hujoppi I:stä tunnistaa. Pikku "iit" on sulosempia ;)Oikeastaan minä sinuna loisin versiot "misspönttöuunI", "mIsspönttöuunI", "misspönttöuuni". Oikeastaan noilla kolme versiolla voidaan esiintyä sinisenä sinuna, mutta sinä voit estää sen luomalla nuo kolme jo etukäteen. Myös mikä tahansa kuva voidaan kaapata, joten mikään kuva ei varmista henkilöllisyyttä. Kannattaisi valita kylläkin itselleen joku kuva. Voi sitä sitten vaihdella, jos huvittaa. Kuvasta saattaa nopeitten huomata, että tämä kiva henkilö on täällä taas. Sitäpaitsi kuvasta voi näyttää heti sukupuolen niin kuin minä nyt teen kuvallani.
Itse olen luonut tähän FaIth.Hope.Love version, sillä yksi kirjoitteli täällä samanalaisella kuvalla kuin minulla aiemmin oli, mutta nimi merkki oli Faith.Homo.Love. Joten niitä vitsikkäitä todella löytyy.Faith.Hope.Love kirjoitti:
Oikeastaan minä sinuna loisin versiot "misspönttöuunI", "mIsspönttöuunI", "misspönttöuuni". Oikeastaan noilla kolme versiolla voidaan esiintyä sinisenä sinuna, mutta sinä voit estää sen luomalla nuo kolme jo etukäteen. Myös mikä tahansa kuva voidaan kaapata, joten mikään kuva ei varmista henkilöllisyyttä. Kannattaisi valita kylläkin itselleen joku kuva. Voi sitä sitten vaihdella, jos huvittaa. Kuvasta saattaa nopeitten huomata, että tämä kiva henkilö on täällä taas. Sitäpaitsi kuvasta voi näyttää heti sukupuolen niin kuin minä nyt teen kuvallani.
Itse olen luonut tähän FaIth.Hope.Love version, sillä yksi kirjoitteli täällä samanalaisella kuvalla kuin minulla aiemmin oli, mutta nimi merkki oli Faith.Homo.Love. Joten niitä vitsikkäitä todella löytyy.Noh ei tää mulle elämä oo...hauskaa vaan , vähän niinku sadepäivän ratoksi ;D Mut kiitti kummiskin ohjeistuksistasi kiltti "hahmo".
Dissident kirjoitti:
No onhan se kohokohtia kun voi paistatella päivän...tai illankin tähtenä.
Raapustahan päivämäärä ovenkarmiin. Merkkihetki...Heh ;) Onko mulla tänään vähän tekemisen puutetta?
Josko tää on vähän sellanen tähdenlento....misspönttöuuni kirjoitti:
Noh ei tää mulle elämä oo...hauskaa vaan , vähän niinku sadepäivän ratoksi ;D Mut kiitti kummiskin ohjeistuksistasi kiltti "hahmo".
Hyvää yötä ja kauniita unia, sillä tämä kiltti hahmo alkaa nukkumaan!
Ehkä sloganiksi saattaisi myös sopia -
Nuku riittävästi, ole onnellinen!misspönttöuuni kirjoitti:
Heh ;) Onko mulla tänään vähän tekemisen puutetta?
Josko tää on vähän sellanen tähdenlento....No aina kannattaa kokeilla jotain uutta, varsinkin jos sama tylsistyttää...vaihtaa vaikka näkökulmaa....
Pistää hyrskynmyrskyn kun mäkin kotona.
Ei mut nyt mentävä....Dissident kirjoitti:
No aina kannattaa kokeilla jotain uutta, varsinkin jos sama tylsistyttää...vaihtaa vaikka näkökulmaa....
Pistää hyrskynmyrskyn kun mäkin kotona.
Ei mut nyt mentävä....Sitä kai tämä vähän on...
Hyrskynmyrskyn ja mukkelismakkelis, ja liukurilla hurlumhei rinnettä ylösalaisin alaspäin. Teen tästä neitistä veikeän olion tänne...harmaiden päivien iloksi ; )
(Ja niitähän riittää. Just luin lehdestä, että joulukuussa aurinko ei paistanut täällä tuntiakaan. Aika sitkeä sissi pitää olla).misspönttöuuni kirjoitti:
Sitä kai tämä vähän on...
Hyrskynmyrskyn ja mukkelismakkelis, ja liukurilla hurlumhei rinnettä ylösalaisin alaspäin. Teen tästä neitistä veikeän olion tänne...harmaiden päivien iloksi ; )
(Ja niitähän riittää. Just luin lehdestä, että joulukuussa aurinko ei paistanut täällä tuntiakaan. Aika sitkeä sissi pitää olla).No hyvä...
Sellaista kaivataan. Ei näitä keskusteluita tarvii vakavalla naamalla käydä. Dissi ei hymiöitä käytä juuri, mutta taatusti hulluttelee, kun kerkeää.
Tänään sain päätökseen massiivisen järkkäyssession kotona. Väittäisin, että 90% turhista jutuista kärrättiin talosta ulos. Ja loput sain kodin eli paikan mistä ne löytyy.
Vielä on pikkuisen järkättävää, kun tilaa tuli enempi. Voi vähän väljemmin laitella tavaroita.
Loppuiltaan vielä kävin toimitsemassa jätkien pelejä naapuripitäjässä. Sai katsella säbää. Ihan kiva päivä. Huomenna pyykkisouvia vielä. Sit on aika mallillaan hommat... huhhuh..
- flowersreally
No vaikka tämä:
https://twitter.com/PicsNquote/status/943134898742874113Ootkin toteuttanut tuota kun ei oo kuulunut tai näkynyt piiiiitkiin aikoihin.
Luulin, että oot hautautunut lumeen.....- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Ootkin toteuttanut tuota kun ei oo kuulunut tai näkynyt piiiiitkiin aikoihin.
Luulin, että oot hautautunut lumeen.....En nyt lumeen sentään. Tuolla olin vaeltelemassa, itseäni etsimässä, netin ulottumattomissa.
Onkos sulla uusia kujeita uudelle vuodelle? flowersreally kirjoitti:
En nyt lumeen sentään. Tuolla olin vaeltelemassa, itseäni etsimässä, netin ulottumattomissa.
Onkos sulla uusia kujeita uudelle vuodelle?Vautsi. No löysitkö etsimäsi?
En nyt tiedä, että onko mitään uutta silleen, mä oon ihan tonkinut itseäni tässä kotinurkilla ja kirjoitellen ja lukien muita täällä ja yksityisesti.
Kiva kuulla susta taas. Jotenkin tuli jossainvaiheessa niin kova rivien harveneminen täällä, että mietin jo itsekin jotain muuta palstaa...mutta ehei sentään...- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Vautsi. No löysitkö etsimäsi?
En nyt tiedä, että onko mitään uutta silleen, mä oon ihan tonkinut itseäni tässä kotinurkilla ja kirjoitellen ja lukien muita täällä ja yksityisesti.
Kiva kuulla susta taas. Jotenkin tuli jossainvaiheessa niin kova rivien harveneminen täällä, että mietin jo itsekin jotain muuta palstaa...mutta ehei sentään...Kyllähän sitä aina jotain löytyy. Selkeyttä ja perspektiiviä ainaskin.
Njoo, ei juuri houkuttele avaamaan nuo otsikot. flowersreally kirjoitti:
Kyllähän sitä aina jotain löytyy. Selkeyttä ja perspektiiviä ainaskin.
Njoo, ei juuri houkuttele avaamaan nuo otsikot.Vieläkö muut ihmiset hirvittää?
No joo. Ainakun ääriaines nostaa päätä täällä, fiksut siirtyy sivummalle. Aikansa kun räyhäävät, luovuttavat, kun saavat vaan omia tukevia kommentteja. Tylsäks sekin käy. Ja on täällä fiksujakin ääripään tyyppejä. Ei pidä ottaa niin vakavasti. Heh- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Vieläkö muut ihmiset hirvittää?
No joo. Ainakun ääriaines nostaa päätä täällä, fiksut siirtyy sivummalle. Aikansa kun räyhäävät, luovuttavat, kun saavat vaan omia tukevia kommentteja. Tylsäks sekin käy. Ja on täällä fiksujakin ääripään tyyppejä. Ei pidä ottaa niin vakavasti. HehEi ne hirvitä. En vaan pidä kovinkaan monesta ihmisestä.
- crux
"Elämä on järjetöntä"
Ilmeisesti se on tämän vuoden slogan koska se on pyörinyt usein aamulla heti herätessä mielessä. Olen laittanut kahvin tippumaan ja samalla tuntenut että tämä kaikki on ihan sulaa hulluutta, elää tällaista ihmiselämää surullisessa ja sotien repimässä sysimustassa maailmassa, kummallisella planeetalla. Asioille kyllä keksitään merkityksiä mutta en enää pysty takertumaan niihin. Kaikki mikä on olemassa, on mieletöntä ja yhden ihmisen elämä vain pieni järjettömyys. Eteenpäin on menty jos nenälleen kaatuu.
Wwuwuw kirjoitti:
Paitsi jos sattui katsomaan taaksepäin..
Wuppis hei... enälleen... miten voi kaatua nenälleen ja katsoa taaksepäin? Kyllä mullakin mielikuvitusta on, mutta ei silmiä takaraivossa...
Tarkkuutta wuppis, tarkkuutta. HehDissident kirjoitti:
Wuppis hei... enälleen... miten voi kaatua nenälleen ja katsoa taaksepäin? Kyllä mullakin mielikuvitusta on, mutta ei silmiä takaraivossa...
Tarkkuutta wuppis, tarkkuutta. HehÖö.. no jos pää on kääntynyt, ja yleensä siinä nokka tuppaa kääntymään samalla, niin silloin ei kaatuessaan mene eteenpäin, vaan sivusuuntaan. Niin.
Wwuwuw kirjoitti:
Öö.. no jos pää on kääntynyt, ja yleensä siinä nokka tuppaa kääntymään samalla, niin silloin ei kaatuessaan mene eteenpäin, vaan sivusuuntaan. Niin.
Itse olin kyllä ajatellut että jos sivulle kaatuu niin laskeutuu olkapää edellä. Toki jollakin tuo nenä edellä tulo on mahdollista.
Aloin myos hieman pohtia että jos kaatumistilannetta verrataan risteykseen niin onhan oikealle tai vasemmalle kääntyminenkin eteenpäinmenoa. Reitti päätepisteeseen ei kuljekkaan kohtisuoraan vaan sinne voi olla toinen/useampi reitti. Kiitokset teille keskustelusta; tästä ohjeesta tuli monisyisempi kuin olin alunperin tajunnut.
Toki jos taakseppäin kaatuu ja samalla pyörähtää niin voi tulla nenälleen, mutta jos niin vaikeaan tilanteeseen joutuu niin sitten otetaan käyttöön joku toinen ohje.M184 kirjoitti:
Itse olin kyllä ajatellut että jos sivulle kaatuu niin laskeutuu olkapää edellä. Toki jollakin tuo nenä edellä tulo on mahdollista.
Aloin myos hieman pohtia että jos kaatumistilannetta verrataan risteykseen niin onhan oikealle tai vasemmalle kääntyminenkin eteenpäinmenoa. Reitti päätepisteeseen ei kuljekkaan kohtisuoraan vaan sinne voi olla toinen/useampi reitti. Kiitokset teille keskustelusta; tästä ohjeesta tuli monisyisempi kuin olin alunperin tajunnut.
Toki jos taakseppäin kaatuu ja samalla pyörähtää niin voi tulla nenälleen, mutta jos niin vaikeaan tilanteeseen joutuu niin sitten otetaan käyttöön joku toinen ohje.Jep. Jos jumittaa paikallaan, niin silloin kaikki liike voidaan katsoa eteenpäin menemiseksi, ja etenkin siloin jos suunaalla ei ole niin väliä, joten..
perseelleen pyllähtäminenkin on eteenpäin menoa..:D
- m.wurst
mietin ensin tota koirilta opittua et:
"jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, niin kuse sen päälle ja anna olla."
mut tänään löysin metro-lehdestä tällaisen:
"kaikki esineet osaavat liikkua sen verran et ne ovat joko tielläsi tai et löydä niitä."
vai oisko nuo enempi sitä mietelause-osastoa..? jos kirjottas nuo kämpän seiniin, niinku monella on jotain "carpe diem" tai "koti on siellä missä sydän on" sun muuta paskaa,"kaikki esineet osaavat liikkua sen verran et ne ovat joko tielläsi tai et löydä niitä."
Eihän tuo pidä alkuunkaan paikkaansa. Otetaan nyt vaikka sohva, kun se tässä keskustelussa tuli mainittua. Harvemmalla se on hukassa ja useimmiten se ei ole tiellä, vaan tasan siellä missä pitääkin. Jos sitä ei löydä, niin saattaa olla, että istut sen päällä. Samahan koskee silmälaseja, jos niitä etsii, niin ne saattavat olla jo nenän päällä. Tai otsalla, eikä niitä muutenkaan voi löytää ilman silmälaseja..Minäkin mietin tuota Carpe Diemiä eli "Tartu hetkeen", sillä se on hyvä slogan. Lisäksi tuosta "koti on siellä missä sydän on" on jonkinlainen versio "olet siellä missä sydämesi". Monista nykyisistä sanonoista ja mietelauseista saattaa löytää jostain Raamatusta jotain versioita, mikä tarkoittaa sitä, että monet ajatukset ovat suhteellisen vanhoja? Esimerkiksi Raamattu sanoo, että missä aarteesi, siellä sydämesi. Lisäksi jonkilainen "Don't Worry, Be Happy" ajattelu on esitetty Vuorisaarnassa Jeesuksen toimesta 2000 vuotta sitten ja mahdollisesti se on ajatuksena vielä vanhempi?
Näistä vanhoista ajatuksista tulee mieleen tosi vanha ajatus: "Tehkää toisille sen minkä haluaisitte tehtävän itsellenne". Se ajatus on esitetty Jessen toimesta, mutta on vanhempi tutkijoitten mukaan. Ajatus on yleismaailmallinen eettinen ajatus?Faith.Hope.Love kirjoitti:
Minäkin mietin tuota Carpe Diemiä eli "Tartu hetkeen", sillä se on hyvä slogan. Lisäksi tuosta "koti on siellä missä sydän on" on jonkinlainen versio "olet siellä missä sydämesi". Monista nykyisistä sanonoista ja mietelauseista saattaa löytää jostain Raamatusta jotain versioita, mikä tarkoittaa sitä, että monet ajatukset ovat suhteellisen vanhoja? Esimerkiksi Raamattu sanoo, että missä aarteesi, siellä sydämesi. Lisäksi jonkilainen "Don't Worry, Be Happy" ajattelu on esitetty Vuorisaarnassa Jeesuksen toimesta 2000 vuotta sitten ja mahdollisesti se on ajatuksena vielä vanhempi?
Näistä vanhoista ajatuksista tulee mieleen tosi vanha ajatus: "Tehkää toisille sen minkä haluaisitte tehtävän itsellenne". Se ajatus on esitetty Jessen toimesta, mutta on vanhempi tutkijoitten mukaan. Ajatus on yleismaailmallinen eettinen ajatus?Memento mori, eli muista kuolevaisuutesi.
Jos et osaa jotain, niin sen voi opetella.
Kultainen keskitie.
Nuo on mun elämän sloganeita, ei siis vain tän vuoden.Wwuwuw kirjoitti:
Memento mori, eli muista kuolevaisuutesi.
Jos et osaa jotain, niin sen voi opetella.
Kultainen keskitie.
Nuo on mun elämän sloganeita, ei siis vain tän vuoden.Minulla on puolestaan: Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Se ei ole tämän vuoden slogani myöskään vaan pitempi aikainen. Haluan olla vähän päinvastaista kuin roomalaista "Homo homini lupus" eli ihminen ihmiselle susi.
Minulla on puolestaan: Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Se ei ole tämän vuoden slogani myöskään vaan pitempi aikainen. Haluan olla vähän päinvastaista kuin roomalaista "Homo homini lupus" eli ihminen ihmiselle susi.
Juu, moni ei tosin itseäänkään rakasta. Tai sitten on unohtanut rakastaa itseään.
Väittäisin myös, että sudet ovat huomattavasti "inhimillisempiä" sekä toisiaan, että ihmisiä kohtaan, kuin mitä ihmiset ovat toisiaan ja susia kohtaan.
Mutta ideahan näissä mietelauseissa on, että ne mieltää ja tulkitsee itselleen sopiviksi.
Esim." Jokainen on oman onnensa seppä. " Sitäkin pidän yhtenä elämäni johtoajatuksena ja tulkitsen sen siten, että tapahtui mitä tapahtui on itsestä kiinni miten siihen asennoituu. Joku toinen taas voi tulkita sen oikeistolaisena kyykytyksenä.Wwuwuw kirjoitti:
Juu, moni ei tosin itseäänkään rakasta. Tai sitten on unohtanut rakastaa itseään.
Väittäisin myös, että sudet ovat huomattavasti "inhimillisempiä" sekä toisiaan, että ihmisiä kohtaan, kuin mitä ihmiset ovat toisiaan ja susia kohtaan.
Mutta ideahan näissä mietelauseissa on, että ne mieltää ja tulkitsee itselleen sopiviksi.
Esim." Jokainen on oman onnensa seppä. " Sitäkin pidän yhtenä elämäni johtoajatuksena ja tulkitsen sen siten, että tapahtui mitä tapahtui on itsestä kiinni miten siihen asennoituu. Joku toinen taas voi tulkita sen oikeistolaisena kyykytyksenä.Mitenkä mä olen aina luullut, että tämä olis Pelle Miljoonan biisi..
Pidä huolta.
https://youtu.be/jb9vUQWhMKY
Ai niin, se on hyvä ajatus, että pyrkii olemaan niin hyvä versio itsestään kuin mahdollista.
Menipäs tämä nyt pyhistelyksi..
pyh. 😊Wwuwuw kirjoitti:
Esim." Jokainen on oman onnensa seppä. " Sitäkin pidän yhtenä elämäni johtoajatuksena ja tulkitsen sen siten, että tapahtui mitä tapahtui on itsestä kiinni miten siihen asennoituu. Joku toinen taas voi tulkita sen oikeistolaisena kyykytyksenä."Juu, moni ei tosin itseäänkään rakasta. Tai sitten on unohtanut rakastaa itseään."
Minä rukoilen joka ilta sen puolesta, että Dissident, joka täällä kirjoittaa. löytäisi rakkauden itseensä ja onnen elämäänsä.
"Väittäisin myös, että sudet ovat huomattavasti "inhimillisempiä" sekä toisiaan, että ihmisiä kohtaan, kuin mitä ihmiset ovat toisiaan ja susia kohtaan."
Roomalaisilla se oli symboliikkaa. Roman perustajia imetti susi tai ilotyttö (myös lupus). Joka tapauksessa he olivat susia toisilleen, kun Romulus tappoi Remuksen eli veljensä. Samaa murhaosastoa esiintyi Roomassa tosi paljon. Jopa hallitsijoita murhattiin samaan tapaan. Caesaria tikaroi kaksinumeroinen määrä ihmisiä senaatissa. Yksi taisi olla Brutus - Et tu Brute?
"Mutta ideahan näissä mietelauseissa on, että ne mieltää ja tulkitsee itselleen sopiviksi. Esim." Jokainen on oman onnensa seppä. " Sitäkin pidän yhtenä elämäni johtoajatuksena ja tulkitsen sen siten, että tapahtui mitä tapahtui on itsestä kiinni miten siihen asennoituu. Joku toinen taas voi tulkita sen oikeistolaisena kyykytyksenä."
Itse en pidä jokaista oman onnensa seppänä, vaikka uskonkin jonkinlaiseen kapitalismiin. Itse pyrin nyt säästämään 11 kuukautta, jotta voin tuhlata sitten vähän yhden kuukauden aikana. Kerään itselleni 1000-2000 euroa säästöpääomaa, jotka opiskelijana parantavat elämäni laatu pitkässä juoksussa. Myös meinaan lähettää huhtikuussa 2018 kustantajalle kirjan, josta toivon tuloja itselleni. Ihanaa olisi saada siitäkin ainakin joitakin tuhansia tuloja. Sen sijaan monessa maassa köyhälle en näe mahdolliseksi kerätä mitään muutaman tuhannen euron säästöjä vuodessa tai tienata jostain tuhansia euroja jonkinlaisia palkkatuloja. Ei monella slummin asukkaalla ole mahdollisuutta olla ehkä oman onnensa seppiä?Wwuwuw kirjoitti:
Mitenkä mä olen aina luullut, että tämä olis Pelle Miljoonan biisi..
Pidä huolta.
https://youtu.be/jb9vUQWhMKY
Ai niin, se on hyvä ajatus, että pyrkii olemaan niin hyvä versio itsestään kuin mahdollista.
Menipäs tämä nyt pyhistelyksi..
pyh. 😊Taisi olla Pelle Miljoonan aikalainen. Ehkä se on jonkiliainen slogani tuolla vuodelta liki neljäkymmenen vuoden takaa? Tykkäsin antamastasi linkistä niin paljon, että kuuntelin toisenkin kerran. Kiitos!
"Pave Maijanen - pidä huolta 1981 Iltatähti ohjelmasta (Studiolive) ! Vuoden 1981 suuri hitti oli Veikkauksen mainoksissa vielä 2000-luvullakin soinut Pidä huolta. Maijasen laulukieli oli 70-luvulla englanti, mutta se vaihtui suomeksi vuosikymmenen vaihteessa"Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Juu, moni ei tosin itseäänkään rakasta. Tai sitten on unohtanut rakastaa itseään."
Minä rukoilen joka ilta sen puolesta, että Dissident, joka täällä kirjoittaa. löytäisi rakkauden itseensä ja onnen elämäänsä.
"Väittäisin myös, että sudet ovat huomattavasti "inhimillisempiä" sekä toisiaan, että ihmisiä kohtaan, kuin mitä ihmiset ovat toisiaan ja susia kohtaan."
Roomalaisilla se oli symboliikkaa. Roman perustajia imetti susi tai ilotyttö (myös lupus). Joka tapauksessa he olivat susia toisilleen, kun Romulus tappoi Remuksen eli veljensä. Samaa murhaosastoa esiintyi Roomassa tosi paljon. Jopa hallitsijoita murhattiin samaan tapaan. Caesaria tikaroi kaksinumeroinen määrä ihmisiä senaatissa. Yksi taisi olla Brutus - Et tu Brute?
"Mutta ideahan näissä mietelauseissa on, että ne mieltää ja tulkitsee itselleen sopiviksi. Esim." Jokainen on oman onnensa seppä. " Sitäkin pidän yhtenä elämäni johtoajatuksena ja tulkitsen sen siten, että tapahtui mitä tapahtui on itsestä kiinni miten siihen asennoituu. Joku toinen taas voi tulkita sen oikeistolaisena kyykytyksenä."
Itse en pidä jokaista oman onnensa seppänä, vaikka uskonkin jonkinlaiseen kapitalismiin. Itse pyrin nyt säästämään 11 kuukautta, jotta voin tuhlata sitten vähän yhden kuukauden aikana. Kerään itselleni 1000-2000 euroa säästöpääomaa, jotka opiskelijana parantavat elämäni laatu pitkässä juoksussa. Myös meinaan lähettää huhtikuussa 2018 kustantajalle kirjan, josta toivon tuloja itselleni. Ihanaa olisi saada siitäkin ainakin joitakin tuhansia tuloja. Sen sijaan monessa maassa köyhälle en näe mahdolliseksi kerätä mitään muutaman tuhannen euron säästöjä vuodessa tai tienata jostain tuhansia euroja jonkinlaisia palkkatuloja. Ei monella slummin asukkaalla ole mahdollisuutta olla ehkä oman onnensa seppiä?Tuota juuri tulkinnalla tarkoitin, että minä esim. en ajattele, että oman onnen seppänä olemiseen liittyy mitään materiaalista. Se on mulle henk.koht. ajatus. ja mun tulkinta siitä.
Minulla on täti, jo yli 80v, hän uskoo reikihoitoon ja olevansa itsekin reikihoitaja, ei siinä mitään. Hän antaa reikihoitoa myös kaukoparannuksena, en ole varma, onko se nyt oikea termi, mutta tähän "parantamiseen" kuuluu olennaisena osana se, että pyytää ensin parannettavalta, tai avun, tarvitsijalta luvan siihen. Kyse on siis uskomushoidosta.
Ja aiheestahan on paljon tutkimusnäyttöä, että usko itsessään parantaa ihmistä, kohdistuu se usko sitten mihin tahansa. Se voi kohdistua myös lääketieteeseen, josta ns lumelääkkeet ovat todisteena. Ihmisille on tehty myös valeleikkauksia, joiden seurauksena esim eräs mies parantui vuosia kestäneestä invalidisoivasta polvivammastaan ja pystyi jälleen tanssimaan vaimonsa kanssa.
Ihmismieli on ihmeellinen. Minä uskon uskoon. (vaikken henk.koht Uskoa tunnekaan),
Rukoilemista pidän eräänlaisena meditaation muotona ja rukoilu toisen ihmisen puolesta on.. itse asiassa sille on oma nimikkomeditaatio, jossa rakkautta ajatellaan itsensä kautta laajennettavan toiseen ihmiseen, tuttuun ja vihamieheen ja lopulta kaikkiin elollisiin. Rukous on kuin mantra, joka auttaa eniten sen esittäjää ja siten myös muita.Wwuwuw kirjoitti:
Tuota juuri tulkinnalla tarkoitin, että minä esim. en ajattele, että oman onnen seppänä olemiseen liittyy mitään materiaalista. Se on mulle henk.koht. ajatus. ja mun tulkinta siitä.
Minulla on täti, jo yli 80v, hän uskoo reikihoitoon ja olevansa itsekin reikihoitaja, ei siinä mitään. Hän antaa reikihoitoa myös kaukoparannuksena, en ole varma, onko se nyt oikea termi, mutta tähän "parantamiseen" kuuluu olennaisena osana se, että pyytää ensin parannettavalta, tai avun, tarvitsijalta luvan siihen. Kyse on siis uskomushoidosta.
Ja aiheestahan on paljon tutkimusnäyttöä, että usko itsessään parantaa ihmistä, kohdistuu se usko sitten mihin tahansa. Se voi kohdistua myös lääketieteeseen, josta ns lumelääkkeet ovat todisteena. Ihmisille on tehty myös valeleikkauksia, joiden seurauksena esim eräs mies parantui vuosia kestäneestä invalidisoivasta polvivammastaan ja pystyi jälleen tanssimaan vaimonsa kanssa.
Ihmismieli on ihmeellinen. Minä uskon uskoon. (vaikken henk.koht Uskoa tunnekaan),
Rukoilemista pidän eräänlaisena meditaation muotona ja rukoilu toisen ihmisen puolesta on.. itse asiassa sille on oma nimikkomeditaatio, jossa rakkautta ajatellaan itsensä kautta laajennettavan toiseen ihmiseen, tuttuun ja vihamieheen ja lopulta kaikkiin elollisiin. Rukous on kuin mantra, joka auttaa eniten sen esittäjää ja siten myös muita."Tuota juuri tulkinnalla tarkoitin, että minä esim. en ajattele, että oman onnen seppänä olemiseen liittyy mitään materiaalista. Se on mulle henk.koht. ajatus. ja mun tulkinta siitä."
Minä taas uskon vähän sellaiseen, että Jumala pelaa Kaaoksella Noppaa, vaikka Einstein sanoo, että Jumala ei pelaa noppaa. Yksinkertaistettuna yhdellä nopalla voi saada huono heiton yksi ja hyvän heidon kuusi. Yhdessä sukulaisperheessä sukulaistyttö sai hyvän heiton osaksi omalla työllään eli kuusi laudaturia. Onnea heitsossa oli se, että englannista laudaturia ei olisi tullut ilman sitä, että hän oli onnekkaasti vaihto-opiskelijana USA:ssa. Lisäksi laudaturmäärään vaikutti positiivisesti se, että hän oli vaihto-opiskelijavuoden takia vuoden kypsempi. Se oli tavallaan osittain ansaittu elämän onnen heittoja, mutta hänen isälleen tuli ykkönen eli huonoin mahdollinen noppa. Hänen isänsä halvaantui yllättäin ja vietti kasvina sairaalassa kymmenen viimeistä vuottaan. Monessa perheessä tulee Kaaoksen nopassa monenlaisia heittoja ja sitä onnea ei niin vain voi rakentaa. Sille 6 laudaturin serkulle isän vammaantuminen oli huono heitto hänen elämässään ja varmaa kova juttu. Se vaikutti ilmeisesti onneen, vaikka oli käyty loistvasti läpi kauppakorkeakoulu.
"Minulla on täti, jo yli 80v, hän uskoo reikihoitoon ja olevansa itsekin reikihoitaja, ei siinä mitään. Hän antaa reikihoitoa myös kaukoparannuksena, en ole varma, onko se nyt oikea termi, mutta tähän "parantamiseen" kuuluu olennaisena osana se, että pyytää ensin parannettavalta, tai avun, tarvitsijalta luvan siihen. Kyse on siis uskomushoidosta.
Rukoilemista pidän eräänlaisena meditaation muotona ja rukoilu toisen ihmisen puolesta on.. itse asiassa sille on oma nimikkomeditaatio, jossa rakkautta ajatellaan itsensä kautta laajennettavan toiseen ihmiseen, tuttuun ja vihamieheen ja lopulta kaikkiin elollisiin. Rukous on kuin mantra, joka auttaa eniten sen esittäjää ja siten myös muita. "
Minä en tiedä oikein mihin minä uskon. En kuulu kirkkoon, mutta huomenna ilmeisesti käyn luterilaisessa kirkossa sen vuoksi, että uskon Jumalaan. En epäile hänen olemassa oloaan ja siksi rukoilen. Minusta on epätodennäköistä se, että elämä täällä maapallolla on sattumalta syntynyt ja kaiken järjerjellisyys viittaa suuren älyn suunnitelmaan. Joskus 3-vuotiaana lapsena kuvittelin tapaavani tämän älyn, miksi tavallaan rukoilen edelleen uskoen Jumalaan.
Ihmisen usko ja uskomukset ratkaisevasti vaikuttavat terveydentilaan, vaikka toisaalta kaikkea mustaa ei saa valkeaksi muutettua, vaikka kuinka paljon uskoisi. Jeesuksen opit Raamatussa kyllä väittävät toista, mutta minusta vuoria ei saa siirrettyä uskon avulla muuten kuin vertauskuvauksellisesti. Raamatun mukaan usko voi siirtää vuoria ja mitätömän sinapien siemenen kokoisesta alusta voi kasvaa uskossa iso puu.Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Tuota juuri tulkinnalla tarkoitin, että minä esim. en ajattele, että oman onnen seppänä olemiseen liittyy mitään materiaalista. Se on mulle henk.koht. ajatus. ja mun tulkinta siitä."
Minä taas uskon vähän sellaiseen, että Jumala pelaa Kaaoksella Noppaa, vaikka Einstein sanoo, että Jumala ei pelaa noppaa. Yksinkertaistettuna yhdellä nopalla voi saada huono heiton yksi ja hyvän heidon kuusi. Yhdessä sukulaisperheessä sukulaistyttö sai hyvän heiton osaksi omalla työllään eli kuusi laudaturia. Onnea heitsossa oli se, että englannista laudaturia ei olisi tullut ilman sitä, että hän oli onnekkaasti vaihto-opiskelijana USA:ssa. Lisäksi laudaturmäärään vaikutti positiivisesti se, että hän oli vaihto-opiskelijavuoden takia vuoden kypsempi. Se oli tavallaan osittain ansaittu elämän onnen heittoja, mutta hänen isälleen tuli ykkönen eli huonoin mahdollinen noppa. Hänen isänsä halvaantui yllättäin ja vietti kasvina sairaalassa kymmenen viimeistä vuottaan. Monessa perheessä tulee Kaaoksen nopassa monenlaisia heittoja ja sitä onnea ei niin vain voi rakentaa. Sille 6 laudaturin serkulle isän vammaantuminen oli huono heitto hänen elämässään ja varmaa kova juttu. Se vaikutti ilmeisesti onneen, vaikka oli käyty loistvasti läpi kauppakorkeakoulu.
"Minulla on täti, jo yli 80v, hän uskoo reikihoitoon ja olevansa itsekin reikihoitaja, ei siinä mitään. Hän antaa reikihoitoa myös kaukoparannuksena, en ole varma, onko se nyt oikea termi, mutta tähän "parantamiseen" kuuluu olennaisena osana se, että pyytää ensin parannettavalta, tai avun, tarvitsijalta luvan siihen. Kyse on siis uskomushoidosta.
Rukoilemista pidän eräänlaisena meditaation muotona ja rukoilu toisen ihmisen puolesta on.. itse asiassa sille on oma nimikkomeditaatio, jossa rakkautta ajatellaan itsensä kautta laajennettavan toiseen ihmiseen, tuttuun ja vihamieheen ja lopulta kaikkiin elollisiin. Rukous on kuin mantra, joka auttaa eniten sen esittäjää ja siten myös muita. "
Minä en tiedä oikein mihin minä uskon. En kuulu kirkkoon, mutta huomenna ilmeisesti käyn luterilaisessa kirkossa sen vuoksi, että uskon Jumalaan. En epäile hänen olemassa oloaan ja siksi rukoilen. Minusta on epätodennäköistä se, että elämä täällä maapallolla on sattumalta syntynyt ja kaiken järjerjellisyys viittaa suuren älyn suunnitelmaan. Joskus 3-vuotiaana lapsena kuvittelin tapaavani tämän älyn, miksi tavallaan rukoilen edelleen uskoen Jumalaan.
Ihmisen usko ja uskomukset ratkaisevasti vaikuttavat terveydentilaan, vaikka toisaalta kaikkea mustaa ei saa valkeaksi muutettua, vaikka kuinka paljon uskoisi. Jeesuksen opit Raamatussa kyllä väittävät toista, mutta minusta vuoria ei saa siirrettyä uskon avulla muuten kuin vertauskuvauksellisesti. Raamatun mukaan usko voi siirtää vuoria ja mitätömän sinapien siemenen kokoisesta alusta voi kasvaa uskossa iso puu.Ok, mä siis en edelleenkään liitä tätä mun ajatusta oman onnensa seppänä olemiseen mihinkään ulkoiseen asiaan, enkä vertailuun, vaan puhtaasti siihen mitä itselleen tapahtuu. Mulle sattui onnettomuus joskus reilu 15 v sitten, jonka seurauksena en pystynyt kävelemään normaalisti ilman kipuja ja jalkatukea melkein kymmeneen vuoteen. Kuulostaa hurjalta itsellekin, kun sen näin sanoiksi puen, mutta kun ajattelen aikaa taaksepäin, niin se ei tosiaankaan ensimmäisenä tule mieleen, se on ollut vain jotain, joka on ollut siinä muun elämän ohella.
Joku toinen olisi siitä voinut uhriutua ja syytellä ties mitä tahoja elämänsä pilaamisestä. Tuttua tällä palstalla tuo. Ehkä helpompi mietelause, joka aiheuttaisi vähemmän väärinkäsityksiä olisi: Asenne ratkaisee. Monitulkintainen sekin, mutta kuten sanoin, itselleen asiat voi tulkita miten haluaa. Sitähän se on elämä muutenkin: omat arvot ja tunteet voi järkeistää itselleen siten, että ajattelee ja toimii oikein, eli tulkitsee.
Itse en usko persoonalliseen jumalaan. Buddhalaisuudessa kiehtoo se, että sen mukaan jumalaa ei ole olemassakaan. Tosin en ole buddhalainenkaan. Kuten sanoin, uskon uskoon itseensä ja siihen, että ihmisenkin kyky ymmärtää asioita on yhtä rajoittunut kuin hiiren omalta osaltaan, joissain asioissa suppeampikin. Usko taas on tunne. Jos ajattelen jumalan olevan olemassa, niin se on meissä kaikissa, kaikkialla.Wwuwuw kirjoitti:
Ok, mä siis en edelleenkään liitä tätä mun ajatusta oman onnensa seppänä olemiseen mihinkään ulkoiseen asiaan, enkä vertailuun, vaan puhtaasti siihen mitä itselleen tapahtuu. Mulle sattui onnettomuus joskus reilu 15 v sitten, jonka seurauksena en pystynyt kävelemään normaalisti ilman kipuja ja jalkatukea melkein kymmeneen vuoteen. Kuulostaa hurjalta itsellekin, kun sen näin sanoiksi puen, mutta kun ajattelen aikaa taaksepäin, niin se ei tosiaankaan ensimmäisenä tule mieleen, se on ollut vain jotain, joka on ollut siinä muun elämän ohella.
Joku toinen olisi siitä voinut uhriutua ja syytellä ties mitä tahoja elämänsä pilaamisestä. Tuttua tällä palstalla tuo. Ehkä helpompi mietelause, joka aiheuttaisi vähemmän väärinkäsityksiä olisi: Asenne ratkaisee. Monitulkintainen sekin, mutta kuten sanoin, itselleen asiat voi tulkita miten haluaa. Sitähän se on elämä muutenkin: omat arvot ja tunteet voi järkeistää itselleen siten, että ajattelee ja toimii oikein, eli tulkitsee.
Itse en usko persoonalliseen jumalaan. Buddhalaisuudessa kiehtoo se, että sen mukaan jumalaa ei ole olemassakaan. Tosin en ole buddhalainenkaan. Kuten sanoin, uskon uskoon itseensä ja siihen, että ihmisenkin kyky ymmärtää asioita on yhtä rajoittunut kuin hiiren omalta osaltaan, joissain asioissa suppeampikin. Usko taas on tunne. Jos ajattelen jumalan olevan olemassa, niin se on meissä kaikissa, kaikkialla."Ok, mä siis en edelleenkään liitä tätä mun ajatusta oman onnensa seppänä olemiseen mihinkään ulkoiseen asiaan, enkä vertailuun, vaan puhtaasti siihen mitä itselleen tapahtuu. Mulle sattui onnettomuus joskus reilu 15 v sitten, jonka seurauksena en pystynyt kävelemään normaalisti ilman kipuja ja jalkatukea melkein kymmeneen vuoteen. Kuulostaa hurjalta itsellekin, kun sen näin sanoiksi puen, mutta kun ajattelen aikaa taaksepäin, niin se ei tosiaankaan ensimmäisenä tule mieleen, se on ollut vain jotain, joka on ollut siinä muun elämän ohella."
No sanotaan, että mitä minä tiedän onnesta niin jonkunlainen asian puuttuminen ja sen saavuttaminen vaikuttaa ratkaisevasti onneen. Itselläni on kirja kehitteillä onnesta ja sen saavuttamisesta. Sen kertomus siitä, miten juuri iloitsemalla siitä, että pystyy jotenkin kävelemään ilman kipuja saa ajattelemaan asiat toisin tavoin. Kirjani päähenkillöllä on japanilaisittain kaikki heidän nimeämänsä onnen perusasiat pielessä, mutta tämä henkilö ei ole onnellisen elämänsä seppä vaan häntä autetaan, hän yrittää huonosta alusta asenteella nousta, hänellä käy monessa asiassa tuuri ja lopulta hän on onnensa kukkuloilla. Hän ei ole oman onnensa seppä vaan hänen onnensa seppä on osittain hänen ystävänsä suomalainen lähetyssaarnaaja (tarinan kertoja) ja hänen tuleva työnantajansa ratkaisuineen. Yksilö ei luo onneaan vaan siihen ratkaisevasti vaikuttaa ympäröivä yhteisö.
"Joku toinen olisi siitä voinut uhriutua ja syytellä ties mitä tahoja elämänsä pilaamisestä. Tuttua tällä palstalla tuo. Ehkä helpompi mietelause, joka aiheuttaisi vähemmän väärinkäsityksiä olisi: Asenne ratkaisee. Monitulkintainen sekin, mutta kuten sanoin, itselleen asiat voi tulkita miten haluaa. Sitähän se on elämä muutenkin: omat arvot ja tunteet voi järkeistää itselleen siten, että ajattelee ja toimii oikein, eli tulkitsee."
Elämä onkin tulkintaa. Siitäkin on osittain yksi romaani tulossa. Käsittelen tuota aihetta yhdessä toisessa kirjassa, joita minulla näillä näkymin monta tulossa. Kirja on kasvu tarina, jossa tavallaan hyväksytään se, että kaikki ei mennyt parhaimmin päin, vaikka toisaalta jotain ihmeellistä ja kummallista toisaalta tapahtui. Se elämä olisi ollut toisenlainen toisenlaisella onnella. Siinäkään romaanissa kirjan päähenkilö ei ole oman elämänsä onnen seppä, sillä tapahtuu paljon sellaista mihin hän ei pysty vaikuttamaan. Mutta siinä tulee juuri hakemasi ajatus, että oikein asennoitumalla voidaan saada elämään hyvää pohjavirettä aikaan.
"Itse en usko persoonalliseen jumalaan. Buddhalaisuudessa kiehtoo se, että sen mukaan jumalaa ei ole olemassakaan. Tosin en ole buddhalainenkaan. Kuten sanoin, uskon uskoon itseensä ja siihen, että ihmisenkin kyky ymmärtää asioita on yhtä rajoittunut kuin hiiren omalta osaltaan, joissain asioissa suppeampikin. Usko taas on tunne. Jos ajattelen jumalan olevan olemassa, niin se on meissä kaikissa, kaikkialla."
Mitä en taas usko buddhalaisuuteen ollenkaan, sillä elämä ei ole kärsimystä ja kärsimyksen syynä ei ole elämänjano. Ei se elämä aina totaallista nautintoa ole, mutta ei se kaikille ole kärsimystä. Joissakin sairauksissa niin on ja jotkut alkoholistit/narkkarit saattavat päästä todella helvettiin, mutta mielestäni neljä totuutta on vanhaa maailmaa ja ei ymmärrä nykyaikaista tai tulevaa hermokemiaa? Jo sopivilla ruoka-aineella, riittävällä unella, hyvillä sosiaalisilla suhteilla ja yleisellä turvallisuuden tunteella luodaan edellytyksiä maailmaan, jossa neljä jaloa totuutta on menneisyyttä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Neljä_jaloa_totuutta
Minä taas uskon, että Jumala on luonut sopivassa määrin ihmiselle ymmärrystä ymmärtää tätä maailmaa suuressa määrin. Tulevaisuudessa tietokoneiden avulla pystymme tajuamaan ja astimaan maailmaa eritavalla.
Ihminen on luova olento niin kuin se Jumala, joka on maailman luonut. Itselleni kolmevuotiaana suunnaton tajunta selitti mitä on elämä ja kuolema oli vain osa sitä elämää. Lapsen mielikuvituksen olennolla oli avaruustason valtava tajunta: se tiedosti merten kalat ja taivaan linnut ja valtavan avaruuden tähtineen. Yritin tuolla vain myöntää sen, että se Jumala on enemmän, mutta se Jumala on luonut suhteelisesti monitehoiset aivot ihmiselle käsittää maailmaa ja mahdollisesti itseään, siis Luojaansa. Olen opiskellut vähän neuropsykologiaa yliopistossa. Niiden opintojen perusteella loin lapsen mielikuvitusolennon, joka vastaili, kun elämää hämmensi pikkuveljen kuolema. Kukaan ei vastannut 3-vuotiaalle siihen, mikä on kuolema ja pikkuveljen kuolema kuin mielikuvitusolento tai sitten oikeasti Jumala. Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?Faith.Hope.Love kirjoitti:
"Ok, mä siis en edelleenkään liitä tätä mun ajatusta oman onnensa seppänä olemiseen mihinkään ulkoiseen asiaan, enkä vertailuun, vaan puhtaasti siihen mitä itselleen tapahtuu. Mulle sattui onnettomuus joskus reilu 15 v sitten, jonka seurauksena en pystynyt kävelemään normaalisti ilman kipuja ja jalkatukea melkein kymmeneen vuoteen. Kuulostaa hurjalta itsellekin, kun sen näin sanoiksi puen, mutta kun ajattelen aikaa taaksepäin, niin se ei tosiaankaan ensimmäisenä tule mieleen, se on ollut vain jotain, joka on ollut siinä muun elämän ohella."
No sanotaan, että mitä minä tiedän onnesta niin jonkunlainen asian puuttuminen ja sen saavuttaminen vaikuttaa ratkaisevasti onneen. Itselläni on kirja kehitteillä onnesta ja sen saavuttamisesta. Sen kertomus siitä, miten juuri iloitsemalla siitä, että pystyy jotenkin kävelemään ilman kipuja saa ajattelemaan asiat toisin tavoin. Kirjani päähenkillöllä on japanilaisittain kaikki heidän nimeämänsä onnen perusasiat pielessä, mutta tämä henkilö ei ole onnellisen elämänsä seppä vaan häntä autetaan, hän yrittää huonosta alusta asenteella nousta, hänellä käy monessa asiassa tuuri ja lopulta hän on onnensa kukkuloilla. Hän ei ole oman onnensa seppä vaan hänen onnensa seppä on osittain hänen ystävänsä suomalainen lähetyssaarnaaja (tarinan kertoja) ja hänen tuleva työnantajansa ratkaisuineen. Yksilö ei luo onneaan vaan siihen ratkaisevasti vaikuttaa ympäröivä yhteisö.
"Joku toinen olisi siitä voinut uhriutua ja syytellä ties mitä tahoja elämänsä pilaamisestä. Tuttua tällä palstalla tuo. Ehkä helpompi mietelause, joka aiheuttaisi vähemmän väärinkäsityksiä olisi: Asenne ratkaisee. Monitulkintainen sekin, mutta kuten sanoin, itselleen asiat voi tulkita miten haluaa. Sitähän se on elämä muutenkin: omat arvot ja tunteet voi järkeistää itselleen siten, että ajattelee ja toimii oikein, eli tulkitsee."
Elämä onkin tulkintaa. Siitäkin on osittain yksi romaani tulossa. Käsittelen tuota aihetta yhdessä toisessa kirjassa, joita minulla näillä näkymin monta tulossa. Kirja on kasvu tarina, jossa tavallaan hyväksytään se, että kaikki ei mennyt parhaimmin päin, vaikka toisaalta jotain ihmeellistä ja kummallista toisaalta tapahtui. Se elämä olisi ollut toisenlainen toisenlaisella onnella. Siinäkään romaanissa kirjan päähenkilö ei ole oman elämänsä onnen seppä, sillä tapahtuu paljon sellaista mihin hän ei pysty vaikuttamaan. Mutta siinä tulee juuri hakemasi ajatus, että oikein asennoitumalla voidaan saada elämään hyvää pohjavirettä aikaan.
"Itse en usko persoonalliseen jumalaan. Buddhalaisuudessa kiehtoo se, että sen mukaan jumalaa ei ole olemassakaan. Tosin en ole buddhalainenkaan. Kuten sanoin, uskon uskoon itseensä ja siihen, että ihmisenkin kyky ymmärtää asioita on yhtä rajoittunut kuin hiiren omalta osaltaan, joissain asioissa suppeampikin. Usko taas on tunne. Jos ajattelen jumalan olevan olemassa, niin se on meissä kaikissa, kaikkialla."
Mitä en taas usko buddhalaisuuteen ollenkaan, sillä elämä ei ole kärsimystä ja kärsimyksen syynä ei ole elämänjano. Ei se elämä aina totaallista nautintoa ole, mutta ei se kaikille ole kärsimystä. Joissakin sairauksissa niin on ja jotkut alkoholistit/narkkarit saattavat päästä todella helvettiin, mutta mielestäni neljä totuutta on vanhaa maailmaa ja ei ymmärrä nykyaikaista tai tulevaa hermokemiaa? Jo sopivilla ruoka-aineella, riittävällä unella, hyvillä sosiaalisilla suhteilla ja yleisellä turvallisuuden tunteella luodaan edellytyksiä maailmaan, jossa neljä jaloa totuutta on menneisyyttä?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Neljä_jaloa_totuutta
Minä taas uskon, että Jumala on luonut sopivassa määrin ihmiselle ymmärrystä ymmärtää tätä maailmaa suuressa määrin. Tulevaisuudessa tietokoneiden avulla pystymme tajuamaan ja astimaan maailmaa eritavalla.
Ihminen on luova olento niin kuin se Jumala, joka on maailman luonut. Itselleni kolmevuotiaana suunnaton tajunta selitti mitä on elämä ja kuolema oli vain osa sitä elämää. Lapsen mielikuvituksen olennolla oli avaruustason valtava tajunta: se tiedosti merten kalat ja taivaan linnut ja valtavan avaruuden tähtineen. Yritin tuolla vain myöntää sen, että se Jumala on enemmän, mutta se Jumala on luonut suhteelisesti monitehoiset aivot ihmiselle käsittää maailmaa ja mahdollisesti itseään, siis Luojaansa. Olen opiskellut vähän neuropsykologiaa yliopistossa. Niiden opintojen perusteella loin lapsen mielikuvitusolennon, joka vastaili, kun elämää hämmensi pikkuveljen kuolema. Kukaan ei vastannut 3-vuotiaalle siihen, mikä on kuolema ja pikkuveljen kuolema kuin mielikuvitusolento tai sitten oikeasti Jumala. Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"
Eikös joskus tuossa iässä mielikuvitusystävät ole aika tavallisia? Tai ehkä se oli Jumala. En minä kenenkään uskoa halua kyseenalaistaa.
Minun mummoni oli hyvin uskovainen, vanhempani eivät niinkään. Se oli outoa, kun yksi sanoi yhtä ja toiset toista. Pelkäsin kuolemaa todella paljon. Lopulta pienessä lapsen mielessä järkeistin, että tottahan toki Jumala on olemassa, vaikkei sitä voi ymmärtäkään, kun kerran on Joulupukkikin olemassa.
Se oli sitten joskus alle kouluikäisenä iso järkytys kuulla, ettei joulupukkia olekaan olemassa.
Buddhalaisuuden käsitys elämän kärsimyksestä on ymmärtääkseni vääränlainen käsitys, vaan kyse on siitä, miten kärsimyksestä voi päästä eroon.Wwuwuw kirjoitti:
"Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"
Eikös joskus tuossa iässä mielikuvitusystävät ole aika tavallisia? Tai ehkä se oli Jumala. En minä kenenkään uskoa halua kyseenalaistaa.
Minun mummoni oli hyvin uskovainen, vanhempani eivät niinkään. Se oli outoa, kun yksi sanoi yhtä ja toiset toista. Pelkäsin kuolemaa todella paljon. Lopulta pienessä lapsen mielessä järkeistin, että tottahan toki Jumala on olemassa, vaikkei sitä voi ymmärtäkään, kun kerran on Joulupukkikin olemassa.
Se oli sitten joskus alle kouluikäisenä iso järkytys kuulla, ettei joulupukkia olekaan olemassa.
Buddhalaisuuden käsitys elämän kärsimyksestä on ymmärtääkseni vääränlainen käsitys, vaan kyse on siitä, miten kärsimyksestä voi päästä eroon.""Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"" "Eikös joskus tuossa iässä mielikuvitusystävät ole aika tavallisia? Tai ehkä se oli Jumala. En minä kenenkään uskoa halua kyseenalaistaa."
Kyllä tuon ikäisellä mielikuvitusystävät ovat tavallisia. Siskollani oli jokseenkin samanikäisenä myös joku. LIsäksi ehkä se ei ollut niin ihmeellistä, sillä psykologian opintojen perusteella olen käsitellyt ilmeisesti tuota pikkuveljen kuolemaa pitkään mielessäni alitajunnassa unissani. Ne Jumalan vastaukset eivät olekaan ehkä juuri kolmevuotiaalle annettuja vaan siitä kolmevuotiaana aikaisaatuja kysymyksiä, joihin vastaus on muodostunut myöhemmin. Jotakin tapahtui silloin ja muistikuvat tästä Jumalasta ovat ihan aitoja, mutta mukaan on varmaan sekoittunut paljon alitajuntaa ja lapsen myöhempää vastausta itse annettuun kysymykseen. Jumala ei vastannut vaan unien alitajunta vuosi jopa myöhemmin? Tai Jumala vastasi sitten, kun kysyjällä oli edellytyket tajuta vastaus?
"Buddhalaisuuden käsitys elämän kärsimyksestä on ymmärtääkseni vääränlainen käsitys, vaan kyse on siitä, miten kärsimyksestä voi päästä eroon. "
Neljä jaloa totuutta on lähtökohta ja niitä ei voi siitä opista poistaa. Minusta se on ajanmyötä väärä oppi, vaikka nykyisin ehkä vielä kosketuspintaa varsinkin Intian tai Aasian todellisuudessa sille löydetään? Luonnollisesti minulla on luterilainen uskonto koulussa 10 ja filosofia samoin, mutta buddhalainen uskonnollinen filosofia ja aasialainen henkisyys ei samoissa numeroissa liiku.
Itse olen nyt onnellinen, kun kävin suurella hädällä vessassa. Helpotti ja aiheutti onnen tunteen. Elämä oli nautintoa toisin kuin Buddha opettaa? Nyt en voi kirjoittaa neljään tuntiin, joten nyt tulee tauko. Lisäksi 7.1. jälkeen en enää kirjoita mitään koko tammikuussa, sillä rajoitan täällä kirjoittamista keskittyen palstojen ulkopuoliseeen elämään. Huomenna myös kello 18 minullle elokuvanyyttärit, jolloin en myöskään täällä ole!
Kiitos kivoista keskusteluhetkistä!Wwuwuw kirjoitti:
"Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"
Buddhalaisuuden käsitys elämän kärsimyksestä on ymmärtääkseni vääränlainen käsitys, vaan kyse on siitä, miten kärsimyksestä voi päästä eroon.""Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"" "Eikös joskus tuossa iässä mielikuvitusystävät ole aika tavallisia? Tai ehkä se oli Jumala. En minä kenenkään uskoa halua kyseenalaistaa."
Kyllä tuon ikäisellä mielikuvitusystävät ovat tavallisia. Siskollani oli jokseenkin samanikäisenä myös joku. LIsäksi ehkä se ei ollut niin ihmeellistä, sillä psykologian opintojen perusteella olen käsitellyt ilmeisesti tuota pikkuveljen kuolemaa pitkään mielessäni alitajunnassa unissani. Ne Jumalan vastaukset eivät olekaan ehkä juuri kolmevuotiaalle annettuja vaan siitä kolmevuotiaana aikaisaatuja kysymyksiä, joihin vastaus on muodostunut myöhemmin. Jotakin tapahtui silloin ja muistikuvat tästä Jumalasta ovat ihan aitoja, mutta mukaan on varmaan sekoittunut paljon alitajuntaa ja lapsen myöhempää vastausta itse annettuun kysymykseen. Jumala ei vastannut vaan unien alitajunta vuosi jopa myöhemmin? Tai Jumala vastasi sitten, kun kysyjällä oli edellytyket tajuta vastaus?
"Buddhalaisuuden käsitys elämän kärsimyksestä on ymmärtääkseni vääränlainen käsitys, vaan kyse on siitä, miten kärsimyksestä voi päästä eroon. "
Neljä jaloa totuutta on lähtökohta ja niitä ei voi siitä opista poistaa. Minusta se on ajanmyötä väärä oppi, vaikka nykyisin ehkä vielä kosketuspintaa varsinkin Intian tai Aasian todellisuudessa sille löydetään? Luonnollisesti minulla on luterilainen uskonto koulussa 10 ja filosofia samoin, mutta buddhalainen uskonnollinen filosofia ja aasialainen henkisyys ei samoissa numeroissa liiku.
Itse olen nyt onnellinen, kun kävin suurella hädällä vessassa. Helpotti ja aiheutti onnen tunteen. Elämä oli nautintoa toisin kuin Buddha opettaa? Nyt en voi kirjoittaa neljään tuntiin, joten nyt tulee tauko. Lisäksi 7.1. jälkeen en enää kirjoita mitään koko tammikuussa, sillä rajoitan täällä kirjoittamista keskittyen palstojen ulkopuoliseeen elämään. Huomenna myös kello 18 minullle elokuvanyyttärit, jolloin en myöskään täällä ole!
Kiitos kivoista keskusteluhetkistä!Faith.Hope.Love kirjoitti:
""Minua vaan ihmetyttää se, että kuinka saatoin olla niin fiksu kolmevuotiaana, että saatoin kuvitella Jumalan vastauksineen?"" "Eikös joskus tuossa iässä mielikuvitusystävät ole aika tavallisia? Tai ehkä se oli Jumala. En minä kenenkään uskoa halua kyseenalaistaa."
Kiitos kivoista keskusteluhetkistä!"Itse olen nyt onnellinen, kun kävin suurella hädällä vessassa. Helpotti ja aiheutti onnen tunteen. Elämä oli nautintoa toisin kuin Buddha opettaa? "
Kiitos sulle tästä viisaudesta :D
Joo, kuten sanoin, ainakin rivien välissä yritin, että mä en usko mihinkään uskontoon. Uskonnot ovat ihmisten keksintöä, ja kuten tiedät, pahimillaan pahinta mitä ihminen toiselleen voi keksiä.
Ja tosiaan, oli kiva keskustella ja lykkyä pyttyyn..toistekin..Wwuwuw kirjoitti:
"Itse olen nyt onnellinen, kun kävin suurella hädällä vessassa. Helpotti ja aiheutti onnen tunteen. Elämä oli nautintoa toisin kuin Buddha opettaa? "
Kiitos sulle tästä viisaudesta :D
Joo, kuten sanoin, ainakin rivien välissä yritin, että mä en usko mihinkään uskontoon. Uskonnot ovat ihmisten keksintöä, ja kuten tiedät, pahimillaan pahinta mitä ihminen toiselleen voi keksiä.
Ja tosiaan, oli kiva keskustella ja lykkyä pyttyyn..toistekin.."Kiitos sulle tästä viisaudesta :D"
Eipä kestä, mutta tänne takaisin pääseminen kesti. Yli puolen tunnin yrittämisen jälkeen pääsin illalla vasta vastamaan Sinulle.
"Joo, kuten sanoin, ainakin rivien välissä yritin, että mä en usko mihinkään uskontoon. Uskonnot ovat ihmisten keksintöä, ja kuten tiedät, pahimillaan pahinta mitä ihminen toiselleen voi keksiä."
En tiedä onko niin. Huomiseksi kutsuin luokseni kolme tohtoriopiskelijaa. Kaksi heistä on uskovaisia ja se kolmas suhtautuu erään "Jumalharha" kirjan kirjoittajaan kriittisesti. Ei se biologi ole kuulema aikaisemmin vakuuttanut. Erään toisen filosofianopiskelijan mielestä kyseinen kirja on huonosti kirjoitettu. Myös ateismia tai uskonnottomuutta voi arvostella, mutta Suomessa on toisaalta uskonnonvapaus. Sitä minäkin käytän hyväksi ja en ole luterilaisen kirkon jäsen ja en minkään muunkaan uskonnollisen yhteisön jäsen. Toisaalta olen teisti sanan siinä merkityksessä, että olen melko varma jonkinlaisen Jumalan olemasta olosta. Toisaalta saattaisin sanoa, että on teoreettinen mahdollisuus siihen, että Jeesus ei ole historiallinen henkilö. Sitä historiallisuutta ei ole taitu todistaa vedenpitävästi vaan on vain esitetty historiallisia faktoja sen puolesta, että hän on mitä suurimmalla todennäköisyydellä historiallinen henkilö. Ateismilla ei ole oikein todisteita siitä, että Jumala ei ole olemassa. Filosofiassa ei toisaalta kyllä ole yhtään pätevää todistetta siitä, että Jumalan on olemassa, mutta toisaalta ateismilla ei ole myöskään yhtään pätevää todistetta siitä, että Jumala ei ole olemassa. Sen sijaan heillä on kyllä todisteita siitä, että Raamattu on erittäin ristiriitainen teos ja sangen kummallinen sellainen. Ateismin ja epäuskovien pitäisi keskittyä todistamaan niitä epäloogisuuksia, joita erilaisissa uskomusrakennelmissa esiintyy?
"Ja tosiaan, oli kiva keskustella ja lykkyä pyttyyn..toistekin.."
Aikaisemmin minulla oli ilo keskustella sönkkön/zönggön/monnomin kanssa. Hänkin ei oikein uskonnut Jumalaan ja lopetti valitettavasti viime vuoteen täällä. Itsekin lopetan täällä muuten paitsi kirjoittamalla noin kahtena päivänä kuukaudessa. Huomenna on viimeinen kirjoituspäivä kuukaudessa, tammikuussa. Tuolta kuvauksestani näkyy se - milloin olen sen noin kaksi päivää kuukaudesta täällä jonkin viikonlopun aikana. Nähdään noina harvoina päivinä tai ensikesänä, jolloin kirjoittelen vähän enemmän ja useammin?
"Älä huolehdi, ole onnellinen"
"Don't Worry, Be Happy"
https://en.wikipedia.org/wiki/Don't_Worry,_Be_Happy
Se oli laulu, josta tuli hitti joskus kolmekymmentä vuotta sitten.
Ehkä ajatus on hyvinkin vanha, mutta ehkä tälle vuodelle sopii se, että ei huolehdi liikaa vaan on onnellinen?- Hyväkuittimoneen
Ihan sama👍
- Gnuk
Hmmm....
No vaikkapa edesmennyttä Suurinta ja Kauneinta lainaten:
"It's not bragging if you can back it up" Usko, toivo ja rakasta! : )
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021737
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151541- 1401474
- 981420
- 781361
- 1181205
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741121- 691021
- 38992
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18985