Varokaa kampiakselin hihnapyörän kumitäytettä. Se ei kestä minkäänlaista rasitusta, vaan kumi pursuaa välistä pois. Ennen ymmärrettiin tehdä kiilalla varustettu valurautainen hihnapyörä, jossa oli reiät kiinnipitoa varten. Taas saatiin myytyä uusi hihnapyörä kertakäyttöisen tilalle.
Tämä kumitäytteinen susiosa löytyy ainakin 2002 ja uudemmista ilmastoinnilla varustetusta malleista. Hankalaa, kun joutuu odottamaan toista viikkoa osaa eikä remontti etene.
Varoituksen sana Fordin omistajille
4
860
Vastaukset
- jonkinaikaaasennellut
Entäs se värinän vaimennus....varsinkin jenkki vehkeissä oli ne puolikkaat "lukot" hihnapyörän lukitsemiseen, mutta myös dampperi metallia kumiholkilla
Puhut nyt varmaan T-Fordista...herää "varsinainen velho" olet varmaan lukenut tai vilaukselta nähnyt Zetec-moottorin....- Zetecvelho
Ei sillä kumilla ole mitään käytännön merkitystä. Tarkoitus on ilmeisesti hankaloittaa jakohihnan vaihtoa. Eivät ne insinööripellet kuitenkaan pystyneet estämään, vaan hitsasin topparin startin tilalle ja noin 200 Nm kiristetty pultti aukesi 1,5m vääntimellä.
Alunperin Zetecissä oli kunnollinen valurautainen hihnapyörä, mutta se oli liian helppo lukita teeseitsemiehen toimesta.
- galigulugova
vaimennusta tarvitsee foordit ettei kalina käy sietämättömäksi?
- mulkuviri
Saku inssi on vääntäneet vaikeeta tekniikkaa, yksinkertainen toimii paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692713
- 632654
- 681792
- 241617
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 401203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197