Ei oikein täsmää, auto jota liikenteessä 60.000...

EISeTäsmää

...autoa enemmän kuin toiseksi eniten liikenteessä olevaa, ruostuu nopeasti. Joku tuossa väitteessä nyt ei oikein täsmää.

No, ei tuota ole vaikea huomata, että mistä mättää.

41

3568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taures

      No, tuon yhden kahelin väitteiden kanssa ei täsmää yhtään mikään. Naurettava tyyppi.

    • KaikkiTämänTietää

      Vuoden 2010 jälkeen tehdyt Toyota ruostuvat todella nopeasti ja tästä olemme saaneet paljon infoa alan julkaisuista ja tutkimuksista. Vanhemmat olivat vähän parempia tuon suhteen.

      • jeesusauttaa

        Mersu ruostuu Toyota ei. Sen tietävät kaikki aikuiset ihmiset.


    • xczz

      Moro Pena.

    • KaikkiTämänTietää

      Sanos muuta, kuka ostaa vielä volkswagen konsernintuotoksia dinside.no/motor/volkswagen-har-hatt-store-rustproblemer/60959820 tästä sitten lisää lukemaan ekstrabladet.dk/biler/se-listen-disse-biler-ruster-mest/6574379 jälkimmäisessä sitä faktaa ruostujista ja ei niin ruostuvista.
      Oliko lasipalatsissa edelleen hiljaista, mutta klongskorjaamolla edelleen ruuhkaa?

      • LiittimetkinSULAA

        Sori Holisti, kääntösi ei onnistu vieläkään ja Toyotat ne vaan ruostuvat.


      • KääntöäPyysit
        LiittimetkinSULAA kirjoitti:

        Sori Holisti, kääntösi ei onnistu vieläkään ja Toyotat ne vaan ruostuvat.

        Tässä apua lukemiseen.

        Katso luettelo: Nämä autot ruostuvat eniten
        Automme ovat vähemmän suojattuja kuin aikaisemmin.
        Tekijä: Niels Friis

        Ruotsalaisen tutkimuslaitoksen Swerea Kimabin raportti osoittaa, mitkä autot ovat ruostuneita ja vähiten.

        Raportti osoittaa myös, että uusissa autoissa on viime vuosina lisääntynyt ruostuminen.

        Jälkimmäinen on ristiriidassa autonvalmistajien omien ilmoitusten kanssa.

        Pohjoismaiden suurimman autoryhmän mukaan We Car Owners, viimeisin KIMAB-raportti osoittaa, että jotkut autot ovat vähemmän suojattuja ruostetta kuin vuoden 2009 raporttissa.

        "Raportti vahvistaa jokapäiväisen kokemuksen, että autojen ruosteenesto tehtaalla ei ole parantunut. Siksi on ratkaisevan tärkeää saada autoosi ruostesuojaus. Tämä pätee kaikkiin autoihin riippumatta siitä, myydäänkö ne ruosteen takuulla ja vaikka ne sinkittyvät, sanoo Tanskan teknillisen instituutin erikoisammattilainen Jan Helbo.

        VW floppasi
        Raportista käy ilmi, että VW Passat on ruosteisimpia autoja (41%), jota seuraa Hyundai Santa Fe (38%).

        Positiivisessa päässä löytyy Renault Clio (0%) ja Toyota Avensis (2%).

        Jan Helbon mukaan on tärkeää huomata, että käytännössä ei ole automerkkejä, jotka ovat ruostevapaita.

        Saman automerkin yksittäisten mallien välillä voi olla suuria eroja.

        Tämä tarkoittaa sitä, että jos ostat saman automerkin ja mallin uudestaan, voit helposti olla ruosteongelmia, vaikka autonmallin aikaisemmassa versiossa ei ollut.

        Tanskalaiset autot ovat erityisen hankalia
        Vi-auton omistajien mukaan huono suoja ovien paneeleissa on suurin ongelma, ja se on kriittinen, koska oven paneelit ovat osa auton kantavaa rakennetta.

        Tanska on yksi maailman hankalimmista ruostesuojausolosuhteista, joten heikommasta ruostesuojauksesta voi olla merkittäviä seurauksia.

        - Tanskalaiselle märkäilmalle ei ole tuotettu autoa. Siksi ensimmäinen ruostesuojaus on tärkein, koska se takaa, että suojaat kaikki auton osat. Mitä nopeammin teet sen, sitä pidempi on auton elämä. Sen sijaan ennemmin kuin ruostetta, sanoo Dinitrolin tekninen johtaja Mogens Vestergaard lehdistötiedotteessa.

        Raportista
        Ruotsalainen Swerea KIMAB on tutkimuksen takana 4-7-vuotiaiden autojen kyselytutkimuksen jälkeen ja raportti valmistui vuonna 2014.

        Tutkimuksen menetelmänä on leikata ennalta määrättyjä ja vastaavia osia koriin törmäysvaurioilla olevilla autoilla, tutkia niiden ruostumista.

        Nämä 5 autoa ruostuvat eniten:
        VW Passat: 122 kpl, 41%
        Hyundai Sante Fe: 18 kpl, 38%
        Citroën C3: 34 kpl, 35%
        Fiat Punto: 64 kpl, 18%
        Kia Cee d: 62 kpl, 18%

        Nämä 5 autoa ruostuvat vähiten:
        Renault Clio: 10 kpl, 0%
        Toyota Avensis: 62 kpl, 2%
        Renault Mégane: 140 kpl, 3%
        Ford Focus: 110 kpl, 3%
        Opel Astra: 48 kpl, 4%

        Selitys: Ensimmäinen numero ilmaisee tutkittujen metallipintojen lukumäärän, sitten ruosteisuuden prosentteina. Automallit olivat kaikki vuosilta 2006-2009 ja ovat aakkosjärjestyksessä. Raportti sisältää seuraavat osat: konepelti, ovi, takaluukku, takalokasuoja, etu- ja takaovipaneelit.

        Lähde: Swerea-Kimabin ruosteselvitys vuodelta 2014.


      • MinähänKäänsin
        KääntöäPyysit kirjoitti:

        Tässä apua lukemiseen.

        Katso luettelo: Nämä autot ruostuvat eniten
        Automme ovat vähemmän suojattuja kuin aikaisemmin.
        Tekijä: Niels Friis

        Ruotsalaisen tutkimuslaitoksen Swerea Kimabin raportti osoittaa, mitkä autot ovat ruostuneita ja vähiten.

        Raportti osoittaa myös, että uusissa autoissa on viime vuosina lisääntynyt ruostuminen.

        Jälkimmäinen on ristiriidassa autonvalmistajien omien ilmoitusten kanssa.

        Pohjoismaiden suurimman autoryhmän mukaan We Car Owners, viimeisin KIMAB-raportti osoittaa, että jotkut autot ovat vähemmän suojattuja ruostetta kuin vuoden 2009 raporttissa.

        "Raportti vahvistaa jokapäiväisen kokemuksen, että autojen ruosteenesto tehtaalla ei ole parantunut. Siksi on ratkaisevan tärkeää saada autoosi ruostesuojaus. Tämä pätee kaikkiin autoihin riippumatta siitä, myydäänkö ne ruosteen takuulla ja vaikka ne sinkittyvät, sanoo Tanskan teknillisen instituutin erikoisammattilainen Jan Helbo.

        VW floppasi
        Raportista käy ilmi, että VW Passat on ruosteisimpia autoja (41%), jota seuraa Hyundai Santa Fe (38%).

        Positiivisessa päässä löytyy Renault Clio (0%) ja Toyota Avensis (2%).

        Jan Helbon mukaan on tärkeää huomata, että käytännössä ei ole automerkkejä, jotka ovat ruostevapaita.

        Saman automerkin yksittäisten mallien välillä voi olla suuria eroja.

        Tämä tarkoittaa sitä, että jos ostat saman automerkin ja mallin uudestaan, voit helposti olla ruosteongelmia, vaikka autonmallin aikaisemmassa versiossa ei ollut.

        Tanskalaiset autot ovat erityisen hankalia
        Vi-auton omistajien mukaan huono suoja ovien paneeleissa on suurin ongelma, ja se on kriittinen, koska oven paneelit ovat osa auton kantavaa rakennetta.

        Tanska on yksi maailman hankalimmista ruostesuojausolosuhteista, joten heikommasta ruostesuojauksesta voi olla merkittäviä seurauksia.

        - Tanskalaiselle märkäilmalle ei ole tuotettu autoa. Siksi ensimmäinen ruostesuojaus on tärkein, koska se takaa, että suojaat kaikki auton osat. Mitä nopeammin teet sen, sitä pidempi on auton elämä. Sen sijaan ennemmin kuin ruostetta, sanoo Dinitrolin tekninen johtaja Mogens Vestergaard lehdistötiedotteessa.

        Raportista
        Ruotsalainen Swerea KIMAB on tutkimuksen takana 4-7-vuotiaiden autojen kyselytutkimuksen jälkeen ja raportti valmistui vuonna 2014.

        Tutkimuksen menetelmänä on leikata ennalta määrättyjä ja vastaavia osia koriin törmäysvaurioilla olevilla autoilla, tutkia niiden ruostumista.

        Nämä 5 autoa ruostuvat eniten:
        VW Passat: 122 kpl, 41%
        Hyundai Sante Fe: 18 kpl, 38%
        Citroën C3: 34 kpl, 35%
        Fiat Punto: 64 kpl, 18%
        Kia Cee d: 62 kpl, 18%

        Nämä 5 autoa ruostuvat vähiten:
        Renault Clio: 10 kpl, 0%
        Toyota Avensis: 62 kpl, 2%
        Renault Mégane: 140 kpl, 3%
        Ford Focus: 110 kpl, 3%
        Opel Astra: 48 kpl, 4%

        Selitys: Ensimmäinen numero ilmaisee tutkittujen metallipintojen lukumäärän, sitten ruosteisuuden prosentteina. Automallit olivat kaikki vuosilta 2006-2009 ja ovat aakkosjärjestyksessä. Raportti sisältää seuraavat osat: konepelti, ovi, takaluukku, takalokasuoja, etu- ja takaovipaneelit.

        Lähde: Swerea-Kimabin ruosteselvitys vuodelta 2014.

        Lyhyt versio

        Nämä 5 autoa ruostuvat eniten:
        VW Passat: 122 kpl, 41%
        Hyundai Sante Fe: 18 kpl, 38%
        Citroën C3: 34 kpl, 35%
        Fiat Punto: 64 kpl, 18%
        Kia Cee d: 62 kpl, 18%

        Nämä 5 autoa ruostuvat vähiten:
        Renault Clio: 10 kpl, 0%
        Toyota Avensis: 62 kpl, 2%
        Renault Mégane: 140 kpl, 3%
        Ford Focus: 110 kpl, 3%
        Opel Astra: 48 kpl, 4%


    • syrjäseudun.tiristely

      http://tavallisentallaajanblogi.blogspot.fi/2017/05/toyota-corolla-2005-e12-ruostekorjausta.html

      Ei ne toyotat siellä liikenteessä ruosteettomia ole. tässäkin 10 vuotta vanhana oli helmat siinä kunnossa että peltiä ja mig-lankaa kului reilusti. Edelleen liikenteessä silti.Kyllä noita hitsataan kassaan niin pitkään kun leimoja tulee.
      Pojois-Karjassa autoja paikkaillaan niin pitkään kun leimoja jotenkin saa.
      Mietipä sitä että Saksassa Tojojenkin romutusikä on paljon nuorempi kuin Pohjois-Karjalassa. Se ei johdu siitä että Saksan tojot olisivat heikompia. Siellä ei vaan tarvii ajaa autoja aivan tappiin. Useat tojokuskit Suomessa joutuvat näin tekemään taloudellisten realiteettien takia.

      • KerropasMeille

        Siis luetkos asian uudelleen. Volkswagenin keski-ikä on 10 vuotta ja Toyotan 12 vuotta. Miten se Toyotalla on pitempi, jos se ruostuu.

        "Suomalaisen Toyota on keskimäärin 12 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on hopea. Suosituin malli on Corolla."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-toyotat--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/SjRTJ6q8

        "Suomalaisen Volkswagen on keskimäärin 10 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on harmaa."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-volkswagenit--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/7LNinqYT

        Kerrotko miten sen ruostuvamman auton keski-ikä on kaksi vuotta korkeampi?


      • Tuloerot

        Se on korkeampi aivan samasta syystä kuin Suomessa on samoilla autoilla korkeampi keski-ikä kuin Saksassa.


      • SiitäSeSelviää

        Nyt onkin puhe uudemmista autoista, siis 2010 jälkeen tehdyistä joista Toyota on jättänyt ruosteenestokäsittelyt pois kokonaan.


      • Möly_Kommari
        KerropasMeille kirjoitti:

        Siis luetkos asian uudelleen. Volkswagenin keski-ikä on 10 vuotta ja Toyotan 12 vuotta. Miten se Toyotalla on pitempi, jos se ruostuu.

        "Suomalaisen Toyota on keskimäärin 12 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on hopea. Suosituin malli on Corolla."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-toyotat--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/SjRTJ6q8

        "Suomalaisen Volkswagen on keskimäärin 10 vuotta vanha, ja sen todennäköisin väri on harmaa."

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallaisia-ovat-suomen-volkswagenit--katso-tasta-vuosimallit--varit-ja-mittarilukemat/7LNinqYT

        Kerrotko miten sen ruostuvamman auton keski-ikä on kaksi vuotta korkeampi?

        Tuo keski-ikä ei kerro mitään auton kestävyydestä. Pikemminkin markkina osuuksien muutoksessa. Toyota on menettänyt markkina osuuksiaan. Tämän vuoksi keski-ikä nuosee. Volkkari on nyt suositumpi kuin 20 vuotta sitten siksi keski-ikä on pienempi. Arvelen, että suosituista autoista pienin keski-ikä on Skodalla. Vielä 200-luvun alussa Skoda Octaviaa ei juurikaan kukaan ostanut. Nyt Octavia on suosituin malli ja muutenkin Skoda on myyntitilastoissa kovasti noussut. Tämä tarkoittaa vääjäämättä, että Skodat ovat keskimäärin suhteellisen uusia.


    • Helppoo.kun.osaa

      Minäpä teetin uuteen Avensikseeni täyden ruostesuojauksen. Kai tämäkin joskus paalataan, mutta ei ihan muutamassa vuodessa.

      • KukaMaksaa

        Muut merkit tekee sen vakiona.


      • Romujenkerjääjä
        KukaMaksaa kirjoitti:

        Muut merkit tekee sen vakiona.

        Ympäristösyistä eivät suojaa aineilla eikä muovipinnoituksella enää, joten koita kestää.
        Ai niin, säähän ajat niilä 20 vuotta vanhoilla.


    • HolistillaPaniikki

      Holisti älä unohda niitä kymmeniä kestotestejä ympäri maailmaa joissa on kauhisteltu Toyotan hurjaa ruostumista jo ensimmäisten käyttävien aikana.
      Yritä nyt vaan antaa periksi, sillä faktat ei muutu ja peittely ei auta.

    • Olen.pettynyt

      Minulla on 2012mallinen avensis eikä ruostetta löytynyt vielä mistään viime tarkastuksessa. Milloi pitäisi alkaa kauhistelemaan?

      • Outoja.juttuja

        Missä tarkastuksessa?


      • vältä.vokkeloa

        Ei ole avella vielä mitään hätää, sillä tojot on yllättävän pitkäikäisiä.
        Ajelin käytetyn -98 Camryn 20-vuotiaaksi eli 160 tkm 300 tkm (14 vuotta) =460 tkm .
        Ei tarvittu ikinä hitsipilliä noiden 20 vuoden aikana eikä mitään ruostesuojauksia ole tehty.
        Kone, laatikko ja kori olivat erittäin kestäviä. Apulaitteita ja kuluvia osia toki vaihdettiin monia tuona aikana, mutta kaikkiaan tavattoman halvalla selvisi, kun vaihdettiin vain täsmä osat.
        Paljon halvempaa kuin osamaksujen maksaminen jostakin uudemmasta.


    • vuoden 2006 jälkeen valmistetut skodat ovat osoittautuneet uskomattoman nopeasti ruostuviksi. paljon täälläkin on saatu lukea miten monella skoda on puhkiruostunut jopa vuodessa. eräältä jampalta oli moottori ja akselistot tippunut tielle ruostumisen seurauksena pari vuotta vanhasta octaviasta. eli mikäs auto se nyt ruostuikaan :)? miksei alle 2010 vuoden skodia näy enää liikenteessä, joku erittäin ruostunut 1997-1999 felicia vielä kalakattaa diesel moottorilla mutta harvinaisia ovat. mitenkäs vielä 80 luvun toyotia näkee liikenteessä kymmeniä päivittäin? yökastelija pojua sattui nyt omaan nilkkaan :D

    • Auto_Eino

      Surke trolli kääntää kaikki Volkswagen-konsernin autojen viat Toyotan vioiksi.

    • miksi.vw.ruostuu

      "Missä tarkastuksessa?"
      Eikö märkäkorvatrolli ole kuullut että auto, merkistä riippumatta, suojaus kuuluu tarkistaa määräajoin, jotta puhkiruostumattomuustakuu pysyy voimassa, joka Toyotalla on 12 vuotta. Tuliko puskista?

    • HänOnSekaisin

      Holistilla on ihan omat tutkimukset ja tulkinnat.
      Parhaiten kertoo hänen avauksensa joissa on jonkun iltapäivälehden linkki ja kuvassa vaikkapa Porsche ja holisti väittää jutussaan, että Skoda on kyseessä ja Skoda ajoi seinän läpi jne...

      • olen.masentunut

        Lipsahtiko nyt jo kokonaan ohi asian vierestä? Ei nyt oikein auennut ,miten tuo liittyy tutkittuun Passatin kovaan 48% ruostumiseen verrattuna Avensiksen 2 %?


    • hullujenhommaa

      On se niin kova pala nieltäväksi tuo ruosteesta puhuminen. Vitunko väliä sillä on jos joku vain väittää,.
      Jos itse on autoonsa tyytyväinen, niin ei ole aihetta osallistua typeriin väittelyihin.
      Jos et osaa luopua omasta väitteestäsi, niin vastaväittelijöitä tässä maassa kyllä riittää.
      Oli asia mikä tahansa.

    • Itsiloh

      Kannattaa lukea ViBilägare ruosteraportit jossa arvioidaan automalleittain ruostesuojaus. Täydet pisteet on 5 pistettä. Länsimaisilla autoilla 4/5 on hyvin yleinen arvosana. Japanilaisilla 2/5 ja parhaimmillaan 3/5 eli kannattaa ruostejsuojata japsit jo uutena. Loppu on sitten itsestä kiinni kuinka paljon LTC:a autoonsa laittaa.

    • Toyota

      Suomessa rekisterissä yli 355000 Toyotaa.
      Tästä noin puolet Corollaa.(Noin 150000).

    • Toyota_vie_aina_perille

      Pohjois-Karjalan köyhyydestä kirjoittavile tiedoksi. Mistä te olette lukeneet vaikkapa palkkojen täällä olevan huonommat, kuin muaalla opettajilla, lääkäreillä, papeilla, sairaanhoitajilla, rajavartijoilla, linja-auton kuljettajilla tai autoa muuten kuljettavilla, paperitehtaan työntekijöillä, rakennusmiehillä, poliisilla, valtion virkamiehillä yleensä, yliopiston dosenteilla ja niin edelleen.
      Maatalouden harjoittaja naapurinani, taitaa olla kaikkein rikkain meistä, josta jääköön tarkemmin mainitsematta. Ei hänenkään autot, mitään näyttelyesineitä ole.

      Elinkustannus asumisesta, tosin saattaa olla vaikkapa 59 euroa kuukaudessa. Tästä jää helposti muutama satanen kuukaudessa, vaikkapa uuden auton hankintaan, jos näin haluaa toimia.
      Hieman täällä pilettäneenä mökilläni, taitaa köyhyyttä löytyä paljon enemmän kehä kolmosen sisäpuolelta.
      Henkistä ainakin, pystymättä keskustelemaan muusta kuin autosta.

      Venäjällä, Virossa ja edestakaista Karjalan ja Etelä-Suomen väliä ajaneena, Olen pitänyt Toyotaa henkivakuutena ja mielenrauhan tuojana, en keskailumerkityksessä.

      Pelkäsin Puolassa ollessani, uudella saksalaisella ajaessani, koska sähköt poksahtaa, jota tietenkään ei tapahtunut. Tämä kertonee kokemuksistani, maan rinkuloiden omistamisesta.

    • luottamuskysymys

      "Pelkäsin Puolassa ollessani, uudella saksalaisella ajaessani, koska sähköt poksahtaa, jota tietenkään ei tapahtunut. "

      Näinpä. Jos sinulle saksalainen auto tuo pelkotiloja niin sitten sinun ei kannata sellaisella ajaa, Ikävä ajaa autolla johon ei ole luottamusta vaikka auto pelasikin ilman ongelmia.

      Itse olen ajanut saksalaisilla yli 25 vuotta ilman mitään ongelmia ja luottamus saksalaisiin autoihin on suuri. Luottamus on jokaisen henkilökohtainen asia ja automerkki vaihtuu varmasti jos oma auto pettää luottamuksen. Maalaisjärjellä helppo ymmärtää.

      • Kepa123

        Tässä ollaan asian ytimessä.
        Jos luottoa autoon ei löydy johtuen omistajan mielikuvituksesta, niin vaihda autoa.
        Itse olen autoillut vasta 16 vuotta. Omistuksessani on ollut Renault, Mersu (2kpl), Nissan, Toyota, Bmw (2kpl), Vw (2kpl). Kaikki autot ovat olleet ostettaessa yli 15 vuotta vanhoja. Mittarilukemat ovat vaihdelleet 155-470tkm, yhteensä ajanut noilla vanhoilla "lintoilla" yli 550tkm. Ainut auto joka on jättänyt tielle oli Toyota Corolla, tapahtui vuonna 2007. Pysähdyin tankkaamaan mutta auto ei enää käynnistynyt, startin hiilet oli loppu. Silti minulle ei jäänyt mitään traumoja Toyotaa kohtaan, samalla autolla ajoin Norjan "ympäri" ja auto toimi hyvin. Kyseessä oli vuosimallin 89 corolla ja elettiin vuotta 2007 eli vanhalla autolla mentiin.


    • VWJonne

      Koska TrolliTero huijaa ja väittää Toyota ruostuisi nopeasti. Todellisuudessa hänen väitteensä Toyotan autojen nopeasta ruostumisesta eivät pidä paikkaansa. Vain ne jotkut jenkkien Toyota tacoma, tundra yms. työjuhta autot ruotuivat jotka muutenkin olivat jo melkoisen vanhentuneita. Tacomakin uusittiin jossakin 2014-2015 joten tuskimpa sekään enää ruostuu. Toyotahan on kuitenkin uudemmissa autoissaan runsaasti lisännyt alumiinin määrää alustan rakenteissa, jonka seurauksena Toyotan autoissa on nykyään rakenteissa enemmän alumiinia kuin esim. Mazdassa(paitsi ND MX-5 Miata jonka alusta on lähes kokonaan alumiinia) ja muissa Japanilaisissa autoissa. Toyotalla on nykyään enemmän alumiinia myös moottoreiden koteloissakin.

      • h.anuri

        "Toyotahan on kuitenkin uudemmissa autoissaan runsaasti lisännyt alumiinin määrää alustan rakenteissa, jonka seurauksena Toyotan autoissa on nykyään rakenteissa enemmän alumiinia kuin esim. Mazdassa" pidätkö hyvänä asiana? Nykyautoissa alustarakenne on ultralujaa, jota käytetään mahdollisen iskuenergian absorboitumiseen, alumiinilla tätä kykyä ei ole kuin nimeksi. Totta alumiini ei ruostu, mutta ei myöskään suojaa mahdolliselta iskulta, kolari. Toinen asia on taloudellisuus, eli fyrkot, alumiini tai vanha rakenneteräs on korjattavissa, ultraluja ei. Kumpi parempi? Korjaus oli halpa vai ei pystytä korjaamaan? Auto paaliin kun ei pystytä korjaamaan, vai ajaja arkkuun ja auto ajoon?


    • h.anuri

      Totta Tojota ei ruostu, ei se tallissa säilyttämällä voi millään ruostua. Harvassa ovat Tojotat, joilla ajetaan yli 30tkm/vuosi, käytössä ruostuu tallissa ei. Ei silti ei se Tojota mikään nopein ruostuja ole, mutta aina nämä tilastot 10 v. tojossa ei ruostetta ja 10v. mersusta löytyi. Tojossa mittarissa 60tkm ja mesessä 400tkm. Aina vähän ajatusta mukaan, ennen kuin esittää totuuksia. Ja ennen kuin alatte etsimään mesestä vikoja, niin se oli vain esimerkki, olisi voinut olla mikä muu eurooppalainen tahansa, vaikka sitten se vag-konserni. Tilasto on tilasto vain silloin kun kaikki merkittävät asiat on mukana. Esim. katsastus tilastossa Tojota on korkealla kun mittarina on vain auton ikä jos kilometrit otetaan mukaan sijoitus on aivan muuta.

    • Nuukaerkki

      Nykyään autot ruostuu ihan samanlailla tai jopa enemmänkin kuin ne paalissa olevat Datsunit ja Toyotat, ruostuminen on normaali ilmiö, sen minkälaisiin olosuhteisiin auto joutuu ratkaisee paljon.

    • EiTäsmää

      Ei oikein täsmää Toyotaa pilkkavan trollin juttujen kanssa.

    • oppikaa-vuosimalli

      voi helvatti, kun ei kukaan tiedä minkä ikäisellä autolla ajaa? mersut on poikkeuksetta uutena 5 vuotriaita ja fordit on3-vuotiata ,kun ei myyjätkään tiedä mitä myyvät, se milloin auto on rekisteröity ei ole auton vuosimalli,siihen ei vaikuta tullimiehen leima pätkääkään! se vuosimalli päättään yksin omaan tehtaalla jossa se useimmin kirjataan alustanumeroon joko numerolla tai kirjaimella.vain se merkitsee ei suomalINEN VIRKAMIES!KÄYTTOON OTTOPÄIVÄYS EI OLE VUOSIMALLI?se kertoo vain kuinka kauan auto on ollut käytössä. siis täysin eri asia!tajutkaa se toopet ostajat!tyhmyyttä ostat 5-vuota seisoneen auton ei ole kaikille myyjillekkään selvä,saatanan typerykset teitä on helppo kusettaa? vuosi kymmeniä tämä on riivannut meidän auto markkinointia.käsittämätöntä on ammattilaisten tiedon vajaus?2015 valmistetussa autossa ei ole 2018 mallin ominaisuuksia eli suomi virkamies ei voi siihen mitenkään vaikuttaa!eli alustanumerosta näät vuosimallin ja siinä sen vuosimallin ominaisuudet! thats it!PITÄKÄÄ TÄMÄ NYT MIELESSÄ ! ELI AUTOA EI VOI OSTAA REKISTERÖINNIN PÄIVÄYKSEN PERUSTEELLLA? paitsi jos haluat tulla kusetetuksi?
      pakettiautot voivat olla jopa 10-vuotiaita ensi rekisteröitäessä.koska ostJAT EI TIEDÄ MISTÄ VUOSIMALLI KASOTAAN,hyvä joten kusetus jatkuu.myyjätkään eivät oikeasti tiedä,he myyvät ajamatonta mutta eivät uutta!siinä on selkeä ero?

      • EiMitenkään

        Tuo ei kylläkään liity aloituseen mitenkään.


      • se-vm-se-vm

        sullatais tais mennä ohi, ja tajusit ajavas 5-vuotta vanhempaa kuin luulit!ja miksi se "uusi" on jo ruosteessa?ET SILLAI.


      • EttäSilleenSeOn

        Minä ostin kaksi vuotta sitten rekisteröidyn (vuonna 2016 rekisteröidyn) Volkswagenin syyskuussa, jolla ei oltu ajettu metriäkään. Samanlaisia Volkswagenin eri malleja oli tarjolla vaikka kuinka paljon.

        Myyjä kyllä kertoi minkä ikäinen auto on. Ei vain kertonut sitä, että vuonna 2016 rekisteröitiin valtavasti Volkswageneja rekisteröityinä ja käytettyinä myytäväksi siksi, että ensirekisteröinnit näyttäisivät siltä että päästöhuijaus ei vaikuta autojen myyntiin.

        Nyt autotalli.com on täynnä käytettyjä Volkswageneita.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

      Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

      Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

      Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

      Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

      Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

      Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

      Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

      Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe