eli mikä kissan hiekka olisi kaikista paras, lähinnä ettei haisisi...
-kiitos
Mikä kissan hiekka....
14
3242
Vastaukset
- Qwerty
Olen kokeillut kahta erilaista hiekkaa, kissan helmiä (soramuodossa) ja tavallista paakkuuntuvaa kissanhiekkaa. Kissan helmet päihittää tavallisen hiekan 6-0. Ei haise lainkaan! Ainoastaan juuri sen hetken kun kissa käy kakalla, haisee hetken (minuutin). Mutta jos kakkaa ei samantien siivoa, niin helmet imee kakan hajun sisäänsä eikä se haise vaikka olisi näkyvillä. Pissa ei haise ollenkaan. Kissan helmet tulee halvaksi koska vaihtoväli on niin pitkä, itse olen pitänyt 2-3 viikkoa samaa hiekkaa, usein sanotaan että voi olla kuukaudenkin vaihtamatta.
Eli minä ainakin suosittelen kissan helmiä!- Satu
paljonko se (olikohan 3,6l) pussi kissan helmiä maksaa?
- Qwerty
Satu kirjoitti:
paljonko se (olikohan 3,6l) pussi kissan helmiä maksaa?
Tästä on jo joitain viikkoja kun viimeksi ostin, muistelen että oli joku 5€ paikkeilla per pussi tämä soramuotoinen tavara.
- käyttäjä
jos kissa hyväksyy pelletit, ne on halvin ja siistein ratkaisu, sekä ritilävessan omistajalle vieläpä käytännöllisin.
- JuuLia
Todella halpa ja hajuton vaihtoehto! Kissanhelmetkin soramuodossa loistavia, mutta kolmella kissalla pussi kestää hädin tuskin viikon eli kuukaudessa tähän menee yli 25 euroa, puupelletti kuussa maksaa noin 3,5 euroa! Houkutteleva hintaero! Kaupoissa puupelletti tosin jotain 6 euroa 4 kilon pussi, mutta rautakaupoista saa 20 kiloa noin 5 eurolla. Ja kun sattuu olemaan kesätyöntekijä niin halvemmallakin... ;)
- Eulalia
Tutustumme kumppanin kanssa juuri Vapon pelletteihin, jotka saimme tietoisuuteemme tältä palstalta. Näitähän siis myydään agrimarketeissa ja ovat tarkoitetut lämmitykseen, mutta käyvät hyvin siinä missä kaupan kissanhiekkapelletitkin. Ovat vain isompia.
Ainakin itse koin että tavalliset hiekat ovat karmeita, paakkuuntuvat takertuvat jokapaikkaan, helmet alkavat haista kuselle... Pellex-puupelletit hajoavat melko pian ja niistäkin kusi haiskahtaa. Vapon pelleteistä ei ole juuri haissut viriilien eli leikkaamattomien kollien kusi, ja tulevat halvemmaksi kuin Pellexit. Jotain päälle 5 e 10 L pussi.
Jos nyt jotain negatiivista pitää hakemalla hakea, niin koska ne eivät hajoa niin helposti, saattaa niitä sitten pyöriskellä vähän siellä sun täällä ja varomaton voi saada pöntön tukkoon jos änkeää sinne hajoamattomia pellettejä...
- Bucky
..aivan ehdoton ykkönen ainakin meidän huushollissa. saatavana myös hajustettu versio. Kissa tykkää ja äiskä tykkää. =) On kallista, (n.17-20eur) mutta maksaa itsensä takaisin, koska ei tarvitse vaihtaa yhtä usein kuin "tavallista" kissanhiekkaa. Yks paketti riittää meillä noin kaksi kuukautta (yhdelle kissalle). Sekin auttaa jos hommaat sellasen suljetun kissanvessan, johon saa kattoon aktiivihiili-suodattimet. Meillä ei ainakaan haise kissan tuotokset ollenkan.
- Oona
Olen tuosta evercleanista kuullut paljon positiivista. Minkä kokoisen paketin tuolla 17-20 €:lla saa?
Onko kyseessä pölyämätön hiekka? Se olisi aivan ehdoton vaatimus... - Bucky
Oona kirjoitti:
Olen tuosta evercleanista kuullut paljon positiivista. Minkä kokoisen paketin tuolla 17-20 €:lla saa?
Onko kyseessä pölyämätön hiekka? Se olisi aivan ehdoton vaatimus...Se on kymmenen kilon paketti. Asun Turun seudulla ja täällä se maksaa eläinkaupoissa lähes poikkeuksitta 18 euroa. En mä tiedä onko se pölytöntä vai ei..Itse olen kaikenlaiselle purupölylle allerginen (joudun pitämään gerbiilinikin erillisessä huoneessa), muttei Evercleanista ole ainakaan tullut mitään. Se on samanlaista kun kissanhiekka noin muuten mutta paakkuuntuu erittäin nopeasti ja on pienempirakenteista. Kai siitä hiukan tulee sellasta harmaata pölyä kun esim. vaihtaa hiekan, mutta ei todellakaan lähellekään niin paljon kuin tavallisesta hiekasta.
- :):):)
Meillä ainakin rainbow kissanhiekka toimii...
Se on edullista ja paakkuuntuu hyvin.Meillä puhdistetaan laatikko päivittäin ja ei haise.
Miinusta hiekassa on se että sitä kantautuu vähän huoneisiin... - Miau
Heips! minä kun kävin kaupassa, myyjä mainosti minulle jotain "maailman parasta kissan hiekkaa"? :DD ja se oli sellaista läpinäkyvää..ihanku jäätä? tai jäärakeita :DD se oli 5e sellanen 3kg pussi..:D et en ny tiiä et mitä se on mutta se on musta silleen aika halpa :D et mää ainakin ostan sitä..Ja se ei kuulemma haise :)
- Oisko ollu?
Oisko ollu kissan helmiä, niitä saa sellasina palloina ja rakeina. Mulla on niitä rakeita ja ne on ollu tähän mennessä parhaita niin hajuttomuudessa kuin hinnassakin.
- kisuliini
Oisko ollu? kirjoitti:
Oisko ollu kissan helmiä, niitä saa sellasina palloina ja rakeina. Mulla on niitä rakeita ja ne on ollu tähän mennessä parhaita niin hajuttomuudessa kuin hinnassakin.
niihän se taiskin olla :) (vilkaisee pussin kyljestä) :D no niitä kuitenkin tarkoitin :DD *nää mun hienot selitykset* x))
hinta on pumpsahtanut mm. polttoaine kustannusten
vuoksi - ulkolainen tuote - eikö olisi kotimaista vastinetta samoilla ominaisuuksilla ?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144