Vw GolfGTE, Tuulilasin vertailun huonoin ladattava

JustusKiärä

Tuulilasi-lehti kirjoittaa numerossa 1/2018 ladattavasta Volkswagen GTE:stä:

"GTE:n kulutus hybridiajotilassa on niin korkea, että Golf mallistosta löytyy järkevämpiäkin vaihtoehtoja."

Kulutus hybridiajotilassa oli 6,9 l/100km.

12

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitensenytmenikään

      Paras ajettavuus ja ajoasento sekä mukavuus sekä varustelu, riittävästi tehoa. Taisi kuitenkin voittaa testin...Toyota uskovaiset voivat olla toista mieltä. Minä valitsen laadun ja se on VW .
      Suurin osa ajoistani on alle 50km/vrk ja ne menee lähdes täysin sähköllä - ei haittaa matalan kulutus.

    • Plugin.prius.iso.floppi

      http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201802132200740017_oa.shtml

      GTE voitti koko vertailun kun taas Tojo jäi taas aivan viimeiseksi. Näinhän nämä vertailut ovat viimevuosina aina menneet.
      Tojohönö yrittää hehkuttaa yhden ajomoden kulutuslukemia, mutta jokainen täysjärkinen ymmärtää että kokonaisuus on tärkeämpi kuin yksi väkisinkaivettu lillukanvarsi.

      Miettikääpä vaikka sitä kuinka paljon yhden ajomoden bensan kulutuslukema vaikuttaa kuluttajalle joka ajaa kokonaan sähköllä.
      Ja onhan GTE kulultaan, ajoltaan ja tiloiltaan täysin eri kulkan auto kuin muovinen lyllertävä Prius. On hämmästyttävää että käytännössä Spritmonitorin mukaa molemmat kulkevat neljällä litralla / 100km. Priuksesta on yritetty kaivaa kaikki taloudellisuus suorituskyvvyn ja tilojen kustannuksella. Golf GTE on erittäin nautinnollinen ja tilava perheauto, silti kulutus ei ole käytännössä yhtään Priusta suurempi.
      Tojota on sössinyt homman ja on ansaitusti vertailujen viimeinen. Kuluttajatkin ovat valinneet VW:n ladattavan viisi kertaa useammin kuin Tojon. Ei Suomen kansa tyhmää ole.

      • Näimeneese

        Lukekaa tuo lehti vaikka kirjastossa niin ei tarvise lukea edellisen kaltaisia sepustuksia. Vertailussa olleiden neljän auton välille oli tehty keinotekoisesti vain kymmeneosapisteen eli 0,1 pisteen erot. Ainoastaan Prius toimi syksyn muutaman asteen lämmössä kuten ladattavan auton tulee toimia. Helmikuun pakkasissa niistä ei enää autoksi olisikaan.


      • Yritäthämätä

        Minkä vitun ajomoden? Älä yritä hämätä lukijaa.


    • vw.rule.oke.vv

      volkkarista ei ole autoksi edes koleaan kesäsäähän, masokisteille ainan passeli kikotin, että tuntee elävänsä kun saa kiikuttaa alvariinsa korjaamolle, korjaamo on kuin toinen koti

      • tojot.100.prossaa.bensa

        Tojoahan joutuu kiikuttamaan tuplasti pajalle Volsuun nähden jo pelkästään normihuoltojen takia. Siinä jos missään tulee paja tutuksi ja lompakko kevyeksi. Hybridikuskeille tojo on tehnyt vielä sellaisen källin että on pakko käyttää tojon marmoritiski-huoltoa, muuten akkutakuu raukeaa. Muut voivat kilpailuttaa huoltonsa ja tehdä siellä missä saa halvimmalla parasta palvelua. Tojokuski ramppaa kaksi kertaa useammin huolloissa ja aina maksaa merkkihuollon kalliit hinnat.

        Ammattilaiset rankkasivat GOLF GTEn aivan aiheesta ja ansiosta Tojon yläpuolelle. Vajaakokoinen ja hidas lyllertäjä. Kyllä myös kansa on huomannut miten surkeaa tojon tarjonta ladattavissa on. Vain yksi malli ja sekin jää kaikissa vertailuissa viimeiseksi.
        Siksi tojo ei ole saanut kilpiin tänä vuonna kuin 19 Priusta. Naurettava määrä.

        VW vyöryttää samaan aikaan laajalla rintamalla ja rekisteröintilukema on aivan eri luokkaa eli yli sata kappaletta. Pientähän tuo vielä on, mutta pitää muistaa että VW:llä on lisäksi täyssähköisiä autoja ja kaasu-autoja. Tojolla ei ole mitään muuta kuin tämä yksi ladattava ja kaikki loput ovat 100% bensa-autoja.
        Ympäristöä ajattelevalle tojolla ei ole oikein mitään tarjottavaa. VW:llä on vaihtoehtoja joka lähtöön.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/table/tableViewLayout2/?rxid=fce43aaf-15b0-4111-926f-0877ac47bc2b


      • sam.arbete
        tojot.100.prossaa.bensa kirjoitti:

        Tojoahan joutuu kiikuttamaan tuplasti pajalle Volsuun nähden jo pelkästään normihuoltojen takia. Siinä jos missään tulee paja tutuksi ja lompakko kevyeksi. Hybridikuskeille tojo on tehnyt vielä sellaisen källin että on pakko käyttää tojon marmoritiski-huoltoa, muuten akkutakuu raukeaa. Muut voivat kilpailuttaa huoltonsa ja tehdä siellä missä saa halvimmalla parasta palvelua. Tojokuski ramppaa kaksi kertaa useammin huolloissa ja aina maksaa merkkihuollon kalliit hinnat.

        Ammattilaiset rankkasivat GOLF GTEn aivan aiheesta ja ansiosta Tojon yläpuolelle. Vajaakokoinen ja hidas lyllertäjä. Kyllä myös kansa on huomannut miten surkeaa tojon tarjonta ladattavissa on. Vain yksi malli ja sekin jää kaikissa vertailuissa viimeiseksi.
        Siksi tojo ei ole saanut kilpiin tänä vuonna kuin 19 Priusta. Naurettava määrä.

        VW vyöryttää samaan aikaan laajalla rintamalla ja rekisteröintilukema on aivan eri luokkaa eli yli sata kappaletta. Pientähän tuo vielä on, mutta pitää muistaa että VW:llä on lisäksi täyssähköisiä autoja ja kaasu-autoja. Tojolla ei ole mitään muuta kuin tämä yksi ladattava ja kaikki loput ovat 100% bensa-autoja.
        Ympäristöä ajattelevalle tojolla ei ole oikein mitään tarjottavaa. VW:llä on vaihtoehtoja joka lähtöön.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Ensirekisteroinnit/050_ensirek_tau_105.px/table/tableViewLayout2/?rxid=fce43aaf-15b0-4111-926f-0877ac47bc2b

        VW:lla on paniikki päällä kun uudet päästörajat uhkaavat miljardikorvauksien muodossa. Pitää nopeasti koettaa kyhätä muka sähköautoja, jotka vain teoriassa ovat ympäristöystävällisiä. Toyotalla ei ole huolta nykyisilläkään malleilla, koska päästörajat alittuvat hienosti eikä sanktioita ole tiedossa.
        Saksalaisista merkeistä BMW teki viisaasti kun alkoi yhteistyön Toyotan kanssa saaden samalla maailman parasta hybritekniikkaosaamista sovellettavaksi omassa tuotannossaan.


      • tojo.takamatka
        sam.arbete kirjoitti:

        VW:lla on paniikki päällä kun uudet päästörajat uhkaavat miljardikorvauksien muodossa. Pitää nopeasti koettaa kyhätä muka sähköautoja, jotka vain teoriassa ovat ympäristöystävällisiä. Toyotalla ei ole huolta nykyisilläkään malleilla, koska päästörajat alittuvat hienosti eikä sanktioita ole tiedossa.
        Saksalaisista merkeistä BMW teki viisaasti kun alkoi yhteistyön Toyotan kanssa saaden samalla maailman parasta hybritekniikkaosaamista sovellettavaksi omassa tuotannossaan.

        Taas niin päin persettä.
        BMW:n hybridit perustuvat aivan eri konseptille ja teknologialle kuin tojon yli 20 vuotta vanha viritys on. Tojolla ei ole antaa mitään tällä saralla.

        Sähköautojen tekemisessä tojo on se jolla on paniikki päällä kun muilla on sähköautot jo myynnissä ja Tojo vasta aloittaa projektiaan. Takamatkalla taas.

        https://www.theverge.com/2017/12/18/16791376/toyota-1-million-electric-cars-2030-ev

        "But it is also behind giants General Motors and Volkswagen Group in developing long-range plug-in vehicles."


    • i3.on.paljon.parempi

      "Saksalaisista merkeistä BMW teki viisaasti kun alkoi yhteistyön Toyotan kanssa saaden samalla maailman parasta hybritekniikkaosaamista sovellettavaksi omassa tuotannossaan."

      Kerropa se hybridi-BMW jossa on jotain yhteistä tojon hybridien kanssa.

    • i3bmw

      Tyyris mopoauto markkinoilla, laatutietoisille tumpeloille!

    • suuriharmituspäällä

      Luin lehden,
      VW voitti testin, tojo jäi viimeiseksi.
      Huonoin on se viimeinen, ainakin nykykäsityksenkin mukaan.
      Vain uusi testi, jossain muussa lehdessä voi muuttaa tilanteen, ei muuten.
      Odotellaan sitä ja tyydytään nykytilanteeseen, vaikka se harmittaakin meitä.

      • Miettikääs_tätä

        Volkswagenin GTE

        Mitä tapahtuu kun samaan voimalinjaan laitetaan epäluotettavuudestaan ja heikosta kestävyydestään kuulut komponentit peräkkäin.
        Vw 1.4 Tsi Dsg Vw-hybridiharjoitelma = Varma tekninen ja taloudellinen katastrofi.
        Kuinka tuollainen paketti voisi hätäisesti kokoonkyhättynä kestää kun palaset eivät kestä yksittäisinäkään komponentteina. Volkswagen-konsernipaniikki näkyy erinomaisesti tästäkin yrityksestä ja sama juttu Vw-sähköautojen kohdalla. Jos akut kestävät ajaa talvella 70 km ja kesällä optimiolosuhteissa 150 km niin se on monelle autonkäyttäjälle aivan liian vähän. Ja mitä tapahtuu kun kalliit Li-Ion-akut väsyvät muutamassa vuodessa? Seuraa saksalaisten ilmiöstä käyttämä hauska ilmaisu ”Wirtschaftliche Totalschade”eli taloudellinen täystuho jossa korjauksen arvo ylittää auton arvon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

      Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe