Seisoessani liikennevaloissa, minulla on joskus tapana hipelöidä vaihdevalitsinta
siten, että se vahingossa menee D:stä manuaali ykköselle!
Tästä ei minulle ole ollut ongelmaa, koska huomaan virheen yleensä heti.
Vaimoni, syyllistyessään samaan, ei tätä ainakaan huomaa.
Olen pitänyt erinäisiä palopuheita siitä, miten kannattaa edes välillä katsoa
kojelautaa.
Huomasin kuitenkin, että autonsuunnittelija on varautunut näihin tapauksiin,
sillä kävi asiaa kokeiltaessa ilmi, että vaihteisto kuitenkin vaihtaa kakkoselle
punaisella viivalla - eli n. 4000 kierrroksessa pahempien vaurioiden estämiseksi,
eikä itsepintaisesti pidättäydy valitussa ykkösessä!
Näin käynee myös, jos kiihdyttää kaasu pohjassa moottoritielle - valitsin ykkösessä!
En ole vielä kokeillut, vaihtaako auto ollenkaan D:lle - voi olla, ettei tee sitä - mutta
vasta 4000 kierroksessa, mutta nopeudet ovat silloin jo ylinpoeuksia Suomen teillä.
Autoissa on siis yleensä aina joitain ominaisuuksia, jotka huomaa vasta usean vuoden
kuluttua.
W211 dieselautomaatin toiminta.
0
100
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259