Paikallinen sopiminen tarkoittaa sitä, että jokainen yritys maksaa työntekijälleen juuri sen verran kuin yritys itse katsoo parhaaksi, eli yrityksen tehtävä on asettaa työntekijälleen rahallinen arvo. Kuitenkin suuri osa työntekijöistä on sellaisia, joiden ei voida katsoa ansaitsevan rahallista korvausta tekemästään työstä, koska jo pelkästään työnteon muut edut täyttävät työntekijän perustarpeet. Tällaisia työntekijöitä ovat mm. siivoojat, liukuhihnatyöntekijät, perusduunarit ym. Palkka mitä heille maksetaan on Hymy, Hyvämieli sekä Työnilo - kolme työelämän peruspilaria ja jokaisen ihmisen hyvän elämän edellytykset. Koska työssäkäynti itsessään toimii heille palkkana, ei rahaa voida tästä syystä erikseen maksaa. Samalla yrityksen kannattavuus nousee ja valtion taloustilanne lähtee nousemaan sitä enemmän, mitä suuremmassa määrin HYHYTYI otetaan eri yrityksissä käyttöön Kikyn jatkeeksi. Tämä on jaloin ja ultimaalisin tavoite Suomen työmarkkinoiden tervehdyttämisessä: he jotka ovat palkkansa ansainneet (raudanlujat osaajat, superjohtajat ym), saavat rahapalkkionsa, muille riittää Hymy, Hyvämieli ja Työn & tekemisen Ilo!
Työ itsessään on palkka
SeuraavaAskel
3
474
Vastaukset
- www.hv
Jep. Itsekin vastaan kaikesta kaikkien puolesta eikä minun katsota ansaitsevan edes minipalkkaa.
Tekisi mieli ryhtyä teurastajaksi, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Voisi wattu edes maksaa pyytämättä sen pienen palkan watun natsit. - money.or.nothing
Jos työ itsessään on palkka niin saan paremman palkan harrastuksistani. Teepä ne työsi sitten ihan itse minusta nähden!
- ryöstäkäsin
Se onkin kääntynyt siksi ryöksi, kun se on niin arvostettua että.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337