Onko Suomessa kiinalaista ravintolaa, joka ei kaataisi ruokiinsa pullokaupaööa teollisia lisäaineita ? Erityisesti tarkoitan tietysti natriumglutamaattia, jonka on laajalti todettu aiheuttavan päänsärkyä, pahoinvointia, migreenioireita mm. sahalaitakuvioisia näköhäiriöitä ym.
Kiinalainen ruoka on mielestäni todella hyvää, mutta aina kun sellaista pienenkinaannoksen syön, seurauksena on migreeni, päänsärkyä ja sahalaitakuvioita näkökentässä. Kyseessä tuo natriumglutamaatti. lisäaine E650, joka aiheuttaa "kiinalaisen ravintolan syndroomana" maailmalla yleisesti tunnettuja oireita.
Olisi todennäköisesti menestyvä konsepti näinä luomuruoan ylstyksen aikoina.. ?! (Aasialaiselle keittiölle tyypillisen umami-maun saa kyllä tietääkseni aikaan ilman keinotekoisia lisäaineitakin.)
Ei natriumglutamaatille E650
Kiinalainen ravintola joka ei käytä lisäaineita?
Ei_natriumglutamaatille
2
854
Vastaukset
- peetuPoika
Itsekin olen tuota miettinyt. Olen joutunut lopettamaan kiinalaisen ruoan syömisen ravintolassa tuon takia kokonaan
- 235rtgs
Pilvin pimein. Kaikki kinuskiraflat on niin natriumglutamaatteja. Rasisti ole hiljaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742922
- 642773
- 681812
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171659- 241647
- 201590
- 191508
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249