Polku UK-puiston Peuraselästä Tahvontuvalle

Jaurunyli

Sulan maan aikana Jaurujoen ylitys saattaa olla ongelmallista. Mistä kannattaisi yrittää yli, jos kulkee Peuraselältä Tahvontuvalle. Olen ymmärtänyt, että runsaan kilometrin päässä Peuraselän kämpältä ylävirtaan Jaurun yli kulkee uusi poroaita ja siinä olisi sopivan matalaa. Mutta meneekö polkua Peuraselältä tälle mahdolliselle ylityspaikalle?

3

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytyonjoskus

Kyllä jonkinlainen polku menee mutta aika huono eli siihen ei voi luottaa. Olen kulkenut Jaurun eteläpuolella sillalle asti ja välillä polkua ei ollut tai jos oli se hävisi.
      Kyllä yleensä aina on päässyt kahlaamalla mönkijäuran kohdalta tuvalta noin 100 m alavirtaan. Kevättulvat on erikseen.

• Vaellusnetistä_bannattu

Peuraselän kämpältä joku 150-200 metriä alavirtaan, eli Venäjälle päin on hyvä ylityspaikka. Mönkijän jälki menee siitä joen yli.

Sen poroaidan kohdalta pääsee ehkä yli, ainakin roikkumalla poroaidan verkossa.

Sitten lähempänä Tahvoa menee silta joen yli, lähellä toista poroaitaa, siinä missä on metsäpalon jäljet.

Siellä on myös vanha risa silta, uusi ehjempi on ylävirran puolella.

• ylitettyon

Kun Peuraselältä lähtee kohti Tahvontupaa, niin kannattaisi välttää kulkemista Jaurujoen eteläpuolella. Maasto on hyvin hankalaa kuljettavaksi verrattuna Jaurujoen pohjoispuolen tasaisia käpykankaita.
      Edellä on kerrottu hyvät ylityspaikat. Syyskuun alussa ylitys onnistuu saappaita riisumatta - ei toki aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe