Itse kauhistelen kun jotkut pitävät akvaariota ilman minkään laisia lämmittimiä. Hapettimia tai suodattimia. Siis pelkkä akvaario ja vettä ja kalat!
Onko ne pakollisia vai kauhistelenko turhaan?
Onko pakollisia?
3
723
Vastaukset
- Jokuakvaristi
Lämmitin ei ole mielestäni pakollinen mikäli lämpötila pysyy hyvänä. Mutta suodatin kyllä täysin pakollinen. D:
Kauhistelet kyllä turhaan. Minulla on ollut akvaarioita jo vuosia, harvoin olen känyttänyt muuta kuin valaistusta. Osmoosisuodatin on tullut käyttöön joskus kauan sitten, mutta sehän on eri asia. Hyvä pohjamateriaali bakteereille ja kasveillekin, jos aiot pistää ne pohjaan on tietysti tärkeää, hyvä pohjamateriaali toimii myös suodattimena. Eräs asiantuntija, muun muuassa, ei käytä suodatinta: https://www.parosphromenus-project.org/de/
Usein kalat viihtyvät hyvin jos tiedetään mitä tehdään, ja miten tehdään, jos valitaan sopivat kasvit ja sopivat kalat ja annetaan niille sopivaa ruokaa.No, pelkkä akvaario ja vettä ja kalat ei ole hyvä idea, toimii kai väliaikaisesti karanteenina tai jotain sellaista, muuten on tärkeä että akalt viihtyvät ja ovat turvassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732825
- 642713
- 681802
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161590- 201570
- 151412
- 481277
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229