Meillä on tummunut kattopaneeli, jonka haluaisin saada hiukka vaaleammaksi eli valoisammaksi. Ajattelin käyttää tuota valkokuultolakkaa. Talo kun on rakennettu 80-luvun puolivälissä, sieltä löytyy myös paneelista tehdyt verholaudat, jotka haluan pois samalla remontointikerralla. Kun olen miettinyt asiaa, huomasin että verholautojen takaahan paljastuu "uusi" kattopaneeli. Peittyykö tuo uuden ja vanhan raja tuolla valkokuultolakalla vai onko raja täysin selvä ja kammoittavan näköinen? Mikähän tuohon neuvoksi?
kattopaneeli
1
2680
Vastaukset
- Se Leena
Etsipä vanhoja viestejä, tähän on vastattu ennenkin. Itse en ole koskaan nähnyt vanhaa kellastunutta lakattua paneelia, joka olisi siististi onnistuttu valkolakkaamaan. Puun tulisi olla uutta ja vaaleaa, ei siis jo kellastunutta valkolakkauksen tai -vahauksen alla. Lakan hiominen taas on aika kova työ, paneelien raoista suorastaan mahdotonta. Siisteyskäsitys tietysti on yksilöllistä... Ammattimaalarille ei jälki kuitenkaan kelpaisi. Varsinkaan jos kiinnitykseen on vielä käytetty kupukantaisia kuparinauloja kuten tuohon aikaan oli yleistä. Minun neuvoni on maalata umpeen, tee se pakkasella lämmityskaudella, jolloin raot ovat suurimmillaan! Kuultolakatessa sitä paitsi joka tapauksessa värierot paneelissa jäävät vähän näkyviin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622532
- 681742
- 221536
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151342
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076