Kirottu lämpöaalto saa palkkansa ja säätila muuttuu.
Luvassa on rankkasateita ja rajuja ukkoskuuroja.
Palokunta pääsee jälleen leivänsyrjään kiinni.
Miksi ei voisi olla vaikka ikuinen routa ja 60 astetta pakkasta?
Ulkona olisi parimetriset lumihanget.
10 senttiä paksu jääpeite kaiken yllä ja raaka myrskytuuli ujeltaisi 300 metriä sekunnissa.
Ulos mennessä pitäisi aina pukea 6 pilkkihaalaria ja 3 karvalakkia päälleen.
Jukupätkä!
Olisi se sitten vänkää, kliffaa. jännää, huisaa. makeaa, siistiä ja päheetä...
Kohta meitä taas hellitään
15
258
Vastaukset
- ö-Öö
Ei myrskyt kiinnosta.
Mutta mulle oikeesti helteet on ikävimpiä aikoja vuodesta. Snadi ihosairaus, joka ei pidä valosta, ei kuumuudesta. Joskus mennyt koko kesä antibiootteja popsien. Lisäks tietenkin nukkuminen kehnonpaa, liian kuumaa, liian valoisaa.
Mun mielestä vuodenajat liian lyhyitä. Ei ehdi tottumaan mihinkään, kun taas uudet kelit. Kuitenkin alkusyksystä alkukevääseen mulle sopivinta aikaa, nyt keljumaisinta.
=DW=- Bengalitikku
Iho-ongelma ja antibiootit?
Mulla on sellainen käsitys, ettei antibioottisena saa olla auringossa eikä monen muunkaan lääkkeen vaikutuksen alaisena. Kehä?
Tosi kenkkua!
Joihinkin ihojuttuihin aurinko auttaa.
Aika monella on psori lievänä tai tosi oikukkaan pahana.
Auttaako meressä pulikoiminen - suola? - ö-Öö
Bengalitikku kirjoitti:
Iho-ongelma ja antibiootit?
Mulla on sellainen käsitys, ettei antibioottisena saa olla auringossa eikä monen muunkaan lääkkeen vaikutuksen alaisena. Kehä?
Tosi kenkkua!
Joihinkin ihojuttuihin aurinko auttaa.
Aika monella on psori lievänä tai tosi oikukkaan pahana.
Auttaako meressä pulikoiminen - suola?Ruusufinni
Kuummuus, liika valo, voimakkaat mausteet jne laukaiseepi. Muuten myös kortisoni. Vetääpi naamarin, siis vain naamarin kurjaan kuntoon. Punainen väri mätäpaiseita. Aika yleinen vaiva, suunnalleen kuin psorikin. Biootit on mätäpaiseita varten, tulehduksiin siis. Krooninen juttu, vähän mystinen, kuin psorikin. Monet luulee miesten taudiksi, kun naisista ei niin huomaa, net kun meikkaa. On sitä mimmeilläkin. Se siis ilmenee ainoastaan naamassa. Paria salvaa olemassa, toimii, jos toimii.
Enenpi ulkonäköjuttu, mutta jos kertyy paiseita, voi olla kipeäkin. Pimeet vuodenajat jees, aurinko pahasta, päinvastoin, kuin psorissa. Mua ei enää ulkonäköjutut vaivaa, mimmeillä voi olla erijuttu.
Mun käsitys, psori vittumaisempi.
=DW= - Bengalitikku
Miten sub-valohoito?
Oletko koskaan tutkituttanut kotisi huoneilmaa? Onko migrobeja?
Kunnilla on mielestäni virkamies, joka käy tekemässä näytteenoton.
Onko tuo vaivasi viruksen vai bakteerin aiheuttamaa?
Minulla on atooppinen iho. Muutoin ihan kunnossa, mutta kantapäät eivät.
Raspaamalla kiihdytin talvella ihon paksuuntumisen. No kun jätin, niin on parantunut, mutta tapahtuu todella hitaasti.
Atooppinen ihoni äityi n. 20 vuotta sitten, jolloin määrättiin sub-hoitoa.
Kävin allergia-sairaalassa. Sitten pamahti märkärupi kasvoihin. Soitin sairaalaan ja sanoin, etten tule enää. Mielestäni sain ruven sieltä, koska minua ennen oli mies, jolla oli märkivä iho. Eli hygienia petti. En nähnyt, että sitä hoitolaitetta olisi mitenkään desinfioitu ennen menoani siihen.
Riesa kesti lääkkeiden kanssa viikon ja olin kotona neljän seinän sisällä, koska en sen naaman kanssa kehdannut mihinkään lähteä. Tilasin tuon mittauksen. Kotona ei mitään. Mutta työpaikalla oli huoneita, joissa oli home- ja kosteusongelmia, jollaisessa itsekin työskentelin. Seuraavassakin työpaikassa oli. Työnantajat ovat aika piittaamattomia, kun on kelvottomia työtiloja. Työsuojelupäälliköt voivat olla aivan lapasia. Lääkkeet ja työhuoneen vaihto. Kiusa katosi. Kerran koettu, mutta ajattelutti. Siis onko mahdollista, että asunnossasi olisi se aiheuttaja, kun kuumalla huoneilmaan erittyy jotain.
- RealistiN
Onneksi ei kahden viikon ennusteessa vielä talvea näy :)
Aivan ihania aurinkoisia hellepäiviä on ollut, otin vielä 2 vko lisää lomaa, sillä eihän sitä tiedä jos kesäkuulle siirryttyä on jo räntäkelit.
Nyt ei jaksa puutarhassa touhuta koko päivää, aamu, aamupäivä ja ilta ovat aktiiviaikaa ja päivällä voi vetää siestaa vaikka verkkokeinussa puiden varjossa.
Asunnossa sisällä ei helle haittaa kun auringon puolella pitää kaihtimet edessä ja korvausilmaa päästää sisään vain pohjosen puolelta. Koneellinen poisto on riittänyt hyvin, eikä vielä ole tarvinnut viilennystä käyttää.
Nyt kannattaa nauttia, ettei sitten myöhemmin kesällä vesisadetta pidellessä niin harmita.- Ennakoitu.elämä
Minäkin otin etuvarhaista ja kirosin heinä -ja elokuun vesisateet valmiiksi.
Ei harmita sitten mökillä sateenvarjon alla istuessa ja itikoita mätkiessä olan takaa.
Jokainen itikka saa tuntea kärsässään epäonnistuneen kesän. Puran kiukkupisarat heihin.
Voin kuvitella kuinka tuhat itikkaa makaa mökkinurmella ketarat suorina, että siitäs saitte sateen manaajat. - uhanalaisiaovat
Ennakoitu.elämä kirjoitti:
Minäkin otin etuvarhaista ja kirosin heinä -ja elokuun vesisateet valmiiksi.
Ei harmita sitten mökillä sateenvarjon alla istuessa ja itikoita mätkiessä olan takaa.
Jokainen itikka saa tuntea kärsässään epäonnistuneen kesän. Puran kiukkupisarat heihin.
Voin kuvitella kuinka tuhat itikkaa makaa mökkinurmella ketarat suorina, että siitäs saitte sateen manaajat.ei itikat näistä kuivista viikoista selviä, kuolevat pirulaiset sukupuuttoon, viime kesänä en nähnyt kymmentä itikkaa enempää.
- Ei-kelpaa-kaikille
Olenkin odottanut, maalla, merellä ja ilmassa. Että. Milloin alkaa tolkuton helteiden kiroaminen lumen rakoon "saisi jo riittää, onhan tätä kestänyt jo kaksi päivää" ja kaikkea millä kesää kirota.
en kiroo helteitä
saa paistaa vaikka koko kesän ja olla hellettä
eikä oo kukaan asiakaskaan kaupassa vielä valittanut
päinvastoin sanonu ettei nyt saa valittaa kun muistaa viime kesän.
- TalviUni
Tulisipa halla. Kyllä se tulee.
- VapaastPuhaltaenKO
Aloittajan esittämän tuulen nopeudessa eivät ihmiset pystyisi liikkumaan ulkona.
Jo 20 m sekunnissa voi tuottaa hankaluuksia, jos tuuli pääsee puhaltamaan. - staka
En ole koskaan kärsinyt helteestä. Sitäkin kun olen ihmetellyt miten se lämpöhalvaus saadaan jos ei pidä päähinettä auringossa. Ihokin kestää aurinkoa hyvin, ruskettuu vaan.
Vasta nyt hiukka vanhemmalla iällä olen huomannut, ettei liika hellekään ole hyvästä. Tänään mittari näytti (virallinen) 29:ää plus-astetta. Haravoin helteessä pihaa, mutta vain pari lehtikuormaa jaksoin kärrätä ja sitten piti vaihtaa hommia. Siispä aloin vetää lonkkaa... Olisi tietysti pitänyt juoda samalla paljon vettä, mutta eipä sattunut vesipulloa joukkoon.
Kuitenkin mielestäni lämmin keli - kun pysyy max kolmenkymmenen korvissa - on paljon mukavampi kuin pakkanen. Ja märkä hyytävä syys- tai kevätkeli se vasta masentava on. Nautin siis nyt! Ihana kesä on täällä, hipheijaa :D) - kesän.nautiskelija
Mukavasti on helle hellinyt. Nautin, kun pääsee luonnonvesiin viilentymään. Eilen katselin kahta nuorta äitiä, jotka neljän pienen piltin kanssa rannalla. Hatut oli aurinkorasvaa. Olisin itse kiikuttanut piltit välillä varjoisaan paikkaan.
Lätkämatsi tänään pitää kuumimman ajan viileässä sisätilassa.
Ukkostaa pian, ehkä.- tekstin.korjaaja
... ja aurinkorasvaa äidit levittelivät pienten ihoille.
Huomenta@
Unta riittää kun päivän ulkona helteessä puuhastelee. Onneksi tontillani on puustosuoja. Mahtaa niissä puhtaaksi nuolluissa ruohikoksi nuolluuissa mökeissä olla kuumaa. Niin ja illalla vielä saunaan.
Yöt ylisillä ovat vilpoisia mikä parantaa unen laatua. Ylisen järven puoleisesta ikkunasta avautuu iltaisin auringonlasku kaikissa sateenkaaren väreissä. Silmät painuvat kiinni kesäyön kauneutta ihaillen.
Tänään pitää tehdä helkepäivön töitä. Viime kesänä rakennetut talon rapputèrassit on öljyttävä. Muulta osin yritän ottaa päivän rauhallisesti. Ihanaa alkavaa tiistaipäivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.39915650Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1202408- 941886
- 831758
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461337- 981255
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2811158Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341140Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831129Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211093