Palstalta poistuminen

Seppojuhani

Sehän on jokaisen oma asia, kuinka poistua palstalta. Viikoksi tai pysyvästi. On toki, mutta mutta...

Vakionikeistä muodostuu väkisinkin yhden sortin sosiaalinen yhteisö. Olemme ”virtuaalituttavuuksia”. Riippuvuuden aste eri kirjoittajien välillä vaihtelee.

-----
MillaN poistui palstalta näyttävästi tarinan kera. Sekä tarinan esittämistä että näyttävää poistumista kritisoitiin.

Toisaalta moccamimmin häipyessä koiravahdiksi, palstalla nousi asiasta iso häly jo yhdessä päivässä. Aivankuten edelliselläkin kerralla.

-----
Jokainen lukija on tapojensa orja. Jokainen olettaa näkevänsä täällä tuttuja nikkejä. Jos säännöllisesti kirjoittanut katoaa äkisti, se on muutos normaalista. Se herättää kysymyksiä. Onko hän loukkaantunut jostain kirjoituksesta vai onko hänelle peräti sattunut jotakin.

Onhan matemaattinen tosiasia, että palstoille kirjoittavista ihmisistä joku aina joskus katkaisee koipensa. Vakavampaakin sattuu; joku vaihtaa hiippakuntaa. 80 palstalla ei edes mitenkään ihmeellistä.

-----
Lähes päivittäin kirjoittavien ihmisten rooli palstan ”virtuaaliyhteisössä” on toinen, kuin kerran kuussa kirjoittavien.

13

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moccamimmi

eivät kaipaa minua, vain lehteä. Onneksi olen löytänyt sijaisen / seuraajan. Mutta on totta, että äkillinen poissaolo tai lähtö ihmetyttää, jos on tottunut "näkemään" nikin palstalla lähes päivittäin.

Jonkinlainen yhteisö väkisin muodostuu, halusi tai ei, tämä ilmiö on kaikilla niillä palstoilla missä käyn. Siinä on hyvät ja huonot puolensa, ja jos niitä käymme pohtimaan niin liikutaan aika lähellä tätä vakinikkikeskustelua, joka on anallyzzeerattu lähes puhki.

• Moccamisu

mitäs kivaa tänään keksittäis? :)

se on ainakin ihan salee, että moccamimmi saa tänään virtuaaliselkäsaunan ja muitten kans keksitään jotain tosi kivaa.. eiks vaan :P

p.s. moccamimmin on sitte ihan turha tulla tähän mitään lässyttään, nääs mä en lue sen viestejä!

• MillaN

...sisään Kaffeelle*

Saako täällä kuumaa kahvia vilusta värisevälle? :D

• MillaN

...ei kukaan tarjonnut lämmintä juotavaa...hipsii takaisin sänkyyn*:(

• merliNella
        MillaN kirjoitti:

Mistäs sinä siihen tupsahdit..:D

Täältä ei ilman kupposta poistuta:D

*tarjoaa höyryävän mukillisen*

• merliNella
        merliNella kirjoitti:

Mistäs sinä siihen tupsahdit..:D

Täältä ei ilman kupposta poistuta:D

*tarjoaa höyryävän mukillisen*

Terästys jäi...auttaa vilustukseen:D

*sieppaa mukin takaisin, lorauttaa reilusti lämmikettä ja ojentaa*

• taikanainen
        MillaN kirjoitti:

tänne sekaan vaan, mula on nyt ollut ainakin kiireitä, kahden palstan välistä liikennettä, en ehtinyt heti avaamaan konjakkipulloa. Takaisin vaan kirjoittelemaan:)

• MillaN
        merliNella kirjoitti:

Terästys jäi...auttaa vilustukseen:D

*sieppaa mukin takaisin, lorauttaa reilusti lämmikettä ja ojentaa*

...kiitos merliNella...tuo tuli tarpeeseen.:D

*hytisee*

• MillaN
        taikanainen kirjoitti:

tänne sekaan vaan, mula on nyt ollut ainakin kiireitä, kahden palstan välistä liikennettä, en ehtinyt heti avaamaan konjakkipulloa. Takaisin vaan kirjoittelemaan:)

...merliNella jo konjakit tarjosi.:D

• merliNella

Kyllä sitä miettii, jos joku vakituiseen kirjoitteleva katoaa palstoilta.

On monta mielipidettä, tuosta poistumisen ilmoittamisesta...jos ilmoitat..nousee haloo siitä mikä luulet olevasi tai ketä kiinnostaa..jos et ilmoita...alkaa huutelu missä oot ja milloin tuut...

Niin tai näin, aina aihetta kirjoituksiin..:D

• ZeireeNi

määki olin ny monta päivää veks, eikä kukaan edes hoksannu, etten oo paikalla.. *murjottaa* :D

• ...jokapäiväinen annoksemme virtuaalivuodatuksia ja on kohtuutonta odottaa kenenkään muuttavan tottumuksiaan noin vain.Lupa poistumiseen pitäisi olla valvonnanalaista---tietystikkin.

• Kyllä minä ainakin ihmettelen jos jotakuta ei näy vähään aikaan että mitä on tapahtunut. Onko loukkaantunut jostain, kiirettä, lomalla tai jopa vakava sairastuminen tms.

Pari kuukautta sitten ihmettelin missä sinä olet. Ajattelin että olit suuttunut tai kyllästynyt ja jätit meidät kokonaan. Oisit voinut kyllä jotain ilmoittaa *toruu tuommosta katoamista*.
      Anonyymikin oli kauan kateissa. Missä lienee ollut?
      Kyllä sitä huolestuu virtuaaliystävistäkin.
      Mukavaa Ystävänpäivää sinulle.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5340
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1592
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      231
      1550
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1143
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      302
      1105
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe