Minulla on kolmen kuukauden ajan ilmestynyt ihoon monenlaisia ihottumaoireita. Tavallisen näköiset luomet ovat muuttuneet rasvaluomiksi, useita niitä. Sitten on tullut herneen kokoisia punaisia vuotamattomia läiskiä, joista osa on laajennut. Jotkut niitä olivat myös koholla olevia alun jälkeen. On myös pieniä punaisia pisteitä eri puolilla kehoa ja kutisevat. Kaikki nämä kutisevat, mutta eivät koko aikaa. Kutina alkaa päivittäin jossain osaa kehoa tai parissa paikasa. Johonkin on tullut muutamien senttimetrien epäsymmetrisiä punaisia läiskiä.
Ainaista rasvausta, joskus vahvaa kortisonivoidetta.
Erikoislääkärille on kuukausien jono.
Onko muilla tällaista ?
Monimuotoinen ihottuma
67-V
1
129
Vastaukset
- 67-V
Kaivoin vanhat kosketusallergia-potilasohjeeni. Olin unohtanut olevani alleginen myös tällaiselle Lanolin Alcohol-aineelle. Jossain huulirasvassani lukee Lanolin aineosana. Onkohan niitä monenlaisia vai onko heti hylättävä ko rasva, joka muuten on ilman hajusteita ym. ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219