http://www.iltalehti.fi/digiuutiset/201802152200747278_dx.shtml
Niin tuttua...
Asus ei enää asusta meidän taloudessa. Näyttö pimeni yllättäen, näytönohjain rikkoutunut. Puoli vuotta vanha kone. Kk päästä huollosta lyhyt viesti;
"Itse aiheutettu, takuu ei korvaa"
Ja ei todellakaan ole itse aiheutettu
Se oli viimeinen ko. merkki mikä tähän talouteen tuli ja meni.
Ei enää Asusta
3
262
Vastaukset
- Bersel
Jos näytönohjain oli ylikellotettu, koneen tuulettimia on säädetty omatoimisesti tai kone itseasennettu ja siihen osunut jotain mikä aiheuttanut oikkarin, niin se on oma vika.
Jos olet varma että ei ole oma vika, niin siitä sitten yhteyttä kuluttajasuojalautakuntaan. Tuotteilla on takuu ja ellei myyjä tai maahantuoja osoita, että olet vian aiheuttanut, he maksavat.- sinulla.on.oikeutesi
>> Jos olet varma että ei ole oma vika, niin siitä sitten yhteyttä kuluttajasuojalautakuntaan. Tuotteilla on takuu ja ellei myyjä tai maahantuoja osoita, että olet vian aiheuttanut, he maksavat. >>
Juuri noin. Takuu tarkoittaa sitä, että maahantuojan/myyjän on korjattava vika. Jos eivät korjaa, heidän on todistettava, että asiakas on itse aiheuttanut vian esim. väärällä käyttötavalla. Kyse on todistustaakasta, joka on takuuaikana myyjällä. Miten ihmeessä näytönohjaimen hajoaminen voi olla asiakkaan vika - ellei konetta ole ronkittu esim. "Berselin" kertomalla tavalla?
- tolloja-riittää
Tyhmä ukko. Tuossa ajassa olisi ehtinyt hommata vaikka sata laturia, tai edes yhden, ja olisi maksanut muutaman euron, kympin ehkä enintään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622522
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151332
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251066