On se nyt vain kumma, että edes mikään lehti ei pysty tekemään testiä, josta näkisi, paljonko eri takkavalmistajien takat oikeasti tuottavat lämpöä sisälle. Kun meillä ainakin puun poltolla on tarkoitus myös säästää eikä vain huvikseen tuijotella tulta.
Entinen takkamme oli valmistajalta T. Se oli sellainen ruma kasa vuolukiveä. Kun sen lämmitti, niin lämpöä puski ulos liikaakin, jos ei pitänyt varaansa. Lämpö myös katosi noin vuorokaudessa, mutta sen aikaa se lämmitti ihan oikeasti.
No, uusi takkammekin on valmistajalta T (ei sama kuin edellinen T). Tämä on ulkoisesti kaunis, mutta vaikka polttaisi pientä puuta kovalla liekillä monta pesällistä, niin pitkänkään ajan kuluttua ulkokuori ei tule kuin haaleaksi, ei edes selvästi lämpimäksi.
Tästä väitetään, että tämä antaa lämpönsä ulos hitaasti, mutta minä olen kyllä sitä mieltä, että lämpö katoaa hormiin.
Kyllä tuli tehtyä virheostos.
Kuluttajia pissitetään, lämpö karkaa harakoille
Pettynyti
3
892
Vastaukset
- keksiparempia
Oli huono provoyritys
- epätoivoista
Suomi24:n ylläpito taas asialla
- terveisin.muurari
Muurauta ammattilaisella kappaletavarasta ja käske tehdä muidenkin niin tulee paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106