Kohta kaivautuu ne helteistä höpittäjät koloistaan

eläkeukkojo

Alkaa se ainainen helteiden kaipuu ja arvuuttelu. Siinä ei järjellä ole tekoa, kun helteitä toivotaan ja argumentointi niiden puolesta on huvittavaa luettavaa tyyliin, "nyt tulee koko kesän helteet. koska on ollut niin monta sadekesää".
Hetken noita on hauska hekotella, mutta kun huomaa osan olevan pakkomielteistä vapinaa, kun helteitä ei ala kuulua, niin siinä jo alkaa säälittääkin.

Ei täällä kirjoittelua kannata kovin tosissaan ottaa, ei oikeasti kenenkään kesä voi olla ilmoista kiinni, kesä on aina kesää, oli se sitten sateista ja kylmää, tai ei. Liika kuumuus on toki valtaosalle ihmisistä pitkään jatkuessaan hyvinkin epämiellyttävää koska sitä ei voi vaatetuksella juuri säädellä, toisin kun mitä kylmyyttä.

Kohta se kesä taas tulee, niitä on ihmiselle keskimääräisesti suotu jotain 70-80 kappaletta. Suomen oloissa, miesmuistiin turvautuen, voin sanoa omalta kohdalta noita hellekesiä olleen keskimääräisesti yksi tai kaksi vuosikymmentä kohden. Miesmuisti tosin ei ole se luotettavin tietolähde pitkällä aikajänteellä. Minun kohdalla kesää tuleekin olemaan jo 63 kaikkiaan. Eli vasta pääsin eläkkeelle.

7

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaatimaton36

Käyn joka kesä Rodoksella. Viikko siellä, niin kesä on pelastettu. Takaisin kun palaa kotisuomeen, niin ei kiinnosta pätkääkään sataako vai paistaako. Ihan sama. Minulle riittää arkikeliksi mikä tahansa keli. Kaikki käy, kun kesästä nauttii Välimeren lämmössä sen viikon verran.

• mikäsäätahansa

Samoin minulle kelpaa minkälainen kesäsää tahansa, kun talviturkki pudotettiin jo Teneriffalla.

• keskenkasvuiset

Varmaan ne pakkomielteisesti helteitä haluavat ovat jotain koululaisia, heillä ei ole varaa matkustaa helteitä hakemaan. Helteitä kaipaavat, koska jäätelö maistuu paremmalta kuumassa.

• huhhellettä

Kun koulut loppuu, alkaa palstalla helteistä höpinä aina, eli ne murkku-ikäiset niitä kaipailee.

• helteenrakastaja

Mä olen läpeensä kyllästynyt tähän ikuiseen kylmyyteen ja pitkiin talviin. Kun työuraakin on vielä pitkälti yli puolet jäljellä olen vakavasti ruvennut miettimään pois muuttamista. Mulle e ei riitä se viikon etelänreissu vaan se tuo vain entistä ankaramman vitutuksen. Minkä takia tuhlata elämänsä maassa mikä on suurimman osan vuodesta ihmiselämälle sietämätön. Sen lisäksi että käy töissä on ilmastokin vielä inhottava. Semmoiset kolmisen tuhatta kilometriä etelää kohti niin ollaan jo siedettävämmällä alueella. Toinen on että Suomen heikko palkkataso yhdistettynä korkeaan veroasteeseen alkaa tuntua taloudelliselta itsemurhalta.

• hyväämatkaa

Noin ajattelevalta on fiksu ratkaisu muuttaa muualle. Anna hieman vinkkiä mikä maa mahtaa olla, jossa palkkataso korkea, pieni verotus ja 3000 kilometriä alempana. Ei taida olla tullut tunnetuksi ainakaan demokraattisesta hallitusmuodosta. Mitäpä sillä väliä, jos kerta itse viihtyy kyseisissä olosuhteissa.

• makunsakullakinsano
        hyväämatkaa kirjoitti:

Noin ajattelevalta on fiksu ratkaisu muuttaa muualle. Anna hieman vinkkiä mikä maa mahtaa olla, jossa palkkataso korkea, pieni verotus ja 3000 kilometriä alempana. Ei taida olla tullut tunnetuksi ainakaan demokraattisesta hallitusmuodosta. Mitäpä sillä väliä, jos kerta itse viihtyy kyseisissä olosuhteissa.

Karkeasti ottaen tuo on jossain Saudi Arabian tietämillä, aika harva siellä viihtyy, vaikka palkkaus on kyllä siellä hyvää, siihen se sitten jääkin, täytyy olla aika erikoinen jos sikäläisessä säässä viihtyy. Hiekka narskuu hampaissa ja aurinko on lähes tappavaa, ulkona ei viihdy kukaan, jos ei ole pakko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1486
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      113
      1076
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      908
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      64
      854
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      777
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      701
    Aihe