Olin naprapaatilla

EiTarviEnääMennä

Menin selkäjumin takia naprapaatille, oli oikein D.N eli koulutettu naprapaatti, tarkistin asian vielä rekisteristä. Paikka hieman kolkko, laitakaupungilla vanhassa kiinteistössä, vanhanaikainen hierontapöytä ilman kyynärtukia. Tämän 65-vuotiaan naprapaatin olemus oli melkoisen kaikkitietävän oloinen, haukkui heti kättelyssä koko Suomen hierojakoulutuksen yms. Muutenkin jutuiltaan sellainen ns psykopaatin oloinen.

Mitään esitietoja ei kysellyt, eikä ollut juurikaan kiinnostunut kun selitin mistä selkäjumi oli mahdollisesti peräisin.

Pehmitti ensin ultraäänellä selkälihakset. Ja kävi sitten käsiksi selkääni kuin yleinen syyttäjä. Hän veteli rystysillä suoraviivaisin liikkein, ylös-alas edestakaisin ja jutteli samalla kaikkitietävästi kuinka selän käsittely on loppujen lopuksi yksinkertaista hommaa, ja haukkui samalla nykyajan fysioterapeutteja. Tuntui hirveältä, kun tämä ajeli rystysillä ylikovaa selkälihaksiani edestakaisin. Tunsin miten selkälihakset suorastaan nuljuivat siinä rystysten alla kuin kitarankielet.

Sitten hän alkoi venyttämään yhtäkkiä aivan kylmiltään niska-hartia lihaksiani. Otti päästäni kiinni ja taivutti sitä molemmin puolin sivuille. Tunsin miten niskalihakseni kramppasi ja pyysin lopettamaan. Naprapaatti hieman jopa hiiltyi ja moitti etten ole tarpeeksi rentona. Sitten hän käski selin makuulle, ja otti päästäni kiinni ja painoi sitä kohti rintakehääni. Muutenkin ryhti hieman etukumara, niin tämä vain pahensi asiaa.

Käteisellä piti maksaa, ei kuitteja eikä kortteja. Viiskymppiä otti tunnin setistä.

Lopputulos oli, että olen ollut nyt kaksi viikkoa sairaslomalla, muutama päivä kerrallaan. Ensimmäinen viikko niska-hartiaseutu täysin jumissa, eikä päätä pystynyt kääntää juuri lainkaan. Selkä myös aivan mustelmilla ja tukossa joka suuntaan. Lisäksi en edelleenkään jaksa kannatella päätäni kovin kauaa, kun pitää päästä jo takakenoon lepuuttamaan niskalihaksia.

Miten tällainen voi olla mahdollista? Kuitenkin koulutettu D.N naprapaatti kyseessä. Toki opinnot suoritettu rekisterin mukaan joskus 70-luvun lopussa, Ruotsissa. Että onko noussut jollain tapaa ammatti päähän, eikä ole enää päivittänyt osaamistaan pitkään aikaan?

1

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koulutetutosaa

Vain koulutetut osaa. Näinhän terveydenhoidon kyseen ollen aina toistellaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe