Ongelma on seuraava:
DPF poltto lähtee päälle käytännössä heti kun auto lämpenee. Polton päättymisen jälkeen ehkä puolen minuutin päästä alkaa uusi poltto ja tätä jatkuu ja jatkuu. Työmatka on n. 45 min yhteen suuntaan , että auto lämpenee varmasti. Jäähdytysneste lämpenee 80 asteeseen.
Autoon on vaihdettu pcm- moduuli, DPF-loukku, paineanturin letkut, egr-venttiili. Silti homma jatkuu samana. PCM vaihdetttu tosin romutetusta autosta, muut osat uusia.
Paineanturi näyttää kelvollisia lukemia, moottori sammuksissa 0, tyhjäkäynnillä n. 0.4 kpa, täyskiihdytys ~20 kpa.
Öljyn sekaan menee tietty dieseliä ja kulutus pari litraa normaalia korkeampi.
Tiedän että ohjelmoimalla DPF poltto pois ongelma ratkeaa, mutta onhan joku syy oltava miksi auto ei toimi oikein?
Tällä foorumilla oli juttua autoista, joissa polttoväli tihenee ja joissa ratkaisuksi tuli dpf poisto ja ohjelmointi.
Kellään samanlaisia kokemuksia ja vinkkiä ongelman ratkaisuun?
Focus 2006 2,0tdci dpf poltto päällä lähes jatkuva
magelitos
2
228
Vastaukset
- Ocu1.8TSI.132kWWebasto
VAG areenalta löytyy lukuisia ongelmatapauksia juuri samaan vikaan. eipä ole tainnut kukaan ratkaista sielläkään tuota tyyppivikaa. taitaa olla vain saksalaisten autojen vikoja nuo.. ja kun vag yhtiön autoista mainitaan niin vikoja on enemmän kuin kaikissa muissa autoissa yhteensä.
- kakkasuodin
Onko wiimasuoja käytössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742872
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171629- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239