Pystynkö kirjoittamaan pitkän matematiikan, vaikka olen lukenut lukiossa lyhyen? Olen jo valmistunut ylioppilaaksi, joten kyseessä olisi tutkinnon täydentäminen. Mietityttää se kohta, jossa todetan että osallistuakseen kokeeseen on oltava käytynä aineen pakolliset kurssit. En myöskään ole kirjoitanut lyhyttä matematiikkaa, joten se ei siinä mielessä ole "tason vaihdos" vaan kokonaan uusi koe. Täytyisikö käydä siis aikuislukiossa pitkän matematiikan pakolliset, jotta saisin siitä virallisen todistuksen?
Pitkän matikan kirjoittaminen
Ihmetyttääkin
1
143
Vastaukset
- Ntön
Tutkintoa saa täydentää millä kokeilla haluaa täysin riippumatta lukioaikaisista opinnoista. Tutkintoa saa täydentää sellaisillakin esim. kielten kokeilla, joita ei kyseisessä lukiossa opeteta tai joiden opettajiakaan ei ko lukiossa ole. Kokemusta on.
Myös sellainen, joka ei ole edes lukiota käynyt, saa kirjoittaa yksittäisiä kokeita, vaikka pitkän matikan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043414
- 883093
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201953- 691916
- 391898
- 221766
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341459Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337