Uuteen loosiin astumassa
olen vähin äänin.
sydämestäin muistot jätän
hellästi ne käärin.
🌸 🌿
Monen hetket ilonsävyyn
kauneimmat nyt laitan
arkistojen unenhämyyn
ruusun muistoks' taitan.
🌷🍀
Kanssanne oon saanut jakaa
monen monta vuotta
ystävätkin ympärilläin
kiittäisinkö suotta ?
❣️
Kiitos kirjoitteluista kanssanne
ja jatkuu merkeissä:
Hyvää Huomenta suomi 80 😊
Jäähyväiset 70+ palstalle, ja hyvää jatkoa!
21
523
Vastaukset
- hellanguudis
On valitettavaa, etten löytänyt sinusta sitä suurta ihmistä, jollaiseksi pyrit. Yrityksesi huomasivat kaikki ja osa epäonnistumisesikin. Olen pahoillani ja pyydän anteeksi. Runosi on ajatuksiltaan kaunis ja hyvä.
Hyviä tulevia päiviä!- ih-mettelijä
Ruunemanko noin teilaavasti kirjoittaa Sinisirkulle?Kas kun ei rekattuna kirjoita!
- älä.lähde
ih-mettelijä kirjoitti:
Ruunemanko noin teilaavasti kirjoittaa Sinisirkulle?Kas kun ei rekattuna kirjoita!
Tuo on kateellisen ajan tekstiä. Ruune sanoo suoraan nikillään. Toisin ei hän sinisirkkua haukkuisi. Ss on yksi palstan sieluja, ikä siinä on sivuseikka.
- epäuskottavaa
Monennetko jäävyväiset nämä onkaan ? Jamonesko nimimerkki ? Uskottavuus nollan luokkaa . Ei tarvitse kuin että ruune pyytää jäämään, et mihinkään häippäse. Voihan aina uuden nikin ottaa ja miinustaa 10 v. Iästään.
- kevättäkaikille
nimim epäuskottavaa.
Usko kaikista niin paljon hyvää kuin suinkin voit. Älä arvioi muita itsesi mitalla.
Jos heillä on avuja, jotka sinulta puuttuvat, anna ennakkoluulottomuutesi kasvaa
samaa tahtia heidän hyvän onnensa kanssa.
Älä kadehdi ketään, niin sinun ei tarvitsekaan kadehtia ketään.
Pyyntö; kirjoitelkaa palstalle sini. sirkku samoin runne !
- mehtäratijo
Hieno runo ja sievä valokuva niin nuorekkaan näköisestä kirjoittajasta.
Joku kateellisuudessaan näkee niissäkin pahaa, On tosin muistettava, että kateellisuus on eräs ihailun muoto. - eräsihailijasi
Onko tämä nyt niin tarkkaa, minkäikäisenä tänne kirjoittaa? Mielestäni ei ole, yhtä hyvin voisit jatkaa, koska olet eräs tasapainoisimmista kirjoittajista ja todella mukavantuntuinen ihminen. Maailmassa on niin vähän hyväntuulisia ja iloisia ihmisiä (vaikka jokaisella on omat vaikeutensa ja kremppansa) ja sinulla on kyky saada muutkin hyvälle tuulelle. Toivoisin, että jatkaisit täällä, voithan toki siitä huolimatta kirjoitella 80 -osastolle.
- tuttukin
onhan se ,rekattuna kohtelias, mustalla nikillä riittää rohkeutensa ivailla ja ilkeillä
koettu on jo vuosia eri nikeillä
kunhan malttaisi olla ottamatta kantaa joka riitaan - känäs
Onko varmasti ivailija ss, arvailetko taas.?
- kateuttaseon
känäs kirjoitti:
Onko varmasti ivailija ss, arvailetko taas.?
Ivailijoita ja irvileukoja on varmaan montakin, nikillä tai ilman. Tuo ei ole edes arvailua, vaan puhdasta ilkeyttä arvailun kohteille. Kateellisuutta myös, koska ss on hauska, tietääpaljon ja taiteellinenkin. Ei taida ihan köyhäkään olla.
- Ramoona_
Ikäryhmät ovat vain viitteellisiä , mutta onhan täällä oikeus valita niistä se, missä viihtyy, ei ole sotujen tarkistusta. Itse olen kauan täällä kirjoitellut, mutta ns. palstaikää on vielä 8 vuotta jäljellä. Tulin katsastelemaan täytettyäni 60 ja jäätyäni omasta tahdosta terveenä eläkkeelle, kun se mahdollisuus oli. Kun päivittäiset työkaverien kontaktit olivat ohi , vapaaherrattarena oloon sai täältä hyvää osviittaa kauemmin sitä kokeneilta. Silloin syntyi lyhyellä aikavälillä monta lastenlasta, ja oli mahdollista antaa heille paljon aikaa. Nyt heitä on alakoululaisesta opiskelijaan, murkkuja ja teinejä . Nuoret pitävät kiinni tässä päivässä ja opettavat suhteellisuudentajua. Minulla on myös 80-kymppisiä harrastuskavereita, ihan hyvin ikähaitari 60-80 voi toimia yhdessä jopa liikunnassa.
Varmaankin on tullut tänne uusina kirjoittaville kylmää vettä niskaan, jotkut puolustavat reviiriään, mutta ei kenenkään lupaa tarvitse tullakseen kirjoittelemaan. Uudet ovat tervetullut lisä tähän melko laimeaan osallistumiseen, mutta eikö palstan ikäryhmän vaihtamisesta pitäisi saada päättää itse ilman painostusta puolin tai toisin. Itse en kovin aktiivinen ole koskaan ollut, viime vuosina etenkään, en ole tutustunut arkistoihin enkä ollut mukana alkuvuosina. Valtataisteluista ym. kärhämistä en ole kiinnostunut, ohitan sujuvasti eikä jää mieltä vaivaamaan. Kirjoittamista voin harrastaa muuallakin, tämähän on yksi vaihtoehto monista, palstakirjoittelu on vaan ihan oma lajinsa.
Katsotaan nyt, miten tilanne kehittyy. - känäs
Miksi näin on , että palstan valopilkku iloinen sini.sirkku saa niin huonon kohtelun ilmoittaessa palstanvaihdosta. Kuinka kukaan voi kuvitella todeksi niitä syytöksiä mitä hänen niskaansa satelee.
En näin likaisessa operatiossa ole vaihtamassa palstaa,82 ikäisenä olen riittävän vanha mihin tahansa palstaa mutta miten joku kehtaa näin yrittää saada itselleen jotakin etua mikä ei ole mahdollista hänelle, hänen pitkän ilkeilyhistorian huomioon ottaen. - Eitodellista
Aloittaja ei varmaankaan ole tosissaan. Itse olen 60 mutta käyn ihan jokaisen iän sivulla tai palstalla jos huvittaa käydä. Useimmiten kyllä vain välillä 40 - 80 -vuotiaat. Täällä saa liikkua vapaasti, täällä ei tarvita kenenkään lupaa minkään sivun aukaisemiseen. Ei kai se voi olla epäselvää kenellekään?
Miksi en saisi ankkuroida 80 palstalle,... kirjoitanhan millä osastolla haluan! Enhän minä vihoissani pois siirry, vaan järkeilin että siellähän olen, ja kirjoitan siellä katsellen missä löydän minua puhuttelevia aloituksia..
Sitähän en voi kieltää, että olen vieroksunut hieman nykytilannetta, jossa riitelyt, epäilyt ja luulot on saaneet turhaa sijaa. Mutta mitäpä niistä sen enempää.
Muutenkin elämä hymyilee, ja on täynnään kiinnostavia asioita, joista innostuessani otan selvää ja kirjoitankin. Paljon on palsta antanut minullekin kanavana, jossa saa, ja voi kertoa kokemuksiaan. v
Ei mikään ole kohdallani muutenkaan muuttunut, lääkärintarkastuskin on vasta ensi syksynä.
Kiitos teille kultaiset ihmiset, pyynnöistä jäädä,...en minä pois lähde, seuraavan oven takana olen tallella, ruuneman'kin oli ilokseni siellä aamulla!- että.sortoa.oli
Kun on lukenut eräitä puheenvuoroja, niin tulee mieleen, että s.s. on samassa sarjassa pilmarin ja Bilmanin kanssa Kaikki kolme ovat ovat joutuneet kokemaan täällä aiheetonta sortoa.
- nauruajailoisuutta
on niin erilaista"sarjakuristaja saapui hovioikeuteen: hekotteli ja vilkutteli kameroille - vaatii harvinaisen syytteensä kumoamista.Elämänsä aikana kolmeen henkirikokseen syyllistynyt Michael Maria Penttilä vastaa hovioikeudessa syytteeseen törkeästä henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmistelusta."
- yllätysyllätys
Jos haluatte, tulkaa tänne vaan kaikki erakoitumasta sieltä 80 palstalta !
Kaikki me ollaan 70 .
Tekin ! - äläjätä
Niin ollaankii, minä 70 . Saa täällä kirjottaa kuka vaan iästä riippumatta , jolla kiinnostusta on. Ja niin on varmaan tehnytkin , täällä on ollut aina hienoja monipuolisia kirjoittajia . Ss on niim ahkera tutkimaan ja tekemään aloituksia, älä jätä meitä !
Voi hyvä ihme teidän kanssanne! Koko aamupäivän nousi tuo hellyyttävä "älä jätä" mielleeni, ja niin moneen kertaan.Miten voi olla reagoimatta,...En jätä, enkä olisi jättänyt sielläkään, mutta kaipa kirjoitan sitten molemmilla palstoilla, vaikka "sudenulvontaa" lienee tiedossa 😊 ))
Oli laadukas kannanotto avaukseeni 94 vuotiaalta, ihailin sujuvaa ulosantia, jatka kyllä sielläkin,mutta nyt menen iltapäiväkaffeelle Kahvipirttiin
Toivon mukaan joittenkin vuosien myötä sinne 80-vuotisten joukkoon meistä itse kukin tulee aikanaan siirtymään. Sinänsä kyllä aromaattista ryytiä ajatusten vaihtoon siunautuisi lisää, jos aika ajoin visiteerailisimme myös muualla kuin oman ikäryhmämme osastossa. Toisaalta näitä keskustelujen otsakkeita ja tuumiskelumahdollisuuksia löytyy aivan runsauden pulaksi saakka ja olenhan sitä minäkin tullut laatineeksi kommentteja aiheesta jos toisestakin, mm. politiikan ja talouden aiheet usein esillä. Sikäli mikäli tosiaan ajastaikojen mittaan vielä järki juoksee ja peukalo heiluu, niin sinne 80-ryhmään meikä-äijäkin siirtyisi syksyllä 2022. Terveiset Sinulle "sini.sirkku"!
Kiitos tervehdyksestä Leiriniekka, olen kyllä seurannut maltillista viestittelyäsi silloin tällöin palstalla. Tuo eri palstoilla vieraileminen olisi tervehdyttävää, kas' kun pienemmän ryhmän sloganit ja iskusanat tahtovat jäädä päälle!
Luin tässä illan tullen palstakirjoituksia,
vilkkaasti näkyy palstanvaltaaja yrittävän tehdä tilaa 60 kymppisille. Taitaa olla turha tehtävä, palstan plastisuus vain kasvaa mahduttaessaan lisää pulinaa.
Aller'han siitä vain iloitsee, mitä enemmän valot
vilkkuu tietokoneissaan😊 !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846