Kylmäsen purkki sikanaudan hyvyys.

ei.nyt.gourmesafkaa.mut

Isot pakolliset maksut peräkkäin imuroivat tilisaldon kovin ohueksi. Vapun jälkeiseen ensimmäiseen pankkipäivään on matkaa vielä väkihiukonen.
Ostin Tokmannilta 5 purkkia sikanautaa kun tarjouksessa olivat. Rapeaksi pannulla paistettuna perunoiden tai makaronin kanssa vie tuokin nälän.
Jouduin tapaturmaeläkkeelle alle 60v. kun työkone murskasi takajalkaa rumanlaisesti

15

1193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitti-tiedosta

Pitkiinaikoihin ei ole näkyny sika-nauta säilykkeitä,
      jaaa,, a tokmannillako oli,
      onko ne yhtä herkullisia kuin silloin ennen kauan kauan sitten nuorena ku viimeksi olen syöny voileivan päällä sika-nauta säilykettä,
      mikä oli hinta,,, ku tarjouksessa oli,, voisin käydä huomenna hakemassa,

• Meillä näkyy olevan Hemköpissä suomalaista sika-nauta säilykettä.
        Jos olisi pelkkää nautaa, niin ostaisin kyllä. Joskus kauan sitten oli ja siitä sai hyvän kastikkeen perunoille.
        Minne lie hävinneet kalopsit ja tillilihakin, joita ennen oli säilykkeinä.

• hytinäx1
        Tellukka kirjoitti:

Meillä näkyy olevan Hemköpissä suomalaista sika-nauta säilykettä.
        Jos olisi pelkkää nautaa, niin ostaisin kyllä. Joskus kauan sitten oli ja siitä sai hyvän kastikkeen perunoille.
        Minne lie hävinneet kalopsit ja tillilihakin, joita ennen oli säilykkeinä.

Käyppä siellä tehtaan kotisivulla, siellä näyttää olevan tillilihasäilykkeitäkin. Jospa paikkakuntasi hemköp saisi hankittua sitäkin tukkurinsa kautta jokusen purkin. Entäs jos menet NK:n suomalaiseen kauppaan löytyiskö sieltä, vai onko sitä suomalaista kauppaa siellä enää olemassakaan?

• Bengalitikku

Muistan 60-/70-luvun taitteesta purkkikanaviillokin, mikä oli hyvää telttaretkellä. Ruisleivän päällä nam. Tokko enää.

• koo kaupoista löytyy
        pirkka merkillä sekä sika nautaa että pelkkää nautaa
        niitä on ollu valikoimissa niin kauan kun mää muistan.

• Bengalitikku

Täytyy kanaviillokkia testata. Tuleeko nostalginen olo.

• Joo, ja sika-naudasta saa helposti lihakeiton. Kuorii ja sipultaa perunat, heittää mukaan pakastevihanneksia pussin, lihaliemikuution, sipulin, porkkanan ja hyppysellisen maustepippuria. Sitten vaan suolaa maistamaan. Jos löytyy, niin ripaus mustapippuria ei pahitteeksi ole.

• "Yksin-kertaisesti sitten:

Apetit pakaste-vihannekset ja kasvikset, sekä Kukka-Kaali.
        300gr. ja 250gr. X 2.SF 300gr. X 1 SF.
        10-12 kpl. Kariniemen Kukon-Pojan paisti-leikkeitä 800gr.SF
        Vaihto-ehtona tar-tar leikattua laatu-naudan lihaa 2% 850gr.SF
        Leipinä Täysjyvä Ruis ja Vehnä 1 X 2vpl.SF
        Juustoportti Luomu-Kirnu-Voi SF
        Juustoportti Luomu-viili 6kpl.SF
        Valio Maito 3ltr. luomu rasvaton SF
        Viikon eväs.
        Maksaa mitä maksaa"
        -
        Höyryttäessä TODELLA paljon Valko-Sipuli-jauhetta Vihannes-kerrosten väliin.
        -
        Satunnaisesti Äitien Maksa-Laatikkoa vitamiinien vuoksi.
        Kaali-Kääryleitä huvin-vuoksi.
        -
        1 Rahkosen iso Omena SF
        1 Mandariini IL
        Karkeasti rouhittu Smoothie-sekoittimessa
        -
        1pss. 250gr. Pakaste-Mustikoita SF
        1pss. 500gr. Pakaste-Mansikoita SF
        1 Lohko Vesi-Meloni isoiksi suu-paloiksi leikattu IL
        - Kun pakasteet ovat sulaneet ja liemistyneet, sekoitetaan kaikki keskenään kauhalla kulhoon.
        Maksaa mitä maksaa.
        -
        Jouluna Ruokani lisääntyy Kinkulla ja Sillillä.
        Juomiini tulee Puna-Viiniä.
        -
        Aina jää eläkkeestä kuukausittain runsaasti säästöön.

H.

• KastikettaTaiKeittoa

Juureksia saa edullisesti marketista. Sipulia ja juureksia voi pilkkoa joukkoon itsekin.

Kastiketta tehdessä voi pannulle laittaa rasvaa, sipulipaloja ja sika-nautaa. Sitten vähän vehnäjauhoja, hetki ruskistusta, vettä päälle ja ripaus suolaa ja kiehumaan hetkeksi. Tulee hyvää kastiketta. Jos on liha- tai kasviskuutioita sellaisen voi lisätä ja maistaa, ettei tule liikaa suolaa, jos lisää sitäkin.

Juurekset vaativat vähän pitemmän kypsymisajan kuin muu kastike.

• HalpaakinLöytyy

Eurolla sai joskus viisi hernekeittopurkkia.

Aamiaispuurot voi keittää halvalla ryyneistä tai hiutaleista.

Lettuja voi paistaa halvalla, kun sekoittaa itse taikinan.

Pakastekalaa saa myös halvalla ja voi keittää tai paistaa hyvää ja halpaa ruokaa.

Osaatko tehdä sämpylöitä tai leipää itse?

• Maksaa-mitä-maksaa

Niin minä poika syön.
      Erim-omaisen hyvää makkarakastiketta tänään.
      Toki mikrossa keitetyt perunat lisukkeena.
      Ei maksa paljon, kuitenkaan.
      Päivieni sisältö:
      Aamiainen: kahvia ja leivoksia. Tänään kampaviineri, aito, muheva, täytteinen.
      Päivällinen klo 15: makkarakastike, perunaa, ruisleipää pari siivua juustolla, piimää.
      -Saunominen-
      Illallinen: pari kolme siivua paahdettua ruisleipää juustolla ja makkaralla, jugurtti.
      Eli aamiainen ja päivällinen vaihtelee. Aamiainen saattaa olla puolikas kääretorttu. tms.

Kaiken välissä pari kannullista kahvia ja naposteita, lähinnä erilaisia keksejä.
      Savukkeita 5 - 10 kpl päivä.

• Äiti keitti säilykelihasta lihasoppaa, muistelen että oli hyvää.
      Teen ruuat itse ja leivon aika paljon, Aika halvaksi tulee eläminen ruuan puolesta.

• 1eero

On sika-nautaa, on poroa tillilihaa lihapyöryköitä jotain muutakin säilykepurkeissa hätävarana, kulkenu mukana veneessä tai mökillä täytyy oikein tarkastaa montako vuotta säilyy.
      Ihan syötävää niistä saa mutta aika suppeat valikoimat on kaupoissa, painekattilassa teimme itse kalasta säilykketä vuosia vuosia sitten.

• Profiili-kuvassani on kaikille sopiva tuote.
      Laittaa vaikka sitten Perunat höyrystymään, laittaa tuota tuotetta päälle pari kerrosta.
      Tuote on myös kesä-mökkiläisten luonnon-suojelu-unelma.
      Ei enää Hiiliä!!
      Eikä oksettavia, väärin valittujen mausteitten hajuja.
      -
      Uskoisin vieläkin Pohjois Fenno-Skandista, sieltä sun täältä löytyvän ruosteisia NS-purkkeja.
      Ei hävetä yhtään.
      Ne ovat jo niin pehmeää kamaa että Porokaan ei enää huomaa minkä päälle astuu.
      -
      Äiti laittoi aina tuoretta lihaa.
      Meillä kun oli varaa tuoretta SF ostaa.

H.

• noohjooh

Nötkötti on hyvää! Sillä nimellä se meillä kulkee.

Parasta on kun kattilaan tekee vähän patamaisen, paksumman keiton, missä on perunaa ja vihreitä papuja keitetty lihaliemessä. Loppupuolella lihasäilykettä ja runsaasti persiljaa.

Tai perunaviipaleita, hyörytettyä parsakaalia ja nötköttiä vuokaan, päälle pari viipaletta juustoa ja uuniin. Puhtaita ja kevyitä makuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3667
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2396
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      478
      1221
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      76
      1135
    Aihe