Kun jäät ylihintaisellä pienellä ja korkealla kiikkerällä 45 000 euron kippasella eli Skoda Karoqilla kuin tikku paskaan? Myös 45 000 euron Superb tehokkaimmalla diesel-moottorilla katselee takavaloja. Karoq-kuskilla tuskan hiki otsalla kun 43 000 euron Mercedes Vito 160hv moottorilla kulkee aikalailla samoihin.
TM mittasi:
2018 Skoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4 150hv:
0-50 km/h: 3,5s
0-100 km/h: 10,5s
2016 Skoda Superb 2.0 TDI DSG 190hv (etuveto):
0-50 km/h: 3,3s
0-100 km/h: 8,7s
2015 Mercedes Vito 116 CDI 163hv A (takaveto):
0-50 km/h: 3,4s
0-100 km/h: 11,5s
2014 Mercedes C200 A 184 hv Bensa (takaveto):
0-50 km/h: 2,6s
0-100 km/h: 7,6s
Onpas todella ripeä Karoq 2.0 TDI
55
3808
Vastaukset
Mitä väliä?
- AsioillaOnSuuruusluokka
Teinipojuasteelle jääneet miettivät jotain autojen kiihtyvyyksiä. Aikuiset taas esimerkiksi sitä, millaisella kalustolla voidaan toimittaa ruokaa tiettömien taipaleiden taakse tai Isisin tuhoamille alueille.
- onko-ajokokemusta
Miltä tuntuu kun pakettiauto nöyryyttää rankasti ylihintaista Karoqia?
Jos miettii, että Mercedes C350e Premium Business saa tällä hetkellä hintaan 49 900 euroa, niin täytyy olla oikea kädettömien ja harhaluuloissa elävä täysin vailla vähänkään laajempaa ajokokemusta oleva pelle, jos valitsee tuollaisen Karoqin ennen takavetoista C350e.
Ajo-ominaisuudet ja suorituskyky aivan eri universumista C350e verrattuna Karoqiin.- hinausköysi
Ja kun sataa vähän lunta, se mersukuski pyörii jaloissa pyydellen työntö- tai hinausapua. Tai jos ei sada, pyytää avuksi rautakauppaostoksille kun Mersun tavaratilaan ei mahdu kuin muutama matkalaukku.
- JokuTolkkuValehteluunkin
hinausköysi kirjoitti:
Ja kun sataa vähän lunta, se mersukuski pyörii jaloissa pyydellen työntö- tai hinausapua. Tai jos ei sada, pyytää avuksi rautakauppaostoksille kun Mersun tavaratilaan ei mahdu kuin muutama matkalaukku.
Faktisesti mun pieneen Vitooni mahtuu muutamaa useampi matkalaukku.
- hinausköysi
Kannattaa todella laittaa talvella useampi hiekalla täytetty matkalaukku kiinni tavaratilan takapäähän niin pääsee liikkeellekin.
- gguyt
mites bemaripärjäs talvitestissä 2018. tm. haaaaaaaaaaaaa.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.hoooooooooooooooooooooooo
- onko-kokemusta
Tällä yhdellä automallilla on ollut enemmän merkitystä Suomenkin rakennuksen kannalta kuin Skodan kaikilla malleilla yhteensä. Sisun 4x4 rakennettiin ja suunniteltiin pitkälti Daimlerilta saaduilla palikoilla
https://www.youtube.com/watch?v=_BXPZonKDvA
Mitäs herra aikuismaisesti ajatteleva tähän sanoo?- SpektriLaajemmaksi
Unimogista toivoisi tälläkin palstalla kuolattavan enemmän. Samoin kuin Mersun ostamasta Hanomagista - itävaltalaisten viimeisestä automerkistä. Myös Škodalla on suuri joukko aikuisten autoja tosikäyttöön.
- Häpeä_Itäritsaas
SpektriLaajemmaksi kirjoitti:
Unimogista toivoisi tälläkin palstalla kuolattavan enemmän. Samoin kuin Mersun ostamasta Hanomagista - itävaltalaisten viimeisestä automerkistä. Myös Škodalla on suuri joukko aikuisten autoja tosikäyttöön.
Jos skeida on sun mielestä ”auto” niin samalla logiikalla ruuhi olis vene
- onko-ajokokemusta
Ainiin, täällähän usempi skodisti kivenkovaan väitti kuinka Superb on ylellisempi kuin S-sarjalainen. Metriäkään ei tietenkään yksikään täällä ole sellaisella ajanut, kun ei edes istumaan ole päästetty.
https://www.youtube.com/watch?v=s-vXoR2w2uM- Testi_Keijo
Itse väitit kuinka takaveto voittaa TM:n Vuoden talviautotittelin v. 2018.
Mutta kuinkas kävi? Penari ei pärjännyt alkuunkaan yli puolta halvemmille etuvetoisille.
Onkos ajokokemusta modernilla etuvetoisella ajamisesta?
PS. Muista varovaisuus liikenteessä ennenkaikkea, eikä mitään poikamaista kilpailuhenkeä. - nyppii_nyppii
Olipas taas nollatasoa informatiivisuudessaan hipova Youtube-pläjäys.
- Vepsäläinen
Testi_Keijo kirjoitti:
Itse väitit kuinka takaveto voittaa TM:n Vuoden talviautotittelin v. 2018.
Mutta kuinkas kävi? Penari ei pärjännyt alkuunkaan yli puolta halvemmille etuvetoisille.
Onkos ajokokemusta modernilla etuvetoisella ajamisesta?
PS. Muista varovaisuus liikenteessä ennenkaikkea, eikä mitään poikamaista kilpailuhenkeä.Moderneja etuvetoisia on toki olemassa, mutta mikään irvokkaan Skeidan malli ei TODELLAKAAN kuulu niihin. Vanhahtava pappamobiili, joka ei edes ole auto, halpalaatuinen kulkine korkeintaan
- kaikkisurkeita
kerro sellainen
- Sellaista.on.elämä
Että Karoq on korkea, kiikkerä & katselee takavaloja?
Olipa sinulla aamuyö, kun tuon kaiken ymmärsit. Ja vielä hinnat alkaen Mersun ajattelit laittaa. - IhanSama
Voi voi lapsettaako?, nyt sinne mamman helmoihin imemään peukkua ja pyyhkimään kyyneleet, kyllä se pipi siitä paranee, voi hellanlettas sentään.
- haistapaska-kippanat
Koodiakille sopis otsatukka niinkuin sialle. Tökerö kolho möhkö koko itä tekele, kyykytän mennen tullen ne bmw x3:llani
- Lukekaa.toki
Kriitikot tykkää Autobildistä ja Autobild tykkäsi Karoqista.
- Simply.Clever
toi karokki floppasi täysin. lehdistö arvostellut täysin keskeneräiseksi ja suunnitteluvikoja täynnä olevaksi automalliksi. ruostuvatkin niin nopeasti että joutuneet jo koeajo autoja hitsaamaan.
- oikein__kirjoitus
lehdistö arvostellut täysin kesken eräiseksi ja suunnittelu vikoja täynnä olevaksi auto malliksi. ruostuvatkin niin nopeasti että joutuneet jo koeajo autoja hitsaamaan
- Sarkasmi.sakari
oikein__kirjoitus kirjoitti:
lehdistö arvostellut täysin kesken eräiseksi ja suunnittelu vikoja täynnä olevaksi auto malliksi. ruostuvatkin niin nopeasti että joutuneet jo koeajo autoja hitsaamaan
Koeajo-autojen hitsaaminen on ihan Parhautta. Kuvitelkaa: "Pitäis vielä heittää lenkki Hankoon ja sitten on Itäpulkan kilometrit täynnä, miks auto ei oo toimituksen parkissa?" Sori, et sä oo kuullu, Pera halus testaa, onko Karokki niin paska ku mä väitin ja sai potkastua kykin-jalan Skeidan pohjasta läpi. Se on hitsattavana."
Hö hö höhöhö hö hö höööö - HILTIjostoinenkin
Sarkasmi.sakari kirjoitti:
Koeajo-autojen hitsaaminen on ihan Parhautta. Kuvitelkaa: "Pitäis vielä heittää lenkki Hankoon ja sitten on Itäpulkan kilometrit täynnä, miks auto ei oo toimituksen parkissa?" Sori, et sä oo kuullu, Pera halus testaa, onko Karokki niin paska ku mä väitin ja sai potkastua kykin-jalan Skeidan pohjasta läpi. Se on hitsattavana."
Hö hö höhöhö hö hö hööööMitäs hitsari tähän?
- Linkistä_kiitollinen
oikein__kirjoitus kirjoitti:
lehdistö arvostellut täysin kesken eräiseksi ja suunnittelu vikoja täynnä olevaksi auto malliksi. ruostuvatkin niin nopeasti että joutuneet jo koeajo autoja hitsaamaan
Linkki ois kiva ylläri
- onkokokemusta
Onko vielä metriäkään ajokokemusta?
Tai olisi sentään sillä hinnat alkaen C-sarjalaisella niin siitä olisi hyvä lähteä eteenpäin kokemattoman skeidapetterin...
https://www.youtube.com/watch?v=5OK6bVxC2V4- tuure-
mersu on paskaaaaaaaaaa auto yliiiiiiii hintanen kipppppppppppppppana,testiiiiiiiiiii häviäjäjä...
- automot1
Miltä tuntuu pyöriä jopa Mercedes Vito pakettiauton jaloissa 0-60 km/h?
- Kiikkerätkajakit
Kaiken lisäksi nykypakuissa on paljon parempi matkustusmukavuus kuin hikisessä skeida kippanassa
- autospecial
Miltä tämä tuntuu?
Autobild mittaustulokset:
2017 Skoda Octavia RS 230hv 1447kg (etuveto):
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h: 6,9s
2011 Skoda Fabia RS DSG 180hv farmari 1296kg (etuveto):
0-50 km/h: 3,2s
0-100 km/h: 8,0s
80-120 km/h: 5,2s
2017 ABT Skoda Octavia RS 315 hv (etuveto) 1486kg:
0-50 km/h: 3,0s
0-100 km/h:6,3s
2010 Audi A5 3.0 TDI quattro "MTM TUNING S5 LOOK" 310hv (neliveto) 1698kg:
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,0s
2015 Mercedes C250d A 204hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,3s
0-100 km/h: 6,9s
2016 Mercedes C350e HYBRID (takaveto):
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s
2010 Mercedes SLK 350 A 305hv (takaveto):
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,5s- 1.2TSIetuveto
Valmistaja lupaa 0-100 km/h: 10,8s.
0-50 km/h, ei tietoo.
Haittaaks se sua? - Möly_Kommari
Noilla kiihtyvyyksillä ei ole mitään merkitystä. Niitä ei pysty liikenteessä missään käyttämään. Toisaalta se kiihtyvyys on joillekin aina liian pieni.
Bugatti Veuronin suurin ongelma oli aikanaan vaatimaton kiihtyvyys ja pieni huippunopeus, joka johtui tehottomasta moottorista. Veyronin moottorissa oli kuitenkin yli tuhannen hevosvoimaa tehoa, mutta se ei kaikille riittänyt. Se pieni huippunopeus oli yli 400 km/h.
Suomessa ei saa missään aja yli 120km/h nopeutta. Tämän kulkee nykyisin kaikki muut paitsi museoautot.
- fyrkkendaal
Ihan siltä tuntuu, ettei sinun kannattaisi vielä mennä kotiin kasvamaan muutamaksi vuodeksi. Säästäisit samalla rahaa sen verran että olisi rahaa ostaa oma auto ettei tarvitsisi pelkästään hehkutella koeajotuloksia.
- Kyrväntö
Eipä näyttänyt olevan Vappuna muuta tekemistä kuin kirjoitella kiihtyvyyksistä. Ei vaimoa, ei tyttöystävää, vaan netti ja kiihtyvyydet. Kuinka kauan tämä huono vaihe onkaan jatkunut Automotivaattori?
Mitenkäs Juhannus? Lienee taas netti ja kiihtyvyystumputtelut odotettavissa, niinkuin niin monena vuotena aiemmin. Onneksi vatimoottori ei lisäänny ja jatka surkeaa perinnettä! - Kokelas_motives
Eipäs pärjänny talviajotestissä. Onkos ajokokemusta Karoqilla talvella?
- Kokelas_motives
Mä niin tykkään kiihdytellä 0 - 20km/h. On kokemusta Raisulla. Jorma selässä.
- oscarsson
Eu on oma-aloitteisesti ehdottamassa Skodalle "autojen kuningas" tarraa kaikkiin malleihin.
- automot1
Miksi muuten Skodisti ottaa raivoa jos hänet jättää kiihdytyksessä aivan laillisten rajoitusten puitteissa? Onko tämä tätä kokemattomuutta ja syntyykö raivo siitä epäluulosta ja turhautumisesta, kun sinulle myytiin etuvetoinen Octavia RS "urheiluauto" joka tänäänkin katseli takavetoisen ekologisen hybridin takavaloja?
Itseäni ei tosin usein jätetä valolähdössä jos niin haluan, mutta eräs uusi maahantuonnin siirtotarrakilpinen Porsche 911 Carrera 4 S neliveto (n. 400hv) jätti jonkun verran Tuusulanväylän alun liikennevaloista kiihdytettäessä 0-90 km/h. Kuitenkin yllättävän tasan meni takavetoisen C350e kanssa, joka minulla oli silloin käytössä. Itse hymyilin vain asialle ja ajattelin, että luonnollinen tila vaikkakin autonmittaa enempää ei C350e jääytkään kun oli 90 km/h mittarissa. En alkanut vilkuttelemaan pitkiä ja soittamaan torvea, kuten kädettömät ja kokemattomat Audipellet ja Skodapetterit tekevät.- Automot1
Mittaustulokset ahdistavat VAG-pellejä
- Automot
Olisi hauska tietää miltä tuntuu jäädä Vito pakettiauton tehokkaimmalle 200hv mallille?
- mitesolikaan
Olisi mukava tietää, että lasketaanko ajokokemuksenne 2010-luvun takavetoisista metreissä, millimetreissä vai laitetaanko sarakkeeseen vain yksinkertaisesti nolla?
- shitesolikargi
Jos se on mukava tietää, niin enpäs kerrokkaan! Lällällää... 😀
- kasvuodotus
Onko sinulla omistajakokemuksia 2010-luvun takavetoisista autoista? Tai edes etuvetoisista? Muuten elvistelysi on yhtä säälittävää kuin jos kehuisi lentäneensä business-luokassa vaikka todellisuudessa olisi vain istahtanut sinne hetkeksi matkalla lentokoneen vessasta, kunnes lentoemäntä on hätistänyt takaisin turistiluokkaan.
- Möly_Kommari
Tuota noin! Ei ole tullut pidettyä tilsastoa paljonko kullakin autolla on tullut ajettua. Se ei ole olennaista ollut niillä lukuisilla kerroilla kun ole firman autoa ajanut.
- SKODA-myynti
2017 Suomessa 11505 Valitsi uudeksi autoksi Skodan.
Yli 5000 osti uuden Octavian.
Nyt menee Skodalla hyvin. - Dacia-Mvc
Mää en sit kyll ikin ost Sokotaa.
Aja sää vaa Sokotal mul o kunno auto. - automot1
Oli muuten huvittavaa tänään, kun lihava kaljupäinen jätkä otti lämpöä Superb L&K mallissaan kun jätin hänet kaksissa liikennevaloissa peräkkäin kuin seisomaan. Näytti keskisormea seuraavissa valoissa ja itse hymyilin takaisin. Ja taas jäi typerän näköinen kalju juntti katselemaan takavetoisen takavaloja, vaikka yritti polkea kalju hikisenä vauhtia ylihintaiseen etuvetoiseenL&K Superbiinsa.
Miksi pitää edes tunkea kerta toisensa jälkeen sinne vasemmanpuoleiselle kaistalle ja jäädä sitten tukkimaan takavasemmalle muuta liikennettä?
Viimeisimmissä valoissa Tuusulanväylän alussa sentään tämä kalju keisari tajusi noin 500 metriä valojen jälkeen vaihtaa taakseni oikeanpuoleiselle kaistalle.- Kriitikko_tollo
Olet melko tarkka kilpa-autoilija, kuoma. Näet hikisen kaljunkin toiselta kuskilta läpi lasien ja vielä kilpa-ajotilanteessa!
- automoot
Jos tilaa tarvitset, niin Vito tarjoaa paljon paremman tilojen ja suorituskyvyn suhteen kuin Skoda esim. Karoq . Myös ajettavuus takavedon ansiosta ketterää. Vitostahan voi tarvittaessa tehdä vaikka retkeilyauton väliaikaisesti.
- automots
Mitäpä skodisti tähän, kun takavetoinen 116 Vito näyttää takavaloja?
Täytyy muistaa, että onhan sitten vielä se 120 malli.
Edellisen sukupolven V6 Dieselistä sai vielä suhteellisen helposti 260-280hv maksimitehoja ulos. - automots
Miltä tuntuu kun kovalla rahalla Volkkarin erään alihankkijan virittämä APR Tiguan 2.0 TSI 400hv neliveto kulkee näin?
VW Tiguan APR 400hv 4motion:
0-50 km/h: 2,0s
0-100 km/h: 4,8s
Mercedes C350e 272hv takaveto:
0-50 km/h: 2,1s
0-100 km/h: 5,9s
http://www.autobild.de/artikel/apr-tiguan-400-test-13689119.html - 87654323
Skoda 190hv/400nm diesel 0-100km/h 7,7 sek, ei 8,8.
- Kyrväntö
Kas, kun vatimoottorin silmät ovat kuin selälleen viskattu kasi. Sillä nuo numeroiden tulkinnat ovat vajavaisia.
- automot1
Ja valmistajan pienestä mainosvihkosesta katsottu ilmoitetut arvot. Todellisuus on usein toista, kuten nuo mittaustulokset osoittavat.
Tästä 190hv / 400nm diesel kaverin kiihtyvyystoteamuksesta saikin päivän naurut.
Onko metriäkään ajokokemusta 2010-luvun takavetoisella muuten? - ruhahaa
Pakkomielle tivata tuntemattomilta takavetoajokokemuksia ansaitsisi oman sairausluokituksensa. Ajatella, voisit elvistellä että sinulla on FXXX.XXX eikä kellään muulla ole!
- Aauudiiille
En ota kanaa yllä oleviin numeroihin, mutta moniko on yhtä mieltä autokansan viisaudesta?
Kaikki Audikuskit eitäv ole kusipäitä, mutta kaikki kusipäät ajavat Audilla.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391779En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421358Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121048
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 20949
- 80889