Kamera on Nikon D 610.
Olen vaihtamassa kameraa, olisi hyvä tietää todellinen laukaisumäärä.
Miten saan kamerasta laukaistun kuvien määrän
5
629
Vastaukset
Tallentuu muistikortille muun datan kanssa kuviin.
- Löytyyhän
Melko usein digikameroilla otettujen kuvien lukumäärä tallentuu myös itse kamerasta löytyvään flash-muistiin. Valitettavasti en kuitenkaan osaa sanoa, kuinka tuo tieto saadaan esille juuri tuossa Nikon D 610:ssä.
- Löytyyhän
Kas täältä löytyy ohjeita ongelman ratkaisemiseksi. Jos oikein muistan, niin ainakin vanhemmat IrfanViewit lisäkirjastoineen pystyvät näyttämään noita EXIF-tietoja.
https://photographylife.com/how-to-find-total-shutter-actuations-on-nikon-and-canon-dslrs
Linuxin exiftool on monille hankala. Noita ohjelmia jotka lukevat kuvien metadataa on lukuisia. Ainakin Rajalassa osaavat lukea tiedon muistikortilta jos itse ei osaa. Kuvien metadatassa on paljon tietoa - kannattaa miettiä sitä ennen kuvan lähettämistä. Toki sitä voi myös väärentää. Muuttaa arvon pienemmäksi ennen laitteen vaihtoon vientiä.
Ok , homma selvisi. Kiitos kaikille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773095
- 862989
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 241677
- 211661
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299