Kuulostaako normaalilta?

Aloittelija123

Sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen parikymppisenä n. 15v. sitten ja välissä oli vuosien tauko, yhtäkkiä taas viime kesänä. Elämäni on ollut rankkaa, voiko tuo kohtaus johtua ihan vain siitä?
No se omituisuus: eka kerralla en huomannut mitään erikoista syödessäni läääkkeitä (trileptal 300mg 1 2) mutta tällä kertaa ne on mennyt päähän ym. Viikko sitten sain ilmeisesti lääkkeistä huolimatta kohtauksen ja sen jälkeen olen ollut ihan sekaisin 😯 esim. muistini ei toimi ja olen ihan kännissä koko ajan 😯😯😯😯 olisi tärkeää päästä normaaliin olotilaan, koska aloitin uuden työn!! Soitin hoitajalle mutta hän veikkasi vain kohtausta ja sen jälkioireita....... kuulostaako siltä? Lisäksi korvani soivat ja olin tulla hulluksi alkuviikosta, kävin hierojalla ja se vähän auttoi.. näköjään lievä sointi vieläkin. Ja miten voin jatkaa uudessa työssä jos olen päissään siellä lääkkeiden vuoksi enkä opi mitään?!

2

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leekis

Olisikohan aika päivittää lääkkeiden sopivuus ja hoitovaste jo? Tuollaset oireet pitää puhua ihan lääkärin kanssa jo,mielummin neurologin kanssa koska tuo on neurologinen sairaus. Jos lääke aiheuttaa tuollaset oireet niin se on jo haittana elämääsi ja turvallisuuteesi ja työvireyteesi. Varaa aika lääkäriin lääkkeen sopivuudesta koska aiheuttaa noin ikäviä sivuoireita. Hoitajat eivät osaa sanoa muuta kun liirumia,eivät ole tietoisia lääkkeistä ja lukeneet kuin sairaanhoitajiksi.Lääkäriin!

• kokemusperäistä

Trileptalin (ym. okskarbatsepiinien) sivuvaikutuksiin kuuluu hyponatremia, jonka oireisiin kuuluu mm. pyörrytys. Samoin kilpirauhasen toiminta häiriintyy okskarbasta. Mittauta P-Na, P-K, S-T4V ja S-T3V.

Minulla on ollut tähän mennessä onnistuneen kirurgian jälkeen26 vuoden tauko ja lääkitys jatkuu.

Kuten toinenkin jo vastasi, oikea asiantuntija on neurologi, ei sairaanhoitaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe