Lankkulattia ja lattialämmitys?

ostetuntalonpoika

Onko kokemuksia lankkulattiasta ja lattialämmityksestä? Kuinka paksua tavaraa voi laittaa lattiaan, että saisi lämpöä läpi? Mites lankun eläminen lattiassa jos on lattialämmitys?

5

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säggäri

Kyllä niitä on tehty, en sitten tiedä onko miten ravistunut. Ihan normaalia lattialautaa, 3-4 senttistä on ollut. Hieman vajaa villloitus ja päälle kanaverkko johon lämmityskaapelit kiinnitetään, tai sitten lämmityskelmu villan päälle. Ja termostaattina yhdistelmätermari. Näin sähköllä, vedellä sitten putkien kiinnitys peltisiin lämmönluovutuslevyihin.

• Lankkulattia

Vaikka täällä hirsitalofoorumilla kivenovaan jotkut väittävät että puu ei eristä lämpöä, niin kyllä se vaan aika tehokkaasti tuollainen normaali lankkulattia estää sitä lämmön pääsyä huonetiloihin. Itse en missään nimessä laittaisi ainakaan parkettia paksumpaa puuta lattiaan missä on lattialämmitys.

• Ideanikkar

Voisikohan lankkuihin kovertaa uran lattialämmitysputkelle tai sitten jyrsiä puolikuunmuotoiset urat vierekkäisten lankkujen reunoihin ja asentaa putket väliin?

• Salasuhde

Meillä on , asennettu 4 vuotta sitten. En suosittele. Lattia ravistuu kun kuivuu, kuluttaa myös paljon energiaa .

• ihmetystä

Kuinka se sitä energiaa kuluttaa? Mihin se lämpö sitten menee jos ei lämmitä torppaasi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe