Miksi kauppakeskus Jumbon molemmat Alkon myymälät myyvät päihtyneille alkoholia?Olen jo pitkän aikaa seurannut tilannetta ja huomannut tilanteen.Esimerkiksi vaimoni(tuleva ex vaimo)käy joka päivä ostamassa Koskenkorvaa ja vahvoja Likööreitä ja hänelle myydään niitä aina vaikka on tukevassa humalatilassa.Keneenkä pitää ottaa yhteyttä että valvontaa tehostettaisiin?Eikö myyjät ole missään vastuussa asiassa?
Miksi myydään päihtyneille?
7
372
Vastaukset
- haave.maa
Sinä haluaisit lisää sääntöjä ja byrokratiaa alkoihin, haluaisit uuden veteen piirretyn viivan.
Mikä olisi se raja jolloin ei enään voitaisi myydä asiakkaalle alkoholia, ja millä tavalla se raja mitattaisiin ja kuka sen mittaisi?
Ulkoisen olemuksen tai vaatetuksen perusteella rajan veto ei onnistu, sillä silloinhan humalainen toimitusjohtaja saisi konjakkipullonsa mutta työtön krapulainen metsuri ei saisi kossupulloaan. Tuttu humalainen opettaja saisi likööripullonsa tutulta myjältä, mutta tuntematon krapulainen ei saisi ruokaviiniään.
Ainoa luotettava tapa selvittää kenelle voitaisiin myydä, olis ottaa verikoe asiakkaasta ja odottaa sen tulosta laboratoriosta.
Ja kuka sen sitten päättäisi, kenet määrätään verikokeeseen ja ketä ei. Poliisiko? - Hakumies
Päihtyneet ovat hyviä asiakkaita.
Maksavat kunnon juomarahan ja ostavat paljon. Heidät on helppo rullata oston jälkeen tai kusettaa maksaessa.- Minä.Sami
Alkossa eimakseta tippejä eikä rullata tai muutenkaan kuseteta asiakkaita.
Voi kun kaikissa paikoissa olisi yhtä hyvä asiakaspalvelu.
- LähesKaikkitietävä
Aluehallintovirasto (www.avi.fi) taitaa olla valvova viranomainen. Soita Etelä-Suomen keskukseen (0295 016 000) ja kysy.
Aloittaja sanoi vaimonsa olleen usein "tukevassa humalassa", siinä on turha saivarrella metsureiden ja toimitusjohtajien vaatetuksesta. Jos myyjä ei halua nähdä, ei hän näe. Lisää voittoa Alkolle vaan. Tässä asiassa ulkopuolinen valvonta ei ole turhaa. - XJuappo
Alkoholia ei myydä selvästi päihtyneille.
Itse olen tepastellut alkoihin pari promillen krapulassa ja latonut puolisen tusinaa kossupulloa hihnalle, ja aina on myyty.
Pari kertaa jännitin liikaa, enkä muistanut pankkikortin pinniä. Tällöin myyjä tokaisi, oletteko juovuksissa. Eikä myynyt. - nawarr
Kyllä alkoholisti saa alkonsa jos ei itse niin aina löytyy joku kuka hakee.
- läskimaha
Laki sanoo että ei saa myydä selvästi päihtyneelle.
Promillet voi olla vaikka 3
Pitää osata käyttäytyä eikä saa ottaa sivuaskelia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374875Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4981541Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717