Moro
Pitäs hankkia turbo mf 390 88 vuosimallia minkälainen operaatio se mahtais olla ja käviskö kalliiksi
Mf 390 turbotus
7
503
Vastaukset
- ämäf
Turbottihan maahantuoja noita jo uutena, meilläkin oli muutaman vuoden turbollinen 390 vm1990. Jos valmiin sarjan saa niin ei se niin paha homma ole. Kansi pitää muistaakseni kiristää vähän vakiota tiukempaan ja olikohan turbolliselle oma kannentiiviste, sen vaihto jo vaatii enempi taitoa. Ajoitustakin on muutettu jälkiturbotetuissa. Se juttu omassa niin kuin muissakin vastaavissa oli että ei alle 5 asteesta ilman hehkua käynnistynyt. Hintaa tulee varmasti yli 2000 euroa.
- miksimaksaaturhaan
Mitä järkeä 30 vuotta vanhaan traktoriin? Paikat leviää, kun kasvaneita tehoja alkaa käyttämään.
- upr
Viisainta olisi hankkia traktori jonka moottori on suunniteltu turbokoneeksi. Perkins 248 ei sitä ole. Toisekseen 390 kytkin on myös turbotehoille alamittainen.
- ämäf
Joo ei ole turbolle suunniteltu. 398:n olikos se nyt AT4.236 on turboa varten tehty esim mäntien öljyjäähdytys. Ihan pirteä tuo turbollinen 390 oli mikä meillä oli reilu 15v sitten ja pirun komeat äänet 4-mukiseksi, tasainen ja terävä käynti.
Hei
Ei kannata turbottaa todellista hyötyä ei saavuteta . Ruiskutuspumpussa on oltava ahtopainesäädin. Se puuttuu monista tehtaalla turbotetuistakin laitteista. Myös pumpun muu rakenne muuttuu turbolaitteissa.- Vallu_pihalla
Vaihda tuohon niin rakkaaseen 390:en turbollinen moottori, onhan näitä purkaamoissa. Ei välttämättä tarvitse tehdä kauheasti väliä. Kyllä purkaamo tarjousta kuuntelee. Ja vaikka teetät vielä moottoriremontin siihen vaihdossa saatuun. Itse terästin vanhan muuten kunnossa olevan V 500:n purkaamosta ostetulla alkuperäisellä 604 turbomoottorilla. Tuli potkua Valluun tehonlisäyksenä ja pienempänä polttoaineen kulutuksena. Moottori käytiin läpi Valmetin huollossa ja itse asensin sen nokalle. Bonuksena sain hydrauliikkaan tuplapumput ja myös orbitroli ohjauksen. Mittarin anturit , mittaristo ja kaasu-/pysäytinvivusto sopi jetsulleen moottoriin. Mukavasti se Holsetin turbo sirkuttaa ja moukkuu. Tuolla vetelee vielä 7,5 kuution imupainevaunuakin tilapäisesti, kun nelikot on valjastettu muihin hommiin. Eikä ole turhan järeä heinänpöyhintään tai klapien tekoon.
- rattori
Mf 390 ahtaminen on ihan järkevää, kun vain syöttöä lisätään nätisti.... kyllä kestää. Suuremmalla syötöllä lämpökuorma kasvaa kohtuuttomasti.....läpihengittävän kannen puute ei ainakaan vähennä lämpökuormaa. Öljyn jäähdytys tai syvempi öljypohja ei olisi haitaksi....oljymäärä lisääntyisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136