fergu 35

lukoton

pystyykö tuohon asentaan jälkikäteen lukko perää, tai lukkoa perään, kun tuntuu lumessa sitä kaipaavan, rupeaa melkolailla ravistelemaan kun alkaa sutimaan vuorotellen kummallakin takapyörällä!
(Mulla on kyllä hyvät piikki kettingit paikollaan.)
Tämä on kultamaha, nelipyttynen diesel, ilmeisesti vasta vuoden tai kaksi uudemmassa on lukko.

12

2724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • massikka

Samaa olen mietiskellyt,huhuna olen kuullut että sen voi tekomies tehdä,porataan reikä ja siitä tanko sisään??? En tiedä tarkemmin.T:samat aatokset

• lukoton

noin helppo, no kuunnellaan ja katsellaan jos ois tietomiehiä paikalla. Hyvä jos ei tarvis ostaa raktorin puoliskaa vain lukon takia!

• lukoton kirjoitti:

noin helppo, no kuunnellaan ja katsellaan jos ois tietomiehiä paikalla. Hyvä jos ei tarvis ostaa raktorin puoliskaa vain lukon takia!

ainakin joutuu lisäämään ja en oikein muista onko siinä ronkassakaan paikkaa polkimelle valmiina joten hommaa siinä on, tietysti jos löytää konevikasen EHJÄperäsen jostain niin siitähän tekis niissä on muuten aika usein se tukilaakeri sieltä perän sisästä sökönä ja silti niillä ajetaan täyttä päätä jos avaa kannattaa katsoa samalla ettei ole laakerin pesäkin murusena.

• lukoton
        kawasaki250 kirjoitti:

ainakin joutuu lisäämään ja en oikein muista onko siinä ronkassakaan paikkaa polkimelle valmiina joten hommaa siinä on, tietysti jos löytää konevikasen EHJÄperäsen jostain niin siitähän tekis niissä on muuten aika usein se tukilaakeri sieltä perän sisästä sökönä ja silti niillä ajetaan täyttä päätä jos avaa kannattaa katsoa samalla ettei ole laakerin pesäkin murusena.

rouske kuului perästä kun syksyllä pyörittelin tunkilla ollessa toisesta taka rattaasta.

• ON tuota

Lukolla oleva

• lukoton

tiedossa on!

• Nimetön

Tarviiko tosiaan lukkoa noin paljon? Itsellä samanlainen, tosin vuosimalli -59 eli neljällä hehkutulpalla. Kesäkelillä jarruttelen luistavaa puolta kääntöjarrulla. Talvella päälle neliselkäiset piikkikettingit, niin ei ole lipsumisesta juuri haittaa ollut. Keveähän se Fergun taka-akseli on, kun ei edes hyttiä päällä. Pistää vauhtia lisää, niin ei luista niin paljon...

• lukoton

no lukko tosiaan ois mukava pihan lumitöissä, ei suinkaan niin välttämätön että rupeaisin sitä isolla rahalla ja työllä hommaamaan.
        Neliselkäiset kettingit? Mikkä ne selät on? Mulla tosiaan on lähes ajamattomat piikkiketjut, ilman ei pärjäis ollenkaan.

• Nimetön
        lukoton kirjoitti:

no lukko tosiaan ois mukava pihan lumitöissä, ei suinkaan niin välttämätön että rupeaisin sitä isolla rahalla ja työllä hommaamaan.
        Neliselkäiset kettingit? Mikkä ne selät on? Mulla tosiaan on lähes ajamattomat piikkiketjut, ilman ei pärjäis ollenkaan.

En tiedä onko kyseessä paikallinen nimitys, mutta täällä Lapin läänissä ainakin nimitys 4-selkäpiikkikettingit on käytössä. Selillä tarkoitetaan silloin niitä kettinkien pitkittäissuuntaisia ketjuja. Yksinkertaisimmassa "lehmänperäin" -mallissa vain kaksi selkää. Tulos pomputus maantiellä. Neliselkäisessä taas keskimmäiset selät vastaavat koko ajan maahan, jolloin liikkuu tasaisemmin. Tähän kun vielä lisätty piikit, niin on ketjut parhaasta päästä. Kettinkimallejahan on tehty paljon erilaisia. Itselläni tallessa vielä sellaiset harvinaisuudet, kuin pellonraivauskettingit 50-luvulta. Pito suorastaan hirvittävä. Niissä renkaiden yli menee 10 senttiä leveät rautalaput. Olen käyttänyt niitä metsänlaikutuksessa. Siirtyessä maantiellä ne on kyllä joutunut ottamaan pois. Eihän sitä kalinaa ja töyssytystä kestä kukaan. Helpoimmalla sen luko n sinun traktoriin saisi varmaan vaihtamalla koko takapään. Edellyttäen siis että kytkinakseli passaa siihen 4-sylinteriseen dieseliin. Uudempi kolmisylinterinen mallihan sovitettiin vanhaan kytkinkoppaan lisäämällä moottorin ja kytkinkopan väliin sovituspanta. Siten 35 pysyi saman mittaisena, vaikka kolmisylinterinen moottori itse oli lyhyempi. Toisaalta kovin suuriin muunnoksiin kannattaa tuskin alkaa, kun kohtalaisen pienellä rahalla saa uudemman 35:n, jossa on jo lukko. Siis jos sellaisen myytävänä löytää. Ovat hyvin suosittuja!

• lukoton
        Nimetön kirjoitti:

En tiedä onko kyseessä paikallinen nimitys, mutta täällä Lapin läänissä ainakin nimitys 4-selkäpiikkikettingit on käytössä. Selillä tarkoitetaan silloin niitä kettinkien pitkittäissuuntaisia ketjuja. Yksinkertaisimmassa "lehmänperäin" -mallissa vain kaksi selkää. Tulos pomputus maantiellä. Neliselkäisessä taas keskimmäiset selät vastaavat koko ajan maahan, jolloin liikkuu tasaisemmin. Tähän kun vielä lisätty piikit, niin on ketjut parhaasta päästä. Kettinkimallejahan on tehty paljon erilaisia. Itselläni tallessa vielä sellaiset harvinaisuudet, kuin pellonraivauskettingit 50-luvulta. Pito suorastaan hirvittävä. Niissä renkaiden yli menee 10 senttiä leveät rautalaput. Olen käyttänyt niitä metsänlaikutuksessa. Siirtyessä maantiellä ne on kyllä joutunut ottamaan pois. Eihän sitä kalinaa ja töyssytystä kestä kukaan. Helpoimmalla sen luko n sinun traktoriin saisi varmaan vaihtamalla koko takapään. Edellyttäen siis että kytkinakseli passaa siihen 4-sylinteriseen dieseliin. Uudempi kolmisylinterinen mallihan sovitettiin vanhaan kytkinkoppaan lisäämällä moottorin ja kytkinkopan väliin sovituspanta. Siten 35 pysyi saman mittaisena, vaikka kolmisylinterinen moottori itse oli lyhyempi. Toisaalta kovin suuriin muunnoksiin kannattaa tuskin alkaa, kun kohtalaisen pienellä rahalla saa uudemman 35:n, jossa on jo lukko. Siis jos sellaisen myytävänä löytää. Ovat hyvin suosittuja!

no, niin vähän epäilinkin, mulla onkin sitten neliselkäiset!
        Tosi varmaan on että voi olla vaikea löytää esim pelkkää lukollista peräpäätä, ainakan jäkevään hintaan.
        No tällaiselle piha-traktoristille nykyinenkin kultamaha varmaan piisaa kun siihen asennoituu vaan oikein!
        Pitäs, kun ilmat lämpiää, alkaa laittelemaan masiinaa kuntoon, kansitiivisteen oon jo vaihtanu ja todennut tekniikan toimivaksi, eli raepuhallusta ja maalausta tiedossa. lokasuojat vaan on turhankin kuppaset ja reikäset, että kannattaa varmaan katsella parempia.

• verkun mies
        lukoton kirjoitti:

no, niin vähän epäilinkin, mulla onkin sitten neliselkäiset!
        Tosi varmaan on että voi olla vaikea löytää esim pelkkää lukollista peräpäätä, ainakan jäkevään hintaan.
        No tällaiselle piha-traktoristille nykyinenkin kultamaha varmaan piisaa kun siihen asennoituu vaan oikein!
        Pitäs, kun ilmat lämpiää, alkaa laittelemaan masiinaa kuntoon, kansitiivisteen oon jo vaihtanu ja todennut tekniikan toimivaksi, eli raepuhallusta ja maalausta tiedossa. lokasuojat vaan on turhankin kuppaset ja reikäset, että kannattaa varmaan katsella parempia.

On tiedossa vankanoloiset,hyväkuntoiset rapakaaret.
        Tarjouksia otetaan vastaan!

• FE52
        lukoton kirjoitti:

Tiedän harmaa-fergujakin, joihin on pultattu 200-250kg:n teräslevykiekot/pyörä takavanteisiin sisäpuolelle ja eivät tarvi lumitöissä mitään ketjuja! Samalla pieniakselivälisen ja kevyen traktorin meno muuttuu paljon rauhallisemmaksi! Kyntökin rupeaa sujumaan aivan eri tavalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5320
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2357
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      113
      1582
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      228
      1529
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1467
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1165
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1133
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      291
      1085
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe