Minulla on ollut jo muutaman vuoden pieni karhea luomi alaselässä, itse en sitä pysty näkemään. Se on ollut harmiton tähän saakka. Ihotautilääkärin mukaan se on rasvaluomi kun näytin sitä n. 0,5v sitten. Nyt luomi on alkanut kutisemaan, ja kutina on tosi kovaa, haittaa nukkumistakin. Olen laittanut hydrokortisonia 2,5% mutta kutina vaan yltyy siitä. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta oireilusta?
Kutiava luomi
2
1047
Vastaukset
- jurputtaa67
Minulla on semmoinen selässä. Näytin terveyskeskuslääkärille, sanoi vaarattomaksi.
Nyt on puhjennut varsinainen allergiaryöppy, Nokkosihottumaa kenties ja epäilen Lomir-lääkettä aiheuttajaksi. Siellä varoitetaan mahd. Nokkosrokosta.
Kutinaan helpottaa vain voimakkain kortisonivoide, mutta sitä ei saa laittaa jatkuvasti. Katsotaan häviääkö kun vaihdoin verenpainelääkkeen. - Ärtynyt_luomi_poistettu
Jos joku vaarattomaksikin todettu luomi muuttuu (kasvaa, rajat epämääräistyy, kutiaa tms.) kannattaa näyttää uudelleen lääkärille.
Voihan tuollaisen luomen poistattaakin, eikä se tule kovin kalliiksi. Kannattaa samalla varmistaa että se lähetetään patologille tutkittavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284